Pazartesi, Ağustos 20, 2007

BMW X5 3.0d









Üreticilerin birçoğu SUV sınıfına yeni geliştirilen ilk nesil araçlarıyla dahil olmaya çalışırken Alman üretici BMW ise X5’in 2. neslini yollarla buluşturarak sınıf yaratıcısı olmanın en büyük avantajını sergilemeye çalışıyor. Ürün gamının tek dizel motor seçeneği olan sıralı 6 silindirli 3.0 litrelik motora sahip olan X5, 107 bin Euro’dan başlayan fiyatla satışa sunulurken, test aracımızın üzerindeki opsiyon donanımlarıyla birlikte fiyatı 135 bin Euro’yu buluyordu.

X5’in en beğenilen yöne belki de tasarımı. İlk nesliyle oldukça beğeni toplayan X5, 2. nesliyle de aynı çizgiyi devam ettiriyor. Dikkatsiz gözler tarafından aracın yeni olduğunu anlamak bile zorken aslında BMW tasarımcıları gayet başarılı bir iş çıkartmışlar. Aracın genel olarak tasarım çizgisini bozmadan daha şık bir hale getirmeyi başaran tasarımcılar hem X5’in sportif yanını güçlendirmişler hem de artan boyutlarla iç mekandaki kullanışlığı arttırmayı başarmışlar. Bunun en güzel örneği ise ilk nesilde 465 lt olan bagaj hacminin yeni X5’te 620 lt’ye çıkması oluyor. Ve ayrıca yeni X5’te artık 3. koltuk sırası da mevcut. Geniş bir kullanım alanı sunmasa da 3. koltuk sırasının küçük çocuklar için hem güvenli hem de rahat bir oturma alanı olacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. Genişleyen böbrek tipli ön ızgara, çekik farlar ve değişen arka stop lambala yeni X5’in tasarımındaki en belirgin farklılıkları olurken, artan boyutlar da aracın görünümünü direkt olarak etkiliyor. Artık daha uzun ve sportif bir görünüme sahip olan X5, iç mekanıyla da göz dolduruyor. İç mekanın en belirgin özelliği oldukça yüksek işçilik oluyor. Hiçbir işçilik kusuru bulunmayan X5’in, bu konuda rakibi oldukça az. Yüksek işçilik seviyesi, kullanılan kaliteli malzemelerle birleşince ortaya mükemmel bir iç mekan çıkmış. Sade tasarım ise yüksek işçilik ve kaliteli malzemeleri daha belirginleştiren en büyük ayrıntı olurken BMW tasarımcılarını bu tercihlerinde de kutlamak gerekiyor. X5’in iç mekanındaki en büyük problem ise iDrive olarak adlandırılan araç yönetim sistemini kullanmak. BMW yetkilileri iDrive tuşunun her ne kadar kullanımı kolay olduğunu iddia etseler de biz bile alışana kadar epey bir zaman harcadık. Genel olarak otomobillere ilgisi olmayan bayanların ve yaşlıların ise bu tuşu kullanmayı öğrenmeleri bizce oldukça güç.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder