Cuma, Kasım 30, 2012

TURBONUN ÖMRÜ NASIL UZATABİLİRSİNİZ?

Aracınızın turbosunun ömrünü uzatmak için şu kurallara dikkat etmek gerekiyor:

Öncelikle motor yağı, yağ filtresi ve hava filtresinin düzenli bir şekilde değiştirmelisiniz. Motor yağı eksildikçe tamamlayın. Yağ değiştirme süresini kesinlikle geçirmeyin. Yağ içinde olabilecek çapaklar ve hava filtresinden sızabilecekler toz parçacıkları turboya zarar verebilir.

Yağlamanın sağlanması için motor yağının yeterli ısıya ulaşması gerekir. Özellikle kış aylarında katılaşan motor yağı yeterli yağlama sağlayamaz. Bu sebeple motor soğukken hemen hareket etmeyin, rölantide bir süre ısıttıktan sonra hareket edin.

Rölantide ısınmasını beklemek istemiyorsanız aracınızı düşük devirlerde kullanın, kesinlikle yüksek devirlere çıkmayın.

Otomobili çok sert kullanan, sık sık ani yüklenmelerle yüksek devirlere çıkan biriyseniz bu durum motorunuzun ve turbonun ömrü başta olmak üzere mekanik aksamın tamamının ömrünü olumsuz etkileyen bir durumdur.

Mümkün olduğu kadar kaliteli yakıt veya yakıt katkısı kullanın. Aksi halde belli bir süre sonra turbo sisteminizin içinde kurumlanma olabilir.

Otomobilinizin hava filtresini önerilen periyotlarda değiştirin ve kesinlikle basınçlı hava tutarak temizlemeyin.

Turbonuzda intercooler (soğutma sistemi) bulunmuyorsa şehirlerarası yollarda uzun süre tam gaz gitmeyin, ara sıra ayağınızı gazdan çekin.

Gaza bastığınız zaman aracınızın turbo sisteminden ses geliyorsa türbinlerdeki balans bozulmuş ya da turbonuz ömrünü tamamlamış olabilir. Bu durumda servisinize danışmanızda fayda var.

Bu araçlarda motoru stop etseniz de turbo sistemi belli bir süre daha dönmeye devam eder. Bu durumda motor durdurulduğunda yağlama da durur ve erken aşınmaya yol açar. Bunun önüne geçmek için önce bir süre rölantide beklenmesi ve ara gazı verilmemesi gerekir.

Bir çok kişiye göre gereksiz olsa da "Uzun yola gitmedim rölantide çalıştırmaya gerek yok" düşüncesi yanlıştır. Turbonuz çok kısa bir yola gitseniz bile mutlaka devreye girecektir.

Perşembe, Kasım 29, 2012

Hyundai ve Karsan'dan yeni tacari

Otomotiv üreticileri Karsan ile Güney Koreli Hyundai Motor Company (HMC), ortak yeni hafif ticari araç projesi kapsamında, 7 yılda 200,000 adet aracın üretimi için toplam 260 milyon dolar yatırım yapacak.

Karsan ve Hyundai arasında 2011 yılı Haziran ayında imzalanan 'Çerçeve Anlaşması'nın devamı niteliğindeki anlaşma bugün imzalandı. Anlaşmaya göre, HMC tarafından yeni geliştirilen 3-6 ton arasında (Gross Vehicle Weight) azami yüklü ağırlığa sahip panel van, hafif kamyon ve minibüs versiyonları bulunan hafif ticari araç serisinin üretim başlangıç tarihi 2014 yıl sonu olarak belirlendi.

Karsan'ın Akçalar fabrikasında gerçekleştirilecek proje kapsamında 2013-2014 yıllarında, fabrika ve ürün için Karsan 60 milyon dolar, üretim hattı için Hyundai ise 200 milyon dolarlık yatırım gerçekleştirecek.

Yeni modelden, ilk 7 yılda toplam 200,000 adedin üzerinde üretim gerçekleştirilmesi hedefleniyor. Yeni ürün grubu HMC'nin Kore'deki üretim tesisi dışında sadece Karsan'da üretilecek ve Karsan iç pazarın yanı sıra Avrupa, Kuzey Afrika, Orta Doğu ve Bağımsız Devletler Bölgesi'ndeki (CIS) Kafkas ülkeleri için münhasır üretici konumunda olacak.

Anlaşmanın imza töreninde konuşan Karsan CEO'su Murat Selek, "Üretimi Akçalar fabrikamızda yapacağız. Kapasitemiz projenin ilk yılları için yeterli. Yıllık üretim adetleri 50,000 adetlere ulaşınca kapasite artışı gündeme gelecek. İstihdam da artışı da olacak" dedi.

Üretimin en az yüzde 85'ini Avrupa başta olmak üzere ihracat pazarlarına yönelik yapacaklarını söyleyen Selek, üretim sürecinde hem Türkiye hem de Güney Kore'den hammadde tedariki imkanlarını kullanacaklarını ve rekabetçi olmayı amaçladıklarını söyledi.

Hyundai Motor Company Ticari Araç İhracatından Sorumlu Başkan Yardımcısı Young Hoon Jung da, Karsan'la Avrupa, Afrika ve Ortadoğu pazarlarına açılmayı hedeflediklerini söyledi.

Jung, "Tahminlerimize göre başlangıç aşamasında yüzde 20 yerli girdi kullanarak bu projeyi gerçekleştireceğiz. Projenin devamında Türkiye'den girdi kullanımını artırmayı düşünüyoruz" dedi.

Pazartesi, Kasım 26, 2012

Türkiye'nin ilk hidrojen dolum istasyonu

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kadir Topbaş, Türkiye'de ilk defa sadece otomobillere değil, deniz araçlarına da dolum yapabilecek hidrojen dolum tesisinin açılışında, ''10 liraya 120-130 kilometre gidebiliyorsunuz. Hem maliyeti düşük hem de çevreye saygılı'' dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve UNIDO-ICHET işbirliğiyle hizmete açılan Türkiye'nin ilk hidrojen dolum istasyonunda ilk resmi dolum Hyundai ix35 Fuel Cell ile gerçekleştirildi. Hyundai ix35 Fuel Cell Türkiye'de yollara çıkan ilk hidrojenli araç oldu.

Türkiye'nin ilk hidrojen dolum istasyonunun açılış töreninde konuşan Topbaş, hidrojen dolum tesisinin geleceğin yakıtı olarak düşünüldüğünü belirterek, bu törende tarihe tanıklık ettiklerini kaydetti.

Topbaş, dünyada ciddi anlamda çevre kirliliğinden bahsedildiğini ifade ederek, şunları söyledi: ''Yakın gelecekte dünya nüfusunun 60-70'leri şehirlerde yaşayacak değerlendirmesi yapılmaktadır. Şehirler çevreyi kirletmektedir. Bu sorunu çözebilecek ve gelecek kuşaklara yaşanabilir bir dünyayı bırakacak olana yine şehirler ve yerel yönetimlerdir. Fosil yakıttan kurtulma çalışmaları içindeyiz. Tabii bu ciddi teknojik araştırma isteyen bir süreç. Bilginin çokça paylaşıldığı ve çözüm yolları arandığı bir dönemde yaşamaktayız. Böyle bir süreçte, Türkiye'de ilk defa sadece otomobillere değil deniz araçlarına da dolum yapabilecek hidrojen dolum tesisinin Haliç sahilindeki açılışından dolayı dünyada ilkler arasında zikredileceğiz. Sudan enerji elde etmek olayını burada konuşuyoruz.

Yıldız Teknik Üniversitesi'nin hem güneş hem de hidrojen enerjileriyle çalışan bir teknesinin bulunduğunu anlatan Topbaş, ''Çevreye olan saygımızın bir nişanesi olarak bu dolum tesisinin devreye girmesi çok anlam taşıyor. İnşallah hidrojen enerjili araç üretimi giderek artacak, biz de hidrojen dolum tesisini giderek arttıracağız. 10 lira gibi bir rakamla 120-130 kilometre gidebiliyorsunuz. Hem maliyeti düşük hem de çevreye saygılı. Bu tesis, günlük 25 araçlık bir yakıt üretiyor. Dünyaya örnek teşkil edecek. Bu adeta tekerleğin icadı gibi bir olay'' diye konuştu.

Perşembe, Kasım 22, 2012

Yeni Golf Bluemotion ile tüketim 3.2 lt/100 km!

W’nin efsane haline gelmiş modeli Golf yenilendi ve son neslinde de büyük ses getirdi. Tasarım açısından büyük yenilikler barındırmasa da teknik anlamdaki iyileştirmeleri Golf’ü sınıfının en iyi otomobillerinden biri yapıyor hatta bazıları için en iyisi!

Yeni nesilde de Bluemotion çalışmaları yapan VW tüketim değerlerini düşürmek için çok çaba sarf etmiş ve ortaya çıkan sonuç etkileyici. 3.2 lt/100 km yakıtla yetinen 1.6 TDI dizel motorlu Golf Bluemotion 109 hp gücünde ve 250 Nm tork değerine sahip. 0.27 Cd rüzgar direnç katsayısına sahip modelde aerodinamik bir body kit, alçaltılmış süspansiyon, daha uzun vites oranlı 5 kademeli şanzıman ve özel lastikler var.

Cuma, Kasım 16, 2012

4.8 milyon KGS'li için son 1.5 ay

Köprü ve otoyollarda kartla geçişi sağlayan Kartlı Geçiş Sistemi (KGS), 1 Ocak 2013 itibarıyla devre dışı kalacak.

PTT Genel Müdürü Osman Tural, yaptığı açıklamada, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı koordinatörlüğünde, Karayolları Genel Müdürlüğü ile yaptıkları anlaşma kapsamında 17 Eylül itibarıyla uygulamaya konan HGS'nin, KGS'nin yerini almak üzere dizayn edildiğini söyledi.

KGS'nin 1 Ocak 2013 itibarıyla yok olacağını kaydeden Tural, tüm PTT merkez ve şubelerinde HGS etiketi satışı yaptıklarını, ayrıca satış için otoyol ve köprülerde yeni PTT şubeleri açtıklarını bildirdi.

Tural, KGS kartı sahiplerinin, hizmetlerden yararlanabilmesi için kartlarını HGS etiketi ile değiştirmesi gerektiğine dikkati çekerek, şunları söyledi:
''Son dakikayı bekleme hastalığımız var. Ne yazık ki etiket satışları istediğimiz rakamlara ulaşmadı. Yaklaşık 200 bine yakın HGS ile ilgili etiket sattık. Yıl sonuna kadar değiştirilmesi gereken etiket sayısı asgari 5 milyon civarında. Diğer kart sahipleri yıl sonuna kadar değişim yapacak. Müşterilerimiz biran evvel alsınlar ki, yılın sonuna doğru yoğunluk nedeniyle zorlanmasınlar veya satışlarda sıkıntı yaşamayalım.''

AKARYAKIT İSTASYONLARINDA HGS SATIŞI
KGS kartı olanların 5 liraya HGS etiketi alarak bakiyesini etikete taşıyabildiğini ifade eden Tural, HGS satışı için petrol istasyonlarıyla anlaşmak üzere olduklarına işaret etti.

Tural, istasyonların yazılımlarını tamamlar tamamlamaz satış ve dolum yapabileceğini, bankaların da bu konudaki yazılım çalışmalarını sürdürdüğünü ifade ederek, ''Bu işi yapacak kurum ve kuruluşların ilave ücret koyma hakkı olacak. Onların kendi bileceği bir şey'' dedi.

'AMAÇ KUYRAKLARI ENGELLEMEK'
KGS'den dolayı oluşan kuyrukları ve zaman kaybını HGS ile engellemeyi amaçladıklarını vurgulayan Tural, ''Hem de daha ucuz bir sistem ortaya koyduk. OGS almak isterseniz asgari olarak cihaz için 50-60 lira ödemeniz gerekiyor. Cihazın ömrü de yaklaşık 3 yıl. Etiket için ödemeniz gereken fiyat 5 lira, ömrü de 8 yıl. Dolayısıyla aynı işlevselliği gören çok daha ucuz bir ürün'' diye konuştu.

KGS'nin sona ermesiyle bu gişelerdeki bariyerlerin kalkacağını belirten Tural, otoyol ve köprü giriş-çıkışlarında bulunan beton yapıların da kaldırılması ile ilgili fizibilite çalışması yaptıklarını söyledi.

Bu alanda dünyada ''open road'' adıyla bir sistem olduğunu ancak karayolları sistemindeki araç tespiti ve sınıflandırma farkı nedeniyle ayrı bir çalışma yapmak durumunda kaldıklarını ifade eden Osman Tural, ''Köprülerden başlamak suretiyle, yazılım ve donanım çalışmamız başarılı olursa, beton yapıları da kaldırmak hedefimiz arasında. Büyük ihtimalle 2013 içerisinde belli yerlerde bunun uygulamasına geçebiliriz'' şeklinde konuştu.

Perşembe, Kasım 08, 2012

Yeni Symbol dünyaya İstanbul'da tanıtıldı

Uzun yıllar Türkiye'nin en çok satılan otomobil modellerinden biri olan Yeni Renault Symbol ve yüzü yenilenen Flueence'nin dünya promieri İstanbul Auto Show'da yapıldı. Clio 4'ün Renualt'un Bursa fabrikalarında üretilme kararının ardından artık Romanya'da üretilecek olan Yeni Symbol markanın yeni kimliğini taşıyor. Otomobilin ön yüzü daha büyük logo, geniş siyah krom ızgara ile birlikte Yeni Clio, yan ve arka tasarımda ise daha çok Dacia Logan'ın çizgilerini Yeni Symbol'de artan iç hacim ve arka koltuklarda daha fazla diz mesafesiyle artık 5 yetişkin daha rahat bir şekilde yolculuk yapabilecek. İç mekan bazı tasarım farklılıklarıyla birlikte Clio 4'ü andıran Yeni Symbol daha kapsamlı bir donanım paketiyle birlikte geliyor. Aracın üst donanım seviyelerinde yine ilk olarak Clio 4'te karşımıza çıkan dokunmatik Renault Media Nav multimedia navigasyon sistemi geliyor. Bununla birlikte USB ve Bluetooth bağlantısı sayesinde araç kullanırken güvenli telefon görüşmesi ve müzik keyfi imkanı tanıyor. Otomobilde ayrıca hız sabitleme sistemi de mevcut. Yeni Symbolda TCe 90 benzinli, dCi 75 ve dCi90 dizel üniteler görev yapacak. Benzinli motor 90 beygirlik motor gücüyle birlikte fabrika verisi olarak 5,3 litrelik karma bir tüketim değeri sunarken çevreye 122 gr/km karbon salıyor. Dizel motorlarda ise yakıt tüketiminde 3,9 litre değerlerini görürken, karbon salım değerleri ise 103 grama kadar düşüyor. Yeni Renault Symbol, Türkiye'de 2013 yılının başlarında satışa çıkacak.