Çarşamba, Ekim 15, 2008

Hyundai Genesis Coupe





Hyundai çok fazla şey beklediği Genesis Coupe’nin resmi performans değerlerini açıkladı. Rakamlar bir hayli iddialı.

Performans değerlerine en küçük motor olan Theta 2.0-liter turbo ile başlayalım. Premium benzin ile 223 HP güç üreten bu motor standart benzin ile 210 HP’de kalıyor. 2000 d/d 299 Nm tork üreten 2.0-liter turbo motorla donatılan Genesi Coupe 0-100 km/s hızlanmasını 8.3 saniyede gerçekleştiriyor.

Motor gamında ikinci sırayı 310 HP’lik 3.8 lt DOHC V6 Lambda RS motor alıyor. Standart benzin ile 6300 d/d’de 306 HP güç üreten bu motorun torku ise 4700 d/d’de 361 Nm. Genesis Coupe’nin 0-60 km/s hızlanmasını 5.9 saniyede almasını sağlayan bu motor 0-100 km/s hızlanmasında ise 6.3 saniyelik bir değere imza atıyor.

Hyundai yılda 40.000 adet Genesis Coupe satmayı planlıyor. Bu hedefinin 5.000 adetine Kore’de 35.000 adetine de deniz aşırı ülkelerde ulaşılması planlanıyor. Genesis Coupe'nin hedef kitlesi yüzde 64 oranında orta yaşlı müşteriler olacak. Genesis’in rakipleri ise Mitsubishi Eclipse, Nissan Altima Coupe and Mustang.

Genesis Coupe Kore’de 18.728 Dolar’dan başlayan fiyatlarla satılacak.


Yeni Scenic yolda





Renault’un kompakt sınıftaki MPV modeli Scenic’in patenti alındı. Avrupa Patent Ofisi’nden alınan siyah beyaz fotoğraflar Scenic’in Megane hatchback modelinin yanı sıra Laguna Coupe'den de esinlendiğini gösteriyor.

Sizin de görebileceğiniz gibi Fransız üretici, kompakt sınıf MPV modelinde 5 ve 7 kişilik oturma düzenine sahip iki farklı versiyon üretmeyi planlıyor.

Her iki versiyon da 2009 Megane hatchback modelinin kanatları altında üretilecek ve benzer motor seçenekleri olacak. Dizel motorlar;1.5 dCi 85HP, 90 HP, 105 HP ve 110 HP ve daha güçlü 130 HP, 150HP ve160 HP olarak planlanırken benzinli motorlar; 100 ve 110HP 1.6-litre,140HP 2.0-litre ve turbo 130HP 1.4TCe ve 180HP 2.0TCe olarak sıralanıyor.

Opel Zafira, Volkswagen Touran ve Citroen C4 Picasso / Grand Picasso gibi rakiplerle yarışacak olan Scenic, selefine çok daha kaliteli ve aynı zamanda daha fazla iç hacme sahip olacak. Ayrıca içeride daha çok eşya gözü, esnek koltuklar veya tamamen çıkarılabilme opsiyonu sayesinde aynı zamanda daha fonksiyonel bir Scenic bekliyor bizi…

Scirocco





Daha önce otomobillerle yaşadığınız tüm deneyimler uçup gidecek. Scirocco’nun her an harekete geçecekmiş gibi duran dinamik hatları ve akıcı gövde yapısı bu rüzgara kapılmanıza yetiyor. Agresif ön ızgarası ve bi xenon farları göz kamaştırıyor. Alüminyum jantları ve yan aynalara entegre sinyal lambaları görsel şöleni tamamlıyor. Bu fırtanaya kapılacak mısınız, yoksa seyirci mi kalacaksınız ?
Sürücü koltuğuna oturduğunuz anda içinizdeki fırtınayı hissedeceksiniz. Scirocco sportif bir sürüşün tadını çıkarmanız için gereken herşeye sahip. Spor ön koltuklar ergonomik yapısıyla virajlarda savrulmanızı önlerken spor süspansiyon ve sizin için özel tasarlanmış alüminyum pedallar sürüşünüzü çok daha zevkli hale getiriyor. Yol hakkında bilgi edinirken I-podunuzu radyoya bağlayıp sürüşünüzü daha eğlenceli hale getirebiliyorsunuz.

Scirocco 122 HP , 160 Hp ve 200 HP TSI motorlarla maksimum dinamizm ve maksimum performans sağlıyor.
Scirocco ile tüm şehirde fırtına gibi esip geçeceksiniz.


Cuma, Ekim 10, 2008

Maserati GranTurismo ile şaşırttı





Maserati, geçen hafta söz verdiği gibi otomobil tutkunlarını yarışçı bir GranTurismo'yla "şaşırttı".

Konsept özel olarak pist için üretilmiş ve GranTurismo S baz alınmış. Aynı şekilde hafif 4.7-litrelik V8'den gücünü alıyor fakat gücü 10 hp yükselerek 450 hp'ye ulaşmış. Güç artışı, yeni hava filtresi, yarış tipi katalitik konvertörler ve yeni egzoz sisteminden geliyor.

Tabii ki tek başına bu kadar mütevazı bir güç artışı, bir yol otomobilini bir yarış otomobiline çevirmeye yetmeyecektir. Bu sebepten ötürü Maserati mühendisleri bu özel modele yeni bir gövde kiti ve yürüyen aksamda bir dizi gelişim hediye etmişler. Yeni tamponlar, çamurluklar, spoylerler, önde 18x12, arkadaysa 18x13"lik jantlar, geliştirilmiş süspansiyonlar ve monoblok kaliperlerin sardığı geniş fren diskleri, bunlardan bazıları. Model, FIA onaylı bir güvenlik kafesiyle tamamlanmış.

Yeni Symbol

Renault, piyasaya çıkarmaya hazırlandığı yeni Symbol'ün yakıt testini Türkiye'de gerçekleştirdi. Yeni Symbol yakıt tüketimi ile şaşırttı.

Renault'un ekonomik araç kullanma rehberi kuralları dahilinde yapılan testte araçların 45 litrelik deposu önce tam olarak dolduruldu.

İstanbul'dan yola çıkan araçlar iki günlük periyotta önce İzmir üzerinden Çeşme'ye gittiler, sonra da Bursa üzerinden İstanbul'a döndüler. 1430 kilometrelik bu rotayı 37 litre yakıt tüketimi ile tamamladılar.

Renault Symbol'ün 85 beygir güç üreten 1.5 dCi motoru, 100 kilometrede 3.15 litre yakıt tüketti. Bir başka ifade ile kilometrede 9 YKr yakıt harcadı.

Renault'tan yapılan açıklamada, rotanın bitiminde depoda halen 8 litre yakıt olduğu ve bu yakıtın da harcandığı düşünüldüğünde tam bir depo ile 1700 km yol yapılabileceği belirtildi.


Pazar, Ekim 05, 2008

FIAT FIORINO QUBO







Fiorino Qubo, iki kayan yan kapı, beş kişinin rahatlıkla seyahat edebileceği iç mekân ve 330 litrelik bagaj hacmi(arka koltuklar yatırıldığında 2500 litre) ile son derece işlevsel bir MPV.

73 HP 1.4 lt benzinli ve 75 HP 1.3 Multijet dizel olmak üzere iki motor seçeneği ile satışa çıkarılan Fiat Qubo, 5 ileri manuel veya 6 ileri yarı otomatik şanzımanla yol alıyor.

Fiat Qubo’nın ekim ayından itibaren Almanya ve Hollanda gibi gelişmiş pazarlar da da satışa çıkması bekleniyor. Ülkemizdeki müşteriler ise şimdilik Fiorino Combi ile yetinmek zorundalar…


750 bininci BMW 3 Serisi


BMW’nin Münih fabrikasındaki bantlardan bugün inen 750 bininci güncel BMW 3 Serisi Bavyeralı üretici için önemli bir kilometre taşı olarak tarihteki yerini aldı.

750 bininci 3 Serisi olarak bantlardan inen 335i Sedan Meksika’daki bir müşterinin oldu. 5. nesil 3 Serisi ilk defa 2004’ün aralık ayında bantlardan inmişti. Güncel BMW 3 Serisi Bavyeralı üreticinin Almanya’daki Münih, Regensburg ve Leipzig fabrikaları ile Güney Afrika’daki Rosslyn fabrikasında üretiliyor.

BMW, 2004’ten bugüne kadar Sedan, Touring, Coupe ve Cabriolet olmak üzere 1.75 milyon farklı BMW 3 Serisi üretti. Bu rakam aynı zaman diliminde önceki BMW 3 Serisi’nden 300.000 adet daha fazla üretim yapıldığını gösteriyor.

Yeni Cerato İstanbul’da!



Bu yıl onikincisi düzenlenen İstanbul Uluslarararası Autoshow Fuarı’nda Kia, birbirinden güzel tam 17 modeliyle gövde gösterisi yapıyor. Kuşkusuz Kia standında en çok ilgi çekecek araç Cerato’nun yerini alacak olan Forte olacak.

Kia’nın standında Türk tüketicisiyle ilk kez buluşan 2 farklı model tanıtılacak. Cee’d ailsesinin en son üyesi Kia cee’d Sportwagon ve Kia’nın C Sedan segmentteki en son kozu Kia Forte. Her iki araç da çok kısa süre sonra ülkemizde satışa sunulacak.

A segment Picanto, B segment Rio, C segment cee’d ve Cerato, D segment Magentis, E segment Opirus, Mono Space C segment Carens, MPV segment Carnival ve tüm dünyada büyük ilgi ve beğeni toplayan sınıfının her zaman en çok satanı 4x4 aracı Sorento X-Force ve Sportage modelleri Kia standında sergilenen araçlar.

Kia Forte

Kia’nın başarılı sedanı Cerato’nun yerini alacak olan Kia Forte, Cerato’dan 25 mm daha uzun ve 65 mm daha geniş. Bir üst segmentte görmeye alıştığımız pek çok özellik ile donatılmış olan Kia Frote, sese duyarlı navigasyon sistemi, akıllı kart sistemi gibi farklı özelliklere sahip.

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de en yoğun rekabetin yaşandığı segment olan C segmentinde Kia’nın son kozu olan Forte, yenilikçi stili, sunduğu yakıt ekonomisi, geniş iç hacmi, yaşattığı sürüş keyfi, teknolojisi, güvenliği ile bir C segment otomobilin sunabileceğinden çok daha fazlasını vaat ediyor.

4 kapılı sedan versiyonundan sonra iki kapılı Coupe gövde tipiyle de satışa sunulacak olan Kia Forte, daha genç, sürüş keyfine maksimum önem veren, daha sportif bir kitleye de hitap ediyor.

Kia Forte, Kia’nın tamamen yenilenen tasarım anlayışının ürünü diye konuşan Kia Tasarım Merkesi Başkanı Peter Shreyer’a göre Kia’nın gelecekteki tasarım çizgisi, yalınlık ve amaca hizmet etmeye yönelik bir tasarımın altını çiziyor. Kia’nın kalite anlayışını yeniden yorumlaması ve gelişen tasarım çizgisinin birleşmesi Forte’nın tasarımını şekillendiriyor.

Kia Fote, boyutları ile bir önceki nesil Cerato’tan ayrılıyor:

- 4,530 m uzunluk (Bir önceki nesil Cerato’ya göre göre 300 mm daha uzun)
- 2,650 m aks mesafesi (Bir önceki nesil Cerato’ya göre göre 400 mm artış ) sayesinde, yol tutuş, aktif güvenlik ve iç mekân konforunu güçlendiriyor.
- 1,775 m’lik genişliği, uzunluk (Bir önceki nesil Cerato’ya göre göre 400 mm daha uzun) iç mekân genişliğini artırıyor.
- 1,460 m ile sınırlandırılmış yükseklik, (Bir önceki nesil Cerato’ya göre göre 100 mm daha alçak) dinamik ve estetik dengeyi güçlendirerek en ergonomik biçimde yolculara komple özgürlük sunuyor.
- Artırılmış ön ve arka iz tasarlandığı "standart" platformdakilere kıyasla araç dinamiklerini belirgin biçimde artırıyor:
• Ön iz: 1,557 m ( + 62 )
• Arka iz: 1,564 m ( + 79 )

Kia Forte, sınıf ortalamalarının çok üzerinde bir bagaj hacmine sahip. 415 lt bagaj hacmi sunan Kia Forte, bir önceki nesil Cerato ile kıyaslandığında 61 lt. ekstra bagaj hacmi sunuyor. Kia Forte, 1.6 lt. Ve 2.0 lt. olmak üzere 2 farklı benzinli motor seçeneğine sahip.

Kia Forte, standart olarak önde çift hava yastığı, ön yan hava yastıkları ve perde hava yastıkları olmak üzere toplam 6 adet hava yastığı ile donatılmış. Kia Forte’de ayrıca, her iki ön koltukta entegre ‘aktif’ kafalıklar standart olarak sunuluyor. Bu kafalık, koltukta oturan yolcuyu boyun ve sırt yaralanmalarına karşı korumak için arkadan çarpma durumunda öne ve yukarı doğru hareket ediyor.