Çarşamba, Şubat 18, 2009

VOLVO S80 D5

 
 
 
 

 Üstün güvenlik
İsveçli Volvo eskiden sadece kullandığı İsveç çeliğinin sağlamlığıyla övünür ve öyle bilinirdi. Marka artık bununla yetinmiyor, güvenlik teknolojilerini de modellerinin en önemli parçası haline getiriyor. Bu gelenek S80’de de bozulmuyor. 6 hava yastığı, boyun zedelenmelerini önleyen kafalıklar (AHR) ve dinamik denge ve çekiş kontrol sistemi (DSTC), kör nokta uyarı sistemi (BLIS), opsiyonel olarak sunulan öndeki araçla mesafeyi koruyan hız sabitleme sistemi ve çarpışmayı önleyici fren sistemi gibi birçok güvenlik donanımı S80’de yer alıyor.
Ev rahatlığı
S80’nin dış tasarımı İsveçli markanın son dönemlerdeki çizgisini yansıtıyor. Sert hatlarla yumuşak çizgilerin çok güzel harmanlandığı, sağlamlık ve güvenirlik felsefesini tam olarak yansıtan ve aynı zamanda güncel tasarım anlayışından uzak kalmayan bir yaklaşım hâkim. S80’in kabin içerisi son derece ferah ve bir ev ortamı kadar huzur verici. Dizel motorun sesi kabin içerisine ilk çalıştırmalar haricinde çok fazla yansımıyor. Kabin içerisi son derece modern ve kullanılan malzemeler kaliteli olsa da bir Audi veya BMW kadar şık olmadığını söylememiz gerekiyor.
Kullanışlı iç hacim
Tüm sürücülerin konforlu bir araç bulacakları iç mekânda fonksiyonellik ön planda. Hem koltukların hem de direksiyon simidinin ayarları rahatlıkla yapılabiliyor ve istenilen konuma getirilebiliyor. Derli toplu kumanda düğmelerine ulaşmak çok kolay. İnsan figürlü klima ve havalandırma düğmeleri birçok markadan daha anlaşılabilir ve kolay kullanılabilir olarak tasarlanmış. Tek kusur ise görüş alanını kısıtlayan kalın ön cam sütunları!
Büyük bir hacme sahip olan S80’de 5 kişi rahatlıkla seyahat edebilir. Bagaj hacmi bu boyuttaki bir araçta daha büyük olabilirdi ama 60/40 oranında katlanabilen koltuklar sayesinde bu eksiklik de gideriliyor. İlave gözler yeterli ama sürücü ve yolculunun arasında yer alan eşya gözünü açmak oldukça zor.
Güçlü motor, üstün yol tutuş
Ülkemizde beş farklı motor seçeneği ile satılan S80’nin en verimli seçeneği şüphesiz D5 yani 5 silindirli turbo dizel motor. 185 HP’lik motorun 2000 d/den itibaren sunduğu 400 Nm’lik tork değeri gerçekten etkileyici.
Test aracımızdaki Haldex kavramalı dört tekerlekten çekiş sistemi hem yol tutuşu arttırıyor hem de torkun daha etkili kullanılmasını sağlıyor. Normal yol koşullarında gücün sadece yüzde 5’i arka tekerleklere aktarılırken zor durumlarda güç her iki tekerleğe gerektiği oranda dağıtılıyor. Test aracımızla ani hareketler yaptığımızda veya birkaç viraja hızlı girdiğimizde bunu hemen fark ettik. S80’nin sert süspansiyonları özellikle virajlarda çok daha güçlü yol tutuş sağlıyor. Eğer direksiyon sistemi daha hassas olsaydı otomobil sürücünün isteklerine çok daha iyi cevap verebilirdi.
Yol tutuşu dört çeker sistem sayesinde oldukça başarılı olan S80’nin yakıt tüketimi de 6 ileri otomatik şanzımana rağmen oldukça düşük. Çoğu şehir içinde geçen testimiz esnasında 8.8lt/100 km yakıt tüketen S80, 2400 cc’lik motor hacmine ve 1625 kg’lık ağırlığına rağmen sahibinin cebini fazla yakmayacağını gösterdi.
Türkiye’de bir dizel, dört benzinli olmak üzere 5 farlı motor seçeneği ile satılan S80, 59.914 Euro’dan başlayan fiyatlarla satılıyor. Dört çeker sistemle donatılan test aracımız, S80 D5 AWD Premium Edition versiyonunun fiyatı ise 66.428 Euro. Özellikle Premium Alman rakiplerine göre fiyat avantajı sağlayan S80 D5 AWD, Volvo sağlamlığı ve güvenliğini, dizel motorun makul yakıt tüketimi ve dört çeker sistemin sürüş kalitesi ile harmanlıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder