Cumartesi, Temmuz 28, 2007

100 bininci Porsche 911 üretildi


Porsche markasının 911 modelinin 997 kasa kodlu yeni nesil versiyonunun 100 binincisi üretildi.
Porsche AG'nin, üretimine ilk olarak Nisan 2004'te başladığı 6. nesil 911 modeli, 3 yılda 100 bin adetlik üretimle markanın spor otomobil üretim rekorunu kırdı. Porsche 911, dünya genelinde 2006 Ağustos-2007 Ağustos döneminde 36 bin adetlik satış rakamına ulaştı

Çarşamba, Temmuz 25, 2007

Seat Leon FR 2.0 TFSI








Aynı motor ve benzer performanstaki otomobilleri bu sayede daha makul fiyatlara alabilmek mümkün olabiliyor. Buna örnek olarak 2.0 lt TFSI motorlu Seat Leon’un 63 bin 220 YTL’lik fiyatının, aynı motora sahip kuzeni Golf GTI’dan yaklaşık 5 bin 500 YTL daha ucuz olmasını gösterebiliriz.


Seat Leon, her ne kadar kardeşleri Toledo ve Altea’yla aynı burun yapısını paylaşsa da, onlardan çok daha çekici ve dinamik bir görüntüye sahip. İlk defa 2000 yılında “Salsa” konsept otomobilinde gördüğümüz bu tasarım anlayışı, adeta Seat markasının görsel kimliği oldu. Çekik gözlü farların ön çamurluklardan arka kapıya doğru akan çizgisinin ilk anda dikkat çektiği otomobile yandan bakıldığında arka kapı kollarının eksik olduğu fark ediliyor. Daha önceden Alfa 156’da rastladığımız bu tasarım detayına şaşırmamalı. Çünkü Seat Leon’un tasarımcısı Walter de Silva’nın özgeçmişine baktığımızda Alfa 156’yı da tasarlamış olduğunu görüyoruz.


Cupra gelene kadar en güçlü Leon unvanını elinde bulunduracak olan FR, görsel yönden diğer Leon’lara göre farklara sahip. Farklı bir ön tampon uygulanan otomobilde bal peteği tasarımlı havalandırma ızgaraları kullanılmış. Alt kısmı siyaha boyanan difüzör görünümlü arka tampon da FR’ın farklarından bir tanesi.


Otomobilin iç mekanında spor koltuklar ve FR logolu vites topuzunu saymazsak sportifliği vurgulayan detaylar yok. Kokpit, görünüm olarak dış tasarıma göre sönük kalsa da ergonomik olarak sorunsuz

FIAT Linea







Biri 1.4 lt 77 HP Fire motor diğeri ise 1.4 lt 120 HP turbo beslemeli T-Jet motor olurken Multijet motor yakıt tüketimiyle en ekonomik seçenek olarak da öne çıkıyor. 1.3 Multijet motorlu Lineaların fiyatları 31.750 YTL’den başlarken test aracımızda olan donanım seviyesiyle birlikte 37.800 YTL’ye kadar çıkıyor.



Sınıfının en uzun otomobili olma özelliğiyle öne çıkan Linea 4560 mm’lik uzunluğu ve 1733 mm’lik genişliğiyle oldukça iddialı. 2600 mm’lik dingil mesafesi ise otomobilin iç mekanına pozitif yansımış. C segmentinde Volkswagen Jetta ve Renault Megane gibi güçlü rakiplerine karşı tasarımı, donanımı ve ergonomisiyle ön plana çıkmak isteyen Linea kişisel zevkler haricinde bu hedefini büyük ölçüde gerçekleştirmiş gibi de gözüküyor.



Geniş yan aynalar oldukça kolay bir kullanım sunuyor. Arka tasarımda da tamponun köşelerine uzanan stoplar oldukça şık. İç mekanda kullanılan malzeme kalitesi eski modellere oranla daha iyi. Kendine özgü bir ön konsola sahip olan Linea’da çiftyönlü elektronik klima ve Blaupunkt Radyo-CD çalar yer alıyor. Güvenlik açısından 6 hava yastığı, ABS, EBD gibi önemli donanımları bulunan Linea’da ayrıca 1.4 lt T-Jet motorla birlikte opsiyon olarak ESP de sunuluyor. Fakat ESP seçeneği opsiyon listesinde dahi 1.3 Multijet motorda mevcut değil. Linea’nın en büyük yeniliği ise Active donanım paketi hariç her modelde standart olarak sunulan ve Microsoft ortaklığıyla geliştirilen Blue&Me sistemi. Bu sistem sayesinde araç içerisinde bluetooth bağlantısı kullanran Blue&Me sistemine bağlanmak mümkün. Gelen çağrılar ve yapılan çağrılar esnasında araç hoparlöründen konuşma imkanı sağlayan sistem, ses tanıma özelliğiyle söylediğiniz telefon numarasını da arayabiliyor. Ayrıca gelen kısa mesajları hoparlörden sesli olarak okuyan Blue&Me sistemi aynı zamanda kısa mesajın göstergeler arasındaki dijital bölümden de takip edilmesine olanak tanıyor. Cep telefonundaki ses ve müzik dosyalarının da çalınmasına olanak tanıyan Blue&Me, torpido gözü içerisindeki USB bağlantısıyla MP3 player gibi kişisel müzik aletlerinden de veri aktarımına imkan sağlıyor.



1.3 litrelik Multijet motora sahip Linea’da sadece 90 HP güç üreten seçenek kullanılırken, 200 Nm’lik torkunu 1750 d/d’den üretmeye başlayan motor turbo devreye girince keyifli bir kullanım sunuyor. Fakat turbo devre girene kadar tam anlamıyla çekiş fakiri olan Linea, malesef oldukça cansız. Bu otomobilin performanstan çok yakıt tüketimi konusunda iddialı olduğu göz önüne alındığında ise Linea’nın sunduğu performans tavan yapıyor. 1.3 litrelik motor fabrika verilerine göre 100 km/de ortalama 4,9 lt yakıt tüketim değeri sunduğu iddia edilirken yoğun klima ve şehiriçi kullanımı esnasında 100 km/de 6,5 litrelik yakıt tüketim değerine ulaştık. Fakat Linea’nın 100 km’de 4.9 litrelik yakıt tüketim rakamını yakalaması hiç de zor değil gibi gözüküyor. Önde disk arkadaysa kampana fren sistemine sahip olan Linea’nın belki de en eleştirilecek yanı frenleri, fakat dozlaması iyi olan frenler kullanıcısına nerde ne zaman duracağını iyi hissettiriyor. Linea’nın motoru dışında en beğendiğimiz yanıysa süspansiyonları oluyor. Sertliği çok iyi ayarlanmış süspansiyonları Linea’nın hem yol tutuşuna pozitif yönde etkirken hem de konfordan hiç ödün vermiyor. Oldukça sessiz çalışan süspansiyon sistemi yol bozukluklarını minimum seviyede içeriye alıyor ve neredeyse hiç ses yapmıyor.


Civic Type R



Honda’nın efsane modellerinden biri olan Civic Type R’ın sedan karoser seçeneğinin tanıtılmasının ardından Mugen tarafından bu araç üzerine Mugen RR geliştirildi.

Mugen’in maharetli ellerinde Civic Type R hem görünüm hem de performans olarak kendini geliştirmiş. Civic Mugen RR adıyla hazırlanan Type R’ın dış ve iç mekanında yapılan değişikliklerin ardından standart modele göre aracın ağırlığı 10 kg daha azaltılmış. Genelde bu tip modifikasyonlarda araç ağırlığını düşürmeye yönelik çalışmalara gidilirken, Mugen bu ağırlık avantajıyla birlikte Type R’ın standart atmosferik 200 HP’lik motoru üzerinde yaptığı oynamalarla aracın performansını iyice arttırmayı uygun görmüş. Standart 200 HP’lik Type R motoru Mugen’in ardından 8000 d/d’de 240 HP güce ve 7000 d/d’de 217 Nm torka ulaşmış. Yeni body kit, değiştirilen frenler ve süspansiyonlarla birlikte yeni lastik ve jant takımı da aracın diğer modifikasyonlarından. 300 adetlik sınırlı sayıda üretilecek Mugen RR modelinde kullanılacak renk seçeneği de sadece kırmızı. Aracın Japonya’daki satış fiyatıysa 38.750 USD civarında.

Porcshe 911 GT2




Porcshe 911 GT2 modelini Eylül’de düzenlenecek Frankfurt Otomobil Fuarı’yla yollarla buluşturacağını açıklarken yeni aracın ilk fotoğrafları da görücüye çıktı.


İlk resmi fotoğraflarla birlikte 911 GT2 için artık satışa sunulması beklenirken aracın Eylül’de düzenlenecek Frankfurt Otomobil Fuarı’yla birlikte yollarla buluşacağı açıklanıyor. Bu süper coupe Porsche ve 911 fanatikleri için ayrı bir yere sahipken, yeni GT’ hem motoru hem de tasarımıyla göz dolduruyor.

Değişken türbin geometrisine sahip çift turbolu 3.6 litrelik sıralı 6 silindirli motoruyla 5500 d/d’de 530 HP güce ve 2200 d/d’de ise 693 Nm torka sahip olan 911 GT2, 0-100 km/s hızlanmasını 3,6 sn içerisinde tamamlarken 0-160 km/s hızlanmasını 7,1 sn’de gerçekleştirebiliyor. Maksimum hızı 328 km/s olan 911 GT2, 19 inçlik GT2 alüminyum alaşım jantları ve seramik-karbon frenleri ile de farklılaşıyor.

Çarşamba, Temmuz 11, 2007

Mercedes-Benz C 63 AMG





40 yaşına basan AMG’den yeni bir spor model. C serisinin 5. nesil AMG versiyonu, C 63 AMG, 6.3 litre hacminde V8 motor ile beraber, standart modelinden bir çok farklılıklara sahip.

6208 santimetreküp hacmindeki motor, 6800 devirde 457 beygir üretiyor. 2000-6250 devir arasında sürekli olarak 500 Nm üzerinde tork üreten motor, en yüksek değerine 5000 devirde 600 Nm üreterek ulaşıyor. Bu değerler herhangi bir motor devrinde son derece yüksek çekiş anlamına geliyor.

7 vitesli otomatik şanzıman, 3 farklı moda sahip: Spor “S”, konfor “C” ve manuel “M”. Şanzıman “S” modunda “C”den yüzde 30 daha hızlı çalışırken, tamamen sürücü isteğine göre vites atan “M” modu yüzde 50 daha hızlı. 7G-Tronic şanzıman, vites küçültürken ara gazı vererek hem sürücüsüne farklı bir tecrübe yaşatıyor hem de viraj öncesi fren yapıldığında ağırlık değişimini engelliyor.

Standart C modellerinden farklı olarak AMG modelinin ön aks sistemi tamamen farklı. Ön iz genişliği 35 milimetre artarken, bağlantı üç noktadan yapılmış. Aracın ön çamurlukları da artan genişlik doğrultusunda şişirilmiş. Sonuçta, yol tutuşu artmış, burulma azalmış ve yüksek dinamik şartlar altında daha iyi frenaj sağlanmış. Geliştirilen arka amortisörler ile beraber, iz genişliği de 12 milimetre artmış.

Önde 235 arkada 255 milimetre genişliğimdeki lastikleri, 18 veya 19 inçlik jantlar ile kombin yapmak mümkün.

Fren diskleri önde 6 pistonlu ve 36 santim çapında. Arkada ise dört pistonlu 33 santimlik diskler kullanılmış.

ESP sistemi de yanı şanzıman gibi, 3 farklı ayara sahip. Sistem tamamen devre dışı da bırakılabiliyor, “ESP SPORT” moduna alınarak, daha spor bir sürüş de sağlanabiliyor.

Maksimum hızı 250 km/s de elektronik olarak sınırlandırılmış olan C 63 AMG’nin 0-100 km/s hızlanması 4.5 saniye sürüyor.




Pazar, Temmuz 08, 2007

Örümcek Türkiye’de



İlk örneği 1990’lı yılların başında tanıtılan ve üretildiği günden bugüne büyük ilgi gören Alfa Spider, Alfa Romeo’nun bu alandaki geleneğini yansıtıyor. Yandan bakıldığında kısa aks mesafesi, uzun motor kapağı ve kompakt, arkaya doğru yerleştirilmiş kabin; aracın sportif, dinamik görünümünü artırıyor. Yeni Spider’ın tasarımında katlanılabilir bez tavan ve doğrudan, ünlü Giuletta Spider’dan alınan arka omuz gibi bazı unsurlar, Alfa Romeo geleneğinde en iyi biçimleriyle bulunuyorlar.
Alfa Romeo tasarım merkezi ve Pininfarina’nın ortak çalışması olanAlfa Spider’ın kalbinde 2.2 litre 185 HP ve 3.2 litre 260 HP benzinli motorlar yatıyor. Her iki motor tipinde de 6 kademeli düz ve otomatik vites seçeneği sunuluyor. Alfa Spider, Alfa Romeo mühendisliğinin son ürünlerinden biri olan JTS (Jet Thrust Stoichiometric) teknolojisi ile geliştirilmiş, Euro 4 normlarına uygun motorlara sahip. Yakıt tüketimi artırılmadan maksimum motor gücü almayı hedefleyen bu sistem doğrudan yanma odasına yönelen enjektör prensibiyle çalışıyor. 0’dan 100 km/s’e 8,8 saniyede ulaşabilen 2,2 litre motor, 100 km.de ortalama 9.4 litre yakıt harcıyor. Q4 sürekli dört çeker sistemine sahip 322 Nm torklu 3,2 litre motorlu versiyon ise 0’dan 100 km/s’e 7 saniyede ulaşıyor. Alfa Spider, 1830 mm’lik genişliği ve 4393 mm’lik uzunluğu ile dikkat çekiyor. Tasarımının en önemli unsuru olan açılır tavan, geliştirilmiş yeni hidrolik sistemi ile çok daha hızlı ve güvenli bir şekilde açılıp kapanabiliyor.
Özel olarak üretilmiş iki farklı yüzeyden oluşan tavanın dışarıdan gelebilecek etkilere karşı dayanıklılığı artırılırken, tavan kapalıyken yüksek hızla seyir halinde bile yolcu kabinindeki yol ve rüzgar sesi seviyesi minimuma indiriliyor. Yenilikçi ve ileri aktif- pasif güvenlik sistemlerine sahip Alfa Spider’da, sürücü ve ön yolcu diz hava yastıkları ile birlikte toplam 8 havayastığı, ABS, EBD (Elektronik fren güç dağılımı), 3 noktadan gergili emniyet kemerleri, FPS yangın önleme sistemi gibi özellikler standart bulunuyor. VDC elektronik stabilite programı, ASR patinaj önleyici sistem, MSR motor fren torku düzenleyici, HBA hidrolik fren destek sistemi, Hillholder yokuş yukarı kalkış desteği gibi gelişmiş özellikler de standart olarak sunuluyor. Dünyanın en gelişmiş ses sistemlerinden Bose ses sistemi ve MP3 çalar seçenekleri de Spider’da opsiyonel olarak sunuluyor. Microsoft ile ortak geliştirilen, 5 cep telefonuna kadar Bluetooth bağlantısı sağlayabilen, ve aynı zamanda tüm MP3 çalarlarla uyumlu sesle komut teknolojisine sahip Blue&Me sistemi de geniş opsiyon seçenekleri arasında yer alıyor. Bu sistemle, arama geldiği anda otomatik olarak müziğin sesi kısılıp arayan kişinin sesi hoparlöre veriliyor. Kullanıcı, cep telefonu cebinde veya çantasında bile olsa rehberindeki numaraları kontrol panelinde görerek direksiyondaki kontrol düğmeleri ile bu numaralar arasında ilerleyebiliyor.
Sistem, şuan pazarda olan tüm bluetooth özellikli cep telefonları ile uyumlu olup, gelecekte uygulanacak yeni standartlara ve gelişen teknolojiye paralel olarak güncellenebilme özelliğine sahip. Telefon özelliklerinin yanı sıra sürücünün MP3 çalar veya USB belleğine kaydedilmiş olan şarkılar arasından istediğini sesli komut vererek çalmasına fırsat veren Blue&Me, eğlenceli yolculukları garanti ediyor. Bu dijital cihazlar, USB girişine bağlandıktan sonra elektronik panel üzerinde albüm, şarkı adı gibi detaylar görüntülenebiliyor ve kullanıcı direksiyon üzerindeki kumandalar vasıtası ile istediği parçayı seçebiliyor.

Dizel ve otomatik birarada


Türkiye’de üretilen ve 5 kıtada 84 ülkeye ihraç edilen Megane Sedan’da Expression ve Privilege ekipman seviyeleri ile sunulan bu versiyonun kullanımı, “tam otomatik şanzıman” sayesinde vites geçişleri sarsıntısız gerçekleşiyor, ayrıca yokuşta kalkışta kayma riski yaşanmıyor. Daha önce 1.6 16v motor seçeneği ile kullanılan otomatik vites kutusu, dizel motorun sağladığı sürüş keyfini daha da arttırmayı amaçlıyor. Megane Sedan’da dizel ve otomatik keyfini birarada yaşamanın baz fiyatıysa 43.900 YTL.

Megane’de kullanılan 1.5 dCi 100 HP otomatik vitesli versiyon, manuel vitesli versiyonda olduğu gibi performans, dinamizm, akustik konfor ve yakıt tüketimi bakımından potansiyelin en iyi şekilde kullanılmasına olanak sağlanıyor. 4000 d/d’de 100 HP güç ve 1900 d/d’den itibaren 200 Nm tork üreten 1.5 dCi motor, 100 km’deki 5.8 litrelik ortalama yakıt tüketimi ile de dikkat çekiyor. Aracın egzoz emisyon değeri ise 153 gr CO2 /km olarak belirtiliyor.

Aracın motor/şanzıman uyumunu en üst seviyeye getirmek için özel bir işlemci hazırlanmış. Bu işlemci vites geçişlerini daha akıcı kılıyor. Örneğin ani bir frenlemede otomatik olarak vites düşüşü sağlıyor. İşlemci, sürüş tarzını, yol koşullarını ve aracın ağırlığını dikkate alıyor. Bu amaçla, vites kutusu işlemcisi 1.5 dCi 100 HP motorun özelliklerine göre özel olarak uyarlanmış. Tek dokunuşlu modda, mekanik organların korunması amacıyla herhangi bir motor devrine uygun olmayan bir üst veya bir alt vitesin seçimi dikkate alınmıyor. Yavaşlama durumunda ise, hangi mod seçilmiş olursa olsun, hıza en uygun vites otomatik olarak devreye giriyor. Dolayısıyla motorun aşırı yüksek veya aşırı alçak devirde çalışması olanaksız kılınmış oluyor.

Silverstone'da zafer Raikkonen'in



Raikkonen, Magny-Cours yarışından yedi gün sonra Silverstone'da da geçilmedi ve bu sezon üç yarış kazanan ilk pilot oldu.

Ferrari'nin Fin pilotu, Vodafone McLaren'in iki kez dünya şampiyonu pilotu Fernando Alonso'nun 2.4 saniye önünde zafere ulaştı. Kendi seyircisi önünde mücadele eden klasman lideri Lewis Hamilton, pole position'da başladığı yarışı üçüncü sırada bitirdi.

McLaren ve Ferrari'den sonra en iyi takım görünümündeki BMW Sauber Silverstone'da da iki pilotuyla birden puan aldı. Robert Kubica dördüncü, Nick Heidfeld altıncılığı elde etti.

Yarışa ikinci çizgide başlama hakkını elde Felipe Massa, aracı start öncesi stop edince pit yolundan başlamak zorunda kaldı. Brezilyalı pilot 59 turluk mücadeleyi beşinci sırada tamamladı.

Renault sürücülerinden Heikki Kovalainen yedinci, Giancarlo Fisichella sekizinci sırada finişe ulaştı.

Lewis Hamilton Silverstone'da birinci olamasa da kariyerindeki dokuzuncu F1 yarışında da podyuma çıktı ve 70 puanla zirvedeki yerini korudu. Alonso 58 puanla ikinci sırada.

Üst üste ikinci zaferini elde eden Raikkonen, takım arkadaşı Felipe Massa'yı geçerek 52 puanla üçüncülüğe yükseldi. Massa'nın 51 puanı var. Takımlar klasmanında Vodafone McLaren ile Ferrari arasındaki 25 puanlık fark değişmedi.

Formula 1'de sezonun 10'uncu yarışı Almanya Grand Prix'si 22 Temmuz'da Nurburgring'de koşulacak.

İngiltere GP sonuçları

1. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1:21:43.074
2. Fernando Alonso, McLaren, +00:02.459
3. Lewis Hamilton, McLaren, 00:39.373
4. Robert Kubica, BMW Sauber, 00:53.319
5. Felipe Massa, Ferrari, 00:54.063
6. Nick Heidfeld, BMW Sauber, 00:56.336
7. Heikki Kovalainen, Renault, 1 tur
8. Giancarlo Fisichella, Renault, 1 tur
9. Rubens Barrichello, Honda, 1 tur
10. Jenson Button, Honda, 1 tur
11. David Coulthard, RedBull-Renault, 1 tur
12. Nico Rosberg, Williams-Toyota, 1 tur
13. Alexander Wurz, Williams-Toyota, 1 tur
14. Takuma Sato, Super Aguri-Honda, 2 tur
15. Christijan Albers, Spyker-Ferrari, 2 tur
b. Vitantonio Liuzzi, Toro Rosso-Ferrari, 6 tur
b. Jarno Trulli, Toyota, 16 tur
b. Anthony Davidson, Super Aguri-Honda, 24 tur
b. Scott Speed, Toro Rosso-Ferrari, 30 tur
b. Ralf Schumacher, Toyota, 37 tur
b. Adrian Sutil, Spyker-Ferrari, 43 tur
b. Mark Webber, RedBull-Renault, 51 tur

Cumartesi, Temmuz 07, 2007

Ferrari'ye rakip ilk yerli otomobil: Etox




Yurt dışındaki otomobil fuarlarında herkesin lüks spor otomobilleri incelemesine izin verilirken, Türkiye'deki otomobil fuarlarında belirli kişiler dışında kimsenin bu otomobillere yaklaştırılmamasını içerleyen bir girişimci yerli spor otomobil üretti.

Ertex Oto Dekorasyon Genel Müdürü Ercan Malkoç, yaptığı açıklamada, işi gereği sık sık yurt dışındaki otomobil fuarlarına katıldığını, buralarda her isteyenin rahatlıkla lüks spor otomobilleri inceleyebildiğini anlattı. Türkiye'de düzenlenen otomobil fuarlarında ise bu otomobillerin çevresine bant çekildiğini, ünlü ve zenginlerin dışında kimsenin otomobilleri incelemesine izin verilmediğini belirten Malkoç, ''bu duruma çok içerlediğini ve bunun üzerine yerli bir spor otomobil geliştirmeye karar verdiğini'' söyledi.
Malkoç, ilk otomobilin icadının üzerinden yaklaşık 100 yıl, ilk Türk otomobili olan Devrim'in yapılmasının üzerinden de 46 yıl geçtiğini ifade ederek, şöyle konuştu:

''Ülkemizde 1966 yılından bu yana otomobil üretimi yapılmaktadır. Çağımızın ve özellikle de otomobil sektörünün gelişimi göz önüne alındığında, dünya otomotiv sektörüne bir marka kazandırmamış olmamız bizleri çok üzüyordu. Oysa daha 1938 yılında Türkiye, 140 tane avcı bombardıman uçağı üreterek şu an teknolojilerine imrendiğimiz AB ülkelerine satmıştır. 2007 yılındayız ve uçak yapan bir milletin torunları olarak bir otomobil yapamıyoruz. Cesaretimizin temelinde bu çok önemli bir etken oldu. Artık bu konuda bir şeyler yapmamız gerektiğini düşündük ve Etox'u geliştirdik.''