Son yıllarda otomobil üreticileri, vergi avantajları ve yakıt ekonomisi sağlamak için düşük hacimli motorlardan daha yüksek güç elde yolunu seçti. Firmalar bunu gerçekleştirmek için ise turbo sistemi kullanmayı tercih ediyor.
Üreticilerin küçük hacimli dizel motorlarda uzun yıllardır kullandıkları bu sistem bu yıl 1.0 litre ve altındaki benzinli motorlarda da tercih edilmeye başladı. Turbo sistemi 1.500 - 1.750 devir aralığında devreye girerek motorun performansını gözle görülür bir artış sağlar.
Turbo, herkesin bildiği gibi aşırı besleme sistemlerinden biridir. Bu motorun silindirlerine daha fazla hava ve yakıt karışımı ile daha yüksek güç sağlamaya yarar. Gerek küçük halk sınıfı otomobilde kullanılan küçük boyutlu turbo olsun, gerekse büyük iş makinelerinde kullanılan büyük ebatlardaki turbo olsun çalışma prensibi hepsinde aynıdır. Genel olarak Turbo besleme sistemi 0.2 bar'dan 2.0 bar'a kadar basınç üretebilmekte ve motor gücünde yüzde 50'lere varan bir artış sağlanmasına yardımcı olur.
Turbo aldığı havayı, basıncını ve hızını artırarak yanma odasına göndermeye yardımcı olur. Bu işlemi yaparken de egzoz gazlarından yararlanır. Egzozun gazının döndürdüğü türbinler sayesinde yüksek devirlere ulaşır. Yaklaşık olarak bir turbonun dönüş devir hızı ortalama 150 bin rpm civarındadır.
Bu kadar yüksek devirlere ulaşabilen turbo sisteminin sağlıklı bir şekilde çalışabilmesi için en önemli etkenlerden biri yağlama ve hava sisteminin kusurluk bir şekilde çalışmasıdır. Bunun gerçekleşmesi için de otomobil kullanıcılarına büyük iş düşüyor. Aksi taktirde performans ve ekonomi sağlayan bu sistem büyük masraflara yol açabilir.
markalar
- ALFA ROMEO
- AUDI
- BENTLEY
- BMW
- BUGATTI
- CHERY
- CHEVROLET
- CHRYSLER
- CITROEN
- DACIA
- DAIHATSU
- DODGE
- ETOX
- FERRARI
- FIAT
- FORD
- GAZ
- GEELY
- HGS
- HONDA
- HYUNDAI
- JAGUAR
- JEEP
- KARSAN
- KIA
- LAMBORGHINI
- LANCIA
- LAND ROVER
- LOTUS
- MASERATI
- MAZDA
- MERCEDES
- NISSAN
- OPEL
- OSCAR
- PEUGEOT
- PORSCHE
- PROTON
- RENAULT
- SAAB
- SAMAND
- SEAT
- SKODA
- SUBARU
- SUZUKI
- TATA
- TOYOTA
- VIPER
- VOLKSWAGEN
- VOLVO
Son Yorumlar
Anadolu Ajansı Güncel Haberler
Cumartesi, Aralık 01, 2012
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
En çok Okunanlar
-
Porsche markasının 911 modelinin 997 kasa kodlu yeni nesil versiyonunun 100 binincisi üretildi. Porsche AG'nin, üretimine ilk olarak Nis...
-
2010’dan itibaren BMW X1/ MINI/ Corsa SUV gibi birçok küçük SUV’un pazara çıkacak olması Volkswagen’i de harekete geçirdi. Alman üreteci Pol...
-
Hyundai, İzmit'te ürettiği modellere i10'u da ekliyor. 1.1 milyar liralık yatırımla kapasiteyi 2 katına çıkaran marka, yılda 180 bin...
-
SİNEMANIN ORTAYA ÇIKIŞI Sinemanın arkasında yatan temel prensibin ortaya çıkışı, İngiliz John Ayrton’un yaptığı Thaumatrope adlı oyuncağa da...
-
MP3 çalar salgını gençlerin işitme sağlığını tehdit ediyor. 15 dakikadan daha fazla 105 desibel üzeri müzik dinlemek sağırlık sebebi. İngilt...
-
Dünya lansmanı Ekim ayı içerisinde Paris Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirilen, Türkiye’deki meraklıları ile ilk buluşmasını ise İstanbul ...
-
Hyundai Motor Grup Başkanı Park Seaong Hyon markanın 2014 yılından itibaren lüks modellerinde 10 kademeli otomatik şanzıman kullanacağını sö...
-
Automotive News’in raporuna göre 2007 yılı satışlarında ilk 10 üretici şöyle oldu: 1. Toyota Motor Corp. 9,366,000 2. General Motors 8,902...
-
Dodge Viper SRT10 bantlardan inmeye hazırlanırken ‘Final Edition’ adı verilen son bir seri üretilecek. Özel seri Coupe, Roadster veya ACR f...
-
Abdülkadir Özcan AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Özcan, Japon Sumitomo Rubber ile Çankırı'da 516 milyon dolarla gerçekleştirecekle...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder