Kapasitesinin sınırına dayanan otomotivde, yetkililer yeni yatırımları çekebilmek için bürokrasinin azaltılarak yatırımın önündeki engellerin kaldırılması yönünde destek istiyor.
Hafta arasında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda Ford Avrupa Başkanı John Fleming ile Romanya Başbakanı Calin Popescu Tariceanu, yaklaşık 1.4 milyar dolarlık bir yatırım anlaşmasına imza attılar. Krayova kentinde inşa edilecek fabrikada üretilecek 300 bin aracın ve modellerin yüzde 90’ı bu ülkeden ihraç edilecek. Fabrika 2012’de tam kapasiteye geçtiğinde bölgede tam 7 bin kişiye iş imkanı sağlayacak. Vatan Gazetesi’nde yer alan arkadaşımız Mete Tansu’nun haberine göre, söz konusu yatırımın Türkiye’ye gelmesini bürokrasi engellemiş. Koç Holding Otomotiv Grup Başkanı Turgay Durak, Romanya’ya kaçan yatırımın Türkiye’de yapılması halinde Ford Otosan’ın konumunun daha da güçlendireceğini belirtmiş, “Yatırım Kocaeli’nde yapılsaydı, fabrikanın kapasitesi 300 bin adetten 700 bine çıkacaktı” diye de eklemiş.
YETERLİ DESTEK YOK
Bir kez daha yazık demek gerekiyor. Öyle ya, yıllardır süregelen yenilenme yatırımlarının yanına tamamen yeni bir model almak için kelimenin tam anlamıyla canını dişine takan otomotivciler, maalesef Ankara’dan yeterli desteği alamıyor.
Şirketlerin ABD’deki, Japonya’daki, Avrupa’daki merkezlerindeki masalarda edinilen kazanımlar, Ankara’da takılıp kalıyor. Kimsenin iyi niyetinden şüphe etmemekle birlikte, Türkiye’nin bir numaralı sektörü nedense sadece vergi kazancının artırılması gündemdeyken ya da rekor üzerine rekorlar kırılırken zafer paylaşmak adına biraraya gelindiğinde hatırlanıyor. Gerek yatırım gerekse vergi anlamında hem satışları hem de üretimi yukarı taşıyacak, yeni istihdam sahaları yaratacak yatırımları ülkemize çekecek teşvikler bir türlü çıkmıyor.
MİLYAR DOLARLIK YATIRIM
Üstelik her yıl bir iki tane milyar dolar üzeri yatırım bizden çok daha az üretim yapan yan sanayisi gelişmemiş Slovakya, Polonya ve Romanya gibi ülkelere giderken. Geçtiğimiz hafta Frankfurt Otomobil Fuarı öncesinde 62 yıldır hiç olmadığı kadar çok politikacının ziyaret edeceğini yazmıştım. Hintliler, Meksikalılar, Koreliler, Hırvatlar üst düzey lobi yaparken, Romanya Başbakanı yatırım anlaşması imzalarken, Türk otomotiv sektörü gerekli ilişkileri kuramadı.
Sektörel ilişkilerin mutlaka hükümet, etkili sivil toplum örgütleri ve sektörel dernekler aracılığıyla desteklenmesi gerekiyor. Bu tespitim Ekonomi Müdürümüz Celal Toprak’ın yazdığı bir yazıyla da desteklendi. Fuarda konuştuğumuz sektörün önde gelen yöneticileri de konunun önemini vurguladı. Başbakan Tayyip Erdoğan ve Maliye Bakanı Kemal Unakıtan’ın Hyundai’de yaptıkları lobinin sonucu ortadayken, artık bu sektörün layıkıyla desteklenmesinin vakti geldi de geçiyor.
markalar
- ALFA ROMEO
- AUDI
- BENTLEY
- BMW
- BUGATTI
- CHERY
- CHEVROLET
- CHRYSLER
- CITROEN
- DACIA
- DAIHATSU
- DODGE
- ETOX
- FERRARI
- FIAT
- FORD
- GAZ
- GEELY
- HGS
- HONDA
- HYUNDAI
- JAGUAR
- JEEP
- KARSAN
- KIA
- LAMBORGHINI
- LANCIA
- LAND ROVER
- LOTUS
- MASERATI
- MAZDA
- MERCEDES
- NISSAN
- OPEL
- OSCAR
- PEUGEOT
- PORSCHE
- PROTON
- RENAULT
- SAAB
- SAMAND
- SEAT
- SKODA
- SUBARU
- SUZUKI
- TATA
- TOYOTA
- VIPER
- VOLKSWAGEN
- VOLVO
Son Yorumlar
Anadolu Ajansı Güncel Haberler
Cuma, Eylül 21, 2007
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
En çok Okunanlar
-
Alman otomotiv devi Volkswagen, Türkiye’de fabrika kurmayı düşündüğünü açıkladı. Türk-Alman Sanayi ve Ticaret Odası’nın (TATSO) Berlin’de ya...
-
Nissan, Micra alan herkesin ayaklarını yerden kesecek bir kampanya düzenledi. Micra alacak herkese tek taş yüzük hediye ediliyor. Nissan, ta...
-
Barkoduna bakarak ürünün ne malı olduğunu anlayabilirsiniz 00-13 Amerika Birleşik Devletleri-Kanada 400-440 Almanya 45-49 Japonya 50 İngilt...
-
Ekonomist dergisinden Kayhan Öztürk, bu haftaki Finans Koridoru adlı köşesinde ilginç bir anektod aktardı: "Worldcard'ın 15'nci...
-
Türkiye'nin dörtte biri kendine yetiyor. 2006 yılında 18 ilin bütçesi fazla verirken, 1 ilde de yapılan harcamalara eşit tutarda gelir e...
-
Pazara sunulduğu 2006 yılından bu yana 1200 adetten daha fazla satılma başarısı yakalayan Q7 ailesinin V12 TDI versiyonu aynı zamanda ...
-
VW Polo'dan Passat'a kadar tüm 2008 model otomobilleri için yüzde 6.3'e varan peşin alım indirimi, takas desteği, 60 aya kadar ...
-
Uluslararası Otomotiv Sektörü Raporu (2006), Türkiye’nin 991 bin 621 adetlik binek ve hafif ticari araç üretimiyle dünyada 18’inci sıradan 1...
-
Macaristan'da, deposu sadece 2 dolara dolan, elektrikli otomobilin tanıtımı yapıldı. Elektrikli otomobillerin distribütörü Comtex Gr...
-
Bazı markalar bazı alanlarda uzmanlaşmıştır. Örneğin Jeep markası denince akla hep arazi araçları gelir. Japon üretici Daihatsu da minik o...
Geçmiş Yazılar
-
▼
2007
(143)
-
▼
Eylül
(18)
- Tasarruflu Araç Çağrısı
- Otomotiv ihracatla ayakta kalıyor
- Yarım milyon araba geri çağrılacak
- Ford'un 1.4 milyar $'yıl yatırımını kaçırdık
- İran, Samand'ı Türkiye'de üretecek
- Otomobilde 2008 kampanyaları
- Audi RS6 Avant
- Ünlüler Etox siparişi için sıraya girdi
- Tofaş 500 bin üretime dayandı
- Micra'dan tek taş pırlanta yüzük hediye
- Oto satışları yüzde 15.5 arttı
- Toyota Başkanı öve öve bitiremedi
- Ford'u anavatanına satıyoruz
- Türkiye'de yeni modeller üreteceğiz
- CHEVROLET EPİCA 2.0 Dizel LT
- FORD MONDEO 1.6İ
- Volkswagen Caddy
- Jaguar XF
-
▼
Eylül
(18)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder