Son yıllarda otomobil üreticileri, vergi avantajları ve yakıt ekonomisi sağlamak için düşük hacimli motorlardan daha yüksek güç elde yolunu seçti. Firmalar bunu gerçekleştirmek için ise turbo sistemi kullanmayı tercih ediyor.
Üreticilerin küçük hacimli dizel motorlarda uzun yıllardır kullandıkları bu sistem bu yıl 1.0 litre ve altındaki benzinli motorlarda da tercih edilmeye başladı. Turbo sistemi 1.500 - 1.750 devir aralığında devreye girerek motorun performansını gözle görülür bir artış sağlar.
Turbo, herkesin bildiği gibi aşırı besleme sistemlerinden biridir. Bu motorun silindirlerine daha fazla hava ve yakıt karışımı ile daha yüksek güç sağlamaya yarar. Gerek küçük halk sınıfı otomobilde kullanılan küçük boyutlu turbo olsun, gerekse büyük iş makinelerinde kullanılan büyük ebatlardaki turbo olsun çalışma prensibi hepsinde aynıdır. Genel olarak Turbo besleme sistemi 0.2 bar'dan 2.0 bar'a kadar basınç üretebilmekte ve motor gücünde yüzde 50'lere varan bir artış sağlanmasına yardımcı olur.
Turbo aldığı havayı, basıncını ve hızını artırarak yanma odasına göndermeye yardımcı olur. Bu işlemi yaparken de egzoz gazlarından yararlanır. Egzozun gazının döndürdüğü türbinler sayesinde yüksek devirlere ulaşır. Yaklaşık olarak bir turbonun dönüş devir hızı ortalama 150 bin rpm civarındadır.
Bu kadar yüksek devirlere ulaşabilen turbo sisteminin sağlıklı bir şekilde çalışabilmesi için en önemli etkenlerden biri yağlama ve hava sisteminin kusurluk bir şekilde çalışmasıdır. Bunun gerçekleşmesi için de otomobil kullanıcılarına büyük iş düşüyor. Aksi taktirde performans ve ekonomi sağlayan bu sistem büyük masraflara yol açabilir.
markalar
- ALFA ROMEO
- AUDI
- BENTLEY
- BMW
- BUGATTI
- CHERY
- CHEVROLET
- CHRYSLER
- CITROEN
- DACIA
- DAIHATSU
- DODGE
- ETOX
- FERRARI
- FIAT
- FORD
- GAZ
- GEELY
- HGS
- HONDA
- HYUNDAI
- JAGUAR
- JEEP
- KARSAN
- KIA
- LAMBORGHINI
- LANCIA
- LAND ROVER
- LOTUS
- MASERATI
- MAZDA
- MERCEDES
- NISSAN
- OPEL
- OSCAR
- PEUGEOT
- PORSCHE
- PROTON
- RENAULT
- SAAB
- SAMAND
- SEAT
- SKODA
- SUBARU
- SUZUKI
- TATA
- TOYOTA
- VIPER
- VOLKSWAGEN
- VOLVO
Son Yorumlar
Anadolu Ajansı Güncel Haberler
Cumartesi, Aralık 01, 2012
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
En çok Okunanlar
-
Hyundai, İzmit'te ürettiği modellere i10'u da ekliyor. 1.1 milyar liralık yatırımla kapasiteyi 2 katına çıkaran marka, yılda 180 bin...
-
Ekonomist dergisinden Kayhan Öztürk, bu haftaki Finans Koridoru adlı köşesinde ilginç bir anektod aktardı: "Worldcard'ın 15'nci...
-
Ankara Devlet Opera ve Balesi sanatçılarının, Nevşehir'in Ürgüp ilçesinde verdiği konseri, 7 kişi izledi. Ankara Devlet Opera ve Balesi...
-
Hızla artan akaryakıt fiyatlarıyla mücadele etmenin en iyi yolu olabildiğince sakin otomobil kullanmaktan geçiyor Geçtiğimiz yıl ülkemizdeki...
-
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Hilmi Güler, Türkiye'nin kurmayı düşündüğü nükleer santrallerin 2012'den sora devreye gireceğini aç...
-
Son günlerde özellikle yerel televizyonlanda dönen dolapları, Türkiye gazetesi yazarı Enver Seyidoğlu yazdı. TV’de para tuzakları!.. Son zam...
-
Ramazan ayında İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve ilçe ve belde belediyeler çeşitli sosyal ve kültürel etkinlikler düzenleyecekler. Bu etkin...
-
Konsept Tourneo Connect BEV, ticari elektrikli araç teknolojisinin kombi modele nasıl uygulanacağının mükemmel bir örneği. Araçtaki BEV ...
-
Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, 1 milyonuncu otomobil ihracatını gerçekleştirdi. Oyak Renault'tan yapılan açıklamaya göre, Oyak Renau...
-
Önce resimleri internete düştü şimdi de teknolojik detayları. 2009 model Volkswagen Golf'ün Ekim ayında çıkacak aracı çok daha konforlu....
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder