Çarşamba, Temmuz 25, 2007

FIAT Linea







Biri 1.4 lt 77 HP Fire motor diğeri ise 1.4 lt 120 HP turbo beslemeli T-Jet motor olurken Multijet motor yakıt tüketimiyle en ekonomik seçenek olarak da öne çıkıyor. 1.3 Multijet motorlu Lineaların fiyatları 31.750 YTL’den başlarken test aracımızda olan donanım seviyesiyle birlikte 37.800 YTL’ye kadar çıkıyor.



Sınıfının en uzun otomobili olma özelliğiyle öne çıkan Linea 4560 mm’lik uzunluğu ve 1733 mm’lik genişliğiyle oldukça iddialı. 2600 mm’lik dingil mesafesi ise otomobilin iç mekanına pozitif yansımış. C segmentinde Volkswagen Jetta ve Renault Megane gibi güçlü rakiplerine karşı tasarımı, donanımı ve ergonomisiyle ön plana çıkmak isteyen Linea kişisel zevkler haricinde bu hedefini büyük ölçüde gerçekleştirmiş gibi de gözüküyor.



Geniş yan aynalar oldukça kolay bir kullanım sunuyor. Arka tasarımda da tamponun köşelerine uzanan stoplar oldukça şık. İç mekanda kullanılan malzeme kalitesi eski modellere oranla daha iyi. Kendine özgü bir ön konsola sahip olan Linea’da çiftyönlü elektronik klima ve Blaupunkt Radyo-CD çalar yer alıyor. Güvenlik açısından 6 hava yastığı, ABS, EBD gibi önemli donanımları bulunan Linea’da ayrıca 1.4 lt T-Jet motorla birlikte opsiyon olarak ESP de sunuluyor. Fakat ESP seçeneği opsiyon listesinde dahi 1.3 Multijet motorda mevcut değil. Linea’nın en büyük yeniliği ise Active donanım paketi hariç her modelde standart olarak sunulan ve Microsoft ortaklığıyla geliştirilen Blue&Me sistemi. Bu sistem sayesinde araç içerisinde bluetooth bağlantısı kullanran Blue&Me sistemine bağlanmak mümkün. Gelen çağrılar ve yapılan çağrılar esnasında araç hoparlöründen konuşma imkanı sağlayan sistem, ses tanıma özelliğiyle söylediğiniz telefon numarasını da arayabiliyor. Ayrıca gelen kısa mesajları hoparlörden sesli olarak okuyan Blue&Me sistemi aynı zamanda kısa mesajın göstergeler arasındaki dijital bölümden de takip edilmesine olanak tanıyor. Cep telefonundaki ses ve müzik dosyalarının da çalınmasına olanak tanıyan Blue&Me, torpido gözü içerisindeki USB bağlantısıyla MP3 player gibi kişisel müzik aletlerinden de veri aktarımına imkan sağlıyor.



1.3 litrelik Multijet motora sahip Linea’da sadece 90 HP güç üreten seçenek kullanılırken, 200 Nm’lik torkunu 1750 d/d’den üretmeye başlayan motor turbo devreye girince keyifli bir kullanım sunuyor. Fakat turbo devre girene kadar tam anlamıyla çekiş fakiri olan Linea, malesef oldukça cansız. Bu otomobilin performanstan çok yakıt tüketimi konusunda iddialı olduğu göz önüne alındığında ise Linea’nın sunduğu performans tavan yapıyor. 1.3 litrelik motor fabrika verilerine göre 100 km/de ortalama 4,9 lt yakıt tüketim değeri sunduğu iddia edilirken yoğun klima ve şehiriçi kullanımı esnasında 100 km/de 6,5 litrelik yakıt tüketim değerine ulaştık. Fakat Linea’nın 100 km’de 4.9 litrelik yakıt tüketim rakamını yakalaması hiç de zor değil gibi gözüküyor. Önde disk arkadaysa kampana fren sistemine sahip olan Linea’nın belki de en eleştirilecek yanı frenleri, fakat dozlaması iyi olan frenler kullanıcısına nerde ne zaman duracağını iyi hissettiriyor. Linea’nın motoru dışında en beğendiğimiz yanıysa süspansiyonları oluyor. Sertliği çok iyi ayarlanmış süspansiyonları Linea’nın hem yol tutuşuna pozitif yönde etkirken hem de konfordan hiç ödün vermiyor. Oldukça sessiz çalışan süspansiyon sistemi yol bozukluklarını minimum seviyede içeriye alıyor ve neredeyse hiç ses yapmıyor.


2 yorum:

  1. Ben Taci KONUK 3 GÜNLÜK LİNEA SAHİBİYİM ARABANIN ÖZELLİKLERİ VE YOL TUTUŞU ÇOK GÜZEL ANCAK SANIRIM AERODİNAMİK SORUNU VAR SANIRIM ÇÜNKÜ 120 KM VE ÜZERİNDE AŞIRI RÜZGAR SESİ ALIYOR

    YanıtlaSil
  2. ben de 1 haftalık linea sahibiyim. seri ve yol tutuşu da güzel. sürücüye kolaylık sağlayan özellikleri var. arabayı en azından test edin cok etkileneceksiniz. bende daha önce 2005 laguna vardı yol tutuşu olarak demiyorum ama diğer özelliklerinde ondan üstün

    YanıtlaSil