Çarşamba, Şubat 21, 2007

Clio'da direksiyondan kumandalı vites


Clio 1.6 16v direksiyondan kumandalı otomatik vites modeli Dynamique ekipman seviyesi ile sunuluyor. Araçta güvenlik konusunda ABS+EBV ile acil fren destek sistemi (AFU), çift seviyeli sürücü ve yolcu hava yastıkları, yan hava yastıkları, perde hava yastıkları, yükseklik ayarlı aktif ön gergili ve kuvvet kontrol sistemli ön emniyet kemerleri, yükseklik ayarlı ön koltuk başlıkları, 3 noktalı arka emniyet kemerleri bulunuyor. Konfor açısından klima, 4x15 W radyo-CD MP3, elektrikli dış dikiz aynaları, yol bilgisayarı, yükseklik ayarlı direksiyon ve sürücü koltuğu yükseklik ayarı standart olarak sunuluyor. Estetik açısından ise standart olarak sunulan gövde rengi tampon ve yan aynaların yanı sıra sis farları, ilave viraj farları, nikelajlı dış kapı kolları ve alüminyum alaşımlı janttan oluşan Konfor Paketi opsiyonel olarak sunuluyor. Opsiyonel olarak sunulan Teknoloji Paketi de otomatik klima, yağmur sensörü ve otomatik yanan farlar ve sis farlarından oluşuyor. Opsiyon paketlerine ek olarak açılır tavan serbest opsiyon olarak sunuluyor. 112 bg gücünde 1.6 16v motor 4.250 dev/dk'da 151 Nm tork üretiyor. 100 km'de karma parkurda yakıt tüketimi 7.5 litre. Clio, 1.2 16v 75 bg, 1.4 16v 98 bg, 1.6 16v 112 bg,1.5 dCi 65 bg ve 80 bg olmak üzere 5 farklı motor seçeneği ile sunuluyor.

Cumartesi, Şubat 17, 2007

The Fast and Furious Tokyo Drift Music Video

Nefes kesen ''drift'' görüntüleri

Yanlama krallarından müthiş şovlar...Birbirinden güzel arabalar nefes kesen hareketleriyle büyülüyor!Drift düşkünleri bu videoyu mutlaka izleyin!!!

Pazartesi, Şubat 12, 2007

207 GTi hazır


Hız tutkunları tarafından 207 GT’nin ardından merakla beklenen bir model haline gelen 207 GTi, markanın bu sınıfta 205 ve 206’yla kazandığı konumun pekiştirilmesi açısından büyük bir öneme sahip. Bu yıl 77’ncisi düzenlenecek Cenevre Otomobil Fuarı’nda Dünya prömiyeri gerçekleştirilecek yeni modelin adı 207 GTi THP 175 olarak belirlenirken adından da anlaşılacağı gibi otomobilde 175 HP’lik maksimum güce sahip bir motor kullanılacak. BMW’yle ortak geliştirilen 1.6 litrelik turbo beslemeli motorun maksimum torkuysa 1.600 d/d’de 240 Nm olarak belirtiliyor. Aynı motorun 207 GT’de 150 HP’lik versiyonu görev yaparken MINI Cooper S’te de 175 HP’lik güç ünitesi kullanılıyor.

Jetta’da TSI seçeneği


VW Jetta’nın mevcut motor seçeneklerine Şubat ayı başıyla birlikte 1.4 litrelik TSI motor seçenekleri de eklendi. İlk olarak VW Golf modelinin kaputu altında geçtiğimiz yılın kasım ayından itibaren Türkiye pazarına giriş yapan TSI motor teknolojisinin kullanıldığı ikinci model böylelikle Jetta oldu. VW Jetta TSI, hem 140 HP hem de 170 HP güç üreten iki farklı 1.4 litrelik motorla ve 48 bin 160 YTL’den başlayan tavsiye edilen anahtar teslim fiyatıyla satışa sunuluyor.
1.4 litrelik silindir hacmine rağmen hem turbo hem de aşırı besleme ( kompresör ) sistemini bünyesinde barındırması sayesinde yüksek bir güç ve tork üretimine sahip olan TSI kodlu motorun, 140 ve 170 HP’lik versiyonları bulunuyor.

Jetta 1.4 TSI 140 HP en yüksek donanım seçeneği olan Comfortline donanım paketiyle 48 bin 160 YTL’den başlayan tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatıyla sunulurken, Jetta 1.4 TSI 170 HP Comfortline’ın başlangıç fiyatı ise 51 bin 820 YTL olarak dikkat çekiyor.

VW Jetta TSI’ın 140 HP’lik versiyonu, turbo ve aşırı besleme sistemlerine sahip motorun ürettiği 220 Nm’lik tork ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanı sayesinde 0-100 km/s hızlanmasını 9.3 sn’de tamamlayabiliyor. Jetta 1.4 TSI 140 HP, 207 km/s’lik son hıza erişebilirken 100 km’de ortalama sadece 7.1 litre yakıt tüketiyor. Aynı zamanda Jetta’nın ülkemizdeki mevcut en güçlü motor seçeneği olan 170 HP’lik TSI motor ise VW’nin kompakt sedanını manuel şanzımanlı versiyonda 222 Km/s’lik son hıza ulaştırabiliyor. 0–100 km/s hızlanmasını 8.3 sn’de tamamlayan Jetta 1.4 TSI 170 HP, 100 km’de ortalama 7.3 litre yakıt tüketiyor.

Bu Civic'ler yürek hoplatıyor


Honda'nın tasarımıyla Avrupa'da bile oldukça iddialı olan hatchback Civic modeli 3 kapılı kardeşiyle seriyi genişletiyor. Yüksek performanslı yeni Civic modelleri kullanışlılık ve sürüş keyfini bir araya getiriyor.

5 kapılı modelin siluetini koruyan daha iddialı 3 kapılı Civic'te sporun karşılığı olarak S ve yarışın (racing) karşılığı olarak R versiyonları yola çıkıyor. Civic ailesinin spor üyesi olan Type S'te 140 beygir gücünde 1.8 i- VTEC benzinli ve 2.2 i-CTDi dizel motor seçenekleri bulunuyor. 0'dan 100 km/saat hıza 6,6 saniyede ulaşan Type R modeli ise gündelik kullanımda sınırsız konfor sunmasına rağmen daha çok pistleri hedefliyor. Araç üzerindeki 201 beygir gücündeki 2 litrelik i-VTEC motor özel şasi ayarları yapılmış otomobili tam bir yol tutuş panterine dönüştürüyor. Civic Type R'ın ilk kez yarış otomobili versiyonu da üretilecek.

Pazar, Şubat 11, 2007

Türkiye'nin dörtte biri kendine yetiyor/ 18 ilin bütçesi fazla verdi

Türkiye'nin dörtte biri kendine yetiyor. 2006 yılında 18 ilin bütçesi fazla verirken, 1 ilde de yapılan harcamalara eşit tutarda gelir elde edildi.
Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü verilerine göre, 2004 ve 2005 yıllarında 13 ilin, mali anlamda kendini kurtardığı Türkiye'de, bu sayı geçen yıl 19'a çıktı. 2005 yılında, devlete yaptığı katkı, devletten aldığından fazla olan Ankara, Antalya, Bursa, Hatay, Mersin, İstanbul, İzmir, Kocaeli, Muğla, Tekirdağ, Zonguldak, Kırıkkale ve Yalova'ya, 2006 yılında Denizli, Eskişehir, Kırklareli, Manisa ve Aksaray eklendi. Rize de harcamayı yüzde 99,3'lük karşılama oranıyla kendine yeten iller arasına dahil oldu.

Türkiye'yi İstanbul sırtlıyor


Devletin oransal olarak verdiğinden fazlasını geri aldığı illerin başında Koceli yer aldı. Tüpraş nedeniyle özel durumu olan bu ilimize yapılan her 1 liralık harcama 14,7 lira olarak geri döndü.

Tutar bazında ise İstanbul adeta Türkiye'yi sırtladı. Devlet harcamalarından yüzde 3,94 oranında pay alan İstanbul, Hazinenin kasasına giren her 2,7 liranın 1 lirasını tek başına karşıladı.

2006 yılında, İstanbul'a devlet bütçesinden 6 milyar 911,8 milyon YTL harcama yapılırken, bu ilde elde edilen gelir 63 milyar 650,6 milyon YTL'ye ulaştı.

Devlete 1'e karşı 4 veren İzmir için devlet kasasından 3 milyar 441,4 milyon YTL çıktı. İzmir'in Hazineye katkısı ise 14 milyar 803,7 milyon YTL oldu.

Başkent Ankara da, bütçeden 11 milyar 287,9 milyon YTL pay alırken, devlete 21 milyar 217,5 milyon YTL kazandırdı.

Doğu'daki illerin bütçesi açık verdi

Türkiye'nin doğusunda yeralan illerin bütçeleri 2006 yılında da açık verdi.

Gelirin gideri karşılama oranı Hakkari'de yüzde 7,9, Tunceli'de 12,7, Bingöl'de 13,6, Bitlis'te 15,6, Şırnak'ta 16,6, Muş'ta 17,5, Siirt'te 18,5, Ardahan'da 19,7, Van'da da 21,5 olarak gerçekleşti.

Perşembe, Şubat 08, 2007

Otomobiller sadece otomobil kalsa!

Şehirlererarası bir yoldasınız, lastiğiniz, araç yoldaki çukura hızlı girdiği için yarıldı. Takla atmadığınıza şükredip sağa çekildiniz ve bagajdan stepneyi çıkarmak istiyorsunuz. O da ne, stepne yok! Aracınız biraz 'iyice' bir şey ya, lastik değiştirmezsiniz diye stepne yerine lastik tamir takımı koymuşlar. Ama lastik patlak değil, yarılmış yani köpükle kapanacak gibi değil. Ne yaparsınız şimdi?

Yaz günü ailecek aracınızla tatil yoluna döküldünüz. Güneş tam tepenizde yol alıyorsunuz; ama kokpitin üzerine yansıyan güneş, güneş gözlüğünüze rağmen sizi iyice yoldan koparmaya çalışıyor. Araç içindekilere bu durumu anlatmanız da zor. Nedeni mi? Tabii ki daha güzel görünsün diye yapılan açık renk kokpitler. Kokpit ön camda yansıdığı için görüşünüzü fena halde bozuyor. Şöyle eski otomobilinizdeki gibi renkli peluştan bir 'göğüslük' örtüsü atsanız gülerler mi acaba!?

Otomobiliniz dışarıdan çok iyi görünüyor; 'coupe gibi aile otomobili' diyorlar ama bir de geri geri park ederken sağa sola çarpmasanız daha iyi olacak. Ama ne yapalım, arka camı iyice küçülen sportif görünen otomobiller moda şimdi. Artık park kısmını fazla düşünmeyin. Kaskonuzu eksik etmeyin, bir de sık sık kaportacıya uğrayın, değmez mi? Şaka bir yana tasarımı güzel olduğu için arka kısmı iyice küçültülen otomobiller park esnasında ciddi sorunlar çıkarıyor.

Son dönemde elektronik otomatik şanzımanlar yaygınlaşıyor. Özellikle küçük sınıf otomobillerde kullanılan Easytronic, dualogic gibi şanzımanlar bir yandan sürücüye büyük kolaylık gibi görünüyor ama ne zaman tepki vereceği belli olmadığı için çoğu zaman sizi yolda tedirginleştiriyor. Özellikle park yerinden yola çıkarken ya da yan bir yoldan ana yola katılırken bu tür şanzımana sahip bir otomobille daha dikkatli olmanız gerekiyor. Öncelikle kadınlar için düşünülen bu şanzımanlar onları da kızdırıyor, bilesiniz. Nerede yokuşta geri kaydırmayan o eski otomatik şanzımanlı otomobiller!

Cep telefonu dikkati dağıttığı için araç içinde yasak. Peki karmakarışık orta konsolu bulunan otomobillerde radyo kanalı aramak neden serbest? Çünkü bazı otomobillerin orta konsolu o kadar karışık ki, radyo kanalı aramayı bırakın bir düğmeye ulaşmaya çalışmak bile ilginizin yoldan ayrılması için yeterli.

Elinizde alışveriş çantaları, marketten pazardan gelmişsiniz, bunları yere koymadan araca koymak gibi bir derdiniz var ama nafile; bagajın düğmesi içeride. Neden mi? Çünkü üreticiniz bunun güvenlik açısından daha iyi olduğunu düşünüyor, hem daha şık durmuyor mu? Bu arada sizin eliniz ağrıdı, çantaları yere koyun gitsin...

400 milyon Euro'ya yeniden doğdu


Panda ve Grande Punto'dan en az 4-5 ay daha kısa sürede geliştirilen Bravo'nun maliyeti, 350-400 milyon Euro civarında oldu. Öncelikle tamamen sanal ortamda çizilen ve testleri gerçekleştirilen Bravo, bunlarda başarılı olduktan sonra gerçek testlere geçildi. Avrupa'da yılda 3 milyon adede ulaşan bir satış rakamı yakalayan segmentte yerini alacak Bravo'nun Avrupa fiyatı, 14 bin 900 ile 22 bin 800 Euro arasında değişecek. İki dizel (1.9 lt 8 V 90 bg, 1.9 lt 16 V 150 bg) ve ikisi turbo toplam üç benzinli (1.4 lt 90 bg, 1.4 lt 120 bg TJet, 1.4 lt 150 bg TJet) motora sahip olacak Bravo'da 5 ve 6 ileri vites kutuları bulunacak. Fiat Bravo'nun, Türkiye'de eylül-ekim aylarında satışa sunulması bekleniyor.

Genç Türk tasarımcı finale kaldı


Toplam 113 farklı ülkeden 4 binden fazla projenin gönderildiği yarışmanın bir önceki ayağında ilk 30 finalist belirlenmişti. İlk 30 finalist arasında Ertuğ Yenidemir ve Kazım Doku adlı genç Türk tasarımcılar, ilk 30 finalist arasına girmişlerdi. Tüm internet kullanıcılarından otomobili, otantik ve özgün bir keyif kaynağı olarak tekrar keşfetmeleri istenen yarışmada, bu sene pek çok ilk yaşandı. En fazla katılımın yaşandığı bu yılki yarışmada, 4 binden fazla proje yer aldı ve ilk kez 113 farklı ülkeden katılım oldu. 525 tasarım ile Çin en fazla tasarım ile katılan ülke oldu. Çin'i 477 tasarım ile Fransa ve 212 tasarım ile Türkiye takip etti. Peugeot Türkiye, daha önce de açıkladığı gibi yarışmaya katılıp ilk 10'da dereceye giren Türk tasarımcıya destek verecek. Peugeot'nun bir önceki tasarım yarışmasında ilk 10'a giren Emre Hüsmen, Peugeot Türkiye'nin bursuyla Toronto'da Humber College of Applied Arts and Technology'de Endüstriyel Tasarım bölümünde okuyor. Yarışmada artık finale çok az kaldı. Şubat ayının sonunda birinci seçilen tasarım, yarışmanın resmi internet sitesinden açıklanacak ve 2007 Mart ayında Cenevre Otomobil Fuarı'nda kazanan tasarımcı basına tanıtılacak.

Cuma, Şubat 02, 2007

Otomotiv 2007'ye hızlı başladı


Aylık ihracat, Türkiye'nin 808.8 milyon dolarlık 1994 yılı otomotiv ihracatını, açık ara geride bıraktı.

AA muhabirinin, Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) verilerinden derlediği bilgiye göre, ihracat kalemleri arasında 390 milyon 399 bin dolar ile otomotiv yan sanayii ilk sırada yer aldı.

Binek otomobillerde 362 milyon 710 bin, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlarda, 234 milyon 159 bin, gemiler ve suda yüzen taşıtlarda 63 milyon 505 bin ve otobüs-midibüs-minibüste de 60 milyon 5 bin dolar ihracat gerçekleştirildi.

Ocak ayında, 178 milyon 839 bin dolar ile en fazla ihracat Almanya'ya yapılırken, bu ülkeyi 151 milyon 623 bin dolar ile İtalya, 130 milyon 889 bin dolar ile Fransa, 114 milyon 710 bin dolar ile İngiltere ve 53 milyon 327 bin dolar ile Romanya izledi.