Çarşamba, Ağustos 05, 2009

DAIHATSU TERIOS GALAXY 1.5 AT



Bazı markalar bazı alanlarda uzmanlaşmıştır. Örneğin Jeep markası denince akla hep arazi araçları gelir. Japon üretici Daihatsu da minik otomobiller alanında uzman bir marka. Model gamına bakıldığında üreticinin çeşitli sınıflarda temsilcisi olmasına karşın bu temsilcileri hep rakiplerinden ufak ve şehir dostu ölçülere sahip… Markanın SUV temsilcisi Terios da bu trendin dışına çıkmayan bir model.
İlk kez 1997 yılında tanıtılan birinci nesil Terios modern olmayan görünüşü sebebiyle ilk etapta Avrupa’da yüksek satış rakamlarına erişememişti. Ancak aracın boyutlarına ve motoruna göre sunduğu arazi kabiliyeti bir anda kullanıcılar arasında kulaktan kulağa yayılır hale geldi. İnternetin geliştiği, Youtube ve benzeri video paylaşım sitelerinin yaygınlaştığı dönemle birlikte küçük Terios’un arazide büyük ağabeyleriyle başa çıktığı videolarla sık sık karşılaşır olduk. Böylece aracın satış rakamları da hızlı bir yükselişe geçti. Ama asıl başarı 2006’da ikinci neslin tanıtılmasıyla yakalandı. Selefine göre daha Avrupalı görünen Terios büyük beğeni topladı. Otomobil içinde bulunduğumuz yıl kapsamlı bir operasyon geçirerek makyajlandı.

Makyajla birlikte ön ve arka tampon yenilenmiş. Tamponun alt kısmındaki hava girişi selefine göre büyütülmüş. Arka tampondaysa sis ve reflektörün konumu değiştirilmiş. Ayrıca stoplar da saydam bir görünüme kavuşmuş. Bir diğer değişimse 16 inçlik jantların şeklinde yapılmış. Dış tasarımdaki değişiklikler sebebiyle otomobilin boyutları da değişmiş. Aracın uzunluğu 4085mm’den 4095mm’ye çıkmış. Bodykitli yüksek donanım versiyonlarında bu ölçü 4115mm’ye kadar ulaşıyor.

İÇ MEKAN
Makyaj otomobilin iç mekanında da değişim yaşatmış. Makyaj öncesi modelde göstergeler Alfa Romeo modellerini andırı bir şekilde birbirinden bağımsız dairelerden oluşuyordu. Yeni modeldeyse bu yapı terk edilmiş. Bizce eskisi daha sportif duruyordu. Orta konsoldaysa müzik sistemi dahil üst bölüm aynen korunmuş. Klima kumandalarıysa modernize edilmiş ve tasarımla daha uyumlu bir hale getirilmiş. İç mekanda değişen bir diğer öğeyse direksiyon simidi olmuş. Müzik sisteminin kontrolleri yeni direksiyon simidinin üzerine taşınmış. Çakmağın yanındaki kapaklı Aux girişi güzel durmamasına karşın işlevselliğiyle beğenimizi kazandı. Terios’un oturma konumunun yüksek olması iniş ve binişlerde kısa boylulara zorluk yaşatabiliyor. İç mekanda diz ve omuz mesafesi ilk nesil Terios düşünüldüğünde fazlasıyla başarılı. Makyajla birlikte aracın 380 litrelik bagaj hacmi değişmemiş. Bagaj kapağının soldan sağa açılıyor olması sebebiyle paralel parklarda açmak kapamak sorun yaşatıyor.

PERFORMANS VE SÜRÜŞ
Makyajlı Terios Türkiye’de 1.3 ve 1.5 litrelik benzinli motorlarla satılıyor. Test aracımızda görev yapan 1495cc’lik motor 6000d/d’de 105hp güç, 4400d/de’yse 140Nm tork üretiyor. Otomatik şanzımanın ve sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi sebebiyle Terios’tan yüksek bir performans beklenmemeli. Ani hızlanmalar hızlı vites düşüren şanzıman fren yaparken de vites ufaltarak kompresyon desteği sağlıyor. Ancak bazı durumlarda şanzımanın sürüşe adapte olurken bocaladığını gözlemledik. Terios tasarımı sebebiyle yüksek hızlara ulaşmakta nazlı davranıyor. Testimiz süresince elde ettiğimiz 9.1 litrelik tüketim bir arazi aracı için makul görünüyor. Ancak manuel şanzımanı tercih edenler daha fazla performans ve daha düşük yakıt tüketimi elde etmekte zorlanmayacaktır.
Terios yüksek yapısına karşın virajlarda yana yatmıyor. Bunda sert tutulmuş süspansiyonun da etkisi tartışılmaz. Fakat sert süspansiyon özellikle kasislerde zıplama yaşanmasına yol açıyor. Makyajla birlikte eklenen eğim iniş sistemi, yokuş yukarı kalkış sistemi ve ESP sayesinde Terios daha başarılı bir arazi aracı olmuş. Hafif arazi koşulları ve lastiklerin izin verdiği ağır koşullar Terios’a vız geliyor. Ancak çok gevşek yüzeylerde asfalt lastikleriyle ilerlemek tam bir maceraya dönüşebilir.

GÜVENLİK
Daihatsu Terios, 2008 yılında katıldığı Euro-NCAP testinden beş üzerinden dört yıldız almış bir model. Test aracımızın frenlerini beğendik. Yüksek yapıya karşın standart bir otomobille aynı performansı gösterebiliyor.

1 yorum: