Pazar, Temmuz 08, 2007

Dizel ve otomatik birarada


Türkiye’de üretilen ve 5 kıtada 84 ülkeye ihraç edilen Megane Sedan’da Expression ve Privilege ekipman seviyeleri ile sunulan bu versiyonun kullanımı, “tam otomatik şanzıman” sayesinde vites geçişleri sarsıntısız gerçekleşiyor, ayrıca yokuşta kalkışta kayma riski yaşanmıyor. Daha önce 1.6 16v motor seçeneği ile kullanılan otomatik vites kutusu, dizel motorun sağladığı sürüş keyfini daha da arttırmayı amaçlıyor. Megane Sedan’da dizel ve otomatik keyfini birarada yaşamanın baz fiyatıysa 43.900 YTL.

Megane’de kullanılan 1.5 dCi 100 HP otomatik vitesli versiyon, manuel vitesli versiyonda olduğu gibi performans, dinamizm, akustik konfor ve yakıt tüketimi bakımından potansiyelin en iyi şekilde kullanılmasına olanak sağlanıyor. 4000 d/d’de 100 HP güç ve 1900 d/d’den itibaren 200 Nm tork üreten 1.5 dCi motor, 100 km’deki 5.8 litrelik ortalama yakıt tüketimi ile de dikkat çekiyor. Aracın egzoz emisyon değeri ise 153 gr CO2 /km olarak belirtiliyor.

Aracın motor/şanzıman uyumunu en üst seviyeye getirmek için özel bir işlemci hazırlanmış. Bu işlemci vites geçişlerini daha akıcı kılıyor. Örneğin ani bir frenlemede otomatik olarak vites düşüşü sağlıyor. İşlemci, sürüş tarzını, yol koşullarını ve aracın ağırlığını dikkate alıyor. Bu amaçla, vites kutusu işlemcisi 1.5 dCi 100 HP motorun özelliklerine göre özel olarak uyarlanmış. Tek dokunuşlu modda, mekanik organların korunması amacıyla herhangi bir motor devrine uygun olmayan bir üst veya bir alt vitesin seçimi dikkate alınmıyor. Yavaşlama durumunda ise, hangi mod seçilmiş olursa olsun, hıza en uygun vites otomatik olarak devreye giriyor. Dolayısıyla motorun aşırı yüksek veya aşırı alçak devirde çalışması olanaksız kılınmış oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder