Pazar, Temmuz 08, 2007

Örümcek Türkiye’de



İlk örneği 1990’lı yılların başında tanıtılan ve üretildiği günden bugüne büyük ilgi gören Alfa Spider, Alfa Romeo’nun bu alandaki geleneğini yansıtıyor. Yandan bakıldığında kısa aks mesafesi, uzun motor kapağı ve kompakt, arkaya doğru yerleştirilmiş kabin; aracın sportif, dinamik görünümünü artırıyor. Yeni Spider’ın tasarımında katlanılabilir bez tavan ve doğrudan, ünlü Giuletta Spider’dan alınan arka omuz gibi bazı unsurlar, Alfa Romeo geleneğinde en iyi biçimleriyle bulunuyorlar.
Alfa Romeo tasarım merkezi ve Pininfarina’nın ortak çalışması olanAlfa Spider’ın kalbinde 2.2 litre 185 HP ve 3.2 litre 260 HP benzinli motorlar yatıyor. Her iki motor tipinde de 6 kademeli düz ve otomatik vites seçeneği sunuluyor. Alfa Spider, Alfa Romeo mühendisliğinin son ürünlerinden biri olan JTS (Jet Thrust Stoichiometric) teknolojisi ile geliştirilmiş, Euro 4 normlarına uygun motorlara sahip. Yakıt tüketimi artırılmadan maksimum motor gücü almayı hedefleyen bu sistem doğrudan yanma odasına yönelen enjektör prensibiyle çalışıyor. 0’dan 100 km/s’e 8,8 saniyede ulaşabilen 2,2 litre motor, 100 km.de ortalama 9.4 litre yakıt harcıyor. Q4 sürekli dört çeker sistemine sahip 322 Nm torklu 3,2 litre motorlu versiyon ise 0’dan 100 km/s’e 7 saniyede ulaşıyor. Alfa Spider, 1830 mm’lik genişliği ve 4393 mm’lik uzunluğu ile dikkat çekiyor. Tasarımının en önemli unsuru olan açılır tavan, geliştirilmiş yeni hidrolik sistemi ile çok daha hızlı ve güvenli bir şekilde açılıp kapanabiliyor.
Özel olarak üretilmiş iki farklı yüzeyden oluşan tavanın dışarıdan gelebilecek etkilere karşı dayanıklılığı artırılırken, tavan kapalıyken yüksek hızla seyir halinde bile yolcu kabinindeki yol ve rüzgar sesi seviyesi minimuma indiriliyor. Yenilikçi ve ileri aktif- pasif güvenlik sistemlerine sahip Alfa Spider’da, sürücü ve ön yolcu diz hava yastıkları ile birlikte toplam 8 havayastığı, ABS, EBD (Elektronik fren güç dağılımı), 3 noktadan gergili emniyet kemerleri, FPS yangın önleme sistemi gibi özellikler standart bulunuyor. VDC elektronik stabilite programı, ASR patinaj önleyici sistem, MSR motor fren torku düzenleyici, HBA hidrolik fren destek sistemi, Hillholder yokuş yukarı kalkış desteği gibi gelişmiş özellikler de standart olarak sunuluyor. Dünyanın en gelişmiş ses sistemlerinden Bose ses sistemi ve MP3 çalar seçenekleri de Spider’da opsiyonel olarak sunuluyor. Microsoft ile ortak geliştirilen, 5 cep telefonuna kadar Bluetooth bağlantısı sağlayabilen, ve aynı zamanda tüm MP3 çalarlarla uyumlu sesle komut teknolojisine sahip Blue&Me sistemi de geniş opsiyon seçenekleri arasında yer alıyor. Bu sistemle, arama geldiği anda otomatik olarak müziğin sesi kısılıp arayan kişinin sesi hoparlöre veriliyor. Kullanıcı, cep telefonu cebinde veya çantasında bile olsa rehberindeki numaraları kontrol panelinde görerek direksiyondaki kontrol düğmeleri ile bu numaralar arasında ilerleyebiliyor.
Sistem, şuan pazarda olan tüm bluetooth özellikli cep telefonları ile uyumlu olup, gelecekte uygulanacak yeni standartlara ve gelişen teknolojiye paralel olarak güncellenebilme özelliğine sahip. Telefon özelliklerinin yanı sıra sürücünün MP3 çalar veya USB belleğine kaydedilmiş olan şarkılar arasından istediğini sesli komut vererek çalmasına fırsat veren Blue&Me, eğlenceli yolculukları garanti ediyor. Bu dijital cihazlar, USB girişine bağlandıktan sonra elektronik panel üzerinde albüm, şarkı adı gibi detaylar görüntülenebiliyor ve kullanıcı direksiyon üzerindeki kumandalar vasıtası ile istediği parçayı seçebiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder