Pazar, Aralık 28, 2008

BMW'den yepyeni roadsteri Z4






Alman BMW başarılı roadsteri Z4'ün yenilenen ve artık metal tavanlı hale gelen modelini tanıttı. İki turboşarjlı yeni motor, 7 ileri otomatik şanzıman ve iDrive sistemi gibi yeniliklerle yola çıkacak olan otomobil hem roadster yani iki kişilik üstü açık bir model hem de coupe olarak ilk kez birlikte alınabiliyor.

Modern tasarımının yanısıra birçok modelde olmayan kendine özgü spor otomobil çizgileriyle dikkat çeken yeni Z4, elektrohidrolik hardtop tavanı sayesinde artık kış aylarında da rahat kullanım imkanı sunuyor. 20 saniyede açılıp kapanan tavanı 180 ile 310 litre arasında farklı bagaj alanları oluşmasını sağlarken yüksek kaliteli molzemelerin kullanıldığı iç mekanda iDrive sistemi dikkat çekiyor.

Ergonomic control imkanı veren yeni iDrive sistemi 8.8 inçlik ekran üzerinden takip edilen navigasyon, müzik, bilgi, audio gibi birçok sistemi tek tuşla control imkanı veriyor. System ayrıca opsiyonel olarak verileri yüklemek için hard disk ilavesiyle alınabiliyor. 7 ileri otomatik şanzıman BMW Z4 sDrive35i modeliyle yola çıkarken altı ileri otomatik şanzıman BMW Z4 sDrive30i ve BMW Z4 sDrive23i modellerinye yola çıkıyor. Her iki otomatik şanzıman aynı zamanda direksiyon arkasında bulunan butonlardan da control edilebiliyor.

Perşembe, Aralık 25, 2008

Toyota 120 bin otomobili geri çağıracak

Toyota, direksiyon kontrolünün kaybedilmesiyle sonuçlanan bir sorun nedeniyle 120 bin otomobili geri çağıracak.

Toyota ile Çinli FAW Grubunun ortak teşebbüsü olan Tianjin FAW Toyota Motor Co, yarından başlayarak 121 bin 930 aracı geri çağırmaya başlayacağını duyurdu.

Soruna neden olan üretim hatalarının bulunduğu araçların 2005 ve 2006'da üretilen lüks sedan modeller Crown ve Reiz, 2004 ile 2006 arasında üretilen Lexus modelleri olduğu ifade edildi.

Üretimden kaynaklanan sorunun, araçların, elektrikli direksiyon kontrol sisteminde arızalanmaya neden olduğu bildirildi.

Geri çağırmanın, diğer ülkelerdeki aynı modeller için geçerli olup olmadığı ise netlik kazanmadı.

İlk dizel Porsche

Porsche AG’nin 2002 yılında yollarla çıkan lüks SUV Cayenne ailesi, şubat 2009’da satışa sunulacak Cayenne Dizel ile genişliyor.

Özellikle Avrupa pazarlarında yapılan ve dizel yakıtlı araçlara teşvikler getiren yasal düzenlemeler, Porche’nin motor seçeneklerini dizel motorla genişletmesinde önemli bir neden. Ayrıca dizel teknolojisini kullanma konusunda yaratacağı yeni imkanlarla, bu yakıt seçeneğinin binek otomobiller için modern dizel motorlar üreten Volkswagen Grubu içindeki önemini de artıracak. Porsche Cayenne Dizel, Audi AG tarafından üretilen, yüksek tork ve kendiliğinden gaz pedalı tepkisi gibi özellikleriyle, Cayenne gibi her yola uygun sportif bir araç için gerekli performans seviyelerini temin eden; 240 beygir gücündeki üç litrelik V6 turbo dizel motorlara sahip. 550 Nw/m’lik tork değerine ulaşabilen dizel motor, sportif şasi’yi tamamlayıcı bir unsur olarak ön plana çıkıyor. 100 kilometrede ortalama yakıt tüketimi 9.3 litre olan bu motorlarda CO2 emisyonu ise kilometre başına 244 gram. Yakıt tüketimini azaltmak doğrultusundaki çalışmalara ağırlık veren Porsche, Cayenne Dizel’in pazara sunulmasıyla bu yönde bir ivme kazandı.

Insignia’yı Türkiye’ye geliyor

2009 yılı şubat ayı ortalarında 49 bin YTL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunulması beklenen Opel Insignia önümüzdeki hafta 47 bin 500 YTL’ye bayilerdeki yerini alıyor.

GM Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, "Biz Insignia’nın başlangıç fiyatını ilk etapta 47 bin 500 YTL olarak belirlemiştik. Ancak daha sonra kurlardaki yükselmeyle 49 bin YTL’ye çekmek zorunda kalmıştık. Yaptığımız görüşmeler sonrasında tekrar 47 bin 5900 YTL’den Türkiye’de satışa sunmaya karar verdik" dedi. Böylece Insignia Türkiye’ye gelmeden 1500 YTL indirim görmüş oldu.

Opel’in orta üst sınıftaki temsilcisi Vectra’nın yerini alacak olan Insignia, hem tasarımı hem de otomotiv dünyasına kazandıracağı teknolojik donanımlarla dikkat çekiyor. Tasarımı ile 4 kapılı coupe modelleri andıran Insignia, dar cam profili ve geniş jantları ile bu görünümüne katkıda bulunuyor. İç mekanında da oldukça lüks bir hava estiren Insignia’nın güvenlik anlamında en çok dikkat çeken teknolojisi ise ’Opel Eye’ adı verilen sistem. Saniyede 30 resim çekebilen ön kamera sistemi, trafik işaret levhalarını tanıyor ve ön paneldeki göstergeye aktarıyor. Bu sistem, yoldaki işareti göremeyen sürücüye yardımcı olarak, trafik kurallarına uymasını sağlıyor.

Sınıfında ilk defa Türkiye haritası entegre edilmiş navigasyon sistemi Insignia’da sunulacak. 7 inç geniş renkli ekran, Türkiye haritası, USB bağlantısı ve tüm işlemlerin tek bir yerden yapılabileceği "Turn Push" kumanda ile birlikte sunulacak. Insignia, sedan ve hatchback olmak üzere iki farklı kasa, Edition, Sport ve Cosmo olmak üzere üç farklı donanımla Türk tüketicileriyle buluşacak. 1.6 litre 115 beygir ve 1.6 litre 180 beygirlik turbo benzinli motor seçeneklerinin yanı sıra; 2.0 litre 130 veya 160 beygirlik dizel motor seçenekleri de Insignia’da görev yapacak. Ayrıca 2.0 litre 220 beygir ve 4 tekerlekten çekiş sisteminin standart olarak sunulduğu 2.8 litre 260 beygirlik benzinli motor seçenekleri de tercih edilebilecek.

Dizel otomatik Delta 27 bin 450 Euro

Tofaş bünyesinde yer alan Lancia Türkiye, markanın lüks kompakt hatchback sınıfında yer alan modeli Lancia Delta’yı otomatik vites ve dizel motorla kombine edilen versiyonunu satışa sundu.

27 bin 450 Euro’dan başlayan anahtar teslim satış fiyatına sahip Lancia Delta 1.6 Multijet Selectronic, yakıt performansınin yanı sıra konfor’a yönelik özellikleri ve zengin standart donanımıyla dikkat çekiyor. Araçta 6 havayastığı, EBD destekli ABS, ESP, ASR, Hillholder, TTC (Tork transfer kontrolü), LED aydınlatma teknolojili ön ve arka farlar, çift bölgeli otomatik klima, direksiyondan kumandalı MP3’lü radyo-CD çalar, Alcantara koltuk döşemesi, viraj içini aydınlatan ön sis farları ve soğutuculu ön kol dayama standart olarak sunuluyor. 120 beygir güç ve 300 Nm tork üreten Multijet teknolojili motorla donatılan Lancia Delta’nın 6 ileri otomatik vitesli versiyonu, 194 km’lik son hıza erişebilirken, 0-100 km/s hızlanmasını 10.7 sn’de tamamlayabiliyor. Common-rail yakıt püskürtme teknolojisi sayesinde 100 km’de ortalama 4.6 litrelik yakıt tüketen Lancia Delta tam depoyla 1260 km’lik menzile ulaşabiliyor.

Salı, Aralık 23, 2008

EN LÜKS DOBLO SATIŞTA!




Tofaş’ın Bursa’daki fabrikası’nda üretilen Fiat Doblo’nun yine Tofaş tarafından projelendirilerek hayata geçirilen en lüks donanımlı versiyonu da satışa sunuldu.



Fiat Ticari Araçlar, Fiat Doblo’nun lüks donanımlı versiyonu olan Fiat Doblo VIP’i 27 bin 30 YTL’den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla tüketicilerin ilgisine sundu.

Tofaş tarafından Bursa’da üretilerek birçok ülkeye ihraç edilen Fiat Doblo’nun yine Tofaş tarafından projelendirilerek hayata geçirilen lüks versiyonu olarak ön plana çıkan Fiat Doblo VIP’in kaputu altında sadece manuel şanzımanla kombine edilen 1.3 litre 75 HP ve 1.9 litre 105 HP’lik Multijet iki ayrı dizel motor seçeneğine yer veriliyor.

Fiat Doblo ailesinin diğer üyelerinden dış tasarımında standart olarak sunulan metalik siyah gövde rengi, koyu renkli özel camları, krom renkli ön ızgara, alaşım jantlar, gövde rengi tamponlar ve yan aynalar ile krom renkli tavan rayları ve sürgülü yan kapılarıyla ayrılan Fiat Doblo VIP, zengin konfor ve güvenlik donanımlarıyla da dikkat çekiyor. Fiat Doblo VIP’te bej renkli deri döşeme, deri kaplı direksiyon simidi, ahşap kaplamalı orta konsol ve vites topuzu, çift parçalı katlanabilir arka koltuklar, klima, sesli arka park sensörü, MP3 çalarlı radyo-CD müzik sistemi, EBD destekli ABS, sürücü ve yolcu ön havayastığı ile yan havayastıkları standart olarak sunuluyor. Arka koltuklar dik konumda 750 litre bagaj hacmi sunan Fiat Doblo VIP, arka koltuklarının yatırılmasıyla 3000 litreye ulaşan bir yükleme alanına da erişebiliyor.

Fiat Doblo VIP’in 75 HP güç ve 190 Nm tork üreten 1.3 litre Multijet motor versiyonu 146 km/s’lik maksimum hıza erişirken, 100 km’de ortalama 4.7 litrelik yakıt tüketimi değeriyle ön plana çıkıyor. Fiat Doblo VIP’in 105 HP güç ve 200 Nm tork üreten daha güçlü Multijet motorlu versiyonu ise 168 km/s’lik son hız ve 4.8 lt/100km ortalama yakıt tüketim değeriyle dikkat çekiyor.

Yeni Symbol “Autobest 2009” ödülünü kazandı

Autobest’in gelişmekte olan pazarlardaki en iyi otomobil ödülünü yeni Symbol kazandı



Yeni Renault Symbol, Autobest jürisi tarafından verilen ödüller çerçevesinde toplam 879 puanla “AUTOBEST 2009” ödülünü kazandı.

Autobest jürisi, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Kıbrıs, Hırvatistan, Makedonya Cumhuriyeti, Yunanistan, Macaristan, Polonya, Romanya, Rusya, Sırbistan, Slovakya, Slovenya, Türkiye, Ukrayna’dan gibi ülkelerden gelen
15 otomobil basın mensubundan oluşuyor.

Bu ödül ile Yeni Renault Symbol’ün nitelikleri, şık ve modern tasarımı, geniş bagajı, başta düşük yakıt tüketimi olmak üzere düşük kullanım maliyetleri, konforu ve mükemmel sürüş özellikleri ödüllendirilmiş oldu.

Üyelerinin 10’u Yeni Renault Symbol’ü birinciliğe layık gören Autobest jürisi, bu seçimiyle Yeni Renault Symbol’ün, nüfusu 300 milyondan fazla olan bu coğrafi bölgedeki müşteri kesimini cezbetme kapasitesini vurgulamış oluyor.

Renault Mühendislik ekipleri arasındaki güçlü ve yakın uluslararası işbirliğinin ürünü olan Yeni Renault Symbol, bu pazarlardaki müşterilerin beklentilerini karşılamak üzere tasarlanmış bir otomobil. Yeni Renault Symbol, kalite konusunda Renault grubunun en önde gelen üretim tesislerinden olan, ISO 9001 ve ISO 14001 belgeli Oyak-Renault Otomobil Fabrikaları’nda üretiliyor. Technocentre (Fransa), ve Türkiye’deki Renault mühendislik ekipleri tarafından ortaklaşa tasarlanan Yeni Renault Symbol’ün tüm prototipleri de Oyak Renault’da üretiliyor.

Salı, Aralık 16, 2008

Mazda BT-50


Mazda'nın makyajlanan pick up'ı Mazda BT-50 Facelift MZR şimdi Türkiye'de..35 bin YTL'den başlayan fiyatlarla satışa çıkan Mazda BT-50 Facelift MZR-CD 2.5 lt dizel motoruyla 3500 dev/dak'da 143 beygir güç ve 1800 dev/dak'da 330 Nm tork üretebiliyor. Aracın kumaş döşemelerinden yük bölümündeki kancalara kadar pek çok değişiklik dikkat çekiyor.

Yeni Audi A5 ve S5 Cabriolet


Mart 2009'da Cenevre fuarında tanıtılacak olan Audi A5 ve S5 Cabriolet'in yeni fotoğrafları ve teknik detayları yayınlandı 2009 ilkbaharında Avrupa’da satışa çıkacak olan A5/S5 Cabriolet modelleri A4’ün üstü açık versiyonu olarak tanımlanabilir. Son dönemlerde birçok markanın kullandığı metal tavan yerine A5/S’te klasik bez tavan tercih edilmiş. Tam otomatik klasik bez tavan 15 saniyede açılıyor, 17 saniyede de kapanıyor.

Dört kişilik Cabriolet 3 benzinli ve iki de dizel motor seçeneğiyle satışa sunulacak. 2.7 litre ve 3.0 litre V6 benzinli motorlar 190 HP ve 240 HP güç üretiyor. 2.0 TFSI benzinli motor ise 180 ve 211 HP olmak üzere iki farklı güç çıkışına sahip. 3.2 litre V6 FSI benzinli motor 265 HP güç üretiyor. Bu motorlara 6 ileri manuel, multitronic ve çift kavramalı 7 ileri S tronic şanzımanlar eşlik ediyor. Araçlarda önden çekiş sistemi ağırlıklı olarak kullanılacak ama yüksek güçlü motorlarda quattro dört çeker sisteme de yer verilecek.

S4 için yeni geliştirilen süper şarjlı motorlar S5 Cabriolet modelinde de kullanılacak. 3 litre V6 motor şu anki S5 Coupe’de kullanılan 4.2 lt V8 motorunun yerine alacak. 333 HP güç çıkışına sahip olan bu motor 2900-5300 d/d arasında 440 Nm tork üretiyor.

3.0 TSI V6 motora 6 ileri manuel ve 7 ileri çift kavramalı S-Tronic şanzıman eşlik ediyor. S5 Cabriolet 0’dan 100’e 5.6 saniyede çıkarken son sürati de 250 km/s. Alman üreticinin verilerine göre S5’in ortalama yakıt tüketimi 9.6/100 km.

A5 Cabriolet’in Avrupa’da başlangıç seviyesi 160 HP’lik 1.8 TSI motor olacak. 37.300 Euro fiyat etiketine sahip olacak A5 Cabriolet 1.8 TSI, 2009’un ikinci çeyreğinde satışa sunulacak.

Pazar, Aralık 14, 2008

Kia'dan 20 bin YTL'lik indirim

Kia, 2008 yılının son fırsatı olarak Sorento ve Sportage modellerinde 20 bin YTL'lik indirim yapıldığını açıkladı. Ayrıca ceed modeli için de 1400 YTL'lik indirim var.

Kia Türkiye Distribitörü Çelik Motor'dan yapılan yazılı açıklamada, Kia'nın Sorento ve Sportage modellerinde 20,000 YTL indirim yapıldığı bildirildi. Ayrıca, Kia’nın Türkiye’de bir ilk olan “Hayat Boyu ve Sınırsız Kilometre Özel Onarım Garantisi” de 31 Aralık tarihine kadar devam edeceği de belirdildi. Açıklamada, "Tüm Sorento ve Sportage’larda, 3 yıl veya 100.000 Km’lik standart Kia garantisine ek olarak devreye girecek olan “Hayat Boyu ve Sınırsız Kilometre Özel Onarım Garantisi”, aracın ilk sahibine, hiçbir ekstra ücret talep edilmeden sunuluyor" denildi.

Çelik Motor'un yazılı açıklamasında Kia'nın ceed modellerinde % 0,99 faiz oranı uygulandığı belirterek konuyla ilgili şu bilgilere yer verildi: " Kia cee’d Hatcback, pro-cee’d ve cee’d Sportywagon modellerinden oluşan cee’d ürün gamında, 1,400 YTL’lik peşin alım indirimi ya da 12 aya kadar % 0,99 faizle kredi imkanı sunuluyor. Kia cee’d 1,6 lt. dizel modeli, 33,035 YTL’lik fiyat etiketiyle piyasadaki en uygun alternatiflerin başında geliyor. "

Çarşamba, Aralık 10, 2008

Bu da BMW'nin 'Mini'si

Otomobil devi BMW'nin Mini Cooper tarzı elektrikle çalışan modeli 'Mini E' görücüye çıktı.

204 beygir gücünde elektrik motoruna sahip olan araç, BMW'nin Münih kentindeki merkezinde basına tanıtıldı.

İki kişilik olarak tasarlanan araç, saatte 35 kW güç üreten lityum iyon pili sayesinde tek seferde, 240 kilometre yol gidebiliyor.

Saatteki hızı 152 kilometreye çıkabilen aracın 0'dan 100 kilometre hıza çıkış süresi ise 8.5 saniye.

2.5 saatte şarj olan araç, enerji dönüşümü sağlayacak bazı yapılar da içeriyor. Örneğin yeniden enerji üreten fren sistemi buna bir örnek. Bu sayede şehir içinde sürekli gaz-fren araç kullanırken, enerjiyi yeniden kazanmak mümkün olacak.

BMW, Mini E'lerden 500 tanesini, kiralık olarak California, New York ve New Jersey’deki ticari ve özel müşterilere vermeyi amaçlıyor.

Bu planın 2009'un ilk aylarında gerçekleşmesi planlanıyor.

Aracın sonraki aylarda ise Avrupa ülkelerine girmesi öngörülüyor.

Mini E'lerin seri üretimine ne zaman başlanacağı ise henüz açıklanmadı.

Elektrikli Fiorino krize takıldı

Türk otomotiv sektörünün önde gelen firmalarından Tofaş'ın, hafif ticari araç segmentindeki 'Fiorino'' modelinin elektrikli versiyonunu üretmek için yürüttüğü çalışmanın, küresel ekonomik kriz nedeniyle bir süreliğine askıya alındığı öğrenildi.

AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Türk ve İtalyan mühendislerin oluşturduğu Fiat ekibi tarafından TOFAŞ'ın Uludağ Üniversitesi Görükle Yerleşkesinde faaliyet gösteren Teknoloji Geliştirme Bölgesindeki (ULUTEK) Ar-Ge merkezinde yürütülen çalışmalar, küresel krizin Türkiye'de etkisini göstermeye başlamasının ardından bir süreliğine durduruldu.

Projeye ilişkin çalışmaların devam edip etmeyeceği yönündeki kararın TOFAŞ yönetimi tarafından önümüzdeki aylarda verileceği öğrenildi.

YIL SONUNDA TANITIMI YAPILMASI DÜŞÜNÜYORDU

Fiat bünyesinde ilk kez TOFAŞ tarafından geliştirilen ''Fiorino''nun elektrikli versiyonunun tanıtımının yıl sonunda yapılması hedefleniyordu.

Yeni çıkacak modelin özellikle kent içi kullanıma yönelik olacağı, saatte 100 kilometre hız yapabileceği ve dolu bataryasıyla 200 kilometre yol alabileceği kaydediliyor

Hyundai de LPG'ye geçti

Hyundai, global ekonomik krizin etkilerinin iyice hissedilmeye başladığı günümüzde tüketicinin cebiyle dost olan LPG (Sıvılaştırılmış Petrol Gazı) sistemli otomobillerinin satışına başladı. İlk etapta Accent Era’nın 1.4 ve 1.6 litrelik benzinli versiyonlarında uygulanmaya başlanan LPG sistemi, Hyundai güvencesiyle sektördeki en uzun süre olan 5 yıl / 100.000 km mekanik garantiyle birlikte sunuluyor.

YÜZDE 35 YAKIT TASARRUFU

Güncel modelleriyle düşük yakıt tüketimi ve üstün performansı bir arada sunan Hyundai, LPG sistemiyle birlikte yakıttan sağlanacak tasarrufun artması, araçtan alınan performansın devamlılığı ve çevrenin korunmasını üst seviyeye çıkarıyor. Hyundai için BRC Türkiye distribütörü 2A tarafından özel olarak tasarlanan, en son LPG teknolojileri kullanılarak geliştirilen ve Avrupa Birliği güvenlik standartlarına (ECE R-67) uyumlu olan paket ile yüzde 35’lere varan oranlarda yakıt tasarrufu sağlanabiliyor.

Benzinden yaklaşık yüzde 45 ve mazottan da yaklaşık yüzde 35 oranında ucuz olan LPG, benzine göre daha temiz bir yanma sağladığı için karbon ve kurumu nispeten daha az oluşturuyor ve zararlı gaz salınımını yaklaşık yüzde 13 oranında düşürüyor. Böylece konvansiyonel içten yanmalı motorlara göre daha çevre dostu özelliğiyle ön plana çıkıyor.