Perşembe, Haziran 01, 2006

MILLETVEKILLERIMIZIN KOMIK HATIRALARI

Sevket Arz-Trabzon(CHP): "Trabzon'dan arayan bir vatandas 'Vekilim yarin sizi ziyarete gelecegim' dedi. Ben de, 'Buyur gel...' dedim. Ayni günün gecesi saat üçte telefonum çaldi, arayan ayni kisiydi. 'Vekilim otobüs Sungurlu'da mola verdi. Geliyorum' dedi."

Yasar Tüzün-Bilecik(CHP): "Annem, Bilecik Belediye Baskanligi'nin ardindan milletvekili olmama pek sicak bakmiyordu. Çünkü, Ankara'ya gitmemden hosnut degildi. Meclis Baskanlik Divani üyeligine seçildim. Meclis TV'yi izleyenler görmüslerdir; ben görevim geregi Meclis'teki programi okurum. Anneme 'Partim iktidar olamadigi için bakan olamadim ama Meclis'in bakani oldum. Baskanlik Divani yesi oldum' dedim. Annem ise söyle karsilik verdi: 'Birak be oglum, koskoca belediye baskanligini biraktin gittin de, orada mektup okuyorsun."

Haci Biner-Van(AKP): Gecenin bir yarisinda Biner ile onu arayan bir vatandas konusur. "'Efendim', 'Vekilim, geç saatte rahatsiz ettim, kusura bakmayin', 'Önemli degil, dinliyorum', 'Benim birader, karisini dövünce, yengem dördüncü kattan atladi. Biraderi emniyete götürdüler de onu kurtar diyecektim', 'Eee, hanimi kim kurtaracak?'"

Reyhan Balandi-Afyon(ANAVATAN): Milletvekili yeminini ettikten sonra annesi arar. "'Anneme, yemin töreninde çok basarili oldugumu, iyi geçtigini söyledigimde, annem 'iyi kizim, tamam da, limon sikacagi nerede?' dedi."

Sabri Varan-Gümüshane(AKP): "Meclis'te CHP Kirsehir Milletvekili Hüseyin Bayindir kürsüde konusan AK Partililere devamli müdahale ediyor ve laf atiyor. Hemen telefona sarildim ve onu aradim. 'Vekilim sizi Kirsehir'den ariyorum. Meclis TV'de sizi izliyoruz, su anda. Siz bizim gururumuzsunuz. Çok iyi gidiyorsunuz. Arkalarda kalmayin, önlere geçin, dedigimde, Hüseyin Bayindir, 'sag ol benim canim' dedi ve hemen önlere geldi. Ardindan, Nigde Milletvekili Erdogan Özegen aradi; 'vekilim yüksek yüksek bagir' dediginde Bayindir, ayaga kalkarak bagirmaya basladi."

Bayram Özçelik-Burdur(AKP): "Burdur'dan gelen 185 kisilik bir topluluk, 'biz bugün Meclis'te yedigimiz yemegi, hayatimiz boyunca unutmayacagiz' dediler... O günü ben de hayatim boyunca unutmayacagim."

Mustafa Ilicali-Erzurum(AKP): "'Vekilim ben is basvurusu yaptim. Her sey tamam da, küçük bir problem var', 'Neymis', 'Is basvurusu için her sey tamam da, bir tek boyum on santim kisa... Ne yapabiliriz'"

Osman Seyfi-Nevsehir(AKP): "Gece 02.30'da telefonu açtigimda 'Efendim', 'beni tanidiniz mi', 'hayir tanimadim', 'Seçim zamani olsa tanirdin ama...'

Rasim Çakir-Edirne(CHP): "'Vekilim , oglumun arabasini çekecekler. Lütfen yardimci ol. Tüm evraklari tamam, bir tek ehliyeti ve ruhsati yok. Hallet su isi be vekilim.'

Öner Gülyesil-Siirt(AKP): "Telefon çaldi, açtim. 'alo', 'beni tanidiniz mi', 'isminizi verirseniz', 'ismimi versem bilemezsiniz. Hiç karsilasmadik. Siz bizim köyde teyzemin oglu ile tokalasmizsiniz. Oradan tanirsiniz belki.'

Alim Tunç-Usak(AKP): "Bir keresinde bir dostum ziyaretime geldi. Otururken telefonlarimin biri susuyor, biri çaliyor. Dogru dürüst oturamadan dostum izin isteyip ayrildi. Bir saat kadar sonra, çalan telefonu açtigimda karsima yanimdan izin isteyerek ayrilan dostum çikti ve bana 'en iyisi böyle konusmamiz; sen telefonla arayanlarla daha çok ilgileniyorsun' dedi."

Mahmut Durdu-Gaziantep(AKP): "Gaziantep'te biz yedi milletvekili çikardik. Normalde ben 8'inci siradaydim. Ama 6'nci siradaki aday istifa edip çekilince ben seçilmis oldum. Yalniz, bunu birçok kisi bilmiyordu. YSK bile onun adini açikladi. Herkes, onu tebrik edip bana geçmis olsun dedi."

Ensar Ögüt-Ardahan(CHP): Telefonu ödemeli çalan Ögüt 'Buyurun', 'Ben dagdan ariyorum. Ömer'in oglu çoban. Telefonu yeni aldim da, çalisor mu diye baktiydim....'"
Mahmut Kaplan-Sanliurfa: 'Vekilim, kocam sizi kirmaz. Bir es daha alacakmis. Söyleyin de almasin

Emin Koç-Yozgat(CHP): "1989 seçimleri öncesi Hürriyet Gazetesi muhabiri olarak gittigim, Inönü'nün Antalya mitinginde çok ilginç bir olay yasadim. Miting sirasinda Inönü'nün üzerinde konusma yaptigi otobüse yaklasmak istedigimde polisler beni durdurdu. Ben basin kartimi çikarmaya çalisirken, Inönü otobüsün üstünden elindeki mikrofonla seslendi, 'Sayin Koç'u birakin... Sayin Koç'u birakin..', Daha sonra bazi gazeteciler olayi tam algilayamadiklarindan Inönü hakkinda, 'Ne kadar kibar biri, kurbanlik hayvana bile 'sayin diye sesleniyor' seklinde yayimladilar."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder