Cuma, Kasım 23, 2007

Ferrari AB baskısıyla tasarrufa geçti


Dünyanın en lüks spor otomobil markası olan Ferrari, Avrupa Birliği'nden gelen baskılara boyun eğdi. Ferrari, bundan sonraki modellerini yakıt tasarrufunu ön plana alarak üretecek.

FERRARİ'DE ZORAKİ TASARRUF

Buna göre Ferrari'ler 2012 yılına kadar yüzde 40 daha az yakıt tüketecek.


Ferrari Genel Müdürü Amedeo Felisa, Ferrari'nin karbon emisyonlarını kilometrede 400 gramdan 280-300 gr aralığına çekmek istediklerini belirtti. Felisa, araçların yakıt tüketimini düşüreceklerini, buna karşılık performansta bir değişiklik olmayacağının altını çizdi.

Amedeo Felisa, Ferrari mühendislerinin daha hafif maddeler kullanarak motorun performansını yükseltmek için detaylı çalışmalar yaptığını belirtti.

216 bin Euro'luk Maserati'de sipariş sırası


Her biri servet değerindeki Maserati, bu yıl çıtayı yükseltti. Yeni modeli 216 bin euroluk Grand Tourismo’yu satışa sunan lüks marka, bu araçtan 15-17 adet satış hedefliyor. Siparişlere yetişmekte güçlük yaşanıyor.

Lüks otoda Türkiye pazarının yükselişi sürüyor. Dünyanın en lüks markalarnıdan sayılan İtalyan Maserati’nin dünyada gelişme gösterdiği 4 pazardan biri Türkiye oldu. Maserati, İsveç, Avusturya ve Asya pazarlarındaki sıçramasının dördüncü lokasyonu olarak Türkiye’yi gösterdi. Türkiye, sadece bu ülkelerin katıldığı özel toplantılara davet edildi. Maserati’nin bu yılki Türkiye satış hedefi 30 adet. Yeni modeli Grand Tourismo’yu da Türkiye’de satışa çıkaran Maserati, en ucuzu 216 bin euro olan bu modelden 9 adet sattı. Satılan araçların ilki sahibine teslim edildi. Dört otomobil bu hafta içinde sahiplerine teslim edilecek. Diğer dört otomobil ise ocak ve şubat aylarında Türkiye’ye ithal edilecek. Aralıkta Maserati’yi isteyenlerinse nisan ayını beklemesi gerekiyor.

KREDİYLE ALIYORLAR

Yeni model için 15 özel müşterileriyle görüştüklerini ve bunlara 4 araç sattıklarını, 4 adette sipariş beklediklerini söyleyen Ülgür, “Müşterilerimizin yüzde 99’u kredili alım yapıyor” dedi. 2. el pazarını düzenlemek için 2.5 milyon euroluk araç topladıklarına dikkat çeken Ülgür, “Bu stok maliyetini üstlenerek, satışını yaptığımız araçların ikinci el pazarını düzenledik” açıklamasını yaptı.
Halil OKŞİT / Akşam

Çin malı Passat'lar geri çağrıldı



Otomotiv firması Volkswagen, Çin'de ortak imal ettiği passat modeli otomobillerden 2 bin 440 adedini, arıza nedeniyle geri çağırdığını açıkladı.

Şangay'da imal edilen passatların kilitleme sisteminde bir sorun olduğu kaydedildi.

Volkswagen'in, Şangay Otomotiv Sanayi şirketi ile ortak üretim yaptığı Şangay fabrikası, geçen yıl 340 bin 600 araç satışı yapmıştı.

Cuma, Kasım 09, 2007

Pazartesi, Kasım 05, 2007

Samand Limuzin'i Türkiye yolunda

“Samand”ın Türkiye Distribütörü MYS Otomotiv'in Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Seskır, geçen ay Türkiye'ye giren ve satışına başlanan “Samand LX”in büyük ilgi gördüğünü söyledi.

“Samand”a olan talebin ardından İran devlet erkanının kullandığı “Sarir” adlı modeli Türkiye'ye getirmek için bir çalışma başlattıklarını dile getiren Seskır, bunu da sonuçlandırdıklarını ifade etti.

Seskır, ahşap kaplama ön torpido, sürücü hava yastığı, ABS, klima, elektrikli deri koltuklar, alarm, CD-MP3 çalar, TV, DVD, buzdolabı, uzaktan kumandalı merkezi kilit, elektrikli camlar, sis farları ve park mesafe sensörleri gibi her türlü güvenlik ve konfor donanımının mevcut olduğu otomobili aralık ayından itibaren 36 bin YTL'den satmayı planladıklarını belirtti.

“ŞİMDİDEN TALEP ALIYORUZ”

Türkiye'ye gelecek “Sarir”lerin tüm bayilere dağıtımının yapılacağını da anlatan Seskır, “Daha şimdiden sanayi odaları, güneydeki oteller ve bazı taksi duraklarından talep alıyoruz. Araçlar bayilere dağıtıldıktan sonra isteyen siparişini verecek ve en kısa zamanda lüks otomobiline kavuşabilecek” dedi.

Seskır, “Samir”in yanı sıra “Samand”ın “Coupe” modelini de yakın zamanda Türk tüketicisiyle kavuşturmak istediklerini sözlerine ekledi.

SUBARU IMPEREZA






Subaru Impreza yeni kasasıyla pazara ulaştığı an herkes ‘aman kim bilir kaç paradır’ diye bir iç geçirmiştir. Ama hatchback kasa ile pazara merhaba diyen Impreza fiyatıyla da herkesi şaşırttı. Özellikle aynı dönemde pazara giren diğer rakipleriyle karşılaştırıldığında 32.900 başlayan fiyatlarla satılan Impreza fazlasıyla ilgi çekebilir. Yakıt tüketimini göze alan herkes sürekli dört çeker sistemine sahip Yeni Impreza’yı bu fiyatlardan satın almayı düşünebilir, sizce de öyle değil mi?

SAMAND LX



Türk halkının otodaki yeni tercihleri


Otomobile çok para veriyoruz bari önü de arkası da olsun...

Otomotiv sektöründe trendler sürekli değişiyor. Tüketiciler, araç satın alırken sadece tasarımına değil fonksiyonelliğe, motor gücüne, ortalama yakıt tüketimine, konfor ekipmanlarına ve sağladığı statüye de dikkat ediyor. Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) yılın ilk 9 ayına ilişkin raporu, tüketicilerin tercihlerini gözler önüne serdi.

İşte ODD’nin verilerinden yola çıkarak Türk halkının otomobildeki yeni tercihleri:

B segmenti ‘out’ oldu

Otomotiv sektöründe tüketiciler B segmenti denilen küçük araçlardan orta sınıf yani C segmentine doğru kayıyor. 2005’te yüzde 48.4 olan küçük otomobillerin payı, günümüzde yüzde 44’e gerilerken C sınıfının payı yüzde 36’dan 38’e çıktı.

Sedan tutkunu Türkler

Yılın ilk 9 ayında tüketiciler en çok sedan araçlara talep gösterdi. Sedanın toplam pazardaki payı yüzde 52 olarak gerçekleşti. Tam aksine hatchback araçların payı yüzde 40’lardan 35’e geriledi. ODD Genel Sekreteri Işık Dikmen, tüketicilerin sedana olan ilgisini ise ilginç bir anekdotla yorumladı: “İnsanlarla konuşuyorum ve neden sedan otomobilleri tercih ettiklerini merak ediyorum, soruyorum. Yanıtları, ‘Otomobile bu kadar para veriyoruz, alınca önü de arkası da olmalı’ şeklinde.”

SUV’ların payı % 7’ye çıktı

Son yıllarda Türk halkının bir başka gözdesi SUV’lar. Bir başka deyişle dört çekerli araçlar. 2005’te pazardan yüzde 4 pay alan cipler, farklı modellerin dopingiyle bu rakamı yüzde 7 gibi rekor seviyeye çıkardı. Türkiye’de SUV’ların MPV segmentinden daha çok sattığını da ekleyelim.

Performansa eğilim var

Yüzde 89’luk yüksek vergi dilimine giren 2000 cc motor hacmindeki araçların satışında da belirgin bir artış var. Yüksek hacimli motorların 2005’te yüzde 2.67 olan pazar payı yüzde 4.34’e çıktı. 1600 cc’nin altındaki otomobilerin pazar payı ise yüzde 81.6’dan 77.4’e geriledi.

Dizel, benzinliyi solladı

Dizel motorlu araçlar, Avrupa’da olduğu gibi ülkemizde de popüler hale geldi. 2001’de yüzde 3 olan dizellerin payı, bu yıl benzinlileri geçti. İlk 9 ayda dizel motorlu otomobillerin pazardan aldığı pay, yüzde 51’e çıktı.

Trafik otomatiğe alıştırdı

Otomatik şanzımanlı araçlar da yükseliş trendinde. 2 yıl önce otomatik vitesli araçların payı yüzde 20 iken, bu oran yüzde 26’ya çıktı. Otomotik vitesteki artış, İstanbul’daki yoğun trafikten bıkan tüketicilere bağlanıyor.

Cumartesi, Kasım 03, 2007

Hyundai i30






Hyundai’nin bugüne kadarki en önemli modellerinden biri olan i30, 2006 yılındaki Paris Otomobil Fuarı’nda sergilenen Arnejs konsept aracının seri üretim versiyonu olarak dikkat çekiyor. Kusursuz hatlara sahip olan bir tasarımı bulunan i30, akıcı kıvrımları, güçlü karakterini ortaya koyan çizgisi ve uzun dingil mesafesiyle, çok yönlü kullanıma hitap eden duruşunu ön plana çıkarıyor. Hyundai Avrupa Tasarım Merkezi Baş Tasarımcısı Thomas Bürkle ise, araç ile ilgili “Hyundai i30, dinamik ve sportif bir tasarım ile Arnejs konseptinin şık ve zarif çizgisini çok iyi şekilde bir araya getiriyor” yorumunu yapıyor.

Avrupa’da C- segmentine yeni bir soluk getirecek olan Hyundai i30, üç benzinli ve üç dizel motor seçeneğinin yanı sıra manuel ile otomatik şanzıman seçenekleriyle de her türlü sürüş ihtiyacına cevap verip motor açısından da tüm beklentileri karşılayacak. Segmentindeki en uzun dingil mesafelerinden birine sahip olan Hyundai i30, geniş iç hacmiyle tüm yolcuların rahat ve konforlu bir sürüş yapmasına imkan veriyor ve büyük bagaj kapasitesiyle her türlü eşyanın rahatlıkla yerleştirilmesini sağlıyor.

Cuma, Kasım 02, 2007

Yeni Kangoo, 2008'de geliyor


1997’den bu yana, yaklaşık 1,300,000 adet satılan Kangoo’nun yeni modeli daha pratik ve konforlu olarak geri dönüyor. 2007 yılının sonunda Avrupa pazarında satışına başlanacak olan Yeni Kangoo, ülkemizde, 2008 yılının ilk yarısında satışa sunulacak.

Yeni Kangoo, 4,21 m uzunluğu ile, 3 - 3,60 m3 arasında bir yükleme hacmine sahip. Çamurluklar arası 1,21 m’lik genişliğiyle de, yükleme alanına bundan böyle Avrupa tipi palet yüklenebiliyor. Aracın asimetrik arka kapıları ve raylı yan kapısı (versiyonlara bağlı olarak) da, yükleme alanına erişimi kolaylaştırıyor.

Yeni Kangoo çok sayıda yerleştirme alanına sahip. Araçta arasında, ön panelde bir A4 saklama gözü, tavan rafı ve 15 litrelik büyük bir kapalı torpido gözü de (versiyonlara göre) bulunuyor. Firma, multimedya bağlantıları ve özellikle de Bluetooth ile, Yeni Kangoo’nun mobil ofis işlevi görmesini hedeflemiş.

Kangoo’da, 1.5 dCi 70 bg, 85 bg ve 105 bg’lik üç dizel motor seçeneği sunuluyor. 85 bg’lik dizel versiyon, karma 100 km’de, 5,2 l yakıt tüketiyor ve km’de 137 g CO2 yayıyor.

Saab 9-3


Linear, Vector ve Aero ekipman seviyelerinde sunulan Yeni Saab 9-3, gücünü havacılık teknolojisinden alan performans, güvenlik ve konfor özellikleri ile sınıfında iddialı bir görüntü sergiliyor.

Tamamen yenilenen ve Saab'ın yeni dizayn dilinden etkilenerek üretilen 9-3'ün ön kısmı, yapılan krom eklemelerle daha etkileyici ve sportif bir görüntü sunuyor.

Yan çıtaların kaldırılmasıyla oluşan kesintisiz ve pürüzsüz yan çizgileri izleyerek aracın arkasına geçildiğinde ise, buz etkisi yaratan beyaz stop lambaları, Yeni Saab 9-3'ün yollarda fark edilmesini sağlayan dizayn unsurlarını oluşturuyor.

Dizel 9-3 41 bin 628 Euro'dan başlıyor

Sport Sedan, SportWagon ve Convertible olmak üzere üç gövde seçeneği ve 150 bg ila 260 bg arasında değişen 5 değişik benzinli ve dizel motor seçeneği ile satışa sunulan Saab 9-3'üne 1.9 lt. 150 bg'lik dizel 9-3'e 41 bin 628 Euro'dan başlayan fiyatlarla sahip olmak mümkün.

1.8 lt 120 bg'lik 9-3 için ise özel sipariş vermek gerekiyor.

İki yıllık Ferrari kuyruğu var


Türkiye’deki fiyatları 295 bin Euro’dan başlayıp 435 bin Euro’ya kadar ulaşan Ferrari, Türkiye kotasını 2010 yılına kadar hemen hemen doldurdu. İtalyan kökenli Ferrari ve Maserati markalarının Türkiye distribütörü Fermas’ın Genel Müdürü Orhan Ülgür, bu yıl şu ana kadar 23 otomobilin satışını yaptıklarını, bu yılın kotası olan 30 otomobili de doldurduklarını söyledi. 2008 kotalarının 24 adet olduğunu ifade eden Ülgür ‘Yoğun ısrarlarımızla kotayı iki adet daha artırdılar. Bu kotayı daha da artırmaya çalışıyoruz’ diye konuştu. Bu otomobiller için de şimdiden siparişleri doldurduklarını ifade eden Ülgür, 2009 için ise şimdilik 10 adet kota kesinleştiğini, onun da siparişlerinin alındığını söyledi.

BÜYÜK BÖLÜMÜ KREDİLİ

FERRARI satışlarının büyük bölümünün kredili satışlar olduğuna dikkat çeken Ülgür, vadelerin 24 ay, 36 ay ve 48 ay şeklinde olduğunu kaydetti. Ülgür, potansiyel müşterilere ulaşmak için bu yıl 62 aktivite gerçekleştirdiklerini, bu aktiviteler için de 800 bin Euro harcama yaptıklarını vurguladı. Fermas’tan önce Ferrari’nin Türkiye’de toplam 80 otomobil sattığını hatırlatan Ülgür ‘Biz iki yılda 70 adet Ferrari sattık. Müşterilerimizin birçoğu yeni müşteri’ diye konuştu. Maserati’de hedeflerinin yüksek olduğunu kaydeden Ülgür, bu yıl 13 adet Maserati sattıklarını, gelecek yıl bu rakamı yüzde 100 artırmayı hedeflediklerini ifade etti.

Honda Başkanı: Türkiye öncelikli ülke


İngiltere'de maliyet yüksekliği nedeniyle üretim yapmanın zorlaştığını söyleyen Honda Başkanı Fukui, "Yatırımda Türkiye öncelikli ülke" dedi.


Bir yabancı yatırımcı olarak İngiltere'nin euro'ya geçmemekteki ısrarını yüksek sesle eleştirdiği için başta İngiliz basını olmak üzere günlerce gazete sütunlarında eleştirilen Honda Başkanı Takeo Fukui, bundan böyle yatırım planlarında önceliğin Türkiye'de olacağını söyledi.


'Türkiye ihracat köprümüz olacak'

Türkiye'de üretim kapasitesini artırmaları için iç pazardaki satışların da canlanması gerektiğine dikkat çeken Fukui, "Elbette yatırım ve kapasite artışı konusu, pazarlama ve satışlarla ilgili bir şey. Konumunuz da buna çok uygun" dedi.


Rusya'da büyük gelişme yaşandığını ancak Rusya'da tesis açmayı düşünmediklerini bildiren Fukui, "İhracat köprümüz Türkiye olacak" diye konuştu.
50 bin adetlik üretimin elbette risk taşıdığını, kârlılık açısından en az 100 bin adede çıkılması gerektiğini ifade eden Takeo Fukui, şöyle konuştu:


"Bunun için Türkiye'ye öncelik vereceğiz. Ancak şimdiden 100 binin üzerine bile çıkabileceğimizi söylersem, bu da bir riskli olur. Öncelikle iç pazar güçlenmeli." 100 bin olması halinde Türkiye'de Civic Sedan dışında yeni bir modelin daha üretilmesi gerektiğinin altını çizen Fukui, "Bu model Jazz olmayacak. Ancak Avrupa'ya yönelik bir model olacağı kesin" ifadesini kullandı.

BİN ARAÇTAN 14'Ü BİZDEN


Geçen yıl dünyadaki her bin araçtan 14'ü Türkiye'de üretildi. Türkiye, 2006 yılında, otomotiv üretiminde dünya genelinde 16. sırada yer aldı.

Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Derneği (OICA) verilerine göre, 2006 yılında dünya motorlu taşıt üretimi, 2005 yılına göre yüzde 4 oranında artarak 69 milyon 127 bin oldu. Son yıllarda hızla büyüyerek dünya otomotivinde söz sahibi olmaya başlayan Türkiye'de ise üretim artışı, 2005 yılına göre 2006'da yüzde 12.4 düzeyinde oldu. 2005 yılında 425 bin 429'u ticari olmak üzere 879 bin 92 araç üretilen Türkiye'de geçen yıl 442 bin 98'i ticari, toplam 987 bin 780 araç üretildi. Buna göre Türkiye, 2006 yılında tüm dünyada üretilen araçların binde 14'lük payına sahip oldu.


LİDER JAPONYA
Geçen yıl dünya otomotiv sektörünün liderliğini, 11 milyon 484 bin 233 araç üretimiyle Japonya elinde tuttu. Bu ülkeyi 11 milyon 263 bin 987 araçla ABD, 7 milyon 188 bin 708 araçla Çin izledi. 2005 yılında ise dünya motorlu taşıt aracı üretiminde ABD 11,9 milyon adetlik üretimi ile birinci, Japonya 10,7 milyon adetlik üretimiyle ikinci, Almanya 5,7 milyon adetlik üretimiyle 3. sırada yer almıştı. OICA'nın 2006 yılı verilerine göre, dünya motorlu taşıt aracı üretiminde ilk 10 sırada yer alan ülkeler ve üretim adetleri sırasıyla şöyle oldu: ''Japonya 11,4 milyon adet, ABD 11,2 milyon adet, Çin 7,1 milyon adet, Almanya 5,8 milyon adet, Güney Kore 3,8 milyon adet, İspanya 2,7 milyon adet, Brezilya 2,6 milyon adet, Kanada 2,5 milyon adet, Meksika 2 milyon 45 bin adet, Hindistan 2 milyon 19 bin adet.'' Türkiye, 987 bin 780 motorlu taşıt üretimi ile 2005 yılına göre iki basamak yükselerek Belçika, İran ve Çek Cumhuriyeti'nin önünde 16'ıncı sırada yer aldı.