Pazartesi, Mart 03, 2008

Opel Meriva




Çok daha alımlı ve sıra dışı duran yeni tasarımı ve “FlexDoors” olarak adlandırılan arka kapıları ile rakiplerine meydan okumaya hazırlanan yeni Meriva Cenevre’de tanıtılıyor.

Özellikle ön ızgara, farlar ve motor kaputunun yükselen köşeleri Flextreme konseptini hatırlatan Meriva’nın resmi fotoğrafları araç hakkında bir çok görsel detayı da açığa çıkarıyor.

VW Golf Plus ve MINI Clubman gibi rakiplerle yarışacak olan yeni Meriva’nın 2009 yılında yollara çıkması bekleniyor.

Leon Cupra “K-1”




Seat Leon Cupra K1’de çok detaylı bir şekilde çalışılan ön ve arka tamponlar, marşpiyeler, daha da belirginleştirilen arka spoiler ve krom kaplı merkezde konumlandırılmış oval egzoz ilk göze çarpan görsel detaylar oluyor. Siyah veya beyaz renkli 18 inç alaşım jantlar da İngiltere’deki müşterilere yönelik olarak donanım paketine eklenmiş. Leon Cupra K1, standart Cupra’dan 1000 sterlin daha pahalıya; yani 20,495 sterline satılıyor.

Golf GTI, platformunu ve mekaniğini kullanan Leon Cupra, 0-100 km/s hızlanmasını 6.7 saniyede tamamlarken, otomobilin son sürati de 247 km/s. Son bir not daha; bu muhteşem otomobilin testini 4 Mart 2008 tarihinde yayınlanacak arabam.com dergisinin 254. sayısında bulabilirsiniz.

Audi A4 Avant




Yeni Audi A4 Avant, hem önceki nesillere göre hem de mevcut rakiplerine göre geliştirilmiş dinamik sürüş özellikleriyle kendini gösterebilmeyi hedefliyor. Yeni model kendinden kilitlenen merkez difiansiyeli asimetrik tork dağılımlı olarak geliştirilmiş, standart tork dağılımı ise arkaya %60, öne %40 olarak düzenlenmiştir. Audi mühendisleri, aracın önden kayma potansiyelini minimuma indirmek için ise diferansiyel ile debriyaj sisteminin yer değiştirerek ön aksı 154 mm öne doğru kaydırmışlar. Aracın aküsünü de bagaja taşıyan Audi mühendisleri, ideal ağırlık dağılımının elde edilmesine ayrıca katkı sağlamışlar. Motor ve süspansiyon destek çubuklarından ön aks bağlantılarına kadar birçok noktada alüminyum malzeme kullanılan Audi A4 Avant’ın arka aksında ise Audi A6 ve A8 modellerinin iz kontrollü trapezoid bağlantı ilkesine sadık kalınarak geliştirme yapılmış. Süspansiyon geniş ölçüde alüminyumdan yapılmıştır; yayların ve amortisörlerin bağımsız düzenekleri hassas bir şekilde yanıt verilmesini mümkün kılar. Yeni A4 Avant üretim hattından, güçlü frenler ve 16 ve 17 inç alaşım jantlarla çıkacak. Elektronik stabilite programı (ESP) nin alt fonksiyonu olan ASR, patinaj önleyici sistemi önden çekişli araçlarda 70 km/s’in (43.50 m/s) in altında hızlarda sürüşte kısmen devre dışı bırakılabilmektedir.

Audi Drive Select adı verilen yeni bir sistemi A4 modelinde de sunmaya başlayan Alman üretici, lüks orta sınıfta eşi benzeri olmayan bir yeniliğe de imza atmış oluyor. Sistem, otomobilin üzerinde yer alan çok sayıdaki teknik bileşenleri ve işlevleri, “Konfor”, “Otomatik” ve “Dinamik” modunda farklılaştırarak A4’ün değişken sürüş karakterlerine bürünmesine yardımcı oluyor. Bununla birlikte MMI ile donatılmış A4 modellerinde ayrıca 4. bir mod olan “Bireysel” modunu sunan Audi, direksiyon oranından, şanzıman değişim oranlarına, gaz pedalı tepkisi ve elektronik uyarlanabilen amortisör ayarlarına kadar toplam 24 farklı sürüş modu sunuyor.