Çarşamba, Temmuz 11, 2007

Mercedes-Benz C 63 AMG





40 yaşına basan AMG’den yeni bir spor model. C serisinin 5. nesil AMG versiyonu, C 63 AMG, 6.3 litre hacminde V8 motor ile beraber, standart modelinden bir çok farklılıklara sahip.

6208 santimetreküp hacmindeki motor, 6800 devirde 457 beygir üretiyor. 2000-6250 devir arasında sürekli olarak 500 Nm üzerinde tork üreten motor, en yüksek değerine 5000 devirde 600 Nm üreterek ulaşıyor. Bu değerler herhangi bir motor devrinde son derece yüksek çekiş anlamına geliyor.

7 vitesli otomatik şanzıman, 3 farklı moda sahip: Spor “S”, konfor “C” ve manuel “M”. Şanzıman “S” modunda “C”den yüzde 30 daha hızlı çalışırken, tamamen sürücü isteğine göre vites atan “M” modu yüzde 50 daha hızlı. 7G-Tronic şanzıman, vites küçültürken ara gazı vererek hem sürücüsüne farklı bir tecrübe yaşatıyor hem de viraj öncesi fren yapıldığında ağırlık değişimini engelliyor.

Standart C modellerinden farklı olarak AMG modelinin ön aks sistemi tamamen farklı. Ön iz genişliği 35 milimetre artarken, bağlantı üç noktadan yapılmış. Aracın ön çamurlukları da artan genişlik doğrultusunda şişirilmiş. Sonuçta, yol tutuşu artmış, burulma azalmış ve yüksek dinamik şartlar altında daha iyi frenaj sağlanmış. Geliştirilen arka amortisörler ile beraber, iz genişliği de 12 milimetre artmış.

Önde 235 arkada 255 milimetre genişliğimdeki lastikleri, 18 veya 19 inçlik jantlar ile kombin yapmak mümkün.

Fren diskleri önde 6 pistonlu ve 36 santim çapında. Arkada ise dört pistonlu 33 santimlik diskler kullanılmış.

ESP sistemi de yanı şanzıman gibi, 3 farklı ayara sahip. Sistem tamamen devre dışı da bırakılabiliyor, “ESP SPORT” moduna alınarak, daha spor bir sürüş de sağlanabiliyor.

Maksimum hızı 250 km/s de elektronik olarak sınırlandırılmış olan C 63 AMG’nin 0-100 km/s hızlanması 4.5 saniye sürüyor.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder