Çarşamba, Temmuz 25, 2007

Seat Leon FR 2.0 TFSI








Aynı motor ve benzer performanstaki otomobilleri bu sayede daha makul fiyatlara alabilmek mümkün olabiliyor. Buna örnek olarak 2.0 lt TFSI motorlu Seat Leon’un 63 bin 220 YTL’lik fiyatının, aynı motora sahip kuzeni Golf GTI’dan yaklaşık 5 bin 500 YTL daha ucuz olmasını gösterebiliriz.


Seat Leon, her ne kadar kardeşleri Toledo ve Altea’yla aynı burun yapısını paylaşsa da, onlardan çok daha çekici ve dinamik bir görüntüye sahip. İlk defa 2000 yılında “Salsa” konsept otomobilinde gördüğümüz bu tasarım anlayışı, adeta Seat markasının görsel kimliği oldu. Çekik gözlü farların ön çamurluklardan arka kapıya doğru akan çizgisinin ilk anda dikkat çektiği otomobile yandan bakıldığında arka kapı kollarının eksik olduğu fark ediliyor. Daha önceden Alfa 156’da rastladığımız bu tasarım detayına şaşırmamalı. Çünkü Seat Leon’un tasarımcısı Walter de Silva’nın özgeçmişine baktığımızda Alfa 156’yı da tasarlamış olduğunu görüyoruz.


Cupra gelene kadar en güçlü Leon unvanını elinde bulunduracak olan FR, görsel yönden diğer Leon’lara göre farklara sahip. Farklı bir ön tampon uygulanan otomobilde bal peteği tasarımlı havalandırma ızgaraları kullanılmış. Alt kısmı siyaha boyanan difüzör görünümlü arka tampon da FR’ın farklarından bir tanesi.


Otomobilin iç mekanında spor koltuklar ve FR logolu vites topuzunu saymazsak sportifliği vurgulayan detaylar yok. Kokpit, görünüm olarak dış tasarıma göre sönük kalsa da ergonomik olarak sorunsuz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder