Cumartesi, Mayıs 12, 2007

15 bin YTL'ye dizel 4x4'ler


2500 cc ve daha düşük motora sahip dizel 4x4 almak isteyenler için, 15 bin YTL'den başlayan seçenekler var. Dizel 4x4'ler içinde en ucuzu, 1988 model model Mitsubishi Pajero 2.5 D. 15 bin YTL'ye satılan bu model, 133 bin 400 kilometrede ve 105 beygir gücünde. Pajero'nun ardından en ucuz ikinci model, Land Rover'in Defender'i oldu. 1991 model Defender ise 15 bin 550 YTL ikinci el fiyatına sahip...

İkinci el otomobil piyasasındaki dizel 4x4'leri araştırdık. İstanbul'daki galerilerde satışa çıkarılan otomobiller içinde, en ucuz ikinci el dizel 15 bin YTL'den başlıyor. Dizel 4x4'lerin en pahalısı ise 85 bin Euro'luk fiyatı ile Volkswagen Touareg 2.5 TDi.

Sıfırı 89 bin 900 Euro'dan başlayan Touareg'lerin ikinci ele düşen ve 'sıfır kilometre' olduğu söylenen 2007 modeli, 85 bin YTL'den, yani yaklaşık 157 bin YTL'den satılıyor.

EN UCUZ İLK 5'TE 2 PAJERO

En ucuz 4x4'ler içinde ikinci sırada 1991 model Land Rover Defender, 15 bin 550 YTL'den satılıyor. Üçüncü en ucuz olan 1993 model Opel Frontera 2.3 DT Intercool, 17 bin YTL'den satılıyor. 120 beygir gücündeki, 2300 cc silindir hacmine sahip Opel Frontera, 250 bin kilometrede.

Mitsubishi'nin 1990 model Pajero 2.5 D'si de 19 bin 500 YTL fiyatı ile en ucuz modeller arasında yer aldı. Böylece Mitsubishi, "en ucuz ilk 5"e 2 adet ikinci el dizel soktu. 250 bin kilometredeki bu Pajero, 2500 cc silindir hacminde, 250 bin kilometrede ve 110 beygir gücünde.

HYUNDAİ GALLOPER 21 BİNE

Araştırmamızda, 21 bin YTL'ye satılan iki adet dizel 4x4 belirledik. Bunlardan biri, Hyundai Galloper. 200 model Galloper, 117 bin kilometrede. 1987 model Land Rover Defender de 21 bin YTL'den satılıyor ve 160 bin kilometrede. İkinci eldeki, 2500 cc ve altındaki dizeller içinde Land Roverlerin çokluğu dikkat çekici. İkinci el piyasada Land Rover Freelander'lar en ucuz 18 bin 500-19 bin Euro'dan (34-35 bin YTL) başlayan fiyatlarla satılıyor. Land Rover Discovery'ler ise 31 bin YTL ile 85 bin YTL arasında değişen fiyatları ile dikkat çekiyor.

Land Roverlerin ikinci el piyasadaki modellerine birkaç örnek verelim: 22 bin kilometredeki, 2006 model bir Land Rover Freelander 37 bin Euro'dan satılıyor. 2001 model bir Land Rover Freelander (137 bin kilometrede) ise 18 bin 500 Euro'dan satılıyor.

İkinci el piyasada Freelander'ler yoğun ilgi görüyor. Örneğin, 2004 model ve 77 bin kilometredeki Land Rover Freelander 2.0 TD4 HSE 31 bin 750 Euro'dan yeni sahibini bekliyor. 2003 model, 150 bin kilometredeki Land Rover Freelander 42 bin YTL'den satılırken, 2001 model ve 130 bin kilometredeki Land Rover Discovery 2.5 TD5 HSE de, 31 bin Euro'ya el değiştirmeyi bekliyor.

GÜNEY KORELİ VE JAPON 4X4'LER İLGİ GÖRÜYOR

GÜNEY Koreli Hyundai'nin dizel 4x4'lerinden Santa Fe ve Tucsonlar da yüksek ikinci el değerine sahip. Santa Fe'ler, 43 bin YTL ile 56 bin 500 YTL arasında değişen fiyatlarla satılıyor. Örneğin, 2005 model bir Santa Fe 41 bin kilometrede ve 56 bin 500 YTL'ye satışa sunuldu.

SORENTO'LAR 48-87 BİNDEN SATILIYOR

2005 model, 121 bin kilometredeki Santa Fe 2.0 H-Matic ise 43 bin YTL'den el değiştirmeyi bekliyor. Hyundai Tucson'lar da 45-55 bin YTL fiyatlara satılıyor. 2005 model Tucson CRDi VGT, 95 bin kilometrede ve 45 bin YTL ikinci el değerine sahip. 26 bin kilometredeki 2006 model Tucson CRDi VGT de, 55 bin YTL'den satılacağı günü bekliyor.

Yine Güney Koreli Kia'nın Sportage ve Sorento modelleri de ikinci el dizellerin gözdeleri arasında. Sorento'lar 48 bin YTL ile 87 bin YTL arasında satılıyor. Örneğin, 2007 model, 10 bin 250 km'deki Sorento 2.5 DSL X-Force Superior, 86 bin 800 YTL'den satışa sunuldu. 2003 model ve 120 bin kilometredeki Sorento EX'e ise 48 bin 750 YTL fiyat biçiliyor.

GRAND VİTARA 48 BİN YTL'YE

53 bin kilometredeki 2005 model Nissan Pathfinder'a 47 bin 500 Euro talep edilirken, 86 model ve 60 bin km'de olduğu belirtilen Mercedes G 240, 20 bin Euro'dan satılıyor. 2006 model Japon Suzuki Grand Vitara XY7, 48 bin YTL fiyattan satışa sunuldu. En yüksek ikinci el değerine sahip 4x4'lerden Volvo XC 90 D5'lar ise 68-83 bin Euro fiyat aralığında alıcı bekliyor.

PAJERO 1980'LERDE 'ARAZİ'YE ÇIKMIŞTI

ARAZİ araçları içinde yüksek performansı ile dikkat çeken Mitsubishi Pajero, 1980'li yıllarda yollara çıkmıştı. Mitsubishi Pajero, 1991 yılında ikinci nesliyle üretilmeye başlanan Pajera en son 1999 yılında tamamen yenilenerek güncel görüntüsüne kavuştu.

Türkiye'ye 3.2 litre 165 HP turbo dizel motorla ithal edilen aracın yurt dışında 3.5 litre 200 HP, 3.8 litre 218 HP, 3.0 litre 170 HP benzinli, 2.5 litre 115 HP dizel motor seçenekleri de bulunuyor. Mitsubishi Pajero, dış görünüm itibariyle yuvarlak hatlara sahip. Ön çamurluklar, motor kaputundan öne doğru ilerliyor gibi... Bu, otomobilin şişkin bir yapı kazanmasını sağlıyor.

Ön tasarımda kullanılan farlar küçük kardeş Pajero Pinin'in izlerini taşıyor. Tamponun içerisine gömülen sis lambaları dinamizmi artırıyor.

Pajero, 4830 mm uzunluğa sahip. En büyük rakibi Toyota Land Cruiser Prado'dan 15 mm daha uzun. Bu değer bir üst sınıftaki modeller Range Rover ve Land Cruiser 100 VX'e yaklaşıyor.

Pajero, geniş iç mekanı ile uzun yolculuklar için ideal. Ayrıca üstün arazi kabiliyetiyle hobi kullanımınada hizmet veriyor. Pajero, ani kalkış ve frenlemelerde, öne-arkaya dalma yaşatıyor. Buna karşın 100 km/s hızla giderken elde edilen 40 metrelik fren performansı başarılı sayılıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder