Çarşamba, Haziran 20, 2007

Yeni Fiat Doblo için imza atıldı


TOFAŞ, üretim kapasitesini 500 bin adetin üzerine taşıyacak projelerinden birinde daha önemli bir adım attı. Mayıs ayında Tofaş CEO’su Ali Pandır’ın da açıkladığı yeni Doblo projesinde TOFAŞ, Fiat ile üretim kararını imzaladı.
İkinci nesil Fiat Doblo, TofaŞ Bursa tesislerinde üretilecek. TofaŞ, böylece 2007 yılında Linea ve Mini Cargo modellerini devreye alırken, yeni Doblo’nun da üretim merkezi oldu. TOFAŞ, üretim ve ihracatında çok önemli paya sahip olan Doblo ile TofaŞ’ın ihracatı 2 milyar dolar seviyelerini aşacak. Mayıs ayında Tofaş CEO’su Ali Pandır, “Biz yeni Doblo’yu üretmek için 350 milyon euroluk bütçe ayırdık” demişti. Fiat’ın, yeni Doblo’nun Türkiye’de üretilmesi yönünde bir kararı imzalamasında hükümetin verdiği yeni Ar-Ge teşviklerinin etkisi büyük oldu. TofaŞ CEO’su Ali Pandır, bu yıl sonunda üretim kapasitelerinin 360 bin adete yükseleceğini de söylemişti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder