Cuma, Ocak 26, 2007

Yakıt masrafını azaltmanın yolları


-Aracınızın kullanım kılavuzunda yazan benzin sarfiyatı verileri, gerçek hayattakinden farklı olabilir. Örneğin Avrupa Birliğine üye ülkelerden birinden aldığınız bir otomobilin yakıt sarfiyatı verileri İstanbul trafiği ortalamasının altında olabilir.

-Aracınızı çok yavaşta kaldırmak iyi bir tasarruf yöntemi değildir ve bu diğer sürücüleri rahatsız edecektir. Normal bir şekilde kalkıp hızlanın ve mümkün olan en üst vitese atın.

-Aracın motor devrini dakikada 2000 ila 3000 arasında tutun, 50-60 kilometre hıza ulaşınca 5. viteste seyredin.

-Bir dakikadan uzun bekleyeceğiniz zaman motoru durdurun.

-Her zaman kullandığınız yolların alternatifine bakın. Eğer biraz daha uzun ama daha az dur kalk yapacağınız bir yol bulursanız, tasarruf edebilirsiniz.
-Camları ve açılır tavanı kapalı tutun. Lastiklerinizin olması gereken basınçta olmasına kesinlikle dikkat edin. Hava direnci ve sürtünmeyi arttıran düşük lastik basıncı benzin sarfiyatını arttır.

-Müzik sistemindeki amfi, buğu önleyici ve klima benzin sarfiyatını arttırır.

-Kurumlu ve yağı eski bir motor benzin sarfiyatını arttırır.

-Lastik basıncınızın doğru olduğundan emin olun, düşük lastik baıncı sarfiyatı arttırır.

-Arabanızın hava filtresini düzenli değişimine dikkat edin; zor nefes alan bir araba benzini daha çok yakar.

-Orjinalinin dışında buji kullanmayın.

-Sert hızlanmalardan kaçının, sabit bir tempo ile sürün, mümkünse hız sabitleyici kullanın.

Çarşamba, Ocak 24, 2007

Yeni C Sınıfı



Mercedes’in A Sınıfı ve B Sınıfı gibi kompakt modelleri olsa da, gerçek Mercedes prestiji ve ağırlığı C Sınıfı’yla başlar. W 203 kodlu C Sınıfı’ndan bayrağı devralan yeni nesil C Sınıfı, ağabey S Sınıfı’ndan tasarım çizgileri taşımasına rağmen, sert hatlarıyla eskisine göre daha sportif görünüyor. Bununla birlikte boyutlarda büyüme yaşanmış. Uzunluk 55 mm artışla 4581 mm’ye ulaşırken, genişlik 45 mm’lik artışla 1770 mm, dingil mesafesiyse 45 mm’lik artışla 2760 mm olmuş. Bunun sonucunda iç mekan genişliğinin arttığını tahmin etmek zor değil. Zaten Mercedes yetkilileri de ön omuz mesafesinin 40 mm, arka omuz mesafesinin de 20 mm arttığını belirtiyorlar. İç mekan tasarımı eskisine göre sadeleştirilen C Sınıfı’nda bulunan kumandaların daha rahat kullanım sundukları ifade ediliyor.

Daha spor yürüyen aksam


Bununla birlikte özellikle sürüş dinamiklerinde büyük ilerleme kaydedilmiş. En büyük rakibi olan BMW 3 Serisi’nden sportiflik konusunda geride kalmayacağı ifade edilen yeni C Sınıfı’nın bu konudaki en büyük silahı opsiyonel olarak alınan “Advanced Agility” paketi olacak. Bu sistem sayesinde amortisörlerin sertliği ve vites değişim hızları, konfor veya spor kullanıma göre ayarlanabilecek. Ayrıca dişli oranı değiştirilen direksiyon sisteminin de sportif kullanımda pay sahibi olacağı açıklanıyor.

Güçlenen motorlar

Yenilenen C Sınıfı’nın motorlarında da birtakım geliştirmeler yapılmış. Kompresörlü motorların güçleri yüzde 13’e, torkları da yüzde 18’e varan oranlarda artmış. Örnek olarak vermek gerekirse önceden 143 HP olan C 180 Kompressor’ün motor gücü artık 156 HP. Bu motorun torku da yüzde 4.5’luk bir artışla 230 Nm olmuş. Benzinli motor ailesinin diğer üyeleriyse C 230 (2496 cc, 204 HP), C 280 (2996 cc, 231 HP) ve C 350 (3498 cc, 272 HP).


Dizel motorların tüketimleriyse 0.3 lt/100 km oranında azalmış. Enjeksiyon ve turbo sisteminde yapılan geliştirmelerle C 200 CDI’ın motor gücü 122 HP’den 136 HP’ye, C 220 CDI’ın motor gücüyse 150 HP’den 177 HP’ye çıkmış. Bu motorların 100 km mesafede tüketimleri 6.1 lt/100 km olarak açıklanıyor. 2987 cc’lik silindir hacmine sahip C 320 CDI’ın 224 HP’lik gücündeyse bir değişiklik olmamış.

Mercedes’in en fazla önem verdiği konulardan olan sürüş güvenliği, yeni C Sınıfı’nda da üst düzeyde sunulacak. Toplam 7 havayastığı bulunan otomobilde adaptif fren sistemi, ESP gibi donanımlarda doğal olarak standart ekipman listesinde bulunuyor.

Mercedes’in satış anlamında en başarılı modeli olan C Sınıfı, yeni jenerasyonda da bu başarısını sürdürecek gibi.

Salı, Ocak 23, 2007

Salı, Ocak 16, 2007

Pazartesi, Ocak 15, 2007

3 kapılı BMW 1 Serisi


BMW’nin kompakt sınıftaki temsilcisi 1 Serisi’nin önümüzdeki günlerde 3 kapılı karoser seçeneği tanıtılacak. 1 Serisi’ndeki tek yenilik bu değil. Ayrıca makyaj da söz konusu. Yapılan ufak makyajla birlikte tamponlarda, farlarda, stop lambalarında ve böbrek formlu geleneksel BMW radyatör ızgarasında da ufak değişikliklere gidilmiş. Asıl heyecan verici olansa az önce bahsettiğimiz yeni karoser seçeneği ve güçlenen motorlar. 3 kapılı 1 Serisi’nin iç mekanında, 5 kapılı versiyondan farklı oturma düzeni tercih edilebilecek. Buna göre arka koltuklar 2 veya 3 kişilik olarak sipariş edilebilecek. Motorları güçlenen (120d 160 HP yerine 177 HP, 120i 150 HP yerine 170 HP) makyajlı 1 Serisi’nde teknolojik yönden de geliştirmeler yapılmış. Bunlara örnek olarak manuel şanzımanlı versiyonlarda sunulması planlanan “stop and go”sistemini gösterebiliriz. Daha önceden farklı markalarda benzerleri kullanılan bu sistemde; şehiriçi kullanımlarda araç durduğu zaman vites boşa alındığında yakıt tasarrufu sağlamak amacıyla motor otomatik olarak stop ediyor. Debriyaja basıldığındaysa motor tekrar çalışıyor ve vitese takıp devam edebiliyorsunuz. Diğer bir teknolojik yenilikse Brake Energy Regeneration adlı sistem. Bu sayede frenleme esnasında oluşan enerjinin akü şarjında kullanılacağı ifade ediliyor. Önümüzdeki hafta resmen tanıtılacak otomobilin ülkemize 2007 Haziran’ında gelmesi bekleniyor.

Corvette’ten Viper’a yanıt


Chevrolet Corvette ile Dodge Viper arasındaki çekişme sürüyor. Geçtiğimiz haftalarda Viper SRT-10’un gücünün 510 HP’den 600 HP’ye çıkartılması Chevrolet yetkililerini harekete geçirdi. Halen en güçlü Corvette ünvanını elinde bulunduran Corvette Z06, 505 HP’lik gücüyle Viper’ın oldukça gerisinde kaldı. Detroit Free Press’te yer alan yazıya göre GM başkanı Bob Lutz “Corvette’in ABD’nin en hızlı, en güçlü ve en iyi yol tutan otomobili” olacağını iddia ediyor. Detayları henüz belli olmasa da, Blue Devil kod adlı bu Corvette’in 2009 yılında yollara çıkması ve 650 HP’ye yakın güç üretmesi bekleniyor.

Perşembe, Ocak 11, 2007

Rekor yatırım, dizel motor ve Clio Wagon'u getirecek

Son 10 yılda Türkiye'ye 1 milyar dolarlık yatırım yapan Renault, bu yıl 183 milyon Euro'luk rekor yatırım planlıyor. Yeni yatırımla Bursa'da Clio Wagon ve dizel motor üretilecek
Son 10 yılda 1 milyar dolarlık yatırımın yapıldığı Oyak Renault Bursa tesisleri, Renault- Nissan Grubu'nun en kaliteli üretimin yapıldığı fabrikalarından biri oldu. Grup içinde örnek alınan ve diğer fabrikalardan ziyaretçi akınına uğrayan Bursa tesislerine Renault Dış İlişkiler Başkan Yardımcısı ve Euromed Başkanı Luc Alexandre Menard'dan övgü yağdı. Menard, Bursa tesislerinin bencmark haline geldiğini, sadece fabrikanın değil Türk yan sanayicilerinin kaliteli üretim yaptığının altını çizdi. Renault Grubu'nun 2006 değerlendirme toplantısında konuşan Menard, son 10 yılda Türkiye'ye 1 milyar dolarlık yatırımın yaptıklarını, bu yıl ise 183 milyon Euro yeni yatırım planlandığını söyledi. Bu rakamı rekor olarak nitelendiren Menard, Renault'nun bugüne kadar yaptığı en yüksek yatırım olduğunu ifade etti. 2006 yılında seri üretimine başlanan Clio ile Oyak Renault'nun boyut değiştirdiğini, 2007 yılında tamamlanacak yeni yatırımlarla bu değişimin hız kazanacağını kaydetti.

YERLİLİK % 80'E ÇIKACAK
Türkiye'nin Renault'nun 8 önemli pazarından biri olduğunu söyleyen Menard, Türkiye ile ilgili aldıkları 5 önemli stratejik kararı açıkladı:

* Araştırma ve geliştirme konusunda Türkiye'ye yeni görevler verilecek. Yeni model geliştirme çalışmalarında Türk mühendislerinin katkısı artırılacak.

* Renault Başkanı Carlos Ghosn'un açıkladığı 2009 kontratına bağlı olarak yerlileştirme oranı Türkiye'de yüzde 60'lardan yüzde 80'lere çıkartılacak.

DİZEL MOTOR ÜRETİMİ
* Üçüncü olarak Oyak Renault fabrikasında Megane Sedan, Symbol ve Clio 3'ün dışında yeni bir araç daha üretilecek. Bu araç Clio'nun bir versiyonu olacak. (Clio Station Wagon) Bu araç sadece Türkiye'de üretilecek ve dünyaya ihraç edilecek.

* Bursa'da yeni bir mekanik bölüm kurulacak. Bu bölümde yılda 450 bin adet K9K kodlu dizel motor üretilecek. 2008 yılında motorlar piyasaya sunulacak.

* Son olarak Oyak Renault fabrikasının kapasitesi artırılarak saatte 40 otomobil yerine 60 otomobil üretilecek. Kapasite 3 vardiyada 350 bin adete çıkacak."

9 YILDIR LİDER
2006 yılı değerlendirme toplantısında konuşan Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar da, Aybar, geçen yıl binek otomobil pazarında 374 bin 500 adet araç satıldığını, Renault'nun 59 bin 400 adet binek otomobil satışı ile yüzde 15.9 oranında pazar payı elde ettiğini söyledi. Aybar, 8 yıldır devam eden liderliklerini 9'uncu yılında da sürdürdüklerini kaydetti. Türkiye'nin en çok satılan otomobilleri sıralamasında ilk 2 sırayı Renault modellerinin almaya devam ettiğini ifade eden Aybar, Renault'nun 2007 yılında pazara sunulacak olan yeni modeller ve mevcut ürün yelpazesi ile binek otomobil pazarı liderliğini korumayı, binek ve ticari araç pazar payını artırmayı hedeflediğini söyledi. 2007 yılındaki gelişmelere de değinen Aybar, "Cumhurbaşkanlığı seçimi, genel seçimler var. Yeni blok muafiyeti tebliği söz konusu. Pazar aynı seviyede kalabilir. 2006 gibi gerçekleşebilir ve yüzde 10'luk daralma olursa da bu sürpriz görülmemeli'' dedi.

-Sabah-

Pazartesi, Ocak 08, 2007

Otomotivde 2006'nın şampiyonları


2006'da otomotiv pazarında Ford binek ve ticari araç toplamında en fazla satılan marka oldu. Binekte Renault birinci sırada yer alırken Megane Sedan en çok talep gören model oldu
Otomotiv sektörünün 2006 yılı bilançosu belli oldu. Henüz rakamlar resmi olarak açıklanmadı, ancak pazarın büyüklüğünün 660 bin adet civarında olduğu belirtiliyor. Bu geçen yıla göre yüzde 14’lük bir azalmayı ifade ediyor. 660 bin adetlik satışın 370 binini otomobil oluştururken, geri kalanı ticari araçlardan oluştu. Mayıs ayından sonra piyasada yaşanan dalgalanmanın etkisiyle piyasa yılı ekside kapattı, ancak yine de pazar büyüklüğünün en fazla olduğu yıllardan biri oldu. 2005 yılı 763 bin adetle en fazla, 2004 yılında da 745 bin adetlik satışla ikinci en fazla satışa ulaşılan yıl olmuştu. 2006 yılı satışları 660 bin adetlik satış yapılan 2000 yılıyla başa baş bir yıl oldu. Otomotiv sektörü ihracatın da yıldız sektörü olurken, ulaştığı 15 milyar 482 bin dolarlık ihracatla sektörler arasında ilk sırada yer aldı. İşte bu dev sektörün şampiyonları da belli oldu.

Ford Transit Connect ve Transit modelleriyle 68 bin 500 adetlik satış ve yüzde 27.6 lık pazar payıyla hafif ve orta ticari sınıfta birinci oldu.

En fazla satılan model

Yaklaşık 22 bin adetle Renault nun Megane Sedan modeli oldu. Megane Sedan’ı yine bir Renault modeli izledi. Symbol en fazla satılan ikinci model oldu.

Binek ve ticari toplamında en fazla satış yapan marka

Ford ticari ve binek araç toplamında 2006 yılının en fazla satış yapan markası oldu. Son beş yıldır birinci sırada yer alan Ford 2006 yılında 113 bin adet araç sattı.

En fazla üretim yapan firma

Ford’un Gölcük ve İnönü fabrikalarında rekor sayıda üretim yapıldı. Bu iki fabrikada 258 bin adet araç üretildi.

En fazla binek araç satışı yapan marka

Renault oldu. Renault 2006 yılında yaklaşık 60 bin adet otomobil satışı gerçekleştirdi.

En fazla ihracat yapan firma

Sıralama açısından henüz kesin bir bilgi yok. Adet olarak Ford’un ilk sırada yer aldığı söylenebilir. Ford, 2006 yılında 183 bin araç ihracatından 2.4 milyar dolar ihracat geliri sağladı. İhracat geliri olarak Toyota Türkiye’nin ilk sırada yer alması bekleniyor.

Paint'te bir spor araba çizimi

Bir spor arabasının çizimi nasıl yapılır?

Pazar, Ocak 07, 2007

Ford’un yeni avcısı



1960’lı yıllar özellikle ABD’de “muscle car” adı verilen dev silindir hacmine sahip, güçlü otomobillerin dönemi olmuştu. Ford’un Detroit Otomobil Fuarı’nda tanıttığı Interceptor konsepti de güçlü görünümü ve 400 HP’lik motoruyla modern zamanların “muscle car”ı olarak tanımlanabilir.

Köşeli ve güçlü hatlarıyla 1960’ların “muscle car” mirasını günümüze getiren Ford Interceptor için Ford Tasarım Bölümü Direktörü Peter Horbury üniforma giymiş bir bahriyeli yakıştırmasını yapıyor ve otomobilin şık oduğu kadar güçlü olduğunu ifade ediyor. Otomobilin Chrysler 300C tarzındaki cam yüzeylerin küçük yapısı ve yüksek omuz çizgisi sağlam bir duruş kazandırıyor. Mustang platformu kullanılarak ortaya çıkartılmış otomobilin ön tekerleğinin tampona yakın, arka tekerleğinin arka tampona biraz uzakça konumlandırılmış olması saldırgan görünümü destekleyen diğer bir unsur olarak göze çarpıyor.

Dört kapılı bir Mustang olarak tanımlanabilecek bu aracın motor kompartımanı 400 HP gücündeki 5.0 litrelik V8’e ev sahipliği yapıyor. Seri üretim Mustang’teki 4.6 litrelik motorun geliştirilmiş bir versiyonu olan bu motor tıpkı Lincoln MKR konseptinde olduğu gibi E-85 Etanol yakıtıyla çalışıyor.

Gücü altı ileri manuel şanzımanla arka tekerleklere aktaran otomobilde 22 inçlik jantlar kullanılmış. Otomobilin iç mekan fotoğrafları henüz basına verilmemiş olsa da siyah deri ve krom kaplı malzemelerin kullanıldığı ifade ediliyor.

Geleceğin Volvo çizgileri


İsveçli otomobil devi Volvo, Detroit Motorshow'da sergileyeceği Volvo XC60 Concept ile gelecekteki marka imajı ve tasarım felsefesi hakkında önemli ipuçlarını dünya kamuoyuyla paylaşıyor.

Bu konsept otomobil sadece gelecekte üretilecek olan XC modelleri için bir ön görünüm olmakla kalmıyor, aynı zamanda geleceğin Volvo otomobillerinin yeni tasarım felsefesinin izlerini taşıyor. Böylece geçmişte köşeli hatları ile hafızalara yer edinen markanın gelecekte çok daha sportif çizgilere ulaşacağı ortaya çıkıyor.

Cumartesi, Ocak 06, 2007

Audi'nin özel koku ekibi


Audi AG, ürettiği otomobillerin kokusu için 22 yıldır özel bir ekiple çalışıyor. 'Audi burun ekibi' olarak adlandırılan birimin öncelikli görevi otomobil ile müşteri arasında duygusal bağ oluşturan kokuyu bulmak.

Verilen bilgiye göre ''Audi burun ekibi'' olarak adlandırılan birim, müşteri ile otomobili arasında duygusal bir bağ oluşturan kokular konusunda sıra dışı bir çalışma gerçekleştiriyor.

Audi AG'nin 3 kadın ve 3 erkek çalışandan oluşan 6 kişilik ekibi, Audi modellerinin kokusuz olmayan, doğal bir kokuya sahip ve müşterilerin kendilerini içinde rahat edecekleri otomobiller geliştirmek için çalışıyor.

''Asla kokusuz bir otomobil olmayacaktır'' anlayışından yola çıkarak çalışmalarına 22 yıl önce başlayan Audi Burun Ekibi, bir otomobilde teknolojik unsurlar kadar dikkat çekmeyen, ancak müşteriyle otomobili arasında duygusal bir bağ oluşturan kokular konusunda sıra dışı bir çalışma yürütüyor.

Audi Burun Ekibi, üretilen her Audi'nin her bir parçasının doğal bir kokusu olmasına özen gösteriyor. Yeni otomobil kokusunu meydana getiren karışım söz konusu olduğunda Audi kimyagerleri, taze ya da çiçeksi bir kokuyu araçlara katmayı uygun bulmuyorlar.

''Tüm müşterilerin hoşuna gidecek evrensel bir koku yoktur'' anlayışını benimseyen ekip, özel olarak bir koku eklemektense kullanılan malzemelerin doğal kokularını birbirleriyle en iyi biçimde harmanlamayı tercih ediyor. Burun ekibi, Audi modellerinin iç mekanında kullanılacak plastik, deri ve ahşap parçaların farklı şartlar altında bağımsız ve birlikte nasıl koku yayabildikleri konusunda testler gerçekleştiriyor.

-FIRINDA GÖSTERGE PANELİ-

Parça testlerinde küçük numuneler, ağzı kapalı kavanozlarda 80 derecelik fırında 2 saat süreyle ısıtıldıktan sonra her bir ekip üyesi tarafından koklanıyor. Bununla birlikte gösterge paneli gibi yekpare parçaları da bir bütün olarak paslanmaz çelik odalarda ısıtan ekip, koku testini yine bu odalara bağlanmış hortumlar ve uzmanın burnuna tam oturan bir cam maske aracılığıyla gerçekleştiriyor. Bu konuda son aşamayı ise büyük radyatörlerle araçların iç mekanların ısıtılmasının ardından gerçekleşiyor. Isıtılan otomobilin içine giren Audi Burun Ekibi, genel izlenimlerini değerlendirirken, aynı zamanda güçlü kokuların olduğu noktaları belirlemeye çalışıyorlar.

-BURUN EKİBİNDE OLABİLMEK İÇİN...-

Yeni üretilecek modeller için değil, her gün üretilen otomobilleri de belli periyotlarla denetleyen Audi Burun Ekibinde yer alabilmek için bazı özellikler de gerekiyor. Burun ekibine sigara içen personelin katılması mümkün olmazken, soğuk algınlığı geçiren üye, bir süre için bu ekibin dışına çıkarılıyor. Koku testlerine katılacak ekip üyelerinin bu testlerden önce sarımsak yemesine, parfüm veya traş losyonu kullanmasına da izin verilmiyor.

-OLUMSUZ KOKU, MARKADAN BİLE KOPARABİLİR...-

Audi Burun Ekibinin Şefi Heiko Lüssmann-Geiger, konuya ilişkin değerlendirmesinde, otomobil üretim hiyerarşi piramidinin en altında koku faktörünün yer aldığını belirtirken, en üstte ise müşteri memnuniyetinin bulunduğunu kaydetti.

Geiger, müşterinin kokudan rahatsız olduğu takdirde, aracın konforu ya da teknolojisiyle ilgili özelliklerin hiçbirini doğru algılamayacağı gibi, negatif anlamda etkilenerek ürün ve markadan kopabildiği görüşünü aktardı. Geiger ayrıca, ''Elektronik burun'' adı altında yer alan aygıtların insan burnunun yerine tutamayacağını da belirtti.

Salı, Ocak 02, 2007

Super Mario

106 Gti E-5 de

60 yeni model 2007 yılında yola çıkacak


* Audi: Audi S3, Audi R8, Audi TT Roadster, Audi A5 Coupe.

* Alfa Romeo: Brera Spider.

* BMW: Yeni BMW X5, BMW 3 Serisi Cabriolet,.

* Chrysler: Dodge Nitro, Dodge Avenger, Jeep Patriot, Jeep Wrangler Unlimited, Yeni Chrysler Sebring, Yeni Chrysler Grand Voyager.

* Citroen: C4 Picasso (5 koltuk), Citroen CCrosser.

* Dacia: Logan MCV.

* Fiat: Yeni Bravo, Fiat Linea.

* Ford: Yeni Ford CMax, Yeni Ford Mondeo.

* Honda: TypeR, Honda TypeS

* Hyundai: Arnejs, Yeni Hyundai Elantra, Hyundai Coupe.

* Kia: Cee'd.

* Lamborghini: Gallardo, Lamborghini Murcielago.

* Lancia: Ypsilon, Lancia Musa, Lancia Thesis.

* Mercedes: Yeni Mercedes C Serisi, Smart Fortwo.

* Mitsubishi: Yeni Mitsubishi Outlander, Yeni Mitsubishi Pajero, Yeni Mitsubishi Lancer, Mitsubishi Colt CZC.

* Nissan: Qashqai, Nissan Z Roadster.

* Opel: Yeni Opel Astra, Yeni Opel Astra Sedan, Opel Antara, Opel GT.

* Peugeot: 207 CC, Peugeot 207 SW, Peugeot 4007.

* Porsche: Yeni Porsche Cayenne, Porsche 911 Turbo Cabrio.

* Renault: Clio Sport, Renault Grand Scenic.

* Seat: Leon Cubra.

* Skoda: Yeni Skoda Fabia, Skoda Octavia Scout.

* Suzuki: SX4.

* Toyota: Auris, Yeni Toyota Corolla Sedan.

* Volkswagen: Yeni Volkswagen Touran, Yeni Volkswagen Touareg, Yeni Volkswagen Phaeton