Salı, Ocak 15, 2008

Honda Civic







Honda Civic, ilk kez 1972 yılında, tek kapılı bir model olarak üretildi. Genelde bütün önden çekişli modeller gibi enlemesine yerleştirilen motoru ile geniş iç hacim sunuyordu. Geçen 35 senede, modelin son nesli, büyüdü ağırlaştı ve çok daha konforlu oldu.

2006 yılında satışa sunulan sekizinci nesil Civic Sedan, eski modelleri ile kıyaslandığında, hem iç ve dış tasarımı ile daha fütüristik hem de daha büyük.

Civic Sedan’ın sürüşü çok konforlu, hiç sarsmıyor. Düşük hızlarda sessiz sadece otoyol kullanımında lastik sesini biraz içeri alıyor. Ancak rahatsızlık vermiyor ve radyo açıksa, duymanız zor. Radyo demişken, müzik sistemi hem CD, hem de MP3 çalabiliyor. Sistemin sesi açıldığında yeterli keyfi veriyor ve araç hızlandıkça sesi kendiliğinden açılıyor.

İddialı bir gösterge paneli bulunan Civic’de, Multiplex Gösterge Paneli denilen kadran iki bölümden oluşuyor. Hız, motor suyu sıcaklığı ve yakıt durumunu gözünüzü yoldan çok az ayırarak görebiliyorsunuz; bir çeşit “head-up display” gibi. Gece sürdüğünüzde, gösterge aydınlatması o kadar kuvvetli ki, gündüz kullanımına göre daha kısık bir ayar istiyorsunuz. Ayarlamak için düğmesine bastığınızda sesli olarak gece moduna geçtiğini belirtiyor. Otomobilde harita lambası bulunmuyor ve aynasında bir adet gizli aydınlatması var. Direksiyonun malzemesi ve şekli sınıfının en güzeli olmaya aday. Genel olarak iç tasarımı ergonomik ve kendine has. İlla da bir kusur bulalım diyorsanız, oturuş pozisyonunuza göre, koltuğu çok arkada kullanmıyorsanız, sağ bacağınız el frenine değebiliyor ve uzun yolculuklarda rahatsız edebiliyor.

Test aracı, 5 ileri otomatik şanzımana sahip. Direksiyondan da kumanda edilebilen vitesler uzun oranlı; spor kullanım yerine ekonomi düşünülerek tasarlanmış. Şanzımanda, “konfor”, “ekonomi” ya da “spor” gibi, sürüş tarzı seçeneği yok ancak bunun yerine, daha önce test etiğim Mini kadar olmasa da kendini duruma adapte ediyor. Akıllı eğim sistemi bulunan şanzıman, yokuş aşağı inerken otomatik olarak vites küçültüyor. Civic Sedan, 125 beygir gücünde olmasına rağmen, uzun oranlı şanzımanı nedeniyle pek atak değil. Spor kullanmak isteyenler düz vitesli versiyonunu gözden geçirmeli.

ABS kadar önemli bir güvenlik unsuru olan, stabilite programı, test aracımızda yoktu. Ancak ücreti karşılığında, Honda’nın “araç denge kontrol sistemi – VSA” olarak adlandırdığı sistem ile donatılmış modeline sahip olabilirsiniz. Tavsiyem, fiyat farkını kabul edip VSA bulunan bir araç almanız; sistem, kaygan bir yolda başınıza gelebilecek tatsız bir olaydan sizi koruyarak, kendini amorti edebilir.

Bagaj hacmi ve arka koltukları, sedan bir otomobil olarak, kalabalık ailelere ihtiyaçlarından fazlasını sunabiliyor. Araç içinde, kullanışlı bir çok saklama gözü bulunuyor.

Yeni Honda Civic, yerleşmiş model imajı, huzurlu sürüşü, geniş iç hacmi, orijinal tasarımı ve makul sayılabilecek yakıt sarfiyatı ile tam bir aile otomobili.

1 yorum:

  1. Adsız1:58 ÖS

    engelliler için hunda cıvıc lacaktım ama nerdeen nasıl bulabilirim msn adresime bilgi gönderirseniz sevinirim
    orhan_babafb_28@hotmail.com
    lütfen beni bi bilgilendirin.

    YanıtlaSil