Pazar, Şubat 22, 2009

VOLKSWAGEN Scirocco

 
 
 
 
 

Geçmişten geleceğe
Scirocco’nun tasarımında ilk iki versiyonun ana çizgisinden yola çıkıldığını rahatlıkla görüyoruz. Geçmişin ana karakteri korunurken geleceğin dinamiklerini de otomobil karakteristiğine işlenmiş. VW Grubu’nun diğer üyelerinde olduğu gibi Scirocco’da da katlı çizgiler yerine akışkan yüzeyler tercih edilmiş. Ön tarafta siyah bal peteği desenli büyük hava girişi ile radyatör ızgarası otomobile kısık bir bakış kazandırıyor. Profilden oldukça sakin görünen Scirocco’nun yan aynalara monte edilmiş sinyal lambaları oldukça şık ve aynı zamanda işlevsel… Aslında tam bir coupe olmayan Scirocco, hatchback tasarımdan farklılaştırılmak için birçok detayla bezenmiş. Özellikle arka spoylerin bu işi çok iyi yaptığını söyleyebiliriz. Krom çift egzoz çıkışı ve 10 kollu alaşım jantlar ise Scirocco’nun sportif yönüne işaret ediyor.

Kabin içi hiç yabancı değil
Scirocco’nun iç tasarımı herhangi bir Volkswagen kullanıcısına hiç yabancı gelmeyecektir. Ama yine de kapı içi panelleri ve ön konsol başta olmak üzere birçok noktada kullanılan krom malzemenin sağladığı bir sportiflik hissediliyor. Oldukça alçak bir oturma pozisyonuna sahip olan koltukların yapısı vücudu çok iyi sarıyor. Audi modellerinden bildiğimiz şekilde alt kısmı düz tasarlanan direksiyon simidi de Scirocco’ya ayrı bir hava katmış. Kumanda öğeleri ergonomik açıdan oldukça başarılı, göstergeler ise okunaklılığı ile bizden geçer not alıyor. Arka tarafta ise diz mesafesi biraz yetersiz kalsa da tavan tasarımından dolayı baş mesafesinin beklenenden daha iyi olduğu söyleyebiliriz. Arka tarafta oturanların yüksek omuz çizgisinden dolayı manzarayı pek seyredemeyeceklerini söylemeden de geçmeyelim! Sadece içeriden açılabilen bagaj kapağı canınızı biraz sıkabilir ama bu tip bir otomobil için oldukça yeterli hacme sahip olduğunu söyleyebiliriz. 292 litrelik bagajın koltuklarının da 50/50 oranında katlanabildiğini hatırlatalım.

Sürüşte sportif tatlar
Bu otomobil Golf’le aynı platformu paylaşıyor ama sürüş karakteri Golf’e pek benzemiyor. Öncelikle Scirocco'nun çok daha fazla sportif tatlar sunduğunu söyleyebiliriz. Bunun en büyük sebebi de standart olarak sunulan Adaptif Şasi Sistemi sayesinde süspansiyonların sertlik ayarlarının istenildiği gibi yapılabilmesi. Tüm bunların ardından en son işin hassas direksiyon sistemine düştüğünü söyleyebiliriz ki o da işini hiç zorlanmadan yapıyor.

Test aracımızda VW Grubu’nun en iyi oyuncularından biri; 1.4 TSI motor görev yapıyor. Vergi diliminden dolayı en çok tercih edilecek seçeneklerden bir olmasını beklediğimiz 1.4 TSI, 5800 d/d’de 160 HP güç ve 1500-4500 d/d’de 240 Nm tork üretiyor. 6 ileri manuel şanzıman ile görev paylaşımı yapan 1.4 TSI motor Scirocco'yu 0’dan 100’e 8 saniyede çıkarken 218 km/s’lik son sürate ulaştırıyor. Daha çok şehir içinde geçen testimizde 7.8 lt/100 km yakıt tüketen Scirocco'nun gösterdiği performansa göre makul tüketim değerlerine sahip olduğunu söyleyebiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder