Cumartesi, Haziran 28, 2008

Ibiza üç kapılı modelini tanıttı


Daha dinamik ve agresif çizgilere sahip olan Ibiza Sportcoupe, SEAT'ın "Ok Tasarım" olarak adlandırdığı yeni tasarım anlayışıyla şekillendirilen ikinci model olmasıyla ön plana çıkıyor. 4.034 mm'lik uzunluğa sahip SEAT Ibiza Sportscoupe, küçük ızgarasıyla uyumlu sivri köşeli farlarıyla birlikte farklı geometrik çizgilerin yer aldığı yan gövde ve arka tasarımıyla da kendini belli etmeyi başarıyor.

VW Grubu'nun yeni geliştirdiği platform üzerinde yükselen Seat Ibiza Sportcoupe, sunduğu yedi ileri DSG şanzımanıyla küçük sınıfta rakiplerinin önüne geçmeyi hedefliyor.

Sadece 1.6 litre 105 Bg'lik benzinli motor seçeneğinde sunulacak olan 7 ileri DSG şanzıman, sportiflikle birlikte yakıt ekonomisini birarada sunabilen TDI teknolojisiyle donatılmış dizel motor seçenekleri ile pazarda yer alacak.

Otomobilde internet dönemi


'UConnect Web' isimli mobil internet erişimi, Chrysler'in önümüzdeki yıl çıkacak tüm modellerinde çalışacak. Böylece otomobil sürücüleri ya da yolcuları, seyahatleri sırasında dizüstü bilgisayarlarından internet erişiminin imkanlarından faydalanabilecek. Sistem 3G üzerinden çalışıyor ve saniyede 800 kilobit indirme, 200 kilobit yükleme imkanı tanıyor. Kullanıcıların bir bölümü, internetteki çeşitli forum sitelerindeki değerlendirmelerde, 'çocuklarının yolculuklarının daha keyifli geçeceği' gibi sebeplerden dolayı bu hizmeti desteklerken, bazıları da 'sürücünün yola değil internete odaklanacağı ve kaza riskinin artacağı' görüşündeler.

BMW X6 Ankara'da tanıtıldı


Almanya'nın Ankara Büyükelçiliği'nde düzenlenen tanıtım törenine, çok sayıda yerli ve yabancı davetli katıldı.

Borusan Oto Ankara'nın evsahipliğini yaptığı törende, BMW X6'nın kullanım özellikleri, performansı, iç ve dış tasarımı ile yol tutuş özellikleri ve güvenlik donanımları konusunda bilgi verildi.

Yeni BMW X6, BMW X ailesinin en sportif ve çevik temsilcisi olarak nitelendiriliyor.

BMW X6, mayıs ayından itibaren Türkiye'de satışa sunuldu

Cumartesi, Haziran 14, 2008

2009 Honda Freed





4.215 mm uzunluğa (Jazz’ın uzunluğu 3.900 mm), 1.715 mm yüksekliğe (Jazz’ın yüksekliği 1.525 mm) ve 2,740 mm dingil mesafesine sahip olan (Jazz’ın dingil mesafesi 2500 mm) Freed’in genişliği ise Jazz ile aynı (1.695 mm).

Honda, Freed’i Japonya’da üç versiyon ile yollara çıkaracak: İkinci sıra koltuklarıyla 7 kişilik oturma düzenine sahip versiyon, 8 kişilik versiyon ve daha fazla yükleme kapasitesi sunan beş kişilik versiyon. Üç versiyon da her iki yanında kayan arka kapılara sahip. Diğer taraftan her versiyonda kolaylıkla açılıp kapanabilen elektrikli kayan kapılar da mevcut. Ayrıca bazı versiyonların arka koltukları da katlanabilme özelliğine sahip.

Freed Japonya’da önden çekişli ve dört çeker olmak üzere iki versiyon ile sunulacak. Her iki versiyonda da 4 silindirli 1.5 litre 120 HP’lik motor bulunuyor. Araç şimdilik Japonya’da ama diğer ülke pazarlarına sunulması da pek uzun sürmez diye düşünüyoruz!..

Mercedes S






ART Tuning Mercedes S’de yeni ön spoyler, yan ve arka marşpiyeler, difüzör, bagaj üstünde ledli spoyler, aracın hareketine göre dönebilen Xenon farlar ve halojen sis farları, krom kaplamaları ile son derece şık duran sportif arka susturuculu egzos sitemi gibi birçok görsel değişikliğe de imza atmış. 20 inç alaşım jantlarla donatılan Mercedes S’in gövdesi de 35 mm alçaltılmış.

Otomobilin içerisinde de tam bir görsel şölen var. Kahverengi ve bej olmak üzere iki renkten oluşan deri koltuklar, direksiyondan vites değiştirme siteminin de üzerinde bulunduğu sportif direksiyon simidi ve yan camlarda elektrikli perdeler gibi birçok keyif verici detay ART Tuning tarafından Mercedes S’e nakşedilmiş. Ayrıca isteğe bağlı olarak otomobilin arka bölümünün ortasına seyyar bir buzdolabı da yerleştirilebiliyor.

Ford Fiesta ST500




2007’nin sonlarında tanıtılan Focus ST500’ün ayak izlerini taşıyan Fiesta ST500’de herhangi bir mekanik değişiklik yok. Otomobilde standart versiyonda da kullanılan 150 HP 2.0 litre motora yer verilmiş. Fiesta ST500’de mekanik değişikliklerin yerine benzersiz çizgiler ve birçok detaylı tasarım değişiklikleri tercih edilmiş.

Fiesta ST500'de panter siyahı gövde rengi ve motor kaputunda “U” şeklinde gümüş çizgiler ile profilde klasik Escort RS2000’den hatırlayacağımız yan çizgiler ilk anda göze çarpan görsel değişiklikler oluyor. Buna ilaveten Fiesta ST500’de 17 inç 11 kollu alaşım jantlar, kırmızı fren kaliperleri, iç döşemelerde karbon fiber malzemeler, Sony müzik sistemi ve abanoz renginde ısıtmalı deri koltuklar gibi sportifliği ve konforlu yolculuğu arttıracak birçok görsel değişiklikler bulunuyor.

207 Le Mans Series!


Peugeot, başarılı satış rakamları ile dikkat çeken küçük hatchback otomobili 207’nin sınırlı sayıda üretilen ve Le Mans yarışlarından esinlenilmiş yep yeni bir versiyonunu tanıttı.

Dizel motorlu 908 HDi FAP Le Mans yarış arabasının başarısını otomobil severlerle paylaşmak isteyen Peugeot, bunu 207 Le Mans Series ile kutlamaya karar verdi.

2000 adetle sınırlı olarak üretilen 207 Le Mans Series; 175 HP 1.6 Turbo ve 110 HP 1.6 Turbo dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile sunuluyor.

Otomobilin buz beyazı ve obsiden siyahı olmak üzere iki farklı rengi bulunuyor. Dış tasarımda dekoratif kırmızı yan çizgiler ve kapılardaki kırmızı aslan başı figürleri ile motor kaputundaki kırmızı alan 207 Le Mans Series’in en belirleyici detayları oluyor. Üstelik sınırlı sayıda üretilen 207’nin 17 inçlik alaşım jantlar, farlar için krom gölgeli optik paketi ve arka tarafında “Le Mans Series” logo gibi bir çok görsel farklılığı da bulunuyor. Otomobilin içerisinde ise spor koltuk kumaşlarının dışında direksiyon simidindeki alüminyum parçalar da çok ilgi çekici görünüyor.

Pazar, Haziran 08, 2008

İkinci el otomobilde son fiyatlar

Bursa Oto-Koop'ta bazı modellerin ''ikinci el'' fiyatları ise şöyle:


Marka Model En düşük En yüksek

. (YTL) (YTL)

----------------------- ------ --------

Ford Connect 2004 19.000 20.000

Ford Focus 2002 16.000 17.000

Opel Astra 1.4 2004 20.000 21.000

Opel Astra 1.6 2000 17.000 18.000

Fiat Palio 1.4D 2006 18.000 19.000

Focus 1.6 2006 28.000 30.000

Fiat Albea 1.2 2005 15.000 16.000

Fiat Doğan SLX 1994 7.000 8.000

Renault Broadway 1995 7.000 7.500

Renault Clio Symbol 2005 16.000 17.000

Renault Megane Sedan 2004 18.000 20.000

Volkswagen Polo 1.6 1998 10.000 11.000

Honda Civic 1.6 2001 16.000 17.000

Volkswagen Bora 1.6 1999 16.000 17.000

Volkswagen Passat D 2005 53.000 55.000

Opel Corsa 2000 12.000 12.500

Opel Corsa Enjoy 2005 18.000 19.000

Toyota Avensis 1.6 2005 28.000 30.000

Hyundai i10'u satışa sundu


Hyundai Assan Türkiye Pazarlama Müdürü Hakan Kayalık ise, Hyundai i10'a ilişkin bilgi verdiği konuşmasında, i10'un geniş bir müşteri kitlesine hitap edeceğini düşündüklerini ifade ederek, i10'un evin ikinci otomobili olabileceğini, ilk defa araba sahibi olacak genç kesim ile emekli müşteriler tarafından da tercih edilebileceğini söyledi.

Kayalık, i10'u Türkiye pazarına 1.1 benzinli motor, 10 dış renk seçeneği ile sunduklarını belirterek, i10'un fiyat aralığının, 21 bin 200 YTL- 25 bin 100 olduğunu kaydetti.

Toplantıda verilen bilgiye göre, Hyundai'nin i30 ile başlayan yeni isimlendirme stratejisinin ikinci üyesi olan ve Atos Prime'ın yerine geçen i10'un şehir içi kullanımda tercih edilmesi bekleniyor.

Cuma, Haziran 06, 2008

HYUNDAI SONATA




Hyundai’nin D-Segmenti’ndeki başarılı otomobili Sonata, yenilenen görünümü ve özellikleriyle Türkiye’de satışa sunuldu. Daha çekici tasarıma, geliştirilen yol tutuşa, gücü artırılan ve tüketimi düşürülen motorlara ve düşürülen gürültü seviyelerine kavuşan Sonata, rakipleri arasında bomba etkisi yaratmaya hazırlanıyor.

Tüm dünyada ilk kez 1985 yılında satışa sunulan ve şu an beşinci nesliyle yollarda olan Sonata, Hyundai’nin amiral gemisi modeli olarak yeni teknolojilerin her zaman öncülüğünü yaptı. Her nesli ile önemli satış rakamları yakalayan Sonata, daha şık, agresif ve sportif hale getirilen yeni görünümüyle bulunduğu sınıfta daha fazla kişiye ulaşmayı hedefliyor. Genellikle 35 yaş üstündeki üst gelir grubunda bulunan, şirket sahibi ya da yöneticisi olan bayları, konforu ve rahatlığı seven aileleri ve prestij ile konfora önem veren ve güvenilir bir otomobil arayanları hedefleyen Sonata, yepyeni özellikleriyle kendi sınıfında yeni standartları belirliyor.

Süspansiyon ve direksiyonunda yapılan gelişimler sonucunda daha Avrupalı bir karaktere kavuşan Sonata’nın yenilenen tasarımı, Avrupalı tüketicilerin beklentilerini daha da fazlasıyla karşılıyor. Hyundai tasarımcıları, Sonata’nın göze hitap eden çizgilerini koruyarak özellikle detaylarda değişiklikler yaptılar. Bunun ilk örneği, Hyundai logosunu ön plana çıkaran dört yatay çıtaya sahip krom çerçeveli ön ızgarada ve görünümü yenilenen ön farlarda fark ediliyor. Ayrıca tamponda daha geniş konumlandırılan hava giriş kanalı ve yeni tip sis farları da dikkat çekiyor. Dış görünümdeki yenilikler 16 ve yeni eklenen 17 inçlik hafif alaşım jantlarda, geniş çamurluklarda, gövde rengi kapı kollarında, daha ince yan çıtalarda ve sportifliği yansıtan arka tamponda devam ediyor.

Sınıfının en geniş iç hacmine sahip Sonata’nın kabin içindeki değişikliklerse, makyajdan çok yeniden yaratılmış havasını veriyor. Kullanılan materyallerin kalitesi daha da artırılırken siyah çerçeveli ve beyaz LED ışıklı göstergeler hemen göze çarpıyor. Ayrıca orta konsolda mavi renkli LED ışıklar ve bilgi ekranı, yeniden tasarlanan havalandırma kontrolleri, krom çerçeveli havalandırma ızgaraları, iki kademeli koltuk ısıtma, yeni tip elektrikli cam butonları, farklı konumlandırılan el freni, ahşap çıtalar, 6 CD değiştiricili, MP3 çalarlı ve USB, AUX ve iPod bağlantılı yeni müzik sistemi dikkat çekiyor.

Yenilenen Sonata Türkiye’ye ilk etapta 2.0 CRDi-VGT dizel motor seçeneğiyle ithal ediliyor. Motorun egzoz gazı ısı transfer oranı geliştirilerek 10 PS güç artışı elde edildi maksimum gücü 150 PS’e çıktı. 31 kgm’lik (304 Nm) maksimum torku bulunan bu motorda 4 ileri H-Matic yarı otomatik şanzıman haricinde 6 ileri manuel şanzıman da alınabiliyor. Manuel şanzımanla 100 km’de 6.0 litrelik ortalama yakıt tüketimi bulunan Sonata’nın H-Matic şanzımanla ortalama tüketimiyse 7.0 litre.

Yenilenen Sonata’da Select, Style ve Style Plus olmak üzere üç farklı donanım seçeneği bulunuyor. Sonata’nın başlangıç paketi olan Select donanımında EBD destekli ABS fren sistemi, darbe anında katlanabilen direksiyon mili, sürücü ve ön yolcu için ön ve yan havayastıkları, önde ve arkada perde havayastıkları, aydınlatmalı ve kilitli torpido gözü, dijital bilgi ekranı, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon, direksiyondan kumanda edilebilen müzik sistemi, 60/40 oranında katlanabilen arka koltuklar, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, immobilizer, ön ve arka sis farları, klima ve park mesafe kontrol sistemi gibi birçok özellik standart olarak sunuluyor. Style paketinde bu donanımlara ek olarak boyun yaralanmalarını önleyen aktif ön koltuk başlıkları, deri kaplı direksiyon simidi ve vites topuzu, deri döşeme, AQS (Hava Kalitesi Kontrol Sistemi), elektronik kontrollü tam otomatik klima, standart H-Matic yarı otomatik şanzıman, kendiliğinden kararan iç dikiz aynası ve USB, AUX ve i-Pod girişi alınıyor.

En üst paket olan Style Plus’ta ise tüm bu donanımlara ek olarak ESP (Elektronik Stabilite Programı), ahşap/metal görünümlü ön konsol, ahşap kaplamalı deri direksiyon simidi ve vites topuzu, arka cam perdesi, elektrik kontrollü sürücü koltuğu, ısıtmalı ön koltuklar, otomatik hız sabitleyici, subwoofer, amfi ve 6’lı CD değiştiricili müzik sistemi, 17 inç alaşım jantlar, ısı kontrollü ön cam ve elektrikli sunroof sunuluyor.

Hyundai Sonata’nın diğer iddialı olduğu konu ise fiyatları. Zengin donanıma sahip olan Sonata’nın Select paketi manuel şanzımanla tercih edildiğinde tam 49 bin 900 YTL’lik anahtar teslim fiyatıyla alınabiliyor. Bu pakette H-Matic yarı otomatik şanzıman tercih edildiğinde fiyat 52 bin 500 YTL oluyor. Sonata Style arzu edildiğinde 56 bin 500 YTL ödemek gerekirken en üst paket olan Style Plus ise 62 bin 500 YTL’ye satılıyor.

Salı, Haziran 03, 2008

VW’den hibrid atağı




Volkswagen Grubu’nun 2010 yılı ile birlikte tüm hibrid araçlarında kullanmayı düşündüğü bu teknoloji için Sanyo ile stratejik yaptığı stratejik anlaşma grubun hibrid araçlarla ilgili hedeflerinin de ne kadar büyük olduğunu gösteriyor.

Konuyla ilgili bir açıklama yapan VW Grup CEO’su Martin Winterkorn “ Bizim gelecek yıllardaki en büyük hedeflerimizden biri içten yanmalı motorlarla uyumlu çalışacak ve en az yakıt tüketimini sağlayacak hibrid modelleri üretmek. Eğer gelecekte de araçları yollarda görmek istiyorsak bunu yapmak zorundayız. Bunu yapabilmek için de elektrik motorlarından yararlanacak araçların güçlü depolama sistemlerine ihtiyacı olacak. Müşterilerin talepleri de en çok bu yönde gelişiyor. Bu açıdan grubumuzun önemli bir adım attığını düşünüyoruz” dedi.

Hatırlanacağı gibi Volkswagen, mart ayındaki Cenevre Fuarı’nda tanıttığı Golf TDI Hybrid modeli ile bir hayli ilgi çekmişti. Söz konusu model yüksek teknolojili dizel motorlar ve 7 ileri DSG şanzımanın elektrik motoru ile işbirliğini göstermesi açısından çok önemliydi. Golf TDI Hybrid’de sadece elektrik motoru veya içten yanmalı motor ya da her ikisinin birleşiminden oluşan hibrid çalışma sistemi ayrı ayrı görev yapabiliyordu.