Pazartesi, Mart 03, 2008

Audi A4 Avant




Yeni Audi A4 Avant, hem önceki nesillere göre hem de mevcut rakiplerine göre geliştirilmiş dinamik sürüş özellikleriyle kendini gösterebilmeyi hedefliyor. Yeni model kendinden kilitlenen merkez difiansiyeli asimetrik tork dağılımlı olarak geliştirilmiş, standart tork dağılımı ise arkaya %60, öne %40 olarak düzenlenmiştir. Audi mühendisleri, aracın önden kayma potansiyelini minimuma indirmek için ise diferansiyel ile debriyaj sisteminin yer değiştirerek ön aksı 154 mm öne doğru kaydırmışlar. Aracın aküsünü de bagaja taşıyan Audi mühendisleri, ideal ağırlık dağılımının elde edilmesine ayrıca katkı sağlamışlar. Motor ve süspansiyon destek çubuklarından ön aks bağlantılarına kadar birçok noktada alüminyum malzeme kullanılan Audi A4 Avant’ın arka aksında ise Audi A6 ve A8 modellerinin iz kontrollü trapezoid bağlantı ilkesine sadık kalınarak geliştirme yapılmış. Süspansiyon geniş ölçüde alüminyumdan yapılmıştır; yayların ve amortisörlerin bağımsız düzenekleri hassas bir şekilde yanıt verilmesini mümkün kılar. Yeni A4 Avant üretim hattından, güçlü frenler ve 16 ve 17 inç alaşım jantlarla çıkacak. Elektronik stabilite programı (ESP) nin alt fonksiyonu olan ASR, patinaj önleyici sistemi önden çekişli araçlarda 70 km/s’in (43.50 m/s) in altında hızlarda sürüşte kısmen devre dışı bırakılabilmektedir.

Audi Drive Select adı verilen yeni bir sistemi A4 modelinde de sunmaya başlayan Alman üretici, lüks orta sınıfta eşi benzeri olmayan bir yeniliğe de imza atmış oluyor. Sistem, otomobilin üzerinde yer alan çok sayıdaki teknik bileşenleri ve işlevleri, “Konfor”, “Otomatik” ve “Dinamik” modunda farklılaştırarak A4’ün değişken sürüş karakterlerine bürünmesine yardımcı oluyor. Bununla birlikte MMI ile donatılmış A4 modellerinde ayrıca 4. bir mod olan “Bireysel” modunu sunan Audi, direksiyon oranından, şanzıman değişim oranlarına, gaz pedalı tepkisi ve elektronik uyarlanabilen amortisör ayarlarına kadar toplam 24 farklı sürüş modu sunuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder