Salı, Ekim 31, 2006

BENZİN DERDİNE SON



Motorda sıkıştırılan hava basıncıyla giden otomobiller, 100 km'de iki dolar yakıyor. Havalı aracın seri üretimine 2007'de başlanacak. Baba oğul Fransız mucitler; Guy ve Cyril Negre, dünyanın en "ekonomik" otomobilini üretti. Fransa'da yıllardır "hava" yla çalışan otomobiller üzerine araştırmalar yapan Negre ailesi, seneye seri üretime geçeceklerini açıkladı. Araç, şu şekilde işliyor:Saatte 110 km. yapıyor Elektronik bir pompa, havayı yüksek basınçla depoda sıkıştırıyor. Sıkışan havanın basıncı ile harekete geçen pistonlar, önce krank milini sonra tekerleri döndürüyor. Bu sayede aracın saatte 110 km'ye kadar çıkması ve otomobilin dolu depoyla en yüksek hızda 80 km. gitmesi sağlanıyor. Piston motoru, pompanın sokete bağlanmasıyla dört saatte şarj oluyor. Şarj masrafı ise, iki buçuk dolar tutuyor. Henüz fiyatı açıklanmayan otomobil 100 kilometrede sadece bir dolar yakıyor!

Pazartesi, Ekim 30, 2006

Biz 'Türkçe' bekliyorduk!


Tofaş'ın geliştirilmesinde büyük rol oynadığı 'D200' kodlu sedan vizyona çıktı. Önümüzdeki yılın ortasından itibaren Linea’ya sahip olabilirsiniz
Otomobilseverlerin bir yıldır büyük bir merakla beklediği Fiat’ın sedanı 'Linea' ismiyle merhaba dedi. 170 milyon euro'luk bir yatırımla Bursa'da üretilip, Avrupa'ya da satılması planlanan otomobilin dünya lansmanı 2 Kasım'daki Autoshow 2006’da yapılacak. Dana önce Türkçe bir isimle pazarlanacağı açıklanan otomobil için fikir değiştirilerek Linea isminde karar kılınmış. Linea, İtalyanca'da 'çizgi, hat' anlamına geliyor.
Araca İtalyanca isim seçilmesinin, Türkçe bir ismin telaffuzunun zor olacağı düşüncesinden kaynaklandığı belirtiliyor. Tofaş'tan yapılan açıklamada, 300 dolayında Türkçe isim önerisi geldiği ve bu isimlerden 7'sinin değerlendirme için İtalya'ya gönderildiği belirtiliyor. Aynı açıklamada, Brezilya ve Avrupa'dan da gelen önerilerin müşteri gruplarınca değerlendirildiği, Linea'nın büyük çoğunlukla seçildiği ifade ediliyor.
Linea toplam 4560 mm’lik uzunluğuyla kompakt sınıftaki iddiasını ortaya koyuyor. Aracın yüksekliği 1730 mm, yüksekliğiyse 1500 mm. Arka sayfalarımızda göreceğiniz yeni Astra Sedan ile kıyaslandığında bu rakamların ne derece iddialı olduğunu göreceksiniz. Linea, 2600 mm’lik aks aralığıyla geniş bir iç mekan sunuyor. Aileler için tasarlanan bu otomobilin bagajı tam 500 litre. Gelecek yılın ikinci yarısında satışa sunulacak olan Linea, Grande Punto platformunu taşıyor. Araçtan Bursa fabrikasında yılda 60 bin adet üretilmesi planlıyor. Linea daha sonra Fiat’ın diğer fabrikalarında da üretilecek.

Türk malı Toyota’nın sırrı çözüldü


Toyota, Türkiye’nin dopingiyle Avrupa pazarında büyümeye hazırlanıyor. 2008 yılında 1.2 milyon adetlik satış rakamına ulaşmayı hedefleyen şirketin lokomotif modeli ise Corolla Hatchback’in yerini alan Auris olacak. İlk kez Paris Motor Show’da konsept olarak sergilenen Auris’in Adapazarı fabrikasında üretilecek son halinin resmi fotoğrafları ortaya çıktı. Eski jenerasyon olarak adlandırılan Corolla HB’ye göre baştan aşağıya yenilenen Toyota Auris, markanın yeni tasarım felsefesini ortaya koyuyor. İşte Türkiye de burada önemli bir rol üstleniyor. ÜRETİM 2007 YILINDA
Geçen yılın ihracat şampiyonu Toyota Türkiye, önümüzdeki yıldan itibaren Auris’i üretmeye başlayacak. Japon otomotiv şirketinin Avrupa’daki büyüme stratejileri içerisinde aldığı karar doğrultusunda artık Adapazarı fabrikasında Corolla Sedan üretilmeyecek. Ve bu proje Güney Afrika’ya kaydırılacak.

İKİ VERSİYON
Yeni Toyota Auris için Adapazarı fabrikasında yoğun bir mesai harcanıyor. Toyota Türkiye, altyapı ve bantların yenilenmesi için harıl harıl çalışmalarına devam ediyor. Auris ilk olarak 5 Aralık’ta start alacak Bologna Motor Show’da sergilenecek. Japonya’da satışa sunulacak otomobilin Avrupa’ya piyasaya giriş tarihi ise 2007’nin ikinci çeyreğini bulacak. C segmentinde yer alan Auris’in 3 ve 5 kapılı versiyonları olacak. Japon üretici, yeni model için şimdilik 5 farklı motor seçeneği düşündü. Auris, 1.4 VVT-i, 1.6 VVT-i, 1.4 D-4D, 2.0 D-4D ile 2.2 D-4D olmak üzere beş farklı motora sahip. Araçta kullanılan 1.6 VVT-i benzinli motor 6.000 devir/dakida’da 124 beygir güç ve 157 Nm tork üretiyor. Maksimum hızı 190 km/s olan araç, 0’dan 100 km/s’ye 10.4 saniyede çıkıyor. Toyota Auris’te kullanılan 2.0 D-4D motor teknolojisi ile donatılan versiyonu ise 126 beygir güç üretiyor. Otomobilin maksimum hızı 195 km/s.


Çinli Zonda'dan sonra Kimo da geliyor


Araç sahibi olmak isteyen orta gelirlilerin beklediği 'Çin malı otomobiller'i satmak için bayi olmak isteyenlerin sayısı şimdiden 200'ü aştı.
Gördükleri ilgiden memnun olan Çin markası Chery'nin Türkiye temsilcisi Mermerler Grubu, Pekin'de 'ticari araç' getirmek için de temaslarda bulunuyor. Chery'yi satmak için bayilik müracaatı yapanların sayısı gün geçtikçe artarken, grup şimdiye kadar müracaat edenler içinde ancak 23'üne onay verdi. Servis yatırımlarının başladığı bilgisini veren şirketin patronu Yüksel Mermer, "Chery ürünleri 58 ülkede satılıyor. İngiltere'de devlet kuruluşu tarafından kalite ve standart testlerine tabi tutuluyor. Orada testler bittikten sonra ithalatı da başlar." dedi. Chery, Türkiye'de fabrika da kurmak istiyor. "Avrupa'ya açılmak için en kolay yol bizim ülkemiz. Ayrıca yedek parça ve sanayimiz çok ileri." diyen Mermer, araçların her kesimden tüketiciye hitap edeceğini kaydetti.
Türkiye temsilciliği Mermerler Otomotiv tarafından alınan Çinli otomobil markası Chery, 6 modeliyle önümüzdeki hafta yapılacak Auto Show fuarına katılıyor. Çin otomobilinin satışına ise 2007'nin ilk aylarında başlanılması bekleniyor. Bunun için İstanbul Teknik Üniversitesi tarafından başlatılan incelemenin tamamlanması bekleniyor. Üniversitenin raporunun ardından tip onayı, garanti belgesi gibi işlemler yapılacak. Çin malı imajını Türkiye'ye getirdikleri modellerin yıkacağını belirten Mermerler Grup'un patronu, zaten bu ülkede imal edilen bir malın dünya genelinde geçerli standartlara ve kaliteye uygun bulunmaması halinde ihracatına izin verilmediğini ifade etti. Mermer, "Avrupa Birliği'ne mal satmak için standartlarına uymanız gerekir. Standartları uygulamayanları ne biz getiririz ne de izin verirler. Bunları ithal etmek için AB'den izin almaya gerek yok. İzne Türkiye karar verecek. İngiltere'deki gibi Türkiye'de de bu modellerin testlerini yaptıracağız." diye konuştu.

İstanbul, en büyük oto fuarına hazırlanıyor

Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Derneği tarafından bu yıl ilk kez dünya çapındaki önemli otomobil fuarları arasına dahil edilen 'Auto Show 2006', 3-12 Kasım 2006 tarihleri arasında İstanbul'da gerçekleştirilecek.
İlki 1993'te organize edilen fuar, bu yıl 11. kez kapılarını açacak. Sektör temsilcilerini ve otomobil meraklılarını bir araya getirecek organizasyon, CNR Expo'da 6 salonda ve fuaye alanında gerçekleştirilecek. Toplam 110 bin metrekarelik alanla Auto Show, tarihinin en büyük fuarını da bu yıl gerçekleştirmiş olacak. Fuara 32 firma ve 100'ün üzerinde otomobil markası katılacak. Mercedes, BMW, Hyundai, Volkswagen, Toyota, Fiat, Ferrari, Volvo, Nissan, Alfa Romeo, Chrysler, Opel, Saab, Daewoo, Dacia, Daihatsu, Jaguar, Mazda, Peugeot, Porsche, Renault, Smart, Land Rover, Maserati, Rover, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Kia, Audi ve MG gibi markalar, bu yıl fuara çok geniş bir ürün yelpazesiyle katılacak. Ayrıca çok sayıda aksesuar firması fuarın katılımcıları arasında yer alıyor. Basın ve VIP günü 2 Kasım'da gerçekleştirilecek olan fuar, hafta içi 12.00-22.00, hafta sonu ise 11.00-21.00 saatleri arasında 12 Kasım'a kadar ziyaret edilebilecek.
Bursa'da üretilen ve Avrupa'ya ihraç edilecek Fiat'ın yeni modeli Linea ilk kez otomobilseverlerin beğenisine sunulacak. Hyundai de Paris Otomobil Fuarı'nda Avrupa tanıtımı yapılan yeni Coupe FX'i ilk kez Türk tüketicisinin karşısına çıkaracak. Çelik Motor'un davetlisi olarak İstanbul Auto Show'da Kia standına gelecek olan ünlü tenisçi Anna Kournikova, Kia'nın yeni modellerinin tanıtımını yapacak. Ford ise fuarda Mondeo 2007, Iosis X konsept aracı, Ford GT ve Focus Coupe-Cabriolet gibi araçlarını sergileyecek.

Pazar, Ekim 22, 2006

Liselerde Çince okutulacak


Asya Eğitim Forumu Yıllık Konferansına katılmak için Pekin'de bulunan Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, Türkiye'de pilot uygulama olarak bazı liselerde Çince okutulacağını belirterek, bunun müfredatının hazırlandığını kaydetti.Çelik, konferansı izleyen Türk gazetecilere verdiği demeçte, Çin'in sadece siyasi değil, ekonomik devlerden biri olduğuna işaret ederek, Türkiye'nin bu ülkeyle eğitim alanında detaylı ilişkilere sahip olmadığı değerlendirmesini yaptı.Bakan Çelik, Çin'de bir kısmı devlet bursuyla, bir kısmı kendi imkanıyla gelen 15-20 kadar Türk öğrenci bulunduğunu, Türkiye'de de çok az sayıda Çinli öğrencinin eğitim gördüğünü belirtti."Çince'yi çok iyi bilen uzmanlarımız olması gerekiyor" diyen Çelik, 1000 Öğrenci Projesi çerçevesinde Çin'e de öğrenci göndermek istediklerini ve 609 kazanan öğrenci arasında Çin'i tercih eden ve akseptans alan üç öğrenci bulunduğunu anlattı.1000 Öğrenci Projesinin 5 yıl süreceğini hatırlatan Çelik, Çin'de lisansüstü eğitim almış en az 15-20 uzmanın olmasının hem Türkiye-Çin ilişkileri açısından, hem de dünyanın yükselen bu yeni devini daha yakından tanıma açısından son derece faydalı olacağı görüşünü dile getirdi.

Salı, Ekim 17, 2006

Vestel Manisa, Avrupa'da da zirvede

Bu sezon mükemmel bir çıkış yakalayan Vestel Manisaspor, Türkiye sınırlarını aştı. Otoriteler Ege temsilcisinin sezon sonunda şampiyon olup olmayacağını tartışırken; Ersun Yanal'ın takımı, ikinci sıradaki Fenerbahçe'ye 6 puan fark atarak Avrupa'nın büyük liglerinde puan farkını en çok açan ekip olmayı başardı. Avrupa'nın ünlü liglerinde performans olarak Vestel Manisaspor'u sadece Fransa'nın köklü ekibi Lyon geçebildi. Yanal'ın öğrencileri 9 haftada 23 puan toplarken, Fransız temsilcisi Lyon 25 puan topladı.
Bu arada Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu, Vestel Manisaspor'un şampiyon olmaması için bir sebep görmediğini söyledi. Antalyaspor maçını izleyen ve bu karşılaşmada iyi bir futbolla sonuca gittiklerini kaydeden Zorlu, "Futbolcularımızı da mücadeleyi maç sonuna kadar sürdürmelerinden dolayı ayrıca tebrik ediyorum. Vestel Manisaspor'un şampiyon olmaması için hiçbir sebep göremiyorum. Anadolu Aslanları gibiyiz." dedi.
Kulüp Başkanı Haluk Çubukçu ise lig sonunda takımlarının mutlak ilk 5 içinde yer alıp Avrupa kupalarında mücadele edeceğini belirterek, "Her zaman zirveye oynamayı hedef edinen bir takımız. Antalya ekibi genç ve performanslı bir takım. Şans faktörü bizden yanaydı. Bu yol- da buna da ihtiyacımız var. Rakiplerimizin de puan kaybetmesi bizim aldığımız 3 puana ar- tı değer katmıştır." diye konuştu.

BİN LADİN FİLM OLUYOR

Amerikalı sinemacı Oliver Stone, ABD'nin 11 Eylül 2001'deki saldırılara, 2001'de Afganistan'a müdahalesiyle verdiği karşılığı konu alan bir film yapmaya hazırlanıyor.Hollywood olaylarını takip eden Variety dergisindeki haberde, Amerikan Merkezi Haberalma Teşkilatı'nın (CIA) Afganistan'daki Taliban rejiminin devrilmesi için özel kuvvetlerle Amerikan istihbaratının çalışmalarını koordine etmiş olan eski bir ajanı Gary Bernsten tarafından kaleme alınan "Jawbreaker" adlı kitaptan esinlendiği belirtildi. Daha önce "Doğum Günü 4 Temmuz" ve "JFK" gibi filmlere imza atan ve kısa bir süre önce de, 11 Eylül saldırılarını anlatan "World Trade Center" adlı bir film yapan Stone'nun, film şirketi Paramount ile bu kitabın telif haklarını aylar önce satın aldığı, ancak bu filmin çekimine ilişkin projenin duyulmasının, "World Trade Center" filminin gişe başarısını etkileyeceğinden endişe ettiği için bir açıklamada bulunmadığını da belirtiliyor. Yeni filmin çekimlerinin ne zaman başlayacağı ise açıklanmadı.

BAKKALLARA 'GAZOZ' DARBESİ

Gazozlarda 'alkol' iddiası bakkalları vurdu.Türkiye Bakkallar ve Bayiler Federasyonu Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “TÜBİTAK tarafından yapılan analizlerin ardından, gazoz ve meşrubatlardaki alkol oranı ile ilgili yapılan açıklamalar bakkal esnafına darbe vurdu” dedi. Palandöken, yaptığı yazılı açıklamada, “Alkolsüz içeceklerin üretiminde 'ethanol' olarak bilinen etil alkollün meyve ve sebzelerin olgunlaşma döneminde fermantasyon sırasında yan ürün olarak oluştuğunu” kaydetti.Müşterilerin sonuçlardan rahatsız olduğunu ve tüketimde belirgin bir gerileme olduğunu ifade eden Palandöken, şunları kaydetti:“Satışlarımız belirgin oranda düştü. Mevsim itibariyle ve Ramazan ayı nedeniyle düşüşün hangi ürünlerde hangi oranlarda olduğu tam olarak anlaşılamadı. Biz, TÜBİTAK'a Hıfzıssıhha Enstitüsüne, Sağlık Bakanlığına ve Sanayi ve Ticaret Bakanlığına konuyla ilgili yazı yazarak bilgi istedik.Bakkal olarak sattığımız en önemli ürün içecek grubudur. O da alkolden darbe yedi. Bu konuda yetkili kurumların ve kuruluşların spekülatif değerlendirmelere yol açabilecek böylesi açıklamalardan özellikle kaçınması gerekmektedir. Çünkü, bu, halkımızın son derece duyarlı olduğu bir konudur.”

OKULDA BAĞIŞ SKANDALI

Isparta'nın Yalvaç İlçesi'nde, Atatürk Lisesi'ne İş Bankası tarafından Okul Aile Birliğinde kullanılmak üzere verilen 11 bin YTL, öğretmenler arasında komisyon oluşturularak paylaştırıldı.Para hakkında soruşturma başlatılınca bazı öğretmenler parayı iade etti.Yalvaç Atatürk Lisesi'ne bağışlanan 11 bin YTL okul ihtiyaçları yerine öğretmenlerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere kullanıldı. Haziran ayında İş Bankası tarafından okula verilen parayı nereye harcayacaklarına karar veremeyen dönemin okul müdürü M.K. ve öğretmenler parayı kendi aralarında paylaştı. Atatürk Lisesi'ne banka tarafından bağışlanan 11 bin YTL, okulda görevli 36 personel arasında eşit şekilde paylaştırıldı. Paranın öğretmenler arasında paylaştırılmasından 4 gün sonra liseye yeni atanan müdür Mustafa İnan göreve başladı. Bankanın bağışladığı paranın öğretmenler arasında dağıtıldığını öğrenen yeni müdür İnan, paranın akıbeti hakkında soruşturma başlattı. Okul Müdürü Mustafa İnan'ın konuyla ilgili olarak soruşturma başlatması ile parayı alan öğretmelerden 11'i parayı geri iade etti, 3 kişi parayı vereceğini taahhüt ederken, eski okul müdürünün de dahil olduğu 20 kişi parayı geri ödemedi. Okulun ihtiyaçlarında kullanılmak üzere banka tarafından verilen para hakkında soruşturma devam ediyor.

Perşembe, Ekim 05, 2006

‘Ekmek çarpar’ diye yemiyorlar

Günün birinde size ekmek, simit, makarna ve daha birçok yiyeceği ömür boyu yememeniz gerektiğini söyleseler ne yapardınız? Ekmeğin sofrada baş tacı olduğu, adım başı dönerci, dürümcü, fast-food büfeleri ve simitçilerin eksik olmadığı ülkemizde bu gıdalardan ömür boyu mahrum kalmak çok daha zor olsa gerek. Türkiye’de çok sayıda kişi ekmeksiz, makarnasız, tatlısız bir hayat sürüyor. Nedeni ise pek de bilinmeyen ‘çölyak’ hastalığı.
Çölyak, “ince bağırsak alerjisi” olarak biliniyor. Hastalık buğday, yulaf, arpa, çavdar gibi ürünlerde bulunan ve günümüzde pek çok gıdada kıvam verici olarak kullanılan ‘gluten’ proteininin ince bağırsakta ömür boyu hassasiyet göstermesinden kaynaklanıyor. Çok sessiz ve silik bir hastalık olabileceği gibi öldürebiliyor da çölyak. İstatistiklere göre son yıllarda hızlı bir artış gösteren çölyak vakalarında ortalama bir sayı saptanamıyor. Çünkü hastalık bazı kişilerde ya belirti vermiyor ya da aynı belirtileri gösteren başka hastalıklarla karıştırılabiliyor.

Pazar, Ekim 01, 2006

İran ikinci kez koyun kopyaladı


Kopyalamanın yapıldığı İsfahan Royal Enstitüsü Başkanı Dr. Muhammed Hüseyin İsfahani, İran’ın ikinci kopya koyununun bugün sezaryenle dünyaya geldiğini, hortumla beslenen kopya kuzunun durumunun iyi olduğunu açıkladı. Ancak, yavrunun nefes almakta güçlük çektiği belirtiliyor.
İran’ın klonlanan ilk koyunu, 2 Ağustos 2006’da dünyaya geldikten 5 dakika sonra ölmüştü.İran’daki hayvan kopyalama deneyleri dini lider Ayetullah Ali Hamaney tarafından da onaylanmış, ancak insan üzerinde klonlama çalışmalarına izin verilmemişti.

Cisco: Vista’da güvenlik riski var

Dünyadaki internet altyapısının yüzde 90’ının tedarikçisi Cisco, Microsoft’un yeni işletim sistemi Windows Vista’nın güvenlik alanında bazı ciddi sorunlar çıkarabileceği uyarısını yaptı
Pazar araştırma şirketi Gartner’ın düzenlediği güvenlik konferansında konuşan Cisco CTO’su (Teknoloji Tepe Yöneticisi) Bob Gleichauf, Windows Vista’nın internet altyapıları için aksaklıklara gebe olduğunu ifade etti. Gleichauf, “Vista’nın bazı bölümleri beni korkutuyor, bu kadar karmaşık bir işletim sistemi yeniliklerle birlikte sorunlar da getirebilir” diye konuştu. Cisco CTO’su Gleichauf, Vista’nın birçok güvenlik sorunun ortadan kaldıracağına emin olduğunu, ancak öngörülemeyen yan etkiler beklendiğini dile getirdi.
Gartner uzmanları da Vista’nın kurumsal ağlara yüklenmesinde, bazı sorunlar yaşanabileceği uyarısını yapıyor. Gartner’ın güvenlik ve araştırmadan sorumlu tepe yöneticisi Eric Oullet, “Kurumlar Vista’yı nasıl yükleyecekleri konusunda kararsızlık yaşıyor, her yeni sisteme geçişte sorunlar yaşanması olağan” diye görüş belirtti.