Perşembe, Eylül 16, 2010

Otomobile ödenen fazla para alınabilir


Türkiye’de milyonlarca araç sahibinin, indirimli Motorlu Taşıtlar Vergisi uygulamasını bilmediği için, son beş yılda fazladan vergi ödediği ortaya çıktı. Tüketiciler Birliği'nin adımıyla iade yolu açılacak..

Tüketiciler Birliği, indirim kapsamına girdiği halde, indirimden yararlanmadığı için fazladan vergi ödeyen araçların listesini çıkardı. Yapılan araştırmada, bu kapsamda değişik tip ve modellerde yaklaşık 500 aracın bulunduğu belirlendi. Araçların sahiplerinin fazladan ödediği vergi tutarı ise 500 liraya kadar yükseliyor.

Tüketiciler Birliği Genel Başkan Vekili Avukat Hakan Tokbaş’ın hazırladığı “Motorlu Taşıtlar Vergisi Dosyası’na göre, “Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanunu 5. maddesine dayanılarak çıkartılan 14 Aralık 2004 tarihli Bakanlar Kurulu kararı ile 2005 yılı başından itibaren indirimli MTV uygulaması başlatıldı. Karara göre, “otomobil, kaptıkaçtı, arazi taşıtı ve benzeri araçlar” için ödenecek MTV tutarı, aracın kasko değerinin yüzde 5’ini aşıyorsa bir alt sınıftan vergi alınacak.

Örneğin, 1900 cm3 motor hacmine sahip ve 4 yaşında bir aracınız var. Aracınızın 2010 yılı MTV’si bin 384 lira. Eğer aracınızı kasko değeri 27 bin 680 liradan daha az ise, ödediğiniz vergi kasko değerinin yüzde 5’inden fazla demektir. Bu durumda indirimden faydalanma hakkı elde etmiş oluyorsunuz ve bin 384 lira yerine bir alt kademe olan 893 lira vergi ödemeniz gerekiyor. Kazancınız da 491 lirayı buluyor. Söz konusu indirim, tüm araçlar için geçerli olduğu için, araç sahiplerinin 2005 yılından itibaren bu hesaplamayı yapması gerekiyor.

İNDİRİMDEN NASIL YARARLANILIYOR?
Maliye Bakanlığı, araçların kasko değerlerini hesaplamadığı için, dilekçe vermeden hiçbir aracın vergisinde indirime gitmiyor. Vergiler, yaş ve silindir hacmi dikkate alınarak yapılan sınıflardan ödenmeye devam ediliyor. İndirimden yararlanmak için şu yolu izlemeniz gerekiyor:

• Öncelikle aracınızın kasko değerini sigortanızdan öğrenin.

• Kasko değerinin yüzde 5’ini hesaplayın.

• Çıkan sonuç, ödediğiniz yıllık MTV’den yüksek çıkıyorsa, fazladan ödeme yapmışsınız demektir.

• Bu işlemin ardından, sigorta şirketinizden aldığınız kasko formu ile birlikte vergi dairesine giderek, düzeltme dilekçesi vereceksiniz.

• Bu haktan, aracını kasko yaptırmayanlar da yararlanabilecekler.

Tam otomatik MiTo Türkiye'de




Alfa Romeo'nun lüks küçük sınıfta yer alan modeli MiTo'nun TCT kodlu çift kavramalı 6 ileri otomatik şanzımanlı versiyonu, Türkiye'de satışa sunuldu.

Alfa Romeo Türkiye'den yapılan açıklamada, 135 HP güç üreten yeni nesil Multiair teknolojili benzinli motor ile kombine edilen TCT şanzımanlı Alfa Romeo MiTo versiyonunun, anahtar teslim satış fiyatının 23 bin 900 euro olduğu bildirildi.

Açıklamaya göre, Alfa Romeo 1.4 135 HP TCT'nin standart donanımları arasında 7 havayastığı, ABS, VDC (ESP), ASR, MSR, DST, Hillholder, Q2 Elektronik kilitli diferansiyel, D.N.A sürüş sistemi, Start&Stop sistemi, MP3 çalarlı ve direksiyondan kumandalı müzik sistemi, krom çerçeveli farlar, krom dış detaylar, 16 inç alaşım jantlar, çift iklimlendirmeli otomatik klima gibi ekipmanlar yer alıyor.

135 HP'lik güç ve 230 Nm tork üreten Multiair teknolojili ve 1.4 litre silindir hacimli turbo motorlu Alfa Romeo Mito TCT, 207 km/s'lik son hız değerine sahip. Hem manuel hem tam otomatik kullanm moduna sahip olan ve sarsıntısız çalışma özelliğiyle dikkat çeken TCT şanzımanlı MiTo, 0-100 km/s hızlanmasını ise 8.2 saniyede tamamlayabiliyor. Standart olarak sunulan Start&Stop özelliğinin etkisiyle 100 km'de 5.5 litrelik yakıt tüketim değeri bulunuyor.

Pazar, Eylül 05, 2010

Yeni X3 Kasım'da Türkiye'de

X5 modelinin yenilenmesinin ardından X3 modelinin ikinci nesli de BMW'nin ABD California'daki üretim tesislerinde üretilmeye başlıyor.

Ekim ayında İstanbul'da düzenlenecek olan Autoshow 2010'da Türkiye'de ilk kez görücüye çıkıp, Kasım 2010 itibariyle satışa sunulacak olan Yeni X3, sınıfının ötesinde özelliklere sahip.

SAV segmentine yeni bir boyut katacak olan Yeni X3, kaslı motor kaputu, böbrekleri ve dinamik görünümünün yanında selefine gore pek çok yeniliği de bünyesinde bulunduruyor.

BMW'nin patentli dört tekerlekten çekiş sistemi olan xDrive, Yeni X3'de de kullanılıyor. İsteğe bağlı olarak sunulan performans kontrolü, hıza duyarlı servotronic direksiyonu, ön tekerlekleri döndürmek için gerekli olan direksiyon hareketini azaltan sportif direksiyon seçeneği ile alınabilmekte. Sportif direksiyon sayesinde Yeni X3'ü park ederken ve virajları dönerken daha az direksiyon turuna ihtiyaç duyuluyor.

Yakıt tüketim değerlerine bakıldığında 2 litrelik dizel motor 100 km'deki ortalama 5,6 litrelik tüketimi ve kilometre başına 149 gramlık CO2 salımı ile verimlilik konusunda yeni bir kıstas oluşturuyor.