Son yıllarda otomobil üreticileri, vergi avantajları ve yakıt ekonomisi sağlamak için düşük hacimli motorlardan daha yüksek güç elde yolunu seçti. Firmalar bunu gerçekleştirmek için ise turbo sistemi kullanmayı tercih ediyor.
Üreticilerin küçük hacimli dizel motorlarda uzun yıllardır kullandıkları bu sistem bu yıl 1.0 litre ve altındaki benzinli motorlarda da tercih edilmeye başladı. Turbo sistemi 1.500 - 1.750 devir aralığında devreye girerek motorun performansını gözle görülür bir artış sağlar.
Turbo, herkesin bildiği gibi aşırı besleme sistemlerinden biridir. Bu motorun silindirlerine daha fazla hava ve yakıt karışımı ile daha yüksek güç sağlamaya yarar. Gerek küçük halk sınıfı otomobilde kullanılan küçük boyutlu turbo olsun, gerekse büyük iş makinelerinde kullanılan büyük ebatlardaki turbo olsun çalışma prensibi hepsinde aynıdır. Genel olarak Turbo besleme sistemi 0.2 bar'dan 2.0 bar'a kadar basınç üretebilmekte ve motor gücünde yüzde 50'lere varan bir artış sağlanmasına yardımcı olur.
Turbo aldığı havayı, basıncını ve hızını artırarak yanma odasına göndermeye yardımcı olur. Bu işlemi yaparken de egzoz gazlarından yararlanır. Egzozun gazının döndürdüğü türbinler sayesinde yüksek devirlere ulaşır. Yaklaşık olarak bir turbonun dönüş devir hızı ortalama 150 bin rpm civarındadır.
Bu kadar yüksek devirlere ulaşabilen turbo sisteminin sağlıklı bir şekilde çalışabilmesi için en önemli etkenlerden biri yağlama ve hava sisteminin kusurluk bir şekilde çalışmasıdır. Bunun gerçekleşmesi için de otomobil kullanıcılarına büyük iş düşüyor. Aksi taktirde performans ve ekonomi sağlayan bu sistem büyük masraflara yol açabilir.
markalar
- ALFA ROMEO
- AUDI
- BENTLEY
- BMW
- BUGATTI
- CHERY
- CHEVROLET
- CHRYSLER
- CITROEN
- DACIA
- DAIHATSU
- DODGE
- ETOX
- FERRARI
- FIAT
- FORD
- GAZ
- GEELY
- HGS
- HONDA
- HYUNDAI
- JAGUAR
- JEEP
- KARSAN
- KIA
- LAMBORGHINI
- LANCIA
- LAND ROVER
- LOTUS
- MASERATI
- MAZDA
- MERCEDES
- NISSAN
- OPEL
- OSCAR
- PEUGEOT
- PORSCHE
- PROTON
- RENAULT
- SAAB
- SAMAND
- SEAT
- SKODA
- SUBARU
- SUZUKI
- TATA
- TOYOTA
- VIPER
- VOLKSWAGEN
- VOLVO
Son Yorumlar
Anadolu Ajansı Güncel Haberler
Cumartesi, Aralık 01, 2012
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
En çok Okunanlar
-
Ekonomist dergisinden Kayhan Öztürk, bu haftaki Finans Koridoru adlı köşesinde ilginç bir anektod aktardı: "Worldcard'ın 15'nci...
-
Bazı markalar bazı alanlarda uzmanlaşmıştır. Örneğin Jeep markası denince akla hep arazi araçları gelir. Japon üretici Daihatsu da minik o...
-
Bursa Renault Fabrikasında Megane HB üretimi önümüzdeki günlerde başlayacak. Uzun yıllardır Türkiye’de hep sedan veya station wagon otomobi...
-
Hyundai, İzmit'te ürettiği modellere i10'u da ekliyor. 1.1 milyar liralık yatırımla kapasiteyi 2 katına çıkaran marka, yılda 180 bin...
-
Masaüstü bilgisayar mı alıyorsunuz? • Neye ihtiyaç duyduğunuzu belirleyin. • Bir profesyonel değilseniz toplama bilgisayardan uzak durun. To...
-
İran'ın Khodro Company otomotiv firması, Bulgaristan'a planladığı yatırım projesini Türkiye'ye kaydırdı. firma, Samand ve Soren...
-
Kültür ve Turizm Bakanlığı, vatandaşların müze ve ören yerlerinden daha fazla yararlanmalarını sağlamak amacıyla ‘halk günü’ uygulaması baş...
-
Devlet Planlama Teşkilatı Gelir Dağılımı ve Yoksullukla Mücadele Komisyonu’nda, yoksulluğun bitirilmesi için 'zekât marketler zinciri...
-
Ülkede Türk-Kürt çatışması çıkarmayı hedefleyen güçlerin varlığı, Türkiye kamuoyu tarafından yavaş yavaş anlaşıladursun, Haber Yönetimi tara...
-
Barkoduna bakarak ürünün ne malı olduğunu anlayabilirsiniz 00-13 Amerika Birleşik Devletleri-Kanada 400-440 Almanya 45-49 Japonya 50 İngilt...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder