Cuma, Ağustos 31, 2007

Elektrikli"Tesla" basına tanıtıldı


Global Hyatt ve Tesla Motor ortaklığında üretilen Tesla, dün San Francisco Hyatt Fisherman's Otel'de düzenlenen basın toplantısıyla tanıtıldı. Elektrik dışında hiçbir yakıta gerek duymayan Tesla, şarj edilerek kullanılıyor. Toplantıda konuşan Tesla Motors medya direktörü David Vespremi, "Tesla Roadster, spor bir araba. 4 saniyede 60 mil (96 kilometre) hıza ulaşabilen Tesla, tek şarjda 200 mil yol kat edebiliyor ve Ferrari kadar hızlı. Bu güzel arabayı kullanmak da çok eğlenceli. Şimdiden Arnold Schwarzenegger ve George Clooney Tesla satın alanlar listesinde. Telefonunuzu şarj ettiğiniz gibi eve geldiğinizde arabayı da şarj edebileceksiniz" dedi. Deneme sürüşü yapan San Francisco Belediye Başkanı Gavin Newsom, "Sürüşü çok eğlenceli ve sessiz. Çok hafif bir araba olmasına rağmen dönüşlerde ağırlık hissediliyor bu da güvenliği sağlıyor" şeklinde konuştu.

İlk yerli spor otomobil yollarda



Ercan Malkoç'un geliştirdiği yerli spor otomobilden şovmen Cem Yılmaz, türkücü Yavuz Bingöl ve şarkıcı Murat Göğebakan da sipariş vermiş.

Zafer gününün anısıyla birleştirmek için araç 06 ZFR 01 plakası aldı. Ankaralı oto döşemecisi Ercan Malkoç, 4 yıl önce Türkiye'deki otomobil fuarında İtalyan lüks otomobili Lamborghini'yi incelemesine izin verilmediği gün spor bir otomobil imaline karar vermiş. Uluslararası piyasada satış yapabilmek için Etox adı verilen aracın motoru hariç parçalarının yüzde yüzü yerli malzemeden üretildi. Dizel motoru ise Fransız firma Etox için imal ediyor.

Hedef 2 yılda motorun da Türkiye'de imali. Sanayi Bakanlığı'ndan tip onay belgesi ve üretim izni alan Etox, aynı markası ruhsata işlenerek yola çıkmayı başardı. Seri üretim için 2010 yılı bekleniyor. 115 beygir gücündeki araç saatte 250 km. hıza erişiyor. Etox'u, üç mühendis, iki teknisyen ve tasarım ekibiyle birlikte 46 kişi 14 ayda imal etmiş.

Cumartesi, Ağustos 25, 2007

308'e konsepti eşlik edecek

Eylül ayında Frankfurt Otomobil Fuarı'nda Peugeot, 308 modelinin yanı sıra 308 RC Z adlı konsept otomobili de ilk kez gün yüzüne çıkarıyor.

Agresif görünümlü konsept, markanın önceki konsept çalışmaları gibi hayli ilgi görecek türden. Tavan çizgisiyle Audi TT, Nissan 350 Z, Toyota Celica gibi modelleri hatırlatan otomobilde PSA ile BMW'nin ortak geliştirdiği 1.6 litrelik turbo motor görev yapıyor. 218 beygir güç sağlayan bu motor ile birlikte aracın 0'dan 100 km/saate ulaşması için 7 saniye yeterli oluyor.

Çarşamba, Ağustos 22, 2007

En ekonomik Golf

100km’de 4,5 litre yakıt tüketimiyle en ekonomik Golf olan “Golf BlueMotion” Frankfurt fuarında otomobil severlerin beğenisine sunulacak
Düşük yakıt tüketiminin yanı sıra emisyon değerleri de son derece düşük tutulan (119g/km) Golf BlueMotion, Polo, Passat and Passat Variant’tan sonra BlueMotion zincirine eklenen dördüncü halka oldu. “BlueMotion” zincirine daha sonra Tiguan and City Expert ‘de takılacak.
Golf BlueMotion, 1,9lt TDI motoruyla yakıt deposu doluyken (55 litre) 1200 km yol yapabiliyor. Golf Golf BlueMotion’da kullanılan bu motor 105HP gücü ve 250Nm torkuyla son derece etkin olmayı zaten başarmış görünüyor. Daha uzun vites aralıkları ile yakıt tüketimi azaltılan Golf BlueMotion, bu düşük yakıt tüketimi ve aynı zamanda düşük emisyon oranlarına rağmen elektronik olarak sınırlanan 190km/s’lik son hıza ulaşmayı başarıyor.
Trendline ve Comfortline olmak üzere iki donanım seçeneğiyle satışa çıkarılacak olan Golf BlueMotion, Avrupa 20.616 Euro fiyatla satışla çıkacak ki bu da standart Golf 1.9 TDI Trendline’nin fiyatından sadece 315 Euro fazla. Bu da partikül filtresi ve aerodinamik modifikasyonlar için hiç denecek kadar az bir meblağ…
Radyötör ızgarasının üzerinde ve arka taraftaki amblemlerle diğer Golf modellerinden ayrılan Golf BlueMotion bu yılın sonunda Almanya’da satışa çıkmış olacak.

İŞTE MEGANE III


Ülkemizde sedan versiyonu ile en çok satan otomobil ünvanını elinde bulunduran Renault Megane üçüncü kez yenilenmek için gün saymaya başladı bile. Markanın yeni modeli 2008 yılında düzenlenecek olan Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtması bekleniyor. Basına sızan fotoğraflarda görüldüğü kadarıyla Megane III selefinden çok daha farklı bir otomobil olacak. Büyüyen boyutlarıyla önden Laguna’yı anımsatan otomobilin arka tasarımında ise yeni Clio’dan esinlenilmiş. Renault’nun yeni belirlediği altıgen formlu bir tasarıma sahip olan yeni Megane’ın ilk etapta hatchback versiyonu üretilecek. Ardından aileye sedan ve station wagon versiyonların katılması bekleniyor. Yeni Megane’ın motor gamındaysa ilk sızan bilgilere göre büyük bir değişim olmayacak

Pazartesi, Ağustos 20, 2007

BMW X5 3.0d









Üreticilerin birçoğu SUV sınıfına yeni geliştirilen ilk nesil araçlarıyla dahil olmaya çalışırken Alman üretici BMW ise X5’in 2. neslini yollarla buluşturarak sınıf yaratıcısı olmanın en büyük avantajını sergilemeye çalışıyor. Ürün gamının tek dizel motor seçeneği olan sıralı 6 silindirli 3.0 litrelik motora sahip olan X5, 107 bin Euro’dan başlayan fiyatla satışa sunulurken, test aracımızın üzerindeki opsiyon donanımlarıyla birlikte fiyatı 135 bin Euro’yu buluyordu.

X5’in en beğenilen yöne belki de tasarımı. İlk nesliyle oldukça beğeni toplayan X5, 2. nesliyle de aynı çizgiyi devam ettiriyor. Dikkatsiz gözler tarafından aracın yeni olduğunu anlamak bile zorken aslında BMW tasarımcıları gayet başarılı bir iş çıkartmışlar. Aracın genel olarak tasarım çizgisini bozmadan daha şık bir hale getirmeyi başaran tasarımcılar hem X5’in sportif yanını güçlendirmişler hem de artan boyutlarla iç mekandaki kullanışlığı arttırmayı başarmışlar. Bunun en güzel örneği ise ilk nesilde 465 lt olan bagaj hacminin yeni X5’te 620 lt’ye çıkması oluyor. Ve ayrıca yeni X5’te artık 3. koltuk sırası da mevcut. Geniş bir kullanım alanı sunmasa da 3. koltuk sırasının küçük çocuklar için hem güvenli hem de rahat bir oturma alanı olacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. Genişleyen böbrek tipli ön ızgara, çekik farlar ve değişen arka stop lambala yeni X5’in tasarımındaki en belirgin farklılıkları olurken, artan boyutlar da aracın görünümünü direkt olarak etkiliyor. Artık daha uzun ve sportif bir görünüme sahip olan X5, iç mekanıyla da göz dolduruyor. İç mekanın en belirgin özelliği oldukça yüksek işçilik oluyor. Hiçbir işçilik kusuru bulunmayan X5’in, bu konuda rakibi oldukça az. Yüksek işçilik seviyesi, kullanılan kaliteli malzemelerle birleşince ortaya mükemmel bir iç mekan çıkmış. Sade tasarım ise yüksek işçilik ve kaliteli malzemeleri daha belirginleştiren en büyük ayrıntı olurken BMW tasarımcılarını bu tercihlerinde de kutlamak gerekiyor. X5’in iç mekanındaki en büyük problem ise iDrive olarak adlandırılan araç yönetim sistemini kullanmak. BMW yetkilileri iDrive tuşunun her ne kadar kullanımı kolay olduğunu iddia etseler de biz bile alışana kadar epey bir zaman harcadık. Genel olarak otomobillere ilgisi olmayan bayanların ve yaşlıların ise bu tuşu kullanmayı öğrenmeleri bizce oldukça güç.

Porsche Cayenne









İlk bakışta kendileriyle bağdaştıramadığımız marka-model ikileminde Porsche ve Cayenne piyasaya sunulduğunda en fazla dikkat çekeni olmuştu. Çünkü Porsche gibi bir spor otomobil üreticisinin nasıl olur da bir SUV ürettiğini özellikle Porsche severler bile anlayamamıştı. Fakat bugün gelinen noktada Porsche’nin bu sıra dışı hamlesinin ne kadar isabetli olduğunu, Ferrari’nin bile bir SUV üretmeyi planladığı düşüncesiyle görüyoruz. Porsche akılların almadığını; spor bir otomobil sürüş tarzı ve performansını SUV konforu ve kullanımıyla birleştirmeyi başardı ve ortaya zamanımızın en başarılı araçlarından biri çıktı.
Porsche bu SUV hamlesinde tamamen başarılı mıydı diye sorarsanız eğer, tabi ki değildi. Alman mühendislerinin ve tasarımcılarının da çuvalladığı noktalar olmuştu. Bunun gözle görülür en fark edilen yanıysa Cayenne modelinde kullandıkları motor tercihi olmuştu. Eski Cayenne’de kullanılan 3.2 litrelik V6 bazı otoriteler tarafından sınıfının en kötü motorlarından biri olarak gösterilirken 250 HP güç ve 310 Nm’lik torku hem Cayenne için yetersiz kalıyordu hem de yakıt tüketimi dudak uçurtacak seviyedeydi. Porsche yetkilileri müşterilerinden bu motor konusunda öyle çok şikayet almış olacak ki, Cayenne’i yenilerken motoruna da el atmayı unutmamışlar. Yeni Cayenne’de eski motorun yerine 3.6 litrelik bir V6 kullanılırken, güç 40 HP artışla 290 HP’ye tork ise 75 Nm artışla 385 Nm’ye çıkmış. Bu güç ve tork artışının yanında yakıt tüketimi ise yüz


Cuma, Ağustos 17, 2007

Fiat Linea yok satıyor


Tofaş’ın Bursa fabrikasında üretilen ve 3 kıtaya ihraç edilen Fiat Linea’nın iç pazardaki satış performansı hedefleri geçti.

Dünya lansmanı 3 Mayıs’ta İstanbul’da yapılan araç, Mayıs-Haziran-Temmuz ayları için belirlediği 3 bin adetlik satış hedefini geçerek ilk 3 ayı 3 bin 280 adetlik satış rakamı ile kapadı. Fiat’ın otomobil pazarında en çok tercih edilen ikinci marka olmasını sağlayan Linea’yı yapılan özel etkinliklerde ise 30 bin kişi test etti.

Linea’nın gördüğü ilginin durgun geçen pazara rağmen büyük moral verdiğini belirten Fiat Marka Direktörü Okan Baş, aracın pazardaki beklentileri karşıladığını söyledi. Üç donanım seviyesiyle piyasaya çıkan Fiat Linea’nın en çok Emotion modelinin satıldığını belirten Baş, tüketicilerin Dynamic ve Emotion versiyonlarında standart olan Türkçe araç içi iletişim sistemi-Blue&Me’ye yoğun ilgi gösterdiklerini ekledi.

3 motor seçeneği var
Fiat Linea’da üç motor seçeneği var: Multijet 90 beygir, 1.4 FIRE 77 beygir ve 1.4 Turbo T-Jet 120 beygir. Active, Dynamic ve Emotion donanım seviyesine sahip olan otomobilde, 10 ayrı gövde rengi seçeneği bulunuyor. Uzunluğu 4.56 metre, genişliği 1.73 metre, yüksekliği 1.5 metre, aks mesafesi ise 2.6 metre olan aracın bagaj hacmi 500 litre.

Pazartesi, Ağustos 13, 2007

OGS


OTOMATİK GEÇİŞ SİSTEMİ NEDİR?

Otomatik Geçiş Sistemi, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün sorumluluğunda işletilmekte olan Boğaz Köprüleri ile otoyollarda yeni bir geçiş ücreti ödeme yöntemidir.

Bir otoyolda OG (Otomatik Geçiş) Şeridini kullanarak giriş yaptığınız taktirde; aracınıza takılı durumdaki Elektronik Etikete (Araç İçi Birim), geçiş esnasında hangi otoyola nereden, ne zaman girdiğiniz otomatik olarak kaydedilir. Aynı otoyolda bir OG Şeridinden çıkış yaparken Elektronik Etiket üzerindeki giriş bilgileri yine otomatik olarak okunur ve gişe bilgisayarları tarafından ücret tahakkuk ettirilerek, banka hesabınızdan tahsil edilir.

OGS’NE ABONE OLMANIN AVANTAJLARI NELERDİR?

OGS aboneleri,

1-) Cezalı geçiş kategorisinde olmayan her geçişlerini % 20 (yüzde yirmi) indirimli yapacaklardır.

2-) Durmaksızın geçiş yapacaklardır.

3-) Gişe sahasında oluşabilecek trafik yoğunluğundan Elektronik Etiketsiz araçlara göre daha az etkileneceklerdir.

HER ARAÇ SAHİBİ OGS’NE ABONE OLABİLİR Mİ?



OGS bu aşamada yalnız otobüsler, jeep, minibüs, otomobiller ve diğer küçük araçlar (motosiklet hariç) için işletmeye açılmıştır. Ayrıca bu aşamada ilave aks çeken (römork, karavan) otomobillerin Boğaz Köprüleri OG Şeritlerini kullanmamaları gerekmektedir. Kamyon ve tır gibi araçlara OGS aboneliği verilmemektedir.

OTOMATİK GEÇİŞ ŞERİTLERİ HANGİ GİŞE ALANLARINDA BULUNMAKTADIR?

Şuan;Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Boğaziçi Köprüsü, Mahmutbey, Avcılar, Hadımköy, Çatalca Kumburgaz, Selimpaşa, Silivri, Kınalı, Çerkezköy, Çorlu, Saray, Lüleburgaz,Babaeski, Havsa, Edirne, Çamlıca, Samandıra Kurtköy ,Şekerpınarı ,Gebze, Diliskelesi, Körfez, Batı İzmit, Kandıra ,Doğu İzmit, Sapanca, Adapazarı, Akyazı, Hendek, Düzce, Kaynaşlı,Bolu Batı,Çaydurt,Yeni Çağa, Gerede, Akıncılar, Abant, Şehitlik , Seferihisar, Urla,Karaburun, Zeytinlik ,Alaçatı, Çeşme ,Işıkkent Tahtalıçay ,Torbalı, Belevi Germencik, Aydın Batı,Mersin Alın,Tarsus,Çamtepe,Adana Batı,Tekir,Pozantı,Adana Doğu,İskenderun,Yumurtalık Serbest Bölge,Osmaniye,Narlı,Nurdağı,Gaziantep Batı,Gaziantep Kuzey,Gaziantep Doğu,Nizip istasyonun larında hizmet vermektedir.

Salı, Ağustos 07, 2007

En pahallı otomobiller

LÜKS ve pahalı’ olan her şeyin her zaman müşterisi vardır. Tıpkı ‘lüks ve pahalı’ otomobillerde olduğu gibi... Türkiye’de hitap ettiği kitle ve bir yılda bulduğu müşteri sayısı 60-70 kişi civarında olan bazı otomobiller fiyatları ve sahip olduğu özellikler ile ‘züğürdün çenesini yoracak’ cinsten. Ancak bu otomobillerden 60-70 adet satılması bile yüzlerce küçük otomobilin satılmasına bedel. Türkiye’de satışta bulunan ve bir distribütör yoluyla satılan otomobiller arasında fiyatı 500 bin YTL’nin üzerinde, Euro olarak ise 300 bin Euro ve üzerinde fiyat etiketine sahip 20 otomobil var.

LAMBORGHINI, FERRARI...

EN pahalılar listesinin ilk üç sırasında Bentley’in üç modeli bulunuyor. En pahalı otomobil ise Bentley’in Brooklands modeli. Tam 650 bin Euro etiket taşıyan bu otomobilden sadece 550 adet üretilecek ve 2008’in ilk yarısında sahiplerine teslim edilecek. Henüz Türkiye’den müşteri çıkmadı ancak her an çıkabilir. Listenin ikinci ve üçüncü sırasında yine Bentley modelleri var. Bentley Azure 621 bin, Bentley Arnage RL 577 bin Euro. Lamborghini Murcielago LP 640 Roadster 528 bin Euro’luk fiyatıyla dördüncü sırada yer alıyor. Ferrari’nin 434 bin Euro ile en pahalı modeli olan 612 Scaglietti F1, sekizinci sırada. 300 bin Euro’nun üzerindeki otomobiller listesinde Mercedes’in de bir modeli bulunuyor. Mercedes SL 65 AMG tam 393 bin Euro.