Salı, Eylül 25, 2012

Yeni Auris 2013


Kendi sınıfında Golf, Focus, Megane, Astra, i30 gibi bir çok kuvvetli rakibi bulunan yeni Auris önümüzdeki ay Paris Motor Show'da boy gösterecek, 2013'ün ilk aylarından itibaren de Avrupa'nın bazı ülkelerinde yollara çıkacak.

  YENİ DİZEL MOTORLAR ÖNÜMÜZDEKİ YILLARDA

Selefinden yaklaşık 40 kilogram daha hafif olan yeni modelde Toyota'da halen kullanılan 1.33 ve 1.6 litre benzinli ile 1.4 dizel motorun güncellenerek biraz daha iyileştirilmiş versiyonları görev yapacak. BMW'nin dizel motorlarını ise önümüzdeki yıllarda Yeni Auris'te görebileceğiz.

  DAHA UZUN, DAHA ALÇAK VE DAHA HAFİF

4.275 metre uzunluğa, 1.760 metre genişliğe ve 1.460 metre yüksekliğe sahip olan yeni model, halen yollarda gördüğümüz güncel modelden 30 mm. daha uzun, 55 mm. daha alçak. Bu değerlerle yeni Auris artık sınıfında en az yüksekliğe sahip otomobil olacak. Aynı zamanda 2.60 metre dingil aralığı ile daha ferah bir oturma alanı vaat eden araç 360 litre bagaj hacmi sunuyor. Aracın üst kısmında kullanılan çelik kafes sayesinde gövde mukavemeti yüzde 10 oranında artarken ağırlığı ise 40 kilogram azaltıldı. Yeni Auris 55 mm. alçaltılan yüksekliği ve yeni aerodinamik tasarımı sayesinde ise sınıfının en iyisi olan 0,28 Cd sürtünme değerini yakaladı. Otomobilin yerçekimi ağırlık merkezinin alçalması ve eski modellerde bulunan burulma kirişli arka akslar yerine çift salıncaklı süspansiyon sistemi kullanılması sayesinde ise Yeni Auris'in yol tutuşu iyileştirildi, daha konforlu hale getirildi.

  TASARIMI DİKKAT ÇEKİYOR

Ön yüzü daha çekici hale getirilen Yeni Auris, ince burun yapısı, LED gündüz farlarına sahip mercekli far grubu, yeniden tasarlanan tamponlar ile daha dikkat çekici bir tasarıma kavuşmuş. Otomobilin yanında ise farların bitiminden başlayıp keskin hatlara sahip yeni stop lambalarının kenarında biten yan stil çizgisi ile Auris dinamik bir görüntüye kavuşmuş. C sütununa uygulanan kelebek cam ile de yüksekliği azalan otomobilin içinin daha aydınlık olması hedeflenmiş. Otomobilin arka tasarımında ise, yeni stop lamba tasarımıı, geniş bir bagaj kapağı ve yine yeni tasarım arka tampon yapısı selefine göre hoş bir görüntüye sahip.

  KOKPİT ÇOK FAZLA YARİS!

Kokpiti tamamen yenilenen Yeni Auris, kullanıcısına daha geniş bir Yaris'in içinde bulunduğu izlenimi veren bir stile sahip. Aracın içinde en çok dikkat çeken noktalardan biri konumu daha alçağa alanan vites kolu. Ön göğüste ses sisteminin üzerinde bulunan hava kanallarının yanına konumlandırılan dijital saat ile de adeta eskiye bir atıfta bulunuluyor.

Pazartesi, Eylül 24, 2012

Çankırı'ya lastik yatırımı Sumitomo



Abdülkadir Özcan AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Özcan, Japon Sumitomo Rubber ile Çankırı'da 516 milyon dolarla gerçekleştirecekleri fabrika yatırımı ile 2 bin kişiye istihdam sağlanmasının öngörüldüğünü söyledi.

Abdülkadir Özcan ile Japon lastik üreticisi Sumitomo Rubber'in yapacağı ortak yatırımla ilgili Ankara'da düzenlenen basın toplantısında konuşan Özcan "AKO group ve Sumitomo'nun Çankırı'da 516 milyon dolarla gerçekleştireceği fabrika yatırımında 2 bin kişinin istihdam edilmesi öngörülmektedir. Fabrikanın en geç iki yıl içinde üretime geçmesini planlamaktayız" dedi. Tesisin 2019 yılı sonuna dek günde 30 bin lastik kapasiteye ulaşması planlanıyor.

 Sumitomo Rubber CEO'su Ikuji Ikeda ise "Bu yatırıma ek olarak Türkiye'de Japon otomobil üreticilerinin üretim faaliyetlerini artırmasını, ayrıca pazarda hem orijinal hem de yedek lastik satışlarında önemli düzeyde artış olmasını bekliyoruz. Bu anlamda Türkiye artık bizim için stratejik bir üstür" dedi.

Pazar, Eylül 23, 2012

Ford Otosan 16 ayda 15 yeni model çıkaracak

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “2014'ün Şubat ayına kadar 15 yeni model çıkarmış olacağız. Bu kadar kısa sürede bu kadar yeni modelin piyasaya girmesi bizim sektörde bir rekor” dedi. Bayi ziyareti için Erzurum'a gelen Yenigün, Cindilli Otomotiv'de düzenlediği basın toplantısında, Ford Otosan'ın 100'ü aşkın satış ve yaklaşık 150 servis noktasında hizmet verdiğini söyledi. Bayileri gezme amaçlarının “onlara iyi işler ve bol kazanç dilemek, ortamı görmek” olduğunu belirten Yenigün, “Bayi sahiplerimizden de birincilik sözü alıyoruz. Gittiğim her yerde bayilerimiz bu sözü veriyor. 10 yıldır Türkiye'de piyasa birincisiyiz. 11'inci yılda da bu devam edecek.

Yeni ürünlerimizle de bunu pekiştirmeyi planlıyoruz” dedi. Yenigün, 2013 yılının Ocak ayında piyasaya yeni bir kamyon modeli çıkaracaklarını ifade ederek, Ağustos ayında yurt dışında kamyon yarışması yapan yılın kamyonunu seçen bir organizasyonda Ford kamyonun üçüncü olduğunu, kamyonla ilgili esas projelerinin 2017 yılı için planlandığını söyledi. Yenigün, 2013'te yeni ürünler piyasaya süreceklerini belirterek, şunları kaydetti: “Almanya'da tanıtımı yapılan Ford Transit'in daha büyük versiyonunu önümüzdeki yılın son çeyreğinde piyasaya süreceğiz. Kuga, Fiesta, Connect yenileniyor. Dolayısıyla 5-6 yeni ürünümüz var.

Yılın sonuna doğru büyük arabamız çıkacak. 2014'te de Connect'ten daha küçük bir ticari marka çıkaracağız. O aracı da çıkardığımız zaman otomobillerle birlikte 2014'ün Şubat ayına kadar 15 yeni model çıkarmış olacağız. Bu kadar kısa sürede bu kadar yeni modelin piyasaya girmesi bizim sektörde bir rekor.” Hükümetin Cumhuriyetin 100. yıl vizyonu kapsamında kendilerine de görev düştüğünü ifade eden Yenigün, “Bu ölçekte hem üretim hem ihracat anlamında sayılar çok yüksek. Önümüzde de 10 yıl kaldı. Bu 10 yılda da Otosan olarak çok plan, program yapıyoruz. Yeni fabrikamızın temelini attık. 2014 yılında çalışmaya başlayacak” diye konuştu. Yenigün, Türkiye'de otomotiv pazarının 2012 yılının 8 ayında ekonomide alınan önlemlerin, ÖTV oranındaki artış ve ekonomik faaliyetlerdeki yavaşlama sonucunda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15 daraldığını belirterek,

Ford Otosan olarak 8 aylık dönemi yüzde 13,8'lik pazar payı ile lider kapattıklarını sözlerine ekledi. Cindilli Otomotiv'in sahibi Muammer Cindilli toplantının sonunda Yenigün'e tablo hediye etti. Yenigün de el yapımı bir minibüs maketini Cindilli'ye armağan etti. Yenigün daha sonra Cindilli Otomotiv'i gezerek çalışanlarla görüştü.

Salı, Eylül 11, 2012

Kelepir CLS


Mercedes-Benz’in sınıf yaratan modeli CLS, 6 ve 8 silindirli seçeneklerinden sonra, ilk bir 4 silindirli motorla satışa sunularak, daha makul bir fiyat etiketi sunmaya başladı.
Ekonomi ve çevre bilinci önem kazandıkça markalar da yeni tarzlara yöneliyorlar. Örneğin lüks ve büyük otomobillerde 4 silindirli motorları kullanmak gibi. Mercedes-Benz de bu tarzı benimseyen üreticilerden biri ve lüks coupe sedanı CLS'de 2143 cc'lik 4 silindirli dizelini göreve çağırıyor. Markanın C Serisi'nden büyük SUV'u M Serisi'ne kadar pek çok modelinde karşımıza çıkan 204 HP gücündeki dizel şimdi de CLS'de tercih edilebiliyor. 1600 devirden itibaren 500 Nm maksimum tork üreten 4 silindirli dizel 7 kademeli otomatik şanzımanlı kombine edilirken, güç arka tekerleklere iletiliyor.



Sport donanım paketiyle ithal edilen CLS 250 CDI için 305.800 TL'lik başlangıç fiyatı belirlenirken, bu değer, CLS 350 CDI 4MATIC'ten 58.800 TL daha az. 0-100 km/s hızlanmasını 7.5 saniyede tamamlayarak 242 km/s maksimum hıza ulaşan CLS 250 CDI'ın ortalama yakıt tüketimi ise 5.1 lt/100 km. 4940 mm'lik uzunluğuyla platformunu kullandığı E Serisi ile Mercedes-Benz'in amiral gemisi S Serisi arasında yer alan CLS'nin standart donanım listesi bir hayli kabarıkken, havalı süspansiyon, tam LED farlar, adaptif hız sabitleyici, gece görüş sistemi, aktif park asistanı, geri görüş kamerası, televizyon ve DVD destekli navigasyon sistemi, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, AMG spor paketi gibi donanımlar opsiyonel olarak sunuluyor.

Pazartesi, Eylül 10, 2012

Freelander'a İkinci Makyaj


Land Rover’ın en kompakt modeli olan Freelander, 2010 yılındaki mikro makyajın sonrasında, bu kez kayda değer bir değişikliğe uğrarken, yeniliklerde amaçlanan şey daha fazla premium algısı.
İngiliz arazi aracı üreticisi Land Rover, lüks markası Range Rover'dan sonra sırayı kendine verdi. Önce Evoque ve son olarak da yeni Range Rover ile lüks düşkünlerini mutlu eden İngilizler, göreceli de olsa daha ekonomik ama aynı zamanda da prestijli bir alternatif isteyenler için en kompakt modeli olan Freelande2'yi modernleştirdi.
Yapılan görsel değişiklikler kendini LED'lerin eklendiği far ve stop grubunda gösterirken, ön ızgara ve tamponlarda da küçük ancak belirgin değişiklikler yapılmış. Seçenekler arasına eklenen yeni yeşil, mavi ve füme karoser renklerinin yanında kabinde de bir takım yenilikler göze çarpıyor. Yenilenen gösterge tablosunda artık yüksek çözünürlüklü bir ekrana da yer verilirken, ön konsolun tepesindeki 7 inçlik dokunmatik bilgi eğlence sistemi de yeni. Kokpitte analog saat ve yeni kumanda elemanları da fark edilirken, orta konsolda artık elektrikli bir park frenine ve düğmelerle kumanda edilen Terrain Response sistemi yer verilmesiyle daha geniş bir kullanım alanı yaratılmış. Sonbaharda satışa sunulacak olan makyajlı Freelander2'de 2.2 lt'lik dizeller ve 2.0 lt'lik benzinli turbo motor kullanılmaya devam ediliyor.

Salı, Eylül 04, 2012

17.09.2012 HGS Başlıyor...



Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Hızlı Geçiş Sistemi'nin (HGS) 17 Eylül'de ülke genelinde kullanılacağını, 2013 yılı başına kadar Kartlı Geçiş Sistemi'nin yerini almasını amaçladıklarını açıkladı.

İstanbul başta olmak üzere otoyol ve köprü geçişlerinde trafiğin akışını yavaşlatan Kartlı Geçiş Sistemi (KGS) tamamen bitecek.

8 milyon KGS kartının yerini Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) kartları alacak.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, KGS’nin yerine Hızlı Geçiş Sistemi'nin geleceğini açıkladı.

Bakan Yıldırım, HGS'nin 17 Eylül'de ülke genelinde kullanılacağını, 2013 yılı başına kadar KGS'nin yerini almasını amaçladıklarını ifade etti.

KGS'DEN YÜZDE 20 DAHA UCUZ
Yıldırım, HGS'nin yapışkan tipi etiketinin 5 lira olduğunu, kart tipi etiketin ise 15 liradan satışa sunulacağını belirterek, KGS'den yüzde 20 daha ucuz geçiş imkanı sağlayacağını ifade etti.

Bakan Yıldırım, PTT kart sahiplerinin HGS'nin yapışkan tipi etiketini ücretsiz alacağını da sözlerine ekledi.

HGS ile trafikteki yoğunluğun azalacağını belirten Karayolları Genel Müdürü Cahit Turan, ''Amacımız vatandaşlarımıza daha rahat ve ekonomik bir ulaşım sağlamak'' diye konuştu.

HGS'nin, vatandaşın fiyatının yüksek olması nedeniyle fazla ilgi göstermediği Otomatik Geçiş Sistemi'ne de rakip olması bekleniyor.

Cumartesi, Eylül 01, 2012

Ehliyet ve ruhsatlar değişiyor


Sahtecilik ve dolandırıcılıkla mücadelenin kapsamını genişleten ekonomi yönetimi ehliyet ve ruhsatları değiştiriyor.

Önümüzdeki yıldan itibaren öncelikli olarak ehliyetler banka kartları gibi plastik malzemeden üretilecek. Ebatları ve içeriğine yönelik çalışmalar devam ederken basımın pasaportta olduğu gibi tek bir merkez üzerinden yapılması üzerinde duruyor.

Zaman'ın haberine göre, Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü ile emniyetin ortaklaşa yürüttüğü projenin tamamlanması ile birlikte sürücü belgesi ve araç tescil belgelerinin yıpranma, bozulma ve sahteciliğe karşı polikarbonat malzemeden üretimi yapılacak. Belgelerin kâğıt yerine plastikten yapılmasının ardından yıpranma sebebiyle bozulmanın önüne geçilmiş olacak.

2013 yılında ilk etabının tamamlanması öngörülen çalışmalar hakkında bilgi veren emniyet kaynakları, ehliyetin plastik olarak üretimi konusunda süreçte önemli ilerlemeler kaydedildiğini belirterek, "Hem ehliyet hem de ruhsatta kâğıt dönemini kapatmak için görüşmeler yürütülüyor. Bunlar kâğıt değil de banka kartı gibi plastik malzemeden yapılacak. Basımı da tek merkezden yapılacağı için hem vatandaş hem de memurların iş yükü hafifleyecek. Onayı yine emniyet yapacak." dedi. Edinilen bilgilere göre sürücü belgesi ve araç tescil belgesinin yanı sıra mevcut kimliklerin de plastik malzemeden yapılması üzerinde görüşmelere hız verildi. Türkiye'de 2010 yılı sonu itibarıyla toplam 21 milyon 600 bin kişinin sürücü belgesi bulunuyor. Ehliyeti olanların 17 milyon 500 bini erkeklerden, geriye kalanları ise kadınlardan oluşuyor.

TAŞIT SAYISI 16,5 MİLYON ADET

Trafiğe çıkan araç sayısı arttıkça ve ikinci el otomobil alım satımının miktarına göre her yıl milyonlarca araç tescil belgesi düzenleniyor. Trafiğe kaydı yapılan motorlu taşıt sayısı haziran ayında bir önceki aya göre yüzde 22,4 azalırken, geçen yılın aynı ayına göre ise yüzde 15,3 düşüş gösterdi. Haziran ayında 79 bin 875 taşıt trafiğe kaydedilirken, 8 bin 36 taşıtın trafikten kaydı silindi. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre 2012 yılı Ocak-Haziran döneminde 530 bin 916 adet taşıtın kaydı yapılırken, 59 bin 903 aracın trafikten kaydı silindi. Böylece bu yılın ilk 6 ayında trafikteki taşıt sayısının 471 bin 13 adet artmasıyla haziran ayı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı toplam taşıt sayısı 16 milyon 560 bin 541 olarak kayıtlara geçti.