Pazar, Aralık 23, 2007

Clio Grand Tour sadece Türkiye'de üretilecek


Oyak Renault Genel Müdürü Gabillet, Renault'un sadece Bursa'daki fabrikasında üretilecek ve yakında satışına başlanacak Clio Grand Tour'dan yılda 60 bin adet üretileceğini ve bunun yüzde 90'dan fazlasını ihraç edeceklerini açıkladı.

Bursa'daki fabrikada yılda 60 bin adet üretilecek Clio Grand Tour'ların yüzde 90'dan fazlasını ihraç edeceklerini kaydeden Gabillet, yeni modelin neden Türkiye'de üretildiği konusuna değinirken, parametrelerden birinin piyasalara en yakın noktada üretim yapmak olduğunu, ayrıca fabrikanın üretim esnekliğini artırarak farklı sınıflarda daha çeşitli ürün üretimi gerçekleştirebilir duruma gelmesinin de çok önem taşıdığını ifade etti.

Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Gabillet, projeyle ilgili nihai stratejik kararın Renault Fransa'nın olduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti:
“Her ülkeden çeşitli öneriler gelebilir. Bu sınıfla ilgili dünyada bir talep oluştu. Bu ürün, Türkiye pazarından daha çok ihracata yönelik. Biz de Clio için zaten yapılmış mevcut yatırımlarımızı da değerlendirdik. Projeyi Türkiye'de üretebilmek için ben Oyak Renault'un avantajlarını sıraladım ve bu avantajların değerlendirilmesiyle projeyi Türkiye'ye almayı başardık.”

Oyak Renault'daki kapasite artışlarıyla Renault 2009 Kontratı ile hedeflenen artı 800 bin araç üretiminin dörtte birinin Türkiye tarafından gerçekleştirilebileceği bir seviyeye geldiklerini belirten Gabillet, bunun Oyak Renault'lulara büyük bir sorumluluk yüklediğini, bütün imkanları kullanarak bu üretimi gerçekleştirmek istediklerini söyledi

“DİZEL MOTOR ÜRETİMİNE BAŞLAYACAĞIZ”

Alain Gabillet, Türkiye'de binek araçlar için dizel motor üretimine başlayacaklarını ve yerli parça kullanımını artırmak için gerekli yan sanayiyi Türkiye'de bulmak istediklerini, zorlanmalarına rağmen bu konuda ısrarla çalıştıklarını kaydetti.

Gabillet, “Örneğin, şu anda silindir blokları gibi bazı parçaları rekabetçi fiyat ve kalitede üretecek yerli yan sanayi firması bulmakta zorlanıyoruz. Yerli parça konusundaki ısrarlarımıza rağmen bunları başlangıçta Hindistan'dan ithal etmek zorunda kalacakmışız gibi geliyor” diye konuştu.

Bu konuda yan sanayi üreticilerinin beklentileri bulunduğunu ve ümitli olduklarını dile getiren Gabillet, Clio Grand Tour'da yerlilik oranının yüzde 65 olduğunu, bunun Clio Grand Tour'a özel parçalarda ise yüzde 90'a ulaştığını bildirdi.

Gabillet, bir soru üzerine de, 1973 yılında öğrenciyken turizm ve inceleme amaçlı geldiği Türkiye'de Renault fabrikasını gezdiğini, o zaman bu ülkeye tekrar geleceğini söylediğini, ancak böyle olacağını tahmin etmediğini kaydetti.

BURSALI CLIO'NUN 3 ADI VAR

Clio Ürün Direktörü Jean Baptiste Sicot da yeni Clio'nun 3 adı bulunduğunu, Fransa ve Yunanistan'da Clio Estate, İngiltere'de Clio Sport Tourer ve diğer tüm ülkelerde ise Clio Grand Tour olacağını belirterek, adları seçme sorumluluğunun ülkelere ait olduğunu kaydetti.

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ise Clio Grand Tour'u Türkiye'de mayıs, Grand Modus ve yeni Modus'u da haziran ayı başında satışa sunmayı planladıklarını kaydederek, Clio Grand Tour'un fiyatı konusunda birşey söyleyemeyeceğini, kendi ticari sınıfı içerisinde rekabetçi olacağını ifade etti.

Verilen bilgiye göre, Clio'ya kıyasla yüzde 50 geniş yükleme hacmi bulunan Clio Grand Tour, 3 benzinli ve 3 dizel motor seçeneğiyle tüketicilerin beğenisine sunulacak. Yeni model için 40 milyon avrosu Bursa Oyak Renault fabrikalarında olmak üzere 80 milyon avronun üzerinde yatırım yapıldı.

Grand Modus'ta ise 16 santimetre ilave uzunluk, geniş bagaj ve raylı 3 arka koltuk bulunuyor. Grand Modus ve yeni Modus, ülkelere bağlı olarak benzinli motor arzı 16 supaplı 3 motordan oluşuyor. Sadece İspanya Valladolid fabrikasında üretilen Grand Modus ve yeni Modus için 110 milyon avroluk proje yatırımı gerçekleştirildi. Söz konusu araçlar İtalya'da 21 Aralık'tan itibaren satışa sunulacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder