Çarşamba, Ocak 28, 2009

YENİ BMW 1 SERİSİ

 


Gelecek nesil BMW 1 Serisi İngiltere’de yayınlanan CAR dergisinde ilk defa otomobil severlerin karşısına çıktı

BMW mühendisleri düşük yakıt tüketimi sebebiyle MINI’deki gibi önden çekiş sistemini 1 Serisi’ne uygulamışlar. Ama arkadan itiş sistemi üzerinde de düşünüyor ve henüz kesin bir karar verilmiş değil. Hatchback, coupe ve üç kapılı hatchback olmak üzere üç farklı versiyonla yollara çıkması beklenen 1 Serisi’nin tasarımı ise güncel BMW modelleriyle benzerlikler taşıyacak.

Yeni BMW 1 Serisi’nde başlangıç seviyesindeki motor hacmi de düşürülmüş ve daha etkin 1.3 lt benzinli motor seçilmiş. CAR dergisinin haberinde yeni motorların güç çıkışları şöyle sıralanıyor: 116i 136 HP, 118i 184 HP, 120i 218 HP ve 130i 272 HP. En güçlü M1 versiyonunun ise 300 HP’lik 3.0 lt çift turbo benzinli motorla donatılması bekleniyor.

Dizel taraftarları için de etkin seçenekler mevcut. 150 HP’lik 118d, 184 HP’lik 120d ve 211 HP’lik 123d ilk anda motor kaputunun altında yer alacaklar. Daha sonra hibrit ve elektrikli versiyonlar da üretilecek. Oldukça geniş bir yelpazeye yayılan benzinli ve dizel motorlar 6 ileri manuel ve çift kavramalı 7 ileri otomatik şanzıman ile görev paylaşımı yapacak.

SEAT LEON "TWİN DRİVE"

 
 

Seat, hibrit Leon modelinin prototipini ilk defa gün yüzüne çıkardı

Elektrik ve içten yanmalı olmak üzere iki motorla çalışan araca Leon "Twin Drive" adı verilmiş.

35 kW üreten elektrikli motor aracın arkasına yerleştirilen lityum-iyon bataryalarla besleniyor. Diğer güç ünitesi ise bildiğimiz içten yanmalı bir motor…

İlk hedef şehir içinde elektrik motoruyla yol almak, daha uzun menzilli seyahatlerde ise benzinli motorun görevi devralması. Prototip Leon, sadece elektrikli 50 km yol alıyor, bu esnada yaptığı son sürat ise 100 km/s.

Hibrit sistem Leon’da bir dizi teknik modifikasyon yapılmasını da gerektirmiş. Vites kutusu, frenler, ısıtma ve soğutma sistemi ve aracın elektroniğindeki önemli değişiklikler bu operasyonun önemli parçaları arasında sıralanabilir.

Hibrit Leon’un şu anda üretilmesi planlanmıyor. Seat’ın planı 2014’te hayata geçecek. Fakat bu prototip model Seat mühendislerine elektrikli araçların teknolojik gelişimi, bataryaların ömrü ve şarj süreleri gibi bir çok konuda ön bilgi veriyor.

Otomobilde hurda indirim tarifesi!

Ekonomik krizden en fazla etkilenen otomotiv sektörüne ilk destek geldi. Hurda niteliğindeki aracı getirene vergi indirimi sağlanacak. Vergi indirimi 30 yaş üzerindeki araçları kapsıyor.

Açıklama, Bakanlar Kurulu sonrasında açıklama yapan Hükümet Sözcüsü, Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek'ten geldi.

Hurda niteliğindeki aracı getirene vergi indirimi sağlanacak. Vergi indirimi 30 yaş üzerindeki araçları kapsıyor.

Bakanlar Kurulu'nda kabul edilen Gelir Vergisi Kanunu ve bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına ilişkin kanun tasarısındaki geçici madde ile de ilgili trafik sicilinde adlarına kayıtlı ve tescilli bulunan, 1978 model veya daha eski olan motorlu taşıtlar, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 31 Aralık 2009'a kadar, kayıt ve tescillerinin silinmesi ve hurdaya çıkarılması durumunda, tahakkuk etmiş ve ödenmemiş olan motorlu taşıtlar vergisi ile bu vergiye ilişkin gecikme zammı, vergi cezaları ve plakaya kesilen idari para cezaları terkin edilecek (vazgeçilecek).

Maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla mevcut olmayan veya herhangi bir nedenle motorlu taşıtlar vasfını kaybeden, 1978 model ve daha eski taşıtların, bu durumlarının belgelendirilmesi halinde, bu taşıtlara ait motorlu taşıtlar vergilerinin 1/4'ünün 31 Aralık 2009'a kadar ödenmesi şartıyla, kalan vergi, verginin gecikme zammı, gecikme faizi, vergi cezaları ve plakalarına
kesilen idari para cezalarının tamamının tahsilinden vazgeçilecek ve ödemeyi takiben trafik tescil kayıtları silinecek.

Pazar, Ocak 25, 2009

Volvo bu kez güvenliğiyle değil tasarımıyla iddialı

Sektörde hızlı bir şekilde yükselmeye devam eden dört kapılı coupe furyasına göz kırpan son isim Volvo oldu. Aston Martin Rapide, Mercedes CLS, Volkswagen Passat CC, Porsche Panamera ve Jaguar XF’den sonra seri üretim hali ile oyuna dahil olmak isteyen SC90, oldukça dinamik çizgilere sahip.

Volvo’nun tasarımcısı Nouphone J. Bansasine’in kaleminden çıkan bu konsept, daha önce hiçbir Volvo modelinin olmadığı kadar keskin ve sert hatlara sahip. Agresif far tasarımı ve yere yakın çizgileri bir yana; özellikle tavan çizgisinin aracın en arkasına kadar izlediği kıvrım çok dikkat çekici. Dünya genelinde otomobil satışlarında düşüş yaşanırken böyle bir modelin üretime geçilmesi doğru olur mu bilinmez ancak şu da bir gerçek ki, premium otomobil segmenti kriz dinlemeden büyümeye devam ediyor. Belki de SC90, Volvo’yu eski parlak günlerini geri getirmeyi hedefleyen bir silah olarak bekliyor.

Dünyanın en pahalı otomobili yok satıyor

Dünyanın en hızlı ve en pahalı seri üretim spor otomobili Veyron’dan sadece 300 adet üreteceğini açıklayan Bugatti aradan geçen dört senenin ardından hedefine hızla yaklaşmaya devam ediyor.

Seri üretim bir otomobil için üretim adedi az gibi görünse de Avrupa’da 1.8 milyon Euro fiyat etiketine sahip Veyron’un neden bu kadar özel bir otomobil olduğunu bir kez daha ortaya koyuyor. Geçtiğimiz yıl Veyron’un "Grand Sport Roadster" adı verilen bir de üstü açık versiyonunu geliştirdiğini açıklayan Bugatti, bu modelden de 150 adet üreteceğini duyurmuştu. Üretici böylelikle toplamdaki satış hedefini 450 araçla sınırlandırılmış oldu. Bugatti, geçtiğimiz Mart ayında sadece 132 otomobilin üretmesine rağmen 220 aracın satıldığını açıklamıştı. Bu da yüksek fiyatına rağmen Bugatti’ye olan ciddi talebi açıkça ortaya koyuyor. Türkiye satış fiyatı 2.8 milyon Euro olan Veyron’un Pur Sang, Sang Noir ve Hermes adında üç farklı özel serisi de bulunuyor. Bugatti yetkilileri üretimin bitmesine 50 otomobil kaldığını belirtiyor. Veyron’da 16 silindirli 1001 beygir gücünde bir motor görev yapıyor. Araç bu sayede 0-100 km/s hızlanmasını 2.5 saniyede tamamlıyor ve maksimum 407 km/s hıza ulaşabiliyor.

Cuma, Ocak 09, 2009

Kibar’dan otomotivde milliyetçilik çağrısı

HYUNDAI Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, otomotiv sektörünün içinde bulunduğu bu zor dönemde Türk halkının otomobil alırken milliyetçi davranıp, yerli araçları tercih etmesi gerektiğini söyledi. Kibar, "Fabrikaların kapanmaması, işsizliğin artmaması için tüketicilerin daha hassas davranması gerekiyor. Bugün bir çok ülkede otomobil tercih edilirken milliyetçi davranılıyor. Bizde sektörün kurtuluşu için bunu yapmalıyız" dedi. 

ÇIKIŞ 2010 MODEL YILI

Otoyaşam’a çarpıcı açıklamalar yapan Kibar, 2009 yılının ikinci yarısından itibaren krizden çıkılacağına inandığını belirterek, "Yılın ilk 3 ayında sıkıntılar ne yazık ki devam edecek. İkinci 3 ayda özellikle ihracatta kıpırdanma yaşandıktan sonra 2010 model yılıyla birlikte başta ihracat olmak üzere iç pazarda yeniden canlanma başlayacaktır" dedi. Bu zor süreçte öncelikli olarak sektörün elindeki 120 bin stoğun eritilmesi gerektiğini belirten Kibar şöyle konuştu: "Sektör elindeki stoklardan dolayı çok zor durumda. Bir çok firma stokları eritmek için büyük zararlarla otomobil satıyor. Kuşkusuz bu durum tüketici nezrinde de firmaların imajını zedeliyor. Bir çok kişi firmaların zararına satış yapmasını, "Bizi zamamında iyi kazıklamışlar. Şimdi sıkıştılar fiyatları indiriyorlar" olarak algılıyor. Halbuki, stoklar yüzünden şu an bir çok distribütör firma batmanın eşiğine gelmiş durumda. İşini döndürmek için zararına da olsa satış yapmaya çalışıyor. Hükümetin öncelikli olarak bu stokları eritmek için destek olup, sektörün üstündeki bu yükü kaldırmalı."

Bursalı Bipper’e bir ödülde Bulgaristan’dan

Tofaş tarafından Peugeot için Bursa’da üretilen Bipper, Bulgaristan’da otomobil basın mensuplarının oluşturduğu jüri tarafından "2009’un Minivanı" seçildi. Aracın özel bir profesyonel müşteri kesiminin ihtiyaçlarını karşılayan kompakt boyutları, pratikliği ve kullanışlılığıyla jüri üyelerinin oyunu almasında etkili oldu. Peugeot Bipper, 2008 yılında ayrıca 20 Avrupa ülkesini temsil eden gazetecilerden oluşan bir jüri tarafından verilen 2009 "International Van of the Year" ödülünü kazanmıştı. 3 yıldan kısa bir sürede tamamen yenilenen Peugeot hafif ticari araçlar gamı, beş farklı araç ailesi Boxer, Expert, Partner Tepee, Partner Origin ve Bipper ile markanın tarihinde en genç ve en geniş kapsamlı ürün yelpazesi oldu.

Pazartesi, Ocak 05, 2009

PORSCHE’DEN DİZEL MOTORLU CAYENNE!




Porsche’nin radikal bir kararla 2002 yılında tüm dünyada satışa sunmaya başladığı lüks SUV modeli Cayenne, bir radikal değişimin daha öncüsü oldu; Cayenne Dizel Şubat 2009’da Türkiye yollarında.

Porsche AG, 2002 yılında yollarla buluşturduğu lüks SUV modeli Cayenne ailesini, Şubat 2009’da satışına başlayacağı Cayenne Dizel ile genişletiyor. Özellikle Avrupa pazarlarında değişen ve dizel motorlu araçlara vergi teşvikleri getiren yasal düzenlemeler nedeniyle bu üretim kararını alan Porsche bu sayede, dizel teknolojisini kullanma konusunda yaratacağı yeni imkanlarla, binek otomobiller için modern dizel motorlar üreten dünyanın en büyük üreticisi Volkswagen Grubu içindeki önemini de artıracak.

Gücün kaynağı 3lt, turbo dizel, 240hp V6…
Porsche Cayenne Dizel, Audi AG tarafından üretilen, yüksek tork ve kendiliğinden gaz pedalı tepkisi gibi özellikleriyle, Cayenne gibi her yolda kullanılabilen sportif bir araç için gerekli performans seviyelerini temin eden; 240hp gücündeki üç litrelik V6 turbo dizel motorlara sahip. Azami 550 Nw/m’lik tork değeri, sportif şasi dinamiklerini tamamlayıcı bir unsur olarak ön plana çıkıyor ve Porsche’ye özgü sürüş keyfini sunmak adına yüksek derecede bir kontrol sağlıyor. 100 kilometrede ortalama yakıt tüketimi 9.3 litre olan bu motorlarda CO2 emisyonu ise kilometre başına 244 gram.

Hedef, yakıt tüketiminde en düşük seviyeye ulaşmak…
Yakıt tüketimini azaltmak doğrultusundaki çalışmalara ağırlık veren Porsche, Cayenne Dizel’in pazara sunulmasıyla bu yönde bir ivme kazandı. Bilindiği üzere Porsche, 2007 yılında Cayenne serisinin yeni neslini, gerçek sürüş koşullarında yüzde 15’e varan oranda daha az yakıt tüketen doğrudan püskürtmeli, benzinli motorlarla donatmıştı. 2008 yazından itibaren de Porsche 911 serisinin en yeni neslini de doğrudan püskürtmeli benzinli motorlarla sunmaya başladı. Porsche halen, 100 kilometrede 9 lt.’den daha az yakıt harcayacak ve bu on yılın sonunda pazardaki yerini alacak olan hibrid sürüş sistemli bir başka Cayenne versiyonu üzerinde çalışmalar gerçekleştiriyor.

Selectronic Lancia Delta Türkiye’de!

Lüks kompakt sınıfın en yeni ve farklı temsilcisi olarak ön plana çıkan Lancia’nın Delta modelinin 1.6 litre 120 HP’lik dizel motorlu ve direksiyon simidi üzerinden kontrol edilebilen 6 ileri Selectronic otomatik şanzımanlı versiyonu, Aralık ayı itibariyle satışa sunuldu

Tofaş çatısı altında yer alan Lancia Türkiye, lüks kompakt hatchback sınıfında yer alan temsilcisi Lancia Delta’nın hem otomatik hem dizel motorle kombine edilen versiyonunun da satışına başladı. 27 bin 450 Euro’dan başlayan anahtar teslim satış fiyatına sahip Lancia Delta 1.6 Multijet Selectronic, mevcut rakiplerine göre sunduğu üstün performans-yakıt ekonomisinin ve konfor özelliklerinin yanı sıra sınıf standartlarının üstünde zengin standart donanım özellikleriyle de bir adım öne çıkmayı başarıyor.

Bir Depoyla 1260 km’lik Menzil!

Lüks sınıftaki rakipleri arasından dizel motor seçenekleriyle sıyrılmayı başaran Lancia Delta’nın 1.6 litre Multijet ve Selectronic otomatik şanzımanlı versiyonu, yüksek performansa karşılık düşük yakıt tüketimini ve buna paralel konforlu kullanım ihtiyacını bir arada karşılayabilmesiyle de dikkat çekiyor. 120 HP güç ve 300 Nm tork üreten Multijet teknolojili motorla donatılan Lancia Delta’nın 6 ileri otomatik vitesli versiyonu, 194 km’lik son hıza erişebilirken, 0-100 km/s hızlanmasını 10.7 sn’de tamamlayabiliyor. Common-rail yakıt püskürtme teknolojisi sayesinde 100 km’de ortalama 4.6 litrelik yakıt tüketimiyle yetinen Lancia Delta 1.6 Multijet, lüks ve ekonominin bir arada olabileceğinin en iyi kanıtı oluşturuyor. Lancia Delta 1.6 Miltijet Selectronic, 58 litrelik yakıt deposunun yardımı ve dizel motor/otomatik şanzıman kombinasyonunun etkisiyle 1260 km’lik menzile ulaşabiliyor.

Subaru Legacy Concept

Japon üretici Subaru Detroit Fuarı’nda Legacy konseptini tanıtmaya hazırlanıyor

Subaru Detroit’de partneri Toyota ile birlikte geliştirdiği RWD coupe modelini tanıtmak yerine Legacy konseptini tercih etti!

Söz konusu konseptin 2010’un ilk çeyreğinde satışa sunulacak olan gelecek nesil Legacy Sedan hakkında önemli ipuçları vermesi bekleniyor.

Gölge diye tabir edebileceğimiz ilk fotoğraflar Legacy hakkında çok fazla bir şey anlatmıyor. Fakat ilk izlenimler daha agresif tasarlanmış ön ızgara ve genişleyen tekerlek kemerleri ile aracın ön yüzünde belirgin değişiklikler olacağını gösteriyor.
İç tasarımda ise Subaru, modern ve yüksek teknolojik mimariyle hem sürücü hem de yolcular için rahat ve konforlu bir yaşam alanı sunuyor. Konsept aracın kaputunun altında 3.6 litre Boxer motor yer alıyor. Araçta Subaru’nun simetrik dört çeker sistemi de görev yapıyor.

Yeni FORD KA






Dünya lansmanı Ekim ayı içerisinde Paris Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirilen, Türkiye’deki meraklıları ile ilk buluşmasını ise İstanbul Autoshow’da yaşayan ve büyük heyecan yaratan Yeni Ford KA, ikinci nesli ile Türkiye’de.

12 yıl önce piyasaya sunulduğunda küçük otomobil pazarına getirdiği yeni şıklık ve eğlence anlayışı ile bir ikon haline gelen ilk KA'nın yerini, 2008’de Yeni KA alıyor.

Her bakımdan güvenli
Yeni KA, kullanıcıları için yüksek güvenlik standartları sunuyor. Araç, dengeli bir çarpışma yapısı sağlayacak ve bir kaza durumunda yolcuları koruyacak şekilde geliştirilen güçlü bir gövdenin yanı sıra, Akıllı Koruma Sistemine (IPS) sahip bulunuyor. Bu sistemdeki hava yastıkları, yolcu tutma sistemleri ve koltuk teknolojisi entegre bir şekilde son derece etkili bir güvenlik sağlıyor.

Türkiye’de sadece Titanium modeli ve 1,2L 69PS benzinli motor ile satışa sunulacak olan Yeni KA sınıfının ötesinde bir standart donanıma sahip. Araçta standart olarak sunulan ABS, sürücü ve yolcu ön hava yastığı, klima, Elektrik Güç Yardımlı Direksiyon Sistemi (EPAS), ön sis farları, MP3 çalabilen müzik sistemi ve portatif müzikçalar bağlantı soketi Yeni KA’nın rakiplerinin bir adım önüne geçmesini sağlıyor.

Yeni KA Türkiye’de Aralık ayına özel 23.915YTL’ye satışa sunulacak.