Salı, Temmuz 31, 2012

Optima özel dikim İtalyan takım elbise gibi


Avrupalı kullanıcıların ihtiyaç ve beklentilerine hitap eden Kia Optima, Türkiye'de 43 bin 500 euro ve 950 TL bandrol ve plaka masraflarından oluşan fiyat etiketiyle satışa sunuluyor. Kia Optima, ülkemizde 1.7 lt. dizel 6 ileri tiptronik otomatik vites seçeneği ile satışa sunuluyor. Yeni nesil CRDI sistemi ve geliştirilmiş motor yapısı sayesinde 100 km' de karma kullanımda 6.0 lt.'lik bir yakıt tüketim değerine sahip olan Kia Optima, yüksek motor gücü ve torku sayesinde 0-100 km/h hıza 11.6 sn'de çıkabiliyor. Yeni Kia Optima, Peter Schreyer'in liderliğindeki Kia tasarım ekibi tarafından Kia'nın Frankfurt ve California'da bulunan tasarım merkezlerinde tasarlandı. Kia'nın Baş Tasarımcısı Peter Schreyer, modelin tasarımıyla ilgili olarak şunları söylüyor: "Sade ve akıcı hatları, zarif ve belirgin tasarım unsurları ile bu yeni model, Kia'nın değişen tasarım DNA'sına yeni bir boyut kazandırıyor. Tıpkı özel dikim bir İtalyan takım elbisesi gibi göz alıcı bir duruş sergiliyor."

Pazartesi, Temmuz 30, 2012

Sarkozy gitti, Bursa ‘Wagon’u kaptı


Renault, Fransa'nın eski Cumhurbaşkanı Sarkozy’nin ‘Türkiye’de üretilmeyecek’ dediği yeni Clio Station Wagon’u (Sports Tourer) Bursa’da üretme kararı aldı.

Türkiye, yeni Clio’dan sonra Fransız Renault’un ‘Bursa’da üretilmeyecek’ dediği yeni Clio Sports Tourer’in üretimini de kaptı. Bunda Fransa’da Nicolas Sarkozy’nin yerine Francois Hollande’nin Cumhurbaşkanı olmasının etkisi olduğu belirtiliyor.

Sarkozy, Bursa’da üretilecek yeni Clio’nun tamamının Fransa’da üretilmesini isteyerek kriz yaratmış, Renault da çözümü yeni Clio’yu hem Fransa’daki Flins hem de Bursa’daki fabrikasında ortak olarak üretmekte bulmuştu. Ancak yeni Clio SW’un üretiminin Bursa’da yapılmayacağını üstüne basarak açıklamıştı.

Hürriyet'in haberine göre Renault, 200 milyon Euro’luk yatırımla Haziran ayından itibaren Oyak Renault’un Bursa fabrikasında üretmeye başladığı ve resmi fotoğraflarını Temmuz başında yayınladığı yeni Clio’nun, Station Wagon versiyonu olan ‘Clio Sports Tourer’i de Türkiye’de üretecek. Bursa’da prototipleri üretilen aracın Eylül ayında Paris fuarında yeni Clio ile birlikte sergilenmesi planlanıyor. Böylece, Oyak Renault, Bursa fabrikasında yılda 160 bin adetlik kapasiteyle 3 ve 5 kapılı yeni Clio’nun dışında Station Wagon versiyonu olan ‘Sports Tourer’i de üreterek önemli bir başarıya imza atacak.

Pazartesi, Temmuz 23, 2012

Ford Otosan'ın iki yeni modeli hattan indi


Ford'un ticari aracı Transit ürün ailesinin yeni üyeleri, Tourneo Custom ve Transit Custom, Ford Otosan Kocaeli Fabrikası'nda düzenlenen törenle hattan indirildi.

Ford Otosan Kocaeli Fabrikası'nda gerçekleştirilen törende konuşan Ford Avrupa Üretimden Sorumlu Başkan Yardımcısı Jeff Wood, Transit'in üretiminin 47 yıldır devam ettiğini belirterek, bunun Ford Avrupa ürün portföyündeki en uzun ömürlü model olduğunu ifade etti.

Ford Transit'in, ticari araçlar dünyasında saygı duyulan ve global olarak benimsenmiş gerçek bir otomotiv ikonu olduğunu belirten Wood, ''Transit modeli 47 yıldır üretilmekte ve Ford'un Avrupa ürün gamı içinde en uzun soluklu modellerinden birisi. Bugün bu uzun ve prestij dolu tarihte, tamamen yeni bir sayfa açmak üzere Transit ürün ailesinin yeni üyeleri Tourneo Custom ve Transit Custom modellerine 'hoş geldin' demek için buradayız'' dedi.

Wood, bu iki modelin, 2001 yılından bu yana Transit'in evi sayılan ve bu güne kadar 2 milyon 250 bin adet üretim yaparak dünyanın dört bir yanında 70 ülkeye ihraç eden Ford Otosan Kocaeli Fabrikası'nda üretileceğini ifade ederek, Dünya lansmanı Birmingham Ticari Araçlar Fuarı'nda yapılan Transit Custom ve Cenevre Fuarı'nda tanıtılan Tourneo Custom'ı Ekim ayının başlarında Türkiye, Avrupa ve diğer uluslararası pazarlarda satışa sunacaklarını bildirdi.

Tourneo Custum ve Transit Custom modellerinin, Ford Otosan'ın Kocaeli ve Gebze tesislerinin büyük desteği ile Ford Ürün Geliştirme Ekibi tarafından geliştirildiğini anlatan Wood, bu iki modelin hazır hale gelmesinin, ticari araç ürün portföylerinin 2013 yılı sonuna kadar yenilenme sürecinin ilk adımı olduğunu kaydetti.

Wood, Tourneo Custom ve Transit Custom modellerinin tasarım ve mühendisliklerindeki mükemmelliğinin dünya çapında üretim deneyimine sahip Kocaeli Fabrikası'nın eseri olduğunu dile getirerek, ''Tourneo Custom ve Transit Custom gibi, gelecek nesil Ford Transit modellerinin başlıca üretim merkezi, Kocaeli olmaya devam edecek'' dedi.

Salı, Temmuz 17, 2012

Yeni Jeep Compass




Tofaş çatısı altında temsil edilen ve 2012 yılında kuruluşunun 71. yılını kutlayan Jeep markasının kompakt SUV segmentindeki başarılı temsilcisi Jeep Compass, yenilenen dış ve iç tasarımı sahip versiyonuyla ülkemizde de satışa sunuldu.
80 bin 500 TL'den başlayan ekonomik fiyatıyla dikkat çeken Yeni Jeep Compass, 2.0 litre 156 HP'lik benzinli motor ve CVT otomatik şanzıman kombinasyonla sadece önden çekişli olarak bayilerde yerini alıyor.

Zengin bir donanım paketiyle müşterilerinin beğenisine sunulan Yeni Jeep Compass'ta 6 havayastığı, ESP, ABS, BAS (Fren Destek Sistemi), Yokuş Kalkış Desteği, hız sabitleyici, elektrikli devrilme önleyici, lastik basınç monitörü, 6 CD'li ve MP3 çalarlı müzik sistemi, Bluetooth, AUX girişi, otomatik klima, deri döşeme, ısıtmalı ön koltuklar, katlanabilir arka koltuklar, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, 18 inçlik alaşım jantlar, ön ve arka sis farlarıyla koyu renk arka camlar gibi ekipmanlar standart olarak yer alıyor.

Ülkemizde Tofaş tarafından temsil edilen Jeep markasının kompakt SUV sınıfında yer alan başarılı temsilcisi Compass'ın yenilenen versiyonu, 80 bin 500 TL'den başlayan satış fiyatıyla Türkiye'de de satışa sunuldu. 2012 yılında kuruluşunun 71. yılını kutlayan Jeep markasının model yelpazesindeki en önemli modeller arasında yer alan Yeni Jeep Compass, 2.0 litre 156 HP'lik benzinli motor ve CVT otomatik şanzıman kombinasyonla ve sadece önden çekişli olarak bayilerde yerini alıyor. Zengin bir donanım paketiyle Jeep tutkunlarının beğenisine sunulan Yeni Jeep Compass'ta 6 havayastığı, ESP, ABS, BAS (Fren Destek Sistemi), Yokuş Kalkış Desteği, hız sabitleyici, elektrikli devrilme önleyici, lastik basınç monitörü, 6 CD'li ve MP3 çalarlı müzik sistemi, Bluetooth, AUX girişi, otomatik klima, deri döşeme, ısıtmalı ön koltuklar, katlanabilir arka koltuklar, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, 18 inçlik alaşım jantlar, ön ve arka sis farları ve koyu renk arka camlar gibi ekipmanlar standart olarak yer alıyor. Açılır tavan isi isteğe bağlı donanım kapsamında tercih edilebiliyor.

Avrupalı Müşteriler İçin Yenilenen Tasarım!

Özellikle Avrupa pazarlarında çok hızlı bir büyüme trendi içinde bulunan kompakt SUV sınıfında müşteri beklentileri doğrultusunda Jeep Grand Cherokee modelini andıran bir tasarıma kavuşan yeni Jeep Compass, tüm Jeep modellerinde yer alan 7 çizgili ızgarasıyla ilk bakışta dikkat çekmeyi başarıyor. Bununla birlikte yeni ön çamurluklar ve ön farlarla bütünleşen bu yapı, Jeep Compass'a daha güçlü bir görünüm sağlıyor. Daha kaslı olacak biçimde tasarlanan kaput ve zorlu hava koşullarında veya off-road sürüşlerde taş ile mıcırı savuşturan ve yeni bir görüntü kazandıran koruyucu bir kaplama kuşağı ise yine dikkat çeken Jeep Compass tasarım öğeleri arasında yer alıyor. Yeni Jeep Compass'ta ayrıca inceltilmiş ve daha parlak tavan
rayları da diğer ön plana çıkan tasarımsal değişiklikler arasında bulunuyor. Yeni Jeep Compass'ın iç mekân yenilikleri arasında ise kapitone üst yüzeye sahip yeni yumuşak ön kapı panelleri ve kol dayanağı; sürücünün radyoyu kontrol etmesini sağlayan entegre kontrol düğmelerine sahip yeni nesil Jeep direksiyon simidi gibi unsurlar ön plana çıkıyor.

2.0 Litre Benzinli Motor ve CVT Şanzıman Kombinasyonu!

Yenilenme operasyonu kapsamında artık önden çekişli olarak da üretilen Jeep Compass, ülkemizde de iki tekerlekten çekişli olarak satışa sunuluyor. Daha yüksek yay ve amortisör değerleri ve denge çubuğunun artırılmış çapı ile yeniden ayarlanmış bir süspansiyona sahip Jeep Compass, ülkemizde 2.0 litre benzinli motor ve CVT otomatik şanzıman kombinasyonuyla bayilerde yerini alıyor. Chrysler Grubu mühendislerinin motor tepkisini ve hassas oran kontrolünü karşılayabilmek için 6 ileri vitesli manuel kullanım moduna da sahip yeni nesil CVT şanzımanda bir takım kalibrasyon çalışmaları yapmış olmaları ön plana çıkıyor.

2.0 litre silindir hacimli ve çok noktadan enjeksiyonlu benzinli motor, 156 HP güç ve 190 Nm tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 10.6 sn'de tamamlayan ve 183 km/s'lik maksimum hıza erişebilen yeni Jeep Compass, 100 km'de ortalama 8.2 litrelik yakıt tüketim değeriyle de dikkat çekmeyi başarıyor.

2012 Lancia New Voyager




Lancia markasının Chrysler ürün yelpazesiyle entegrasyonu kapsamında en önemli yeniliklerinden biri olarak dikkat çeken Lancia Voyager, Türkiye'de de satışa sunuldu.

MPV sınıfının öncüsü olarak dikkat çeken ve 27 yılda dünya çapında 30 milyon adetten fazla satılan Chrysler Voyager'ın Avrupa pazarlarında yollara çıkmaya başlayan Lancia markalı versiyonu, ülkemizde 163 HP'lik 2.8 litrelik dizel motor ve 6 ileri otomatik şanzıman kombinasyonuyla tercih edilebiliyor.

89 bin 300 Euro'luk satış fiyatına sahip Lancia Voyager, yeni ızgara ve ön/arka tampon tasarımı, LED ışık teknolojisini kullanan arka aydınlatma grubuyla birlikte yeni tip tavan çıtalarıyla farkını ortaya koyabiliyor. İç mekân sihirbazı olarak ön plana çıkan Lancia Voyager'ın zengin standart donanımları arasında 6 hava yastığından 40 GB'lik hard diske ve navigasyona, Stow N'Go koltuk sisteminden geri görüş kamerası ve 3 bölgeli tam otomatik klimaya kadar birçok ekipman yer alıyor.

27 yılda dünya çapında 120 ülkede otuz milyondan fazla satılan ve çok amaçlı araç sınıfının (MPV) benzersiz bir simgesi olarak dikkat çeken Chrysler Voyager'ın Avrupa ülkelerinde Lancia markasıyla pazarlanan versiyonu, ülkemizde de satışa sunuldu. Tofaş çatısı altındaki Lancia Türkiye tarafından Haziran ayı itibariyle satışa sunulan Lancia Voyager, ülkemizde sadece 163 HP güç üreten 2.8 litrelik dizel motor ve 6 ileri otomatik şanzımanlı kombinasyonla müşterilerin beğenisine sunuluyor. İç mekân sihirbazı olarak ön plana çıkan Lancia Voyager'ın zengin standart donanımları arasında; 6 hava yastığı, ESP, ABS, lastik basınç monitörü, geri görüş kamerası, arka park sensörü, yağmur sensörü, hız sabitleyici, direksiyondan kumandalı müzik sistemi, 40 GB'lik hard disk, AUX girişi, Bluetooth, UConnect Sistemi, navigasyon, deri döşeme, Stow N'Go koltuk sistemi, ısıtmalı ön ve 2. sıra koltuklar, elektrikli sürgülü sağ ve sol kapılar, elektrikli bagaj kapağı, 3 bölgeli tam otomatik klima, xenon farlar, far yıkama sistemi ve 17 inç'lik alaşım jantlara kadar birçok ekipman yer alıyor.

Lancia Voyager: Gerçek VIP Konforu!

Lancia Voyager, yeni ızgara ve ön/arka tampon tasarımı, LED ışık teknolojisini kullanan arka aydınlatma grubuyla birlikte yeni tip tavan çıtalarıyla farkını ortaya koyabiliyor. MPV segmentinin referans noktası olan Lancia Voyager, 5.21 metre uzunluğa, 1.99 metre genişliğe ve yaklaşık 3.1 metrelik aks mesafesi üzerinde 1.75 metrelik yüksekliğe sahip yapısıyla geniş bir yaşam alanı sunmayı başarıyor.

Chrysler tarafından patenti alınan Stow N'Go sistemi, Lancia Voyager'a kabin içinde pratik VIP konforu sağlayan en önemli unsurların başında geliyor. Tabana katlanabilen iki koltuk sırası ve koltuklar dik durumdayken kullanılabilecek pratik saklama kabinlerinden meydana gelen sistem sayesinde ikinci ve üçüncü sıradaki koltuklar (60/40 ayrılabilirler), başlıkları kaldırmaya gerek olmadan basit hareketlerle eğilebilir ve tabanla bütünleşecek şekilde katlanabiliyor. Bu şekilde bagajların ve özellikle büyük yer kaplayan cisimlerin taşınması için gereken yüzey elde edilirken kolaylıkla bir yükleme alanı elde edilebiliniyor. Bununla birlikte koltuklar dik konumdayken de taban panelinde yer alan pratik kabinler saklama alanı olarak kullanılabiliyor.

Yenilikçi UConnect Medya Merkezi'nde farklı multimedya kaynaklarının ve çıkışlarının kolay kontrolü için dokunmatik ekran ve ses komutları özelliği (mikrofon, dikiz aynasına yerleştirilmiştir) bulunmaktadır. Araca monte edilen multimedya dosyalarını iPod® bağlayarak veya MP3 çalarlar için yardımcı girişleri kullanarak kişiselleştirmek mümkündür. Medya Merkezi'nde aynı zamanda bir USB ara yüzüyle müzik dosyalarının, fotoğrafların veya sesli mesajların saklanabileceği 40 GB sabit disk ve modern bir Radyo/CD/DVD/MP3/WMA destekli sistem yer almaktadır. Yazılım ve navigasyon haritalarının yanı sıra sabit disk, modele göre değişiklik gösterecek şekilde yaklaşık 6,700 hat kaydedebilir. Saklama kabininde bulunan USB girişine analog bağlantıyla dijital bir cihaz bağlayarak MP3 ve WMA formatında saatlerce dijital müzik dinleyebilme imkânı da sağlanıyor.

Lancia Voyager'ın süspansiyon sistemi ise her türlü yol şartlarında keskin ve hızlı sürüş tepkisi gibi gerekliliklerin yanı sıra maksimum yolculuk konforu yaratacak şekilde Avrupa yollarında kullanım için özel olarak yeniden tasarlanmıştır. Lancia Voyager'ın ön bölümünde yeni yük koşullarına göre ayarlanmış MacPherson tipi travers ve üçgen kol; arkada ise mükemmel yol tutuşunu yakalamak için viraj demiri eklenmiş yarı bağımsız süspansiyon sistemine yer veriliyor.

Hem Dizel Hem Otomatik Lancia Voyager!

Türkiye'de 2.8 litre silindir hacimli 163 HP güç üreten motor ve 6 ileri otomatik şanzıman kombinasyonuyla satışına başlanan Lancia Voyager, sadece önden çekişli olarak müşterilerin beğenisine sunuluyor. 0-100 km/s hızlanmasını 11.9 sn'de tamamlayan ve 193 km/s'lik maksimum hıza erişebilen Lancia Voyager, 100 km'de ortalama 7.9 litre yakıt tüketiyor.

Fiat 500L



Fiat'ın satışlarına olduğu kadar marka imajına da küresel anlamda büyük katkı sağlayan Fiat 500 model ailesi, "500L" modeli ile daha da büyümeye hazırlanıyor.

Fiat'ın yeni müşteri taleplerini karşılama hedefinin bir parçası olarak ilk olarak 2012 Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Fiat 500L, hem bir MPV hem de küçük bir SUV'u andıran tasarım öğelerine sahip olmasıyla dikkat çekiyor.

Fiat'ın Sırbistan'da kurulan yeni fabrikasında bantlardan inerek yollara çıkmaya hazırlanan ve 2012 yılının son çeyreğinden itibaren Avrupa pazarlarında satışa sunulacak olan Fiat 500L, 2013 yılıyla birlikte ülkemizde de satışa sunulacak.

Fiat 500'ün 5. Yaş günü etkinlikleri kapsamında İtalya/Torino'da uluslararası basın lansmanı ile görücüye çıkan Fiat 500L, Türk otomobil severlerin karşısına ilk olarak İstanbul Autoshow 2012 kapsamında çıkacak.

Fiat Marka Direktörü Okan Baş, "Fiat'ın yeniden küçük MPV sınıfına dönüşünü müjdeleyen Fiat 500L modeliyle yeni yıla hızlı bir giriş yapmayı amaçlıyoruz. Kendini tüm dünyada sevdiren tasarım ikonu Fiat 500'ün hatlarını ve bir MPV'nin fonksiyonel yönlerini bünyesinde barındıran Fiat 500L'yi ilk olarak fuar kapsamında sergileyerek Türk müşterilerin beğenisini ölçümlemeyi amaçlıyoruz" açıklamasını yaptı.

Fiat 500L'yi Türkiye'de hem 1.3 litre ve 1.6 litrelik Multijet motor seçeneklerinin yanı sıra 105 HP'lik 0.9 cc'lik TwinAir ve 1.4 litre benzinli motor seçenekleriyle pazara sunacaklarını açıklayan Okan Baş, iddialı bir fiyat stratejisiyle pazara giriş yaparak daha ilk yılında 1000 adetten fazla Fiat 500L'yi müşterilerle buluşturmak istediklerini dile getirdi.

Fiat 500L: Kendini Sevdiren Tasarım ve Gerçekten Geniş Yaşam Alanı!

Fiat'ın tasarım merkezi tarafından şekillendirilen Fiat 500L, Fiat 500 modelini önden andıran tasarım özellikleriyle ilk bakışta sıcak ve tanıdık bir izlenim bırakmayı başarıyor. Bununla birlikte Fiat 500 genlerine uygun biçimde bir MPV'ye has şekilde tasarlanan tavan ve arka bölüm görselliğiyle de dikkat çekmeyi başaran Fiat 500L, geniş camlı yüzeyleri ve tavanıyla da maksimum görüş kolaylığı ve iç mekân ferahlığını sunmayı hedefliyor.

Bununla birlikte gövdesi çift renkli olarak tercih edilebilen ve 30'dan fazla renk seçeneği sunulan Fiat 500L'nin alaşımlı jantlar için ayrıca beyaz, gri ve siyah renklerinde tercih yapma imkânı sunularak sayısız tasarım kombinasyonu yapılabilmesine olanak tanınıyor.

Bununla birlikte 4.14 metre uzunluğa, 1.78 metre genişliğe ve 1.66 metre yüksekliğe sahip 5 koltuklu Fiat 500L'nin kabin içinde de müşterilere sunulan çözümlerin çeşitliliği ve kapsamı göze çarpıyor.

Yeni Fiat 500L, kabin içinde sunduğu sınıfının en iyi iç mekân genişliği ve 400 litreye varan bagaj kapasitesi özellikleriyle bir adım öne çıkarken, kabin içindeki tüm yolcuları için sunduğu çok miktarda kullanışlı bölmeler ile de yaşam alanının fonksiyonel kullanılabilmesine olarak sağlıyor. Sürüş keyfi ve araç içi konforuna 8 farklı mod kullanarak her hareket yönünde ayarlanabilecek olan koltukların çok yönlülüğü de destek sağlıyor.

İlk bakışta Fiat 500 modeline özgü detayları hatırlatan çizgileri ve uygulamaları gövde rengine sahip gösterge panelinden konfor hissini tam anlamıyla yansıtan döşemelere kadar birçok iç mekân detayı Fiat 500L'nin kendini sevdiren unsurları arasında yer alıyor.

Fiat 500'ü andıran biçimde kapsamlı aksesuarlarıyla dikkat çeken Fiat 500L'de farklı gösterge grafiklerden krom kaplamalar ve hatta koku yayıcılara kadar farklı donanımlar sunuluyor.

Facebook ve Twitter'a Bağlanabilen Fiat 500L: İnsan Dostu Teknoloji Üssü

Fiat'ın "insan dostu" teknolojileri, Fiat 500L modelinde de dikkatleri çekecek biçimde yoğun kullanımıyla ön plana çıkıyor. Bu teknolojilerin başında ise Fiat 500L'nin önemli tüm fonksiyonlarını (navigasyon sistemi, bilgi-eğlence, arıza teşhisi) kolay ve sezgisel bir kullanıcı deneyimi aracılığıyla ilk kez birleştiren yeni dokunmatik ekran ara yüzünün eşsiz özellikleri geliyor.

Dahili navigasyon sistemine sahip olan geniş dokunmatik ekran, donanımı kategorinin ötesine taşıyor: küçük bir tablet olmasını sağlayan 5 inç. USB bağlantıları, Bluetooth ve AUX-IN hands-free şeklinde arama yapmayı, en popüler akıllı telefonlar ve MP3 çalarlar aracılığıyla SMS mesajlarını ve sevdiğiniz müzikleri dinleme fırsatını size sunuyor. Direksiyon üzerindeki kontroller ve ses tanıma sistemi bunların hepsini dikkat kaybına neden olmayacak şekilde mümkün kılıyor.

Dahası, 500L modeli en modern dijital uygulamaların hepsini bünyesinde bir araya getiriyor. Aracın dokunmatik ekranındaki en popüler uygulamalar sosyal ağ sitelerine, haber kanallarına ve sevdiğiniz dijital kanalları dinleyebilmeniz için internet üzerinden yapılan radyo yayını dâhil tüm web içeriğine erişim sağlıyor.

Perşembe, Temmuz 12, 2012

Yeni Renault Clio







1990 yılında orijinal modelin lansmanından bu yana 115'den fazla ülkede yaklaşık 11.5 milyon Clio satıldı. Günümüzde, dördüncü nesil versiyonun günyüzüne çıkarılmasıyla birlikte Clio tarihinde yeni bir sayfa açılmak üzere...

Yeni Renault Clio yepyeni özellikleriyle farklı bir konuma yerleşiyor:

Renault tasarım Rönesans’ının meyvesi olan duygu ve tutkulu bir stil; buna ek olarak hem iç hem de dış tasarımda geniş bir kişiselleştirme seçeneği.

Uygun fiyata yenilikçi teknolojiler:

o Geri görüş kamerası, eller serbest kart sistemi, R-Sound Effect, Renault Bass Reflex sistemi,

o Altı vitesli EDC çift kavramalı otomatik vites kutusu,

o İnternet bağlantılı entegre bir dokunmatik ekranlı tabletten Renault R-Link.

§ Her biri pazarın en düşük yakıt verimliliğini ve CO2 değerlerini sunmak üzere tasarlanmış motor yelpazesi sayesinde son derece keyifli bir sürüş:

o Yeni üç silindirli benzinli motor: Energy TCe 90 (4.3 litre/100km ve 99g/km CO2),

o Energy dCi 90 (3.2 litre/100km ve 83g/km CO2b).
“Yeni Clio akıllarda yer edecek. otomobilin sahip olduğu tasarım bir önceki modellere göre büyük bir değişiklik gösteriyor ve önemli yenilikçi bir boyut kazanıyor.” Carlos Tavares (Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdür)



Yeni Renault Clio; markanın yeni tasarım kimliğinin vücut bulmuş hali

Yeni Renault Clio, Tasarım Direktörü Laurens van den Acker tarafından başlatılan Renault tasarım Rönesansı’nı yansıtan ilk seri üretim modeldir. markanın en son konsept araçlarının tarzı ve duygusunu Yeni Clio’nun tasarımında bir araya getirildi.

“Yeni Renault Clio duygu ve arzuları öne çıkaran bir heykel olarak algılandı. Tıpkı insan vücudunda yer alan kaslar gibi, Yeni Clio’nun sahip olduğu kıvrımlar, DeZir konsept modelinin yansıttığı dinamizmi ifade ediyor. Otomobilde hiçbir şekilde dar veya agresif açılar yer almıyor, onun yerine otomobile dokunma hissi uyandıran kıvrımlar yer alıyor.” Laurens van den Acker (Tasarım Direktörü)



Dengeli, dinamik dış tasarım

Yeni Renault Clio, parlak siyah bir zemin üzerinde büyük ve dikey Renault logosunu içeren ön tasarımı ile ön plana çıkıyor. Bu özellik, ilk olarak DeZir konsept modelinde göze çarpmıştı. Yeni Clio’da ön tasarım farlar ile daha fazla vurgulanıyor. Farların alt bölümü krom çerçeveler ve LED farlar ile ön plana çıkıyor. Sadece beş kapılı olarak pazara sunulan Yeni Clio, arka yan camlara yakın bir noktada gizlenmiş entegre arka kapı kolları ile birlikte sportif bir görünüme sahip. Önceki nesiller ile karşılaştırıldığında Yeni Clio, azaltılan yerden yüksekliği, daha fazla iz genişliği, lastiklerin siyah bölümünün azaltılması ile ekstra dinamizm ve kişilik kazanıyor. Yeni Clio, lansmanından itibaren DeZir için kullanılan lansman rengiyle birlikte (Ateş Kırmızısı) sekiz farklı renkte sunulacak.

Modern, sıcak ve ergonomik bir iç mekan

Yeni Renault Clio’nun iç mekanı güç ve güven uyandırmak üzere aracın dış tasarımını kusursuzca tamamlıyor. Uçak kanadı şeklinde ön panel, orta konsola kusursuzca yerleştirilmiş multimedya sistemi, geniş renk seçenekleri, dijital hız göstergesi, konforlu koltuklar ve kromlu piyano siyahı görüntü ile vurgulanan konfor unsuru, modern ve ergonomi ile birlikte sunuluyor.

Kişiye özel, herkesin kullanabileceği seçenekler

Tasarımından itibaren Yeni Renault Clio, iç ve dış mekanın kişiselleştirilmesi üzerine düşünüldü. Müşteriler aracın dış görüntüsünü dış ayna muhafazaları, ön ızgara, arka panel etekler, alt kapı koruyucuları, jant seçenekleri ve tavan grafikleri ile birlikte kişisel hale getirebilecekler. Aracın iç mekanını kişisel hale getirmek için ise ön panel, kapı panelleri, direksiyon simidi, vites kolu çevresi, hava çıkış kanalı çerçeveleri, döşeme malzemeleri ve opsiyonel paspaslar gibi seçenekler bulunuyor. Çekici fiyatlara sahip olan opsiyon paketleri ile müşterilere birçok seçenek birarada sunuluyor olacak.

Yeni Renault Clio: yeniliklerle dolu

Konu yenilik olduğunda Yeni Renault Clio kendi segmentinde beklentileri yeniden tanımlama ve küçük araç standartlarını yükseltme geleneğini devam ettiriyor.


Renault R-Link – otomobile ve internete bağlı entegre bir tablet

Direksiyon simidine entegre radyo kumandaları (1982, R11 Electronic) ve araç içi navigasyon gibi (1994, Safrane) yeniliklerle birlikte seri üretim pazarına eller serbest kart sistemi (2001’de) ve yüksek çözünürlüklü ekrana sahip GPS navigasyonu (2009’da Clio için satış fiyatı €490 olan Carminat TomTom®) getiren ve Clio için Carminat TomTom® LIVE navigasyonu sunan Renault, bütün bu yeniliklere Renault R-Link ile devam ediyor.

Yeni Clio’da opsiyon olarak sunulan Renault R-Link, aşağıdaki özellikleriyle otomobil ile dış dünya arasında bir köprü görevi görüyor:

- Yedi inçlik (18cm) dokunmatik ekran. Sesli kumanda ve pazarda bir ilk olarak kullanıcı tarafından, gözlerini yoldan ayırmadan, temel işlevlere güvenli ve basit erişim için kişiselleştirilebilen ana sayfa.

- TomTom® bağlantılı navigasyon. Live servisleri içeriyor ve pazarın en iyi gerçek zamanlı trafik bilgilerini sunuyor. Böylece seyahat süreleri ve yakıt tüketimi azalıyor.

- Diğer faydalarının yanı sıra aracın kendi elektronik sistemi ile sağlanan bağlantı ileri eko-sürüş fonksiyonlarına (Driving eco²) erişimi mümkün kılarak sürücü davranışlarının analiz edilmesini ve yakıt tüketiminin azaltılmasını sağlıyor.

- Bir otomobil içim ilk uygulama mağazası olan Renault R-Link Store sayesinde kullanıcılar çok kapsamlı ve çeşitli uygulamaları otomobillerinden veya bilgisayarlarından görüp indirebiliyor (‘My Renault’ aracılığıyla).



Renault R-Link işlevleri, ‘Paris Incubateurs’ (genç yeteneklere yönelik Paris bazlı bir inkübatör) ve LeWeb’11 fuarındaki start-up’lar sayesinde genişlemeye devam edecek. TomTom® LIVE ve sürücüleri tehlikeli durumlarda uyaran COYOTE uygulamalarının (uygulamanın bulunduğu ülkelerde) yanısıra R-Link kullanıcıları mesajlarını kontrol edebilir; ajandalarını idare edebilir, en yakın servis istasyonunu ya da park yerini belirleyebilir veya tweet atabilirler…

Renault R-Link uygulamaları arasında yer alan Renault R-Sound Effect sayesinde Yeni Clio içindeki ses sistemi ortamına uygun biçimde kişisel hale getirilebiliyor. Renault R-Sound Effect sayesinde her biri kendine özgü, çekici özelliğe sahip ve hız / hızlanma gibi sürüş parametreleri ile son derece uyumlu altı farklı motor sesi profili oluşturulabiliyor.

Yeni Renault Clio üç ekipman seviyesinden ikisinde MEDIA NAV sistemini standart olarak sunuyor.

Orta konsola entegre MEDIA NAV sisteminde yedi inçlik (18cm) dokunmatik bir ekran, radyo ve hem müzik hem de eller serbest cep telefonu kullanımına yönelik Bluetooth® işlevi yer alıyor. MP3 ile ise ön panelde bulunan USB portu veya jak soketi ile bağlanabiliniyor. MEDIA NAV sistemi 2D ve 3D (kuş bakışı) ekranlı ‘Nav N Go’ navigasyon ile sunuluyor.



Dünya prömiyeri: Renault Bass Reflex sistemli Bluetooth® radyolar

Yeni Renault Clio’nun bütün versiyonlarında ön kapı hoparlörlerine entegre akıllı ses sistemi bulunuyor. Renault Bass Reflex olarak bilinen bu sistem, 30 litrelik hoparlör muhafazasının sunduğu ses ve dinleme keyfini birlikte sunuyor. Bas frekansları daha güçlü ve ses kalitesini korunuyor.

Bütün Yeni Clio yelpazesi, eller serbest telefon kullanımına ve MP3 üzerinden kusursuz ses kalitesiyle audio aktarımına imkan tanıyan Bluetooth® ile donatılmış durumda. Bütün radyolarda USB ve jak soketleri de yer alıyor.



Yeni Renault Clio: kullanması tam bir keyif. Ve ana hedefi yakıt tasarrufunda ve CO2 emisyonlarında lider olmak

Yeni Renault Clio büyük ölçüde güncellenmiş olan benzinli ve dizel motorları sayesinde düşük yakıt tüketimini ve sürüş keyfini bir araya getiriyor. Benzinli olan iki motor (Energy TCe 90 ve TCe 120) çok düşük seviyede yakıt tüketimi ile CO2 emisyonunu orta düzey hızlanmalı ve iyi tepki veren bir motorla birleştiriyor. Önemli derecede iyileştirilmiş olan yeni nesil Energy dCi motorları Yeni Clio’ya rekor düzeyde yakıt ekonomisi ile birlikte eşsiz bir sürüş keyfi sağlıyor.

İki yeni Energy motoru: günlük kullanıma yönelik ileri teknoloji

Yeni Energy TCe 90 benzinli motor

Yeni Clio, üç silindirli, turbo şarjlı Energy TCe 90 motorunu taşıyan ilk Renault modelidir. Renault tarafından üretilen ilk üç silindirli bu motor, lansmanından itibaren sürüş keyfi ve yakıt ekonomisi arasında eşsiz bir denge sağlayacaktır:

- Üç silindirli, turbo şarjlı 899cc motorda Stop&Start özelliği bulunuyor ve normal havalandırmalı 1.4 litrelik bir motorun performansını sunuyor.

- Ultra düşük ataletli bir turbo sayesinde düşük motor devirlerinde bile iyi bir tepki elde ediliyor: 2,000 d/d’de 90bg ve 135Nm (pik torkun yüzde 90’ı 1,650 d/d ila 5,000 d/d arasında elde ediliyor),

- Daha yüksek vites oranlarına sahip ekonomik olarak optimize edilmiş bir versiyon ve 4.3 litre/100km yakıt tüketimi; bu da 99g/km[3] CO2 emisyonuna denk geliyor.

- Yerini aldığı TCe 100 ile karşılaştırıldığında yüzde 21 daha az yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu c sunuyor.

Yeni dizel Energy dCi 90

Stop&Start özelliğini içeren ve Energy ailesinin en yeni üyesi olan yeni 90bg’lik 1.5 dCi:

- Dört silindirli 1.5-litrelik bir motor; 1,750 d/d’den itibaren 220Nm; mevcut dCi 85’e göre 20Nm daha fazla,

- Daha yüksek vites oranlarına sahip ekonomik olarak optimize edilmiş bir versiyon ve Renault eco2 imzasını taşıyan 3.2 litre/100km yakıt tüketimi; bu da 83g/kmc CO2 emisyonuna denk geliyor.

Yeni TCe 120. Altı vitesli EDC otomatik vites ile birlikte.

Yeni Clio dinamik TCe 120 motoru ve buna bağlı olarak Renault’da B segmenti için ilk kez kullanılan engine altı vitesli EDC (Efficient Dual Clutch) vites kutusu bulunuyor:

- Normal havalandırmalı 1.6 litrelik motor performansına sahip dört silindirli 1.2-litrelik motor,

- 120bg ve 1,750d/d’den itibaren 190Nm tork için doğrudan yakıt enjeksiyonu ve turbo şarjı

Söz konusu motor hali hazırda onay aşamasındadır ve 2013’ün ilk yarısından itibaren sunulacaktır. Bu motor kendi sınıfındaki en güçlü ve en ekonomik motor olacak.

2013’ün ilk yarısından itibaren dCi 90 motoru için EDC çift kavramlı vites kutusu ile birlikte sunulacak olan Yeni Clio sürüş keyfini bir adım ileri taşıyacak ve çok iyi tepki veren otomatik vites kutusu ile pürüzsüz vites geçişleri sunacak.

Ekonomik sürüşe yönelik olarak tasarlanmış sistemler

Yeni Clio, bütün bu mühendislik özelliklerinin yanı sıra yakıt tüketimini ve CO2 salımını azaltmak amacıyla sürücülere çok çeşitli çözümler sunuyor:

- ECO mode[4] sayesinde sürücüler tek bir tuşa basarak aracın performans parametrelerini değiştirebiliyor ve bu sayede yüzde 10’a varan yakıt tüketimi sağlayabiliyor.

- Ön paneldekid sürüş stili monitörü (yeşil, sarı veya turuncu) ve Vites Değişikliği Göstergesi (GCI) sayesinde sürücüler yakıt tüketimlerini azaltmak amacıyla sürüş tarzlarını iyileştirebiliyor.

- Renault R-Link ile uygulanabilen Driving eco² uygulaması sürücülere bütün bilgileri aktararak sürüş tarzlarını analiz etmelerine ve hem yakıt tüketimlerini hem de CO2 emisyonlarını azaltmalarına yardımcı olmaktadır.

Yeni Renault Clio: kalite ve güvenlik

Flins (Fransa) ve Bursa Oyak Renault Fabrikaları’nda üretilen Yeni Renault Clio, Renault’nun kalite standartlarını koruyor. Daha büyük veya daha pahalı modellerden hiçbir eksiği kalmaksızın kalite açısından yüksek standartlara sahip erişilebilir fiyatlı bir otomobildir. Yeni Clio, Ortaklığın B platformu üzerinde yeni bir versiyon üzerine inşa edilmiştir ve sıra dışı konforu, manevra kabiliyeti ve düşük gürültü seviyeleri için optimize edilmiştir.

Güvenlik bu ailenin en önemli özelliği: 2005’de Clio III B-segmentinde EuroNCAP çarpışma testi derecelendirmesine 5 yıldız alan ilk model oldu. Yeni Clio da sahip olduğu sayısız güvenlik özelliği sayesinde en yüksek düzeyde güvenliği sunuyor.