markalar
- ALFA ROMEO
- AUDI
- BENTLEY
- BMW
- BUGATTI
- CHERY
- CHEVROLET
- CHRYSLER
- CITROEN
- DACIA
- DAIHATSU
- DODGE
- ETOX
- FERRARI
- FIAT
- FORD
- GAZ
- GEELY
- HGS
- HONDA
- HYUNDAI
- JAGUAR
- JEEP
- KARSAN
- KIA
- LAMBORGHINI
- LANCIA
- LAND ROVER
- LOTUS
- MASERATI
- MAZDA
- MERCEDES
- NISSAN
- OPEL
- OSCAR
- PEUGEOT
- PORSCHE
- PROTON
- RENAULT
- SAAB
- SAMAND
- SEAT
- SKODA
- SUBARU
- SUZUKI
- TATA
- TOYOTA
- VIPER
- VOLKSWAGEN
- VOLVO
Son Yorumlar
Anadolu Ajansı Güncel Haberler
Pazar, Temmuz 08, 2007
Dizel ve otomatik birarada
Türkiye’de üretilen ve 5 kıtada 84 ülkeye ihraç edilen Megane Sedan’da Expression ve Privilege ekipman seviyeleri ile sunulan bu versiyonun kullanımı, “tam otomatik şanzıman” sayesinde vites geçişleri sarsıntısız gerçekleşiyor, ayrıca yokuşta kalkışta kayma riski yaşanmıyor. Daha önce 1.6 16v motor seçeneği ile kullanılan otomatik vites kutusu, dizel motorun sağladığı sürüş keyfini daha da arttırmayı amaçlıyor. Megane Sedan’da dizel ve otomatik keyfini birarada yaşamanın baz fiyatıysa 43.900 YTL.
Megane’de kullanılan 1.5 dCi 100 HP otomatik vitesli versiyon, manuel vitesli versiyonda olduğu gibi performans, dinamizm, akustik konfor ve yakıt tüketimi bakımından potansiyelin en iyi şekilde kullanılmasına olanak sağlanıyor. 4000 d/d’de 100 HP güç ve 1900 d/d’den itibaren 200 Nm tork üreten 1.5 dCi motor, 100 km’deki 5.8 litrelik ortalama yakıt tüketimi ile de dikkat çekiyor. Aracın egzoz emisyon değeri ise 153 gr CO2 /km olarak belirtiliyor.
Aracın motor/şanzıman uyumunu en üst seviyeye getirmek için özel bir işlemci hazırlanmış. Bu işlemci vites geçişlerini daha akıcı kılıyor. Örneğin ani bir frenlemede otomatik olarak vites düşüşü sağlıyor. İşlemci, sürüş tarzını, yol koşullarını ve aracın ağırlığını dikkate alıyor. Bu amaçla, vites kutusu işlemcisi 1.5 dCi 100 HP motorun özelliklerine göre özel olarak uyarlanmış. Tek dokunuşlu modda, mekanik organların korunması amacıyla herhangi bir motor devrine uygun olmayan bir üst veya bir alt vitesin seçimi dikkate alınmıyor. Yavaşlama durumunda ise, hangi mod seçilmiş olursa olsun, hıza en uygun vites otomatik olarak devreye giriyor. Dolayısıyla motorun aşırı yüksek veya aşırı alçak devirde çalışması olanaksız kılınmış oluyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
En çok Okunanlar
-
Koç’un İzmit’teki Ford Otosan fabrikasında çalışan işçilerin namaz kıldıklarından dolayı işten çıkarıldığı iddiaları sivil toplum kuruluşlar...
-
BAŞBAKAN Recep Tayip Erdoğan’ın açıkladığı yeni pakette yer alan otomotivde ÖTV indirimli, fiyatlara en az 3 bin TL ucuzlama şeklinde yansıy...
-
Her pul, üstünde taşıdığı çizgilerle farklı anlamlar taşır. Kimi Malazgirt’i hatırlatır kimi Peyami Safa’yı… Kimi de yıldönümlerini anımsatı...
-
Samanyolu TV’de yayınlanan Yeşil Elma programına katılan İsmail Türüt, geçirdiği trajikomik kaza nedeniyle yaralandı ve yüzü gözü kanlar içi...
-
Volvo’nun Auto Show’da sergilediği yeni modeli C30 önümüzdeki yıl Türkiye’de yollara çıkacak. C30’un Şubat 2007’de piyasaya çıkması planlanı...
-
Konsept Tourneo Connect BEV, ticari elektrikli araç teknolojisinin kombi modele nasıl uygulanacağının mükemmel bir örneği. Araçtaki BEV ...
-
Fiat'tan yapılan yazılı açıklamaya göre, Koç Holding-Fiat Auto ortaklığı ile Türkiye'de faaliyet gösteren Fiat markasının binek otom...
-
5.3 metre uzunluğa ve 1.4 metre yüksekliğe sahip bu lüks spor sedan konsepti, 2 litrelik benzinli V6 motor ve elektrik motorunu kombin...
-
Yıllardır pek çok habere konu olan, ama bir türlü gerçekleşemeyen; Mevlana Celaleddin-i Rumî’nin sinema filmi projesi konuşuladursun, TRT be...
-
Son yıllarda belediyelerin düzenlediği toplu sünnet organizasyonları moda oldu. İlk olarak Refah Partili belediyelerin başlattığı toplu s...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder