Salı, Ocak 15, 2008

Honda Civic







Honda Civic, ilk kez 1972 yılında, tek kapılı bir model olarak üretildi. Genelde bütün önden çekişli modeller gibi enlemesine yerleştirilen motoru ile geniş iç hacim sunuyordu. Geçen 35 senede, modelin son nesli, büyüdü ağırlaştı ve çok daha konforlu oldu.

2006 yılında satışa sunulan sekizinci nesil Civic Sedan, eski modelleri ile kıyaslandığında, hem iç ve dış tasarımı ile daha fütüristik hem de daha büyük.

Civic Sedan’ın sürüşü çok konforlu, hiç sarsmıyor. Düşük hızlarda sessiz sadece otoyol kullanımında lastik sesini biraz içeri alıyor. Ancak rahatsızlık vermiyor ve radyo açıksa, duymanız zor. Radyo demişken, müzik sistemi hem CD, hem de MP3 çalabiliyor. Sistemin sesi açıldığında yeterli keyfi veriyor ve araç hızlandıkça sesi kendiliğinden açılıyor.

İddialı bir gösterge paneli bulunan Civic’de, Multiplex Gösterge Paneli denilen kadran iki bölümden oluşuyor. Hız, motor suyu sıcaklığı ve yakıt durumunu gözünüzü yoldan çok az ayırarak görebiliyorsunuz; bir çeşit “head-up display” gibi. Gece sürdüğünüzde, gösterge aydınlatması o kadar kuvvetli ki, gündüz kullanımına göre daha kısık bir ayar istiyorsunuz. Ayarlamak için düğmesine bastığınızda sesli olarak gece moduna geçtiğini belirtiyor. Otomobilde harita lambası bulunmuyor ve aynasında bir adet gizli aydınlatması var. Direksiyonun malzemesi ve şekli sınıfının en güzeli olmaya aday. Genel olarak iç tasarımı ergonomik ve kendine has. İlla da bir kusur bulalım diyorsanız, oturuş pozisyonunuza göre, koltuğu çok arkada kullanmıyorsanız, sağ bacağınız el frenine değebiliyor ve uzun yolculuklarda rahatsız edebiliyor.

Test aracı, 5 ileri otomatik şanzımana sahip. Direksiyondan da kumanda edilebilen vitesler uzun oranlı; spor kullanım yerine ekonomi düşünülerek tasarlanmış. Şanzımanda, “konfor”, “ekonomi” ya da “spor” gibi, sürüş tarzı seçeneği yok ancak bunun yerine, daha önce test etiğim Mini kadar olmasa da kendini duruma adapte ediyor. Akıllı eğim sistemi bulunan şanzıman, yokuş aşağı inerken otomatik olarak vites küçültüyor. Civic Sedan, 125 beygir gücünde olmasına rağmen, uzun oranlı şanzımanı nedeniyle pek atak değil. Spor kullanmak isteyenler düz vitesli versiyonunu gözden geçirmeli.

ABS kadar önemli bir güvenlik unsuru olan, stabilite programı, test aracımızda yoktu. Ancak ücreti karşılığında, Honda’nın “araç denge kontrol sistemi – VSA” olarak adlandırdığı sistem ile donatılmış modeline sahip olabilirsiniz. Tavsiyem, fiyat farkını kabul edip VSA bulunan bir araç almanız; sistem, kaygan bir yolda başınıza gelebilecek tatsız bir olaydan sizi koruyarak, kendini amorti edebilir.

Bagaj hacmi ve arka koltukları, sedan bir otomobil olarak, kalabalık ailelere ihtiyaçlarından fazlasını sunabiliyor. Araç içinde, kullanışlı bir çok saklama gözü bulunuyor.

Yeni Honda Civic, yerleşmiş model imajı, huzurlu sürüşü, geniş iç hacmi, orijinal tasarımı ve makul sayılabilecek yakıt sarfiyatı ile tam bir aile otomobili.

Volkswagen’dan 7 vitesli DSG



2002 yılından bu yana 1 milyonun üzerinde araçta kullanılan, 6 vitesli DSG şanzımanın ikinci nesli, Şubat 2008’den itibaren Golf ve Golf Plus’da kullanılacak.

Daha kompakt ve daha hafif yeni nesil, şanzıman ileri 7 vitesli olacak. En önemli özelliği ise, 6 vitesli şanzımandan farklı olarak, balataları yağlı değil kuru olacak.

Volkswagen şanzımanı ilk etapta 122 beygir gücündeki 1.4 litrelik TSI motorda ve 1.9 litrelik 109 beygir gücündeki TDI modellerinde kullanacak. Şanzımanın iletebildiği en yüksek tork 250 Nm.

7. vitesin eklenmesi ile şanzımanın düşük vitesleri daha iyi bir hızlanma için kısa oranlı, büyük vitesleri ise ekonomi için daha uzun oranlı tasarlanmış. Yeni şanzıman ile donatılan Golf/Golf Plus 1.9 TDI, 6 vitesli DSG ile kıyaslandığında, 100 kilometrede 0.7 litre daha az yakıt tüketiyor.

Firma 7 vitesli DSG’nin, 6 vitesli DSG’nin yerini almayacağını, iki şanzımanın da opsiyonel olarak sunulacağını ifade ediyor.

Hyundai’nin yeni lüks otomobili GENESIS






Hyundai, uzun süredir beklenen lüks sedan otomobili Genesis’i tanıttı.

Arkadan itişli platforma, oldukça zengin bir donanıma ve üstün teknolojik özelliklere sahip olan Genesis, Hyundai araçları arasında yeni bir çağın ilk adımı olarak kabul ediliyor.

Hyundai, araca özgü yepyeni ambleminin de tanıtımını gerçekleştirdi. Amblemde, kalkan şeklindeki siyah zeminli altıgen logonun yanlarında bir çift kanat kullanılıyor. Metalik gümüş renge sahip bu kanatlar, uçabilmenin ruhunu ve herşeyin üstünde olabilmeyi yansıtıyor. Ancak bu Genesis amblemi, sadece Kore ve Çin pazarlarında satılacak araçta kullanılacak.

Genesis’in en çok dikkat çekecek özelliklerinin başında tamamen baştan geliştirilen yeni Tau kodlu V8 motoru geliyor. 375 HP’lik güce sahip olan bu motor, gücünü altı kademeli yepyeni bir otomatik şanzımanla tekerleklerine aktaracak. Hyundai’nin Lambda serisi V6 motor seçenekleri de Genesis’te kullanılacak. V6 motorlarda da isteğe bağlı olarak 3.3 litre ve 3.8 litrelik seçeneklerden biri tercih edilebilecek.

Hyundai, özellikle Genesis için farklı ve özel uygulamaları da yürütecek. Genesis sahibi olmak isteyen müşteriler için, araçla tanışma anından başlayıp satış aşamasına gelinceye kadar özel uygulamalar gerçekleştirilecek. Genesis satın alındıktan sonra da bu ayrıcalık, aracın teslimine ve tabii ki satış sonrası tüm hizmetlerde de devam edecek.

Honda CR-V 2.0 Executive







Trafiğe çıktığımızda, özellikle de büyük şehirlerdeki yoğun trafikte kendimizi güçlü göstermek ve aynı zamanda güçlü hissetmek istiyoruz. Bunun için son 10 yılda imdadımıza SUV (Sport Utility Vehicle) diye tanımlanan araçlar yetişti. Her ne kadar biz her 4x4 dört araca ‘Jeep’ demeyi hala devam ettiriyor olsak da sportif kullanımlı bu araçlar aslında çok farklı bir ihtiyacı karşılıyor. Hem daha güçlü görünen hem de daha fazla güven veren bu araçlar, artık otomobillerin konforunu da aratmıyor. Arazi performansları çok sınırlı olan bu araçlar daha çok trafikte güç gösterisinin başrol oyuncuları olarak tanımlanabilir.

Bu araçlardan birisi de Honda CR-V. İlk defa 1996 yılında yollara çıkan CR-V, tüketicilerden gelen SUV talebine Honda’nın ürettiği bir çözüm olarak görüldü. Fakat özellikle 2001 yılında pazara sunulan ikinci nesil CR-V ile Honda’nın bu işi fazlasıyla ciddiye aldığı anlaşıldı. Zamanla yüzü eskiyen 2. nesil CR-V de yerini 2007 yılı ile birlikte tamamen yenilenen 3. nesil CR-TV’ye bıraktı. CR-V ülkemizde 2,0 litre 150 HP benzinli ve 2.2 litre CTDi 140 HP dizel motor seçenekleri ile 2007 yılı başında satışa sunuldu.

OPEL Astra Sedan 2008











OPEL Astra Sedan 1.6 Cosmo
Astra Sedan’da bir dizel bir de benzinli olmak üzere iki motor seçeneği bulunuyor. Testimizin konuğu olan 1.6 Ecotec motor 115 HP güç ve 155 Nm tork üretiyor. Açıkçası motorun rakamlara yansıyan gücünü yolda pek göremiyorsunuz. Ayrıca motor sesi de biraz fazla! Test boyunca motorun hızlanmaya çok da istekli olmadığını gözlemledik, buna performanslı kullanımlarda gittikçen artan yakıt tüketimini de eklemeden etmeyelim. Testimiz boyunca iki farklı tüketim değeri elde ettik. Eğer aracı fazla zorlamaz ve 120 km/s’in üzerine çıkmazsanız yakıt tüketimi ortalama olarak 100 km’de 7,2 litre olurken bunun üzerindeki süratlerde yakıt tüketimi 9,3 litreyi buluyor. 0-100 km hızlanmasını 11,7 saniyede tamamlayan Astra Sedan’ın son sürati ise 191 km/s.