Pazartesi, Ağustos 20, 2007

Porsche Cayenne









İlk bakışta kendileriyle bağdaştıramadığımız marka-model ikileminde Porsche ve Cayenne piyasaya sunulduğunda en fazla dikkat çekeni olmuştu. Çünkü Porsche gibi bir spor otomobil üreticisinin nasıl olur da bir SUV ürettiğini özellikle Porsche severler bile anlayamamıştı. Fakat bugün gelinen noktada Porsche’nin bu sıra dışı hamlesinin ne kadar isabetli olduğunu, Ferrari’nin bile bir SUV üretmeyi planladığı düşüncesiyle görüyoruz. Porsche akılların almadığını; spor bir otomobil sürüş tarzı ve performansını SUV konforu ve kullanımıyla birleştirmeyi başardı ve ortaya zamanımızın en başarılı araçlarından biri çıktı.
Porsche bu SUV hamlesinde tamamen başarılı mıydı diye sorarsanız eğer, tabi ki değildi. Alman mühendislerinin ve tasarımcılarının da çuvalladığı noktalar olmuştu. Bunun gözle görülür en fark edilen yanıysa Cayenne modelinde kullandıkları motor tercihi olmuştu. Eski Cayenne’de kullanılan 3.2 litrelik V6 bazı otoriteler tarafından sınıfının en kötü motorlarından biri olarak gösterilirken 250 HP güç ve 310 Nm’lik torku hem Cayenne için yetersiz kalıyordu hem de yakıt tüketimi dudak uçurtacak seviyedeydi. Porsche yetkilileri müşterilerinden bu motor konusunda öyle çok şikayet almış olacak ki, Cayenne’i yenilerken motoruna da el atmayı unutmamışlar. Yeni Cayenne’de eski motorun yerine 3.6 litrelik bir V6 kullanılırken, güç 40 HP artışla 290 HP’ye tork ise 75 Nm artışla 385 Nm’ye çıkmış. Bu güç ve tork artışının yanında yakıt tüketimi ise yüz


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder