Cumartesi, Ocak 06, 2007

Audi'nin özel koku ekibi


Audi AG, ürettiği otomobillerin kokusu için 22 yıldır özel bir ekiple çalışıyor. 'Audi burun ekibi' olarak adlandırılan birimin öncelikli görevi otomobil ile müşteri arasında duygusal bağ oluşturan kokuyu bulmak.

Verilen bilgiye göre ''Audi burun ekibi'' olarak adlandırılan birim, müşteri ile otomobili arasında duygusal bir bağ oluşturan kokular konusunda sıra dışı bir çalışma gerçekleştiriyor.

Audi AG'nin 3 kadın ve 3 erkek çalışandan oluşan 6 kişilik ekibi, Audi modellerinin kokusuz olmayan, doğal bir kokuya sahip ve müşterilerin kendilerini içinde rahat edecekleri otomobiller geliştirmek için çalışıyor.

''Asla kokusuz bir otomobil olmayacaktır'' anlayışından yola çıkarak çalışmalarına 22 yıl önce başlayan Audi Burun Ekibi, bir otomobilde teknolojik unsurlar kadar dikkat çekmeyen, ancak müşteriyle otomobili arasında duygusal bir bağ oluşturan kokular konusunda sıra dışı bir çalışma yürütüyor.

Audi Burun Ekibi, üretilen her Audi'nin her bir parçasının doğal bir kokusu olmasına özen gösteriyor. Yeni otomobil kokusunu meydana getiren karışım söz konusu olduğunda Audi kimyagerleri, taze ya da çiçeksi bir kokuyu araçlara katmayı uygun bulmuyorlar.

''Tüm müşterilerin hoşuna gidecek evrensel bir koku yoktur'' anlayışını benimseyen ekip, özel olarak bir koku eklemektense kullanılan malzemelerin doğal kokularını birbirleriyle en iyi biçimde harmanlamayı tercih ediyor. Burun ekibi, Audi modellerinin iç mekanında kullanılacak plastik, deri ve ahşap parçaların farklı şartlar altında bağımsız ve birlikte nasıl koku yayabildikleri konusunda testler gerçekleştiriyor.

-FIRINDA GÖSTERGE PANELİ-

Parça testlerinde küçük numuneler, ağzı kapalı kavanozlarda 80 derecelik fırında 2 saat süreyle ısıtıldıktan sonra her bir ekip üyesi tarafından koklanıyor. Bununla birlikte gösterge paneli gibi yekpare parçaları da bir bütün olarak paslanmaz çelik odalarda ısıtan ekip, koku testini yine bu odalara bağlanmış hortumlar ve uzmanın burnuna tam oturan bir cam maske aracılığıyla gerçekleştiriyor. Bu konuda son aşamayı ise büyük radyatörlerle araçların iç mekanların ısıtılmasının ardından gerçekleşiyor. Isıtılan otomobilin içine giren Audi Burun Ekibi, genel izlenimlerini değerlendirirken, aynı zamanda güçlü kokuların olduğu noktaları belirlemeye çalışıyorlar.

-BURUN EKİBİNDE OLABİLMEK İÇİN...-

Yeni üretilecek modeller için değil, her gün üretilen otomobilleri de belli periyotlarla denetleyen Audi Burun Ekibinde yer alabilmek için bazı özellikler de gerekiyor. Burun ekibine sigara içen personelin katılması mümkün olmazken, soğuk algınlığı geçiren üye, bir süre için bu ekibin dışına çıkarılıyor. Koku testlerine katılacak ekip üyelerinin bu testlerden önce sarımsak yemesine, parfüm veya traş losyonu kullanmasına da izin verilmiyor.

-OLUMSUZ KOKU, MARKADAN BİLE KOPARABİLİR...-

Audi Burun Ekibinin Şefi Heiko Lüssmann-Geiger, konuya ilişkin değerlendirmesinde, otomobil üretim hiyerarşi piramidinin en altında koku faktörünün yer aldığını belirtirken, en üstte ise müşteri memnuniyetinin bulunduğunu kaydetti.

Geiger, müşterinin kokudan rahatsız olduğu takdirde, aracın konforu ya da teknolojisiyle ilgili özelliklerin hiçbirini doğru algılamayacağı gibi, negatif anlamda etkilenerek ürün ve markadan kopabildiği görüşünü aktardı. Geiger ayrıca, ''Elektronik burun'' adı altında yer alan aygıtların insan burnunun yerine tutamayacağını da belirtti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder