Perşembe, Eylül 17, 2009

RENAULT FLUENCE






Renault Megane Sedan’ın yerini alacak olan Fluence; Bursa Oyak-Renault Otomobil Fabrikaları’nda üretilecek. Bu modelin üretimi için Bursa fabrikasına 110 milyon Euro yatırım yapılmış.
Otomobilin ince uzun formdaki farları kasayı çevreleyen akıcı ve şık omuz çizgisi takip ediyor. Arak bölümde de devam eden yumuşak hatlar ön bölümle mükemmel bir uyuma sahip. Kromaj çerçeveli ön hava girişi sportif bir hava vermiş. Aracın dinamik dizaynı ile bütünleşen çamurluklar ve uzun motor kaputu Renault Fluence’ın karakterini pekiştiriyor. Arkada, iki bölümlü yatay stop lambaları geniş bir bagaj açıklığı sunuyor.
Donanım seviyesi yükseldikçe araca kromajlı yan cam alt fitili, bagaj kapağı çıtası, sis lamba çerçeveleri ve kapı kolları ayrıca parlak siyah orta direk giydirmeleri ve kasa rengi yan çıtalar gibi özel görsel detaylar ekleniyor.
İç mekânda, havada asılı izlenimi veren torpido paneli, dekoratif ve kavisli çıtasının vurguladığı pürüzsüz ve güçlü çizgilerini gözler önüne seriyor. Kabinde yaşam için gereken tüm kumandalara kolaylıkla ulaşılabiliyor. Bu kumandalar maksimum alan yaratmak ve iç mekân genişliğini artırmak amacıyla direksiyonun ve orta konsolun etrafında yoğunlaşıyor.
Aracın malzeme kalitesinin güncel Megane HB modeliyle eş düzeyde tutulduğu görülüyor. Torpidoya entegre kadran siperliğinin günlük kullanıma elverişli ve güneş ışınlarına dayanaklı yumuşak bir malzeme ile kaplanması kaliteli işçiliğin bir örneği olarak ortaya çıkıyor.
Aynı zamanda, ürün gamında üst versiyonların farklılığı, kapı kolları, kadran çerçeveleri, vites kolu topuzu gibi kromajlı yüksek kaliteli detaylar ile açık veya koyu renk deri döşemelerin varlığı sayesinde belirginleşiyor.
Fluence 4620 mm uzunluğu, 1809 mm genişliğe ve 1479 mm yüksekliğe sahip. 2702 mm aks aralığa sunan aracın iç mekanın güncel Megane Sedan’dan daha geniş olması bekleniyor. Aracın bagaj hacmiyse 530 litre olarak açıklanıyor.
Fluence’te zengin bir donanım listesi bulunuyor. Listenin en başında TomTom marka navigasyon sistemi bulunuyor. Baz versiyonlarda MP3 ve CD okuyuculu müzik sistemi kullanırken, üst versiyonlarda Arkamys imzalı sekiz hoparlör destekli bir müzik sistemi elde ediliyor.
Renault Fluence, performans, konfor ve sürüş keyfini bir araya getiren bir şasiye sahip. Yürüyen aksam direksiyon hassasiyeti ile yüksek titreşim ve akustik filtreleme gücünü uzlaştıracak şekilde geliştirildi. Renault Fluence, önde alt dörtgen salıncaklı McPherson tipinde süspansiyon ve arkada programlı tasarımlı esnek dingilli süspansiyona sahip.
Renault Fluence, maksimum performans sunmak amacıyla kapasitesi artırılmış güçlü ve dayanıklı bir fren sisteminden yararlanıyor.
Renault Fluence’ın elektrik takviyeli direksiyonu, kullanımda doğal bir algılama ve efor gereksinimi sağlayacak şekilde, sürücünün komutu ile sistemin yanıtı arasında mükemmel bir senkronizasyon sağlıyor.
Otomobilde Megane ailesinden tanıdığımız motorlar görev yapıyor. Benzinli cephesinde 1.6 litrelik 110hp’lik ünite dikkat çekiyor. Bu motor hem manuel hem de otomatik vites ile satın alınabiliyor. Dizel motorlarsa 1.5 litre 85hp ve 105hp’lik ünitelerden oluşuyor.
Önümüzdeki Kasım ayında Türkiye’de satışa sunulacak olan Fluence, ayrıca Rusya ve Romanya pazarlarında satılacak.

Çarşamba, Eylül 16, 2009

Renault ilk elektrikli otomobili ZE Fluence için Bursa'yı seçti

Türkiye, elektrikli otomobil çağını açıyor. Türkiye'de üretiminin 40'ıncı yılını kutlayan Renault, ilk elektrikli otomobilini Bursa'da üretme kararı aldı. Üretimine 2011 yılında başlanacak otomobilin adıysa "ZE Fluence" olacak ve önümüzdeki ay satışa çıkacak "Fluence" modeli baz alınarak üretilecek. Renault, ihracat amaçlı üreteceği elektrikli otomobil için şimdiden 10 bin adet ön sipariş aldı.
"63. Frankfurt Motor Show"un yarın gerçekleşecek resmi açılışı öncesinde VIP ve basın lansmanı yapıldı. Oyak Renault'nun davetlisi olarak Frankfurt'a gelen Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Zafer Çağlayan ile Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, Renault Başkanı Carlos Ghons ile yarım saat süren bir görüşme yaptı. Görüşmede, Renault'nun ilk elektrikli otomobili Türkiye'de üretme kararı için gerekli ortam konuşuldu. Bakan Çağlayan, "Biz buraya gelin almaya geldik" açıklaması yaptı. Çağlayan, Türkiye'nin otomotiv teknolojisinde moda olan hibrit model üretimi yerine direkt çevreyi hiç kirletmeyen elektrikli otomobil üretimine geçtiğine de dikkat çekti. Sanayi Bakanı Nihat Ergün ise Renault'nun yeni yatırımının gerektirdiği teşviklerin geliştirileceğini ve ele alınacağını söyledi.

İlk müşteri İsrail ve Danimarka
Renault Başkanı Carlos Ghons, Renault'nun 2020 yılına kadar tüm satışlarının yüzde 10'unu elektrikli otomobillerin oluşturacağını belirterek, "Renault olarak 2011 yılında Türkiye'de elektrikli otomobil üretmeye başlayacağız. Bu otomobillerin 10 bin adedini şimdiden ön siparişle İsrail ve Danimarka'ya sattık. Bu segment için üretim üssümüz Türkiye olacak. Hükümetle görüşmelerimiz sürüyor" dedi.
Türkiye'nin elektrikli araçta ihracat üssü olmasının ilk müjdesini veren Renault, mevcut Fluence modeli için 110 milyon eurosu Türkiye'de olmak üzere toplam 250 milyon euro yatırım gerçekleştirmişti. Elektrikli ZE Fluence'ın motor ve diğer aksamlarında değişiklikler olacağı için ekstra yeni yatırım yapılması gerekiyor. Yeni yatırımın ne kadar olacağı konusunda bir açıklama yapılmazken, bunun en az bir önceki yatırım kadar olması bekleniyor.
Oyak Renault Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Celal Çağlar da önümüzdeki günlerde Çevre Bakanı ile temas sağlayarak, sıfır emisyonlu araçlar için vergi teşvikleri konusunun ele alınacağını, Kyoto Protokolü'ne uygun kararlar alınmasını beklediklerini söyledi.

Salı, Eylül 15, 2009

Yeni Polo 2010







VOLKSWAGEN’in 2010 model yılındaki en önemli silahı olan 5’inci nesil yeni Polo, 30 bin 800 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satılmaya başlandı.

VW Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, yıl sonuna kadar 2 bin 500 adet yeni Polo satmayı hedeflediklerini belirterek, “Araç piyasaya çıkmadan 800 adedini sattık. Talep çok yüksek. Araç alabilsek 2 bin 500 adetten çok fazla satarız” dedi.

Uygun, 2010 yılında yeni Polo’yla pazar paylarını artıracaklarını belirterek, “2010’da 7 bin 500 yeni Polo satmayı hedefledik. Bu satışla 2009’da yüzde 7 olan pazar payımızı yüzde 9’a çıkartmak istiyoruz. İstediğimiz araç sayısını yurtdışından alsak yüzde 9.5’u da yakalarız” diye konuştu.

Yeni Polo, Türkiye’de ilk planda 1.4 litre 85 beygirlik benzinli ve 1.6 litre 90 beygirlik CR dizel motor seçenekleriyle ithal edilecek. Yeni Polo’nun, her iki motor seçeneğinde de 5 ileri manuel şanzıman ve 7 ileri DSG şanzıman seçeneği yer alıyor.

Cuma, Eylül 04, 2009

SMS ile araca ait tüm bilgiler cepte

Sigorta Bilgi Merkezi'nin başlattığı yeni uygulama ile otomobillerin hasar geçmişi, poliçe ve kaza bilgileri cep telefonu aracılığıyla sorgulanabilecek. Bilgi Merkezi Müdürü Mehmet Üst, 'Kullanıcıların, cep telefonuna ‘hasar' yazıp, plaka bilgisini 5664 numaraya göndermeleri yeterli' diyor.

Şunu kabul etmek lazım ki, son yıllarda sigorta sektöründe çok ciddi gelişmeler yaşanıyor. Hatta bir adım daha ileri gidip, 30 yılda sektörün geldiği konumun kat ve kat üzerinde gelişmenin, son iki-üç yılda yaşandığını bile söyleyebiliriz. Tahmin ediyorum bu tespitimi kimse inkar edemez.
Yaşanan gelişmeleri alt alta sıralamayacağım. Çünkü bu köşede sık sık bu gelişmelere değindim. Ama bir başka tespit daha yapmak istiyorum.
Sigorta sektörü teknolojiye gerçekten de inanılmaz bir hızla ayak uydurmaya başladı. Çok iyi hatırlıyorum... Daha, bundan beş yıl öncesine kadar sigorta poliçeleri elle kesiliyordu. Ve o dönemler sektöre yönelik en büyük eleştiri de; bankalar teknoloji sayesinde hızla yol alıp, tüketiciye her türlü hizmeti götürürken, sigorta sektörünün halen iptidai şartlarda işleri yürütmeye çalıştığıydı.
Ama sigorta sektörünün bugün geldiği nokta takdire şayan. Bunun son örneği de, yeni kurulan Sigorta Bilgi Merkezi'nin yeni başlattığı, cep telefonu ile hasar bilgisi sorgulama.

Herkes sorgulama yapabilir
Daha açık bir anlatımla bugün otomobil sahibiyseniz gerek zorunlu trafik sigortası gerekse de kasko sigortası ile ilgili tüm bilgileri cep telefonu aracılığıyla, SMS yoluyla sorgulayabiliyorsunuz. Hatta hatta ikinci el otomobil almayı düşünüyorsanız da alacağınız otomobilin kaza yapıp yapmadığını, hasar bilgisini yine aynı yöntemle öğrenebiliyorsunuz.
Sigorta Bilgi Merkezi (SBM) Genel Müdürü Mehmet Üst ile, yeni uygulama üzerine sohbet ediyoruz. Öncelikle Mehmet Üst, bu tür bir hizmetin Türkiye'de ilk defa verilmeye başlamasının sigortacılık sektörü açısından çok önemli bir gelişme olduğuna değiniyor. Ardından da ekliyor: "Merkezimiz veri tabanında yer alan poliçe, kaza tutanağı ve hasar bilgilerinin SMS teknolojisi ile tüm Turkcell aboneleri tarafından sorgulanabilmesini sağlayan bu hizmetle; daha önce sınırlı sayıda yetkili kullanıcıya Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi (TRAMER) internet ekranları üzerinden verilmekte olan poliçe, kaza ve araç hasar geçmiş bilgileri böylelikle daha geniş bir kitle tarafından daha kolay bir şekilde erişilebilir hale getirilmektedir."

Sigortasız aracın bilgisi yok
Mehmet Üst, yeni uygulamanın "araç hasar geçmişi sorgulama", "poliçe bilgileri sorgulama", "kaza bilgileri sorgulama" ve "mağdur bilgileri sorgulama" olarak dört ana grupta toplandığını da belirtiyor. Üst, uygulama hakkında da şu bilgileri aktarıyor: "Kullanıcıların, cep telefonuna ‘hasar' yazıp, plaka bilgisini 5664 numaraya göndermeleri yeterli. O plakaya ait aracın geçmişte yaptığı trafik ve kasko hasar bilgileri anında SMS yoluyla talep eden kişinin cep telefonuna gelecek. Benzer şekilde, trafik ya da kasko yazıp, plaka bilgisi yine aynı numaraya gönderildiğinde, bu sefer aracın sigorta poliçe numarası, uygulanan hasarsızlık indirimi ve poliçe bitiş tarihi cep telefonuna mesaj olarak gelecek."
Mehmet Üst, 2003 yılından itibaren sigorta şirketlerinin SBM'ye aktardığı bilgilerinin sorgulanabildiği bu uygulamada, sadece sigorta sistemine kayıtlı hasar bilgilerinin yer aldığına da değiniyor. Yani, eğer bir aracın ne kasko sigortası ne de trafik sigortası yoksa sorgulama da bir anlam ifade etmiyor. Çünkü, o araca at bir bilgi bulunmuyor.

İkinci ele de katkısı olacak
Mehmet Üst, bu hizmetin hasar ve poliçe bilgilerinin paylaşımını kolaylaştırarak, hızlandıracağını da ifade ederek, "Yeni uygulama aynı zamanda sigorta sisteminin daha da şeffaflaşmasına ve sisteme olan güvenin artmasına katkıda bulanacaktır. Bankacılıkta olduğu gibi sigorta endüstrisinin de bilgi teknoloji kullanımında geldiği ileri düzeyi göstereceğini ve sorgulama hizmetinden yararlanan sigortalı ve potansiyel sigortalı konumundakilerin memnuniyetini artırmada katkıda bulunacağına inanıyoruz" diyor.
Mehmet Üst, son olarak araca ait hasar geçmiş bilgilerinin kolaylıkla sorgulanıp, paylaşılıyor olmasının, ikinci el otomobil piyasasını da önemli ölçüde etkileyeceğini belirterek, bu durumun, sigorta şirketlerine yapılacak önemsiz sayılabilecek hasar taleplerinin azalmasına da neden olacağını sözlerine ekliyor.


SİGORTALILAR UYGULAMADAN NASIL YARARLANACAK

Poliçe Bilgisi Sorgulama: "Trafik" ya da "kasko" yazılıp, boşluk bırakılarak, plaka bilgisinin 5664 numaraya gönderilmesi halinde, aracın kasko ya da trafik poliçe numarası, uygulanan hasarsızlık indirimi ve poliçe bitiş tarihi öğrenilecek.
Kaza Bilgisi Sorgulama: Cep telefonuna "kaza" yazıp, boşluk bırakarak plaka bilgisi 5664 numaraya gönderildiğinde, o araca ait kaza tespit tutanağı durumu ve kusur oranı sorgulanabilecek.
Araç Hasarı Sorgulama: Cep telefonuna "hasar" yazılıp, boşluk bırakılarak, araca ait plaka bilgisi 5664 numaraya gönderildiğinde, o araca ait geçmişte yapılan trafik ve kasko hasar ödemeleri SMS yoluyla cep telefonuna gelecek.
Mağdur Bilgisi Sorgulama: Trafik kazası mağduru olanların hasarı hangi sigorta şirketinden alacağını ve hasar dosya numarasını öğrenmek için cep telefonuna ‘mağdur' yazıp, 5664 numaraya göndermeleri halinde, sigorta şirketi ve hasar dosya numarasını anında öğrenebilecekler.