Cumartesi, Eylül 08, 2007

CHEVROLET EPİCA 2.0 Dizel LT





Amerikan otomobilleri deyince aklınıza ne gelir? 40 yaşın üstündeki herkes bu soruya Chevrolet diye cevap verecektir herhalde. Devasa boyutları ve kanatlı diye tabir edilen tasarımlarıyla bir sokağa girdiğinde herkesin ister istemez dikkatini çeken Chevrolet'lerin fanatikleri olduğu gibi nefret edenleri de çoktu. Gel zaman git zaman ülkemiz otomotiv endüstrisi yönünü Avrupa'ya doğru dönmeye başlayınca Chevrolet ve onun şahsında Amerikan otomobilleri de gündemden düşmeye başladı. Yıllar sonra Chevrolet Türkiye'ye hızlı bir dönüş yaptığında özellikle Chevrolet tutkunlarını bir heyecan sarmıştı. Fakat çok zaman geçmeden bu Chevrolet'lerin bildiğimiz Chevrolet'ler olmadığı anlaşıldı! Koreli Daewoo'yu satın alan Chevrolet; Avrupa pazarlarına Chevrolet adıyla girerek bize hoş bir sürpriz yapmıştı sadece… Bugün ülkemizde satılan Chevrolet'lere baktığımızda 'melez' tabirini kullanmanın pek de yanlış olmadığını söyleyebiliriz. Yine de Aveo gibi küçük segmentteki Chevrolet'leri yolda gören eski tutkunların içlerinde garip bir burukluk hissettiklerini tahmin edebiliyoruz. Hala o şaşaalı
Chevrolet'leri özleyenlere yarı Koreli bu otomobillerden anlamlı bir hediye var; bu hediyenin adı Epica…Chevrolet Epica’yı uzaktan gördüğünüzde bir ‘Amerikalı’ ile tanışmak üzere olduğunuzu düşünüyorsunuz ama otomobilin içine oturunca bir ‘Koreli’ ile karşı karşıya olduğunuzu anlıyorsunuz. 2.0 lt’lik 150 Hp dizel motor ile otomatik vitesin birleşimi sonucunda son derece güçlü ve ekonomik bir otomobil haline gelen Epica’nın en büyük kusuru, yüksek fiyatı
Epica’yı ilk gördüğünüzde aklınızda hemen ‘büyük ve güçlü’ olduğuna dair bir yargı oluşuyor. Hani son dönemin eğilimlerinde rastladığımız sportif görünme adına herkesin boyutları küçük gösteren tasarımlarına nispet Epica ‘ben büyüğüm, en büyüğüm’ diyor. Orta sınıf bu sedan otomobil Amerikan tarzı tasarımı ile kendine has bir duruşu olduğunu açık bir şekilde ortaya koyuyor. Önden bakıldığında çok fazla dikkat çeken bir şey olmasa da büyük hava kanalları ve ızgara ile krom detaylar otomobile elit bir görünüm sağlamış. Yan taraftan bakıldığında ise en belirgin şey arkaya doğru uzanan ve otomobilin arkasının biraz daha yüksek gibi görünmesini sağlayan omuz çizgisi oluyor. Büyük ön farlar ve dikdörtgen formlu arka aydınlatmalar estetik açıdan çok bir şey ifade etmiyor.
Otomobilin içerisi ise son derece geniş ve ferah. Tabii başta da belirttiğimiz gibi içeride Kore etkisi had safhada. Estetik anlayışı son derece zayıf olan otomobilin orta konsol, gösterge paneli ve diğer kumanda aletleri orta sınıf bir otomobilden beklenilen görselliği yansıtmıyor. Fakat birçok noktada karşımıza çıkan alüminyum detaylar ve deri koltuklar bu estetik yoksunluğunu bir nebze örtüyor. Elektrik ayarlı koltuklar ve direksiyon simidindeki kullanışlı düğmeler de içerideki yaşam alanını daha kolaylaştırıyor. Araçta birçok noktada bulunan eşya gözleri fonksiyonellik açısından yeterli.
Aslında bu otomobilin en büyük özelliği güçlü dizel motoru ve bu motorla son derece uyumlu çalışan otomatik şanzımanı. Bu motor aynı zamanda son derece de ekonomik. Test aracımız 100 km’de ortalama olarak 7.8lt yakıt tüketti ki bu 1.570 kg ağırlığında bir otomobil için son derece başarılı bir tüketim değeri. Ayrıca bu otomobilde 5 ileri otomatik bir şanzımanın kullanıldığını da unutmayalım. Hem otomatik hem de dizel bir araç için bu tüketim değerleri son derece tatminkar. Epica’da kullanılan 1991 cc 4 silindirli motor 4000 d/d’de 150 HP güç ve 2000 d/d’de 320 Nm tork üretiyor.
Güçlü motorun ve otomatik şanzımanın uyumunu yolda daha iyi anlıyorsunuz. Sorunsuz çalışan otomatik şanzıman gücün yola aktarımını ve zamanlamayı çık iyi yapıyor. Özellikle gaza yüklendikçe otomobilin daha agresif bir hale geldiğini ve yola adeta yapıştığını hissediyorsunuz. Hızlanma değerlerinde de son derece başarılı olan Epica, 0-100km/s hızlanmasını 10.8 sn’ de alıyor. Frenlemesi de çok iyi olan Epica 100-0 km/s frenlemesini 39 metrede tamamlıyor. Önde McPherson ve arkada çok kollu süspansiyon sürüş keyfini daha da arttırıyor. Makul hızlarda otomobilin yoldan çıktığını gözlemlemedik, yine de yumuşak olan süspansiyonlar limitler zorlandığından otomobilin esnemesine sebep olabilir. Direksiyon sistemi son derece hassas olan Epica, gerekli tepkileri anında verebiliyor. Herhangi bir yalıtım problemine rastlamadığımız Epica, yan rüzgârlarda da herhangi sıkıntı yaratmıyor. Otomobilin 480 litrelik bagaj hacmi yeterli gibi görünse de sınıfı için küçük denebilir.
Chevrolet Epica; güçlü dizel motoru ve başarılı otomatik şanzımanı ile birçok işadamının dikkatini çekebilir. Özellikle tasarımı önemsemeyip güce ve ekonomik kullanıma önem verenler Epica’yı tercih edebilirler. Özellikle dışarıdan bakanların ‘Amerikalı’ zannedecekleri Epica’nın fiyatı daha düşük olsaydı talipleri de artardı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder