Çarşamba, Ağustos 05, 2009

HYUNDAI i20






Hyundai’nin 10 yıl önce dünyanın en çok otomobil satan ilk 5 üreticisi arasına girme hedefinden söz edildiğinde pek çok otomotiv uzmanı bunu ciddiye almıyordu. Ancak Güney Koreli üretici tam hız yükselişe geçti. Son kozlarıyla tek tek ortaya çıkardığı ‘i’ serisi modelleri oldu. i30 ile Avrupalı rakiplerine göz dağı verirken i10 ile A sınıfında başarılı bir model yaratmış oldu. Markanın son ürünüyse B sınıfı için geliştirdiği i20.

İÇ MEKAN
i20’nin iç mekanı dışı gibi radikal olmayan bir tasarıma sahip. Ancak modern göründüğünü söylememiz gerekiyor. Ferah yapısıyla yolcularını rahat ettirmesini biliyor. Kokpitte kullanılan plastik kalitesi Getz’e göre iyi olmasına karşın sınıf ortalamasında yer alıyor. Orta konsolun en üstünde müzik sistemi ve yol bilgisayarının ekranı bulunuyor. Attaki müzik sistemi ve klima kumandalarıysa bütünleşik tasarlanmış ve metalik gri rengine sahip. En alta konumlandırılan USB ve aux girişleri iyi düşünülmüş. Fakat herhangi bir kapakla kapatılmamış oluşu zaman içinde bu girişlerin kir dolmasına sebep olabilir. Bir diğer sorunsa bardaklıkların el freninin yanına konması… Özellikle ikinci bardaklığın çok geride kalması sebebiyle kullanımı kolay değil. Koltukların en alçak konumda bile yüksek konumlandırılması otomobile iniş binişte kolaylık sağlarken, kullanım anında etrafı daha rahat görmeye imkan veriyor. i20’nin 295 litrelik bagaj hacmi Avrupalı rakiplerinden fazla.

PERFORMANS VE SÜRÜŞ
Hyundai i20 modelinde 1.2 ve 1.4 litrelik benzinli, 1.4 litre dizel motor seçenekleri bulunuyor. Test aracımızda görev yapan 1.4 litrelik dizel motor 4000d/d’de 90hp güç, 1750d/d’de 225Nm tork üretiyor. Alt devirlerden itibaren istikrarlı bir biçimde hızlanan araç 1500d/d altında yakalanmadıkça her viteste gücünü hissettiriyor. Bu sayede şehir içinde sürekli vites değiştirme ihtiyacı ortadan kalkıyor. Testimiz boyunca 5 litre motorin tüketen i20 bu değerle ekonomik bir otomobil olduğunu gösterdi. Uzun yolda bunu 4.1 litreye kadar düşürebildik.
Otomobilin süspansiyon sistemi orta sertlikte… Bu sayede virajlarda yana yatma yaşanmıyor. Hyundai i20 çok zorlandığında önden kayma eğiliminde. Süspansiyon genel anlamda başarılı. Ancak konfor Style donanımdaki düşük yanaklı lastik sebebiyle bizi tatmin etmedi. Daha düşük donanımlarda bu sorunun olmadığını düşünüyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder