Cumartesi, Eylül 08, 2007

Jaguar XF


Spor bir aracın stil ve performansı ile lüks bir sedanın zarafet, genişlik ve çok yönlülüğünü birleştiren Yeni Jaguar XF Frankfurt fuarında sergileniyor. Otomobil 2008 ilkbaharında Türkiye pazarında da satışa sunulacak


Çarpıcı tasarımı ile Jaguar’ın göz alıcılık anlayışından taviz vermeyen Yeni Jaguar XF’in sürüş deneyimi ise, “sıra dışı yetenekleri ve kontrolü ile rahat ve kendinden emin” olarak nitelendirilebilir. Kendine has özellikleri ile Jaguar markasına yeni bir boyut katan Yeni Jaguar XF, görsel heyecanı yanında, beş kişiye keyifli bir ortam yaratan, modern stilli ve benzersiz Jaguar imajını koruyan geniş iç mekana sahip.

Yeni Jaguar XF’in iç ambiyansı, ince işçiliği, lüks malzemeleri, kullanışlı enstrümanları ve huzur verici iç aydınlatması ile oldukça zengin ve sınıfındaki en yüksek zarafet seviyesini yakalamış durumda. Kontak açıldıktan sonra da zarif bir şekilde dönerek açık konuma gelen havalandırma menfezleri, tavan konsolu ve torpido gözü aydınlatmaları için dokunma ya da yaklaşmaya duyarlı kontrol sunan yeni teknoloji JaguarSense, konusunda uzman Bowers&Wilkins tarafından özel olarak tasarlanmış ses sistemleri, Dijital Ses Yayını (DAB), Bluetooth® iletişim teknolojisi, dokunmatik ekrandan tüm fonksiyonlarına kumanda edilebilen iPod® ve MP3 çalar bağlantıları Yeni Jaguar XF’in ayrıcalıklı sürüş keyfinin birkaç özelliği. Coupe benzeri hatlara sahip Yeni XF, beklenmedik şekilde iç mekânda da geniş bir alan sunuyor. Yeni Jaguar XF beş yetişkin için konforlu bir ortam, cömert iç mekan ve eşya koyma kapasitesi ve 540 litreye* (arka koltukların katlanması ile buna ek olarak artı 420 litrelik bir alan da mevcut) varan bagaj kapasitesi sunuyor. Çok yönlü gösterge paneli, dokunmatik ekran, modern malzemeler ve grafikler, yeni ‘sürpriz ve keyif’ özelliklerini tamamlıyor.

Yeni XF'e ilk girildiğinde çalıştırma butonu kalp atışı gibi kırmızı renkte yanıp sönmektedir. Motoru çalıştırdığınız anda Jaguar Sürüş Seçici avucunuzun içine geliyor, aynı anda da dönen havalandırma menfezleri, kapalı 'park' pozisyondan fonksiyonel açık pozisyona geçiyor. Sınıfındaki en iyi burulma direnci, hem zarafet hem de dinamik performans sunuyor, sürücü odaklı ve dikkate değer rahatlıkta bir sürüş deneyimini destekliyor. Yeni XF, tümü Jaguar’ın yeni Sıralı Vites Değişimli 6 vitesli otomatik şanzımanı ve manuel vites değişimi için direksiyona monte edilmiş pedallara sahip dört farklı tipte motor seçeneği ile Türkiye pazarında olacak. ( 2.7-litre V6 çift-turbo şarjlı dizel, 3.0-litre V6 benzinli, 4.2 litre V8 benzinli, 4.2 litre süper şarjlı V8 benzinli) Yeni XF'de sürüşü kolaylaştıran Elektronik Fren Yardımı, Elektronik Fren Güç Dağılımı, Anti-Blokaj Fren Sistemi, Dinamik Stabilite Kontrolü, Dönüş Fren Kontrolü ve Motor Çekme Torku Kontrolü ve Jaguar'da bir ilk olarak, gerekli durumlarda aracın hızını düşürerek ön tekerleklerin tutuşunu daha da iyileştiren Dışa Savrulma Kontrol Mantığı gibi sistemler standart olarak sunuluyor.
Yeni XF, Kör Nokta Monitörü, Ön ve Arka Park Yardımı, Arka Kameralı Park Yardımı, Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Otomatik Hız Sınırlandırıcı ve Lastik Basıncı Görüntüleme Sistemi diğer sürücü yardımı özellikleri olarak sıralanabilir. Jaguar’ın sedan araçlarında bir ilk olarak; Yeni XF, markanın yeni “Yaya Temas Algılama Sistemi”ne sahip. Yayaya çarpma durumunda kaputun piroteknik olarak açılmasıyla göz açıp kapayıncaya kadar kaput ve motor arasında yastık etkisi yaratılıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder