markalar
- ALFA ROMEO
- AUDI
- BENTLEY
- BMW
- BUGATTI
- CHERY
- CHEVROLET
- CHRYSLER
- CITROEN
- DACIA
- DAIHATSU
- DODGE
- ETOX
- FERRARI
- FIAT
- FORD
- GAZ
- GEELY
- HGS
- HONDA
- HYUNDAI
- JAGUAR
- JEEP
- KARSAN
- KIA
- LAMBORGHINI
- LANCIA
- LAND ROVER
- LOTUS
- MASERATI
- MAZDA
- MERCEDES
- NISSAN
- OPEL
- OSCAR
- PEUGEOT
- PORSCHE
- PROTON
- RENAULT
- SAAB
- SAMAND
- SEAT
- SKODA
- SUBARU
- SUZUKI
- TATA
- TOYOTA
- VIPER
- VOLKSWAGEN
- VOLVO
Son Yorumlar
Anadolu Ajansı Güncel Haberler
Pazartesi, Nisan 17, 2006
Digital Değişim Devam Ediyor
İkinci Dünya Savaşı’ndan Berlin Duvarı’na, Vietnam Savaşı’ndan Sovyetler Birliği’nin dağılışına kadar yaşadığımız yüzyılın özeti o küçüçük film karelerine sığdı. Dünyada olan olaylar fotoğrafçılığın gelişimini etkiledi. 35 milimetrelik o saydam tabaka üzerine yansıyan unutulmaz görüntüler de dünya tarihini etkiledi. Öyle anlar geldi ki film kareleri bombadan daha güçlü oldu. Ne var ki, yüzyılın son çeyreğinde ortaya çıkan dijital fırtına bu filmin sonunun geldiğini haber verdi. Kısa sürede gelişmiş ülkelerde dijital fotoğraf makinesi satışları geleneksel makine satışlarını geçti. Photo Marketing Association verilerine göre, ABD’de 12,5 milyon dijital fotoğraf makinesi satışına karşılık 12,1 milyon adet geleneksel fotoğraf makinesi satışı gerçekleşiyor. Amerika’da evlerin yüzde 95’indeki fotoğraf makinelerinin yüzde 80’i dijitale dönüştü bile. Karanlık odalar boşalmaya başladı. Geleneksel fotoğrafçılık sektörü küresel bir krize girdi. Sektörün devi Ilford Imaging, Alman Agfa iflas bayrağını çekti. Kodak, siyah-beyaz film kağıdı ürettiği Rochester ve Brezilya’daki fabrikalarını kapattı. Böylece fotoğrafçılığın temel taşı sayılan siyah-beyaz filmler, pazardan silinmeye başladı. Kodak firması, ABD, Kanada ve Batı Avrupa’da, film kullanılarak çekim yapan “geleneksel fotoğraf makinesi” satışını da durdurdu. Firma, buna gerekçe olarak bu bölgelerde hızla gelişen dijital fotoğraf teknolojisi karşısında, satışları 2,5 milyon adet düşen eski tarz makinelerin cazibesini yitirmesini gösteriyor. Her şeye rağmen filmin sonu henüz gelmedi. Firmaların imdadına Doğu’nun fakir halkları yetişti. Batılı firmalar, Çin, Rusya, Hindistan ve Afrika’da henüz fotoğraf makinesiyle bile tanışmayan 1 milyardan fazla insana geleneksel fotoğraf makinesi satmayı planlıyor. Yani Batı’da son zamanlarını yaşayan film, Doğu’da daha yeni gösterime girecek. Bu yüzden pazarının önemli firmaları olan Canon, Fuji, Minolta ve Nikon filmli fotoğraf makinesi üretimlerini sürdürüyor. Halen yılda 120 milyon kasetten fazla film üretimi ve satışı gerçekleştiren Kodak da 35 milimetrelik fotoğraf makinesi işi için aynı pazarları hedefliyor. Türkiye de ciddi büyümenin beklendiği pazarlar arasında yer alıyor. Çünkü Türkiye’deki evlerin henüz yüzde 60’ında fotoğraf makinesi bulunmuyor. Dijital makine sahibi olan hane sayısı ise yüzde 10 civarında. Buna karşılık film pazarımızın büyüklüğü 18-20 milyon dolar. Ancak, Batı’da tükenen geleneksel pazarın asıl hedefi Çin. Kullandığımız dijital fotoğraf makinelerinin arkasında bile “Made in China” yazıyor olsa bile, Çinlilerin yüzde 60’ının evinde henüz fotoğraf makinesi bile bulunmuyor. Çinlilerin yakın zamanda dijitale geçmesi beklenmiyor. Çünkü birçok Çinlinin evinde henüz bilgisayar yok. Dijital teknoloji bilgisayarla uyumlu olduğundan dolayı, filmin Çin’deki hakimiyeti bir süre daha devam edecek. Meşhur Çin atasözü ‘Bana balık verme, balık tutmayı öğret’ diyor. Batılı şirketler henüz fotoğraf makinesi olmayan 800 milyon Çinliye balık yerine birer fotoğraf makinesi verip, siz deklanşöre basın gerisini biz halledelim diyecek. TURKUAZ/ZAMAN
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
En çok Okunanlar
-
Alman otomotiv devi Volkswagen, Türkiye’de fabrika kurmayı düşündüğünü açıkladı. Türk-Alman Sanayi ve Ticaret Odası’nın (TATSO) Berlin’de ya...
-
Nissan, Micra alan herkesin ayaklarını yerden kesecek bir kampanya düzenledi. Micra alacak herkese tek taş yüzük hediye ediliyor. Nissan, ta...
-
Barkoduna bakarak ürünün ne malı olduğunu anlayabilirsiniz 00-13 Amerika Birleşik Devletleri-Kanada 400-440 Almanya 45-49 Japonya 50 İngilt...
-
Ekonomist dergisinden Kayhan Öztürk, bu haftaki Finans Koridoru adlı köşesinde ilginç bir anektod aktardı: "Worldcard'ın 15'nci...
-
Türkiye'nin dörtte biri kendine yetiyor. 2006 yılında 18 ilin bütçesi fazla verirken, 1 ilde de yapılan harcamalara eşit tutarda gelir e...
-
Pazara sunulduğu 2006 yılından bu yana 1200 adetten daha fazla satılma başarısı yakalayan Q7 ailesinin V12 TDI versiyonu aynı zamanda ...
-
VW Polo'dan Passat'a kadar tüm 2008 model otomobilleri için yüzde 6.3'e varan peşin alım indirimi, takas desteği, 60 aya kadar ...
-
Uluslararası Otomotiv Sektörü Raporu (2006), Türkiye’nin 991 bin 621 adetlik binek ve hafif ticari araç üretimiyle dünyada 18’inci sıradan 1...
-
Macaristan'da, deposu sadece 2 dolara dolan, elektrikli otomobilin tanıtımı yapıldı. Elektrikli otomobillerin distribütörü Comtex Gr...
-
Bazı markalar bazı alanlarda uzmanlaşmıştır. Örneğin Jeep markası denince akla hep arazi araçları gelir. Japon üretici Daihatsu da minik o...
Geçmiş Yazılar
-
▼
2006
(234)
-
▼
Nisan
(16)
- Az yakıtla, çok yol nasıl yapılır?
- OBEZİTE HESAPLAMASI
- Bursa'dan dünyaya amörtisör
- Otomotiv devlerinin parça ihtiyacı Bursa'dan
- Acı Ama Gerçek
- Digital Değişim Devam Ediyor
- Ünlüler, Efendimizi nasıl anlattı?
- Takımların Simgeleri
- Hacker'ler misyoner siteleri çökertti
- Doğalgaz sevinci
- Hangi otomobil markası kaç sattı?
- İyi ücret veren şirketler hangileri?
- Biz hepimiz biriz
- Korkuyor bunlar....
- Sağduyu düşmanlığı
- TATLI CEZA
-
▼
Nisan
(16)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder