Son yıllarda otomobil üreticileri, vergi avantajları ve yakıt ekonomisi sağlamak için düşük hacimli motorlardan daha yüksek güç elde yolunu seçti. Firmalar bunu gerçekleştirmek için ise turbo sistemi kullanmayı tercih ediyor.
Üreticilerin küçük hacimli dizel motorlarda uzun yıllardır kullandıkları bu sistem bu yıl 1.0 litre ve altındaki benzinli motorlarda da tercih edilmeye başladı. Turbo sistemi 1.500 - 1.750 devir aralığında devreye girerek motorun performansını gözle görülür bir artış sağlar.
Turbo, herkesin bildiği gibi aşırı besleme sistemlerinden biridir. Bu motorun silindirlerine daha fazla hava ve yakıt karışımı ile daha yüksek güç sağlamaya yarar. Gerek küçük halk sınıfı otomobilde kullanılan küçük boyutlu turbo olsun, gerekse büyük iş makinelerinde kullanılan büyük ebatlardaki turbo olsun çalışma prensibi hepsinde aynıdır. Genel olarak Turbo besleme sistemi 0.2 bar'dan 2.0 bar'a kadar basınç üretebilmekte ve motor gücünde yüzde 50'lere varan bir artış sağlanmasına yardımcı olur.
Turbo aldığı havayı, basıncını ve hızını artırarak yanma odasına göndermeye yardımcı olur. Bu işlemi yaparken de egzoz gazlarından yararlanır. Egzozun gazının döndürdüğü türbinler sayesinde yüksek devirlere ulaşır. Yaklaşık olarak bir turbonun dönüş devir hızı ortalama 150 bin rpm civarındadır.
Bu kadar yüksek devirlere ulaşabilen turbo sisteminin sağlıklı bir şekilde çalışabilmesi için en önemli etkenlerden biri yağlama ve hava sisteminin kusurluk bir şekilde çalışmasıdır. Bunun gerçekleşmesi için de otomobil kullanıcılarına büyük iş düşüyor. Aksi taktirde performans ve ekonomi sağlayan bu sistem büyük masraflara yol açabilir.
markalar
- ALFA ROMEO
- AUDI
- BENTLEY
- BMW
- BUGATTI
- CHERY
- CHEVROLET
- CHRYSLER
- CITROEN
- DACIA
- DAIHATSU
- DODGE
- ETOX
- FERRARI
- FIAT
- FORD
- GAZ
- GEELY
- HGS
- HONDA
- HYUNDAI
- JAGUAR
- JEEP
- KARSAN
- KIA
- LAMBORGHINI
- LANCIA
- LAND ROVER
- LOTUS
- MASERATI
- MAZDA
- MERCEDES
- NISSAN
- OPEL
- OSCAR
- PEUGEOT
- PORSCHE
- PROTON
- RENAULT
- SAAB
- SAMAND
- SEAT
- SKODA
- SUBARU
- SUZUKI
- TATA
- TOYOTA
- VIPER
- VOLKSWAGEN
- VOLVO
Son Yorumlar
Anadolu Ajansı Güncel Haberler
Cumartesi, Aralık 01, 2012
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
En çok Okunanlar
-
Toyota, direksiyon kontrolünün kaybedilmesiyle sonuçlanan bir sorun nedeniyle 120 bin otomobili geri çağıracak. Toyota ile Çinli FAW Grubunu...
-
Antik Maya takviminin 1 milyon 872 bin günle sınırlı olduğunu ve bu takvimin süresinin 21 Aralık 2012’de dolacağını savunan çevreler, şimdid...
-
Tarihin değişkenliğini en iyi anlatacak örneklerden biri de Enver Paşa olsa gerek. Kurtlar Vadisi’nin mahkeme sahnesinde de Polat Alemdar ta...
-
www.sineport.com http://www.film.gen.tr www.beyazperde.com www.sinema.gen.tr www.sadibey.com www.kameraarkasi.org www.showtvnet.com/sinema s...
-
Avrupa Okullar Birliği tarafından organize edilen 'kardeş okul projesi' kapsamında Kayseri'nin İncesu ilçesi Tahirinli Köyü İlkö...
-
Honda Civic, ilk kez 1972 yılında, tek kapılı bir model olarak üretildi. Genelde bütün önden çekişli modeller gibi enlemesine yerleştiri...
-
Alman otomotiv devi Volkswagen, Türkiye’de fabrika kurmayı düşündüğünü açıkladı. Türk-Alman Sanayi ve Ticaret Odası’nın (TATSO) Berlin’de ya...
-
Bu sezon oynadığı maçlardaki performansıyla göz dolduran Mehmet Okur, dün akşam Utah Jazz'ın kendi sahasında oynanan maçta da takımının ...
-
Beyin haritası, insanın algılama ve yeteneklerinin beynin bölgelerine dağılımını gözler önüne seriyor. Sağ yanda, ruh, metafizik, parapsikol...
-
1- Şemseddin Muhammed bin Hamza, yani Fatih Sultan Mehmet’in meşhur hocası Akşemseddin, rivayetlere göre 1389 yılında Şam’da dünyaya gelir. ...

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder