Cumartesi, Mayıs 27, 2006

İlahiyatçılara artık öğretmenlik yok

YÖK Genel Kurulu'nda alınan kararla, ilahiyat fakültelerinde öğretmen yetiştirme dönemine son verildi. Genel Kurul'un dünkü toplantısında, toplam 10 ilahiyat fakültesinde bulunan ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliği eğitim fakültelerine bağlandı. 28 Şubat sürecinde alınan bir kararla, daha önce ilahiyat fakültesi mezunlarının yaptığı din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliği için ayrı bir bölüm açılmıştı. Toplam 10 ilahiyat fakültesinde açılan ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliği bölümlerinden yetişenler, öğretmenlik yapabiliyordu. Dün yapılan YÖK Genel Kurulu'nda ilahiyat fakültelerine bağlı öğretmenlik branşı, bu fakülteden alınarak, eğitim fakültelerine bağlandı. Böylece ilahiyat fakülteleri ile öğretmenlik mesleği arasındaki fark tamamen kalkmış oldu.
Başörtü sorununa çözüm! Öğretmenlik mesleği yapanların öğrencilere örnek olması nedeniyle, başörtülü görev yapamayacağı yönünde alınan Danıştay kararının da etkisi olduğu iddia edilen söz konusu bu kararla, daha önce ilahiyat fakültesinde yetişen ve başörtü konusunda daha esnek davranıldığı savunulan öğrencilerin, disipline alınmasının amaçlandığı öne sürülüyor. Ankara, Atatürk, Çukurova, Dicle, 9 Eylül, Erciyes, Marmara, 19 Mayıs, Selçuk ve Uludağ üniversitelerinin ilahiyat fakültelerindeki toplam 10 din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliği bölümü, eğitim fakültelerine bağlanacak. Toplam 470 kontenjanlı bölümlerin puanları da 357 ile 361 arasında değişiyordu. Bu öğrencilerin bir kısmı da öğretmenlik branşı olduğu için Milli Eğitim Bakanlığı'ndan burs alıyordu.
Gelecek yıl geçerli Karara göre, ilahiyat fakültelerinde eğitimi devam eden ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliği bölümü öğrencileri, fakülte değiştirmeyecek, girdikleri fakültelerden mezun olacaklar. Karar, 2006-2007 eğitim-öğretim yılından itibaren geçerli olacak. İlahiyat fakültesi mezunları, 1.5 yıl tezsiz yüksek lisans yaparak liselerde din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliği yapabiliyordu. Bu uygulama devam edecek. İlahiyat fakültelerinde tezsiz yüksek lisans yapan mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığı'nın ihtiyaç duyması halinde ilköğretim okullarında da görev alabiliyorlardı. YÖK'ün yaptığı düzenlemenin bu uygulamaya nasıl yansıyacağı ise henüz netlik kazanmadı. Yeni düzenlemeye göre, gelecek yıldan itibaren eğitime başlayan bölüm öğrencilerine meslek dersleri için ilahiyat fakültelerinden hocalar gelecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder