Cumartesi, Ekim 20, 2007

Renault ilk kez yerli dizel motor üretecek


Oyak Renault Genel Müdürü Gabillet, Türkiye'de ilk kez bir otomobil üretim firmasının, binek otomobiller için bir dizel motor üreteceğini belirterek, ''Hedefimiz yüzde 80 yerlilik" dedi.

Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet, Türkiye'de ilk kez bir otomobil üretim firmasının, binek otomobiller için bir dizel motor üreteceğini belirterek, ''Şu anda ürünlerimizde yüzde 60-65 yerlilik oranımız var. Oyak Renault'daki hedefimiz yüzde 80 yerlilik oranına ulaşmak. Şimdi yeni motor projemizle birlikte bu eksikliği de kapatıyoruz'' dedi. Gabillet, Bursa'da gazetecilere yaptığı açıklamada, 2007 yılında devreye alınan 2 büyük projeden birinin fabrikanın üretim kapasitesinin yüzde 50 artırılması olduğunu belirterek, hayata geçirdikleri bu proje sayesinde, yılda 350 bin araçlık üretim kapasitesine ulaştıklarını ve bin kişiden fazla istihdam yarattıklarını söyledi.

İkincisinin ise gerçekleştirmekte oldukları ''Clio Grand Tour'' adlı yeni model projesi olduğuna işaret eden Gabillet, şöyle konuştu: ''Projeyi şu anda gerçekleştiriyoruz. Birkaç hafta önce Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtılmıştı bu yeni model. Yıl sonuna kadar da basına tanıtılacak ve basın deneme sürüşleri yapılacak. Bu model sadece Türkiye'de ve Bursa'daki Oyak Renault fabrikasında üretilecek. Gelecek yıl için de tabi birçok projemiz var. Bunlardan bir tanesi özellikle benim için sembolik değeri olan bir proje. Yeni bir dizel motorun üretimi. Türkiye'de ilk kez bir otomobil üretim firması, binek otomobiller için bir dizel motor üretecek, bu projeyle. Tabi, bu ürettiğimiz motoru, Bursa'da ürettiğimiz modellerde kullanacağız, fakat aynı zamanda diğer ülkelere, Renault'nun diğer modellerinde kullanılmak üzere Renault'nun diğer ülkelerdeki fabrikalarına da ihraç edeceğiz.''

-YERLİLİK ORANI-

Gabillet, Oyak Renault'un üretiminde yerlilik oranına ilişkin bir soruya, ''Şu anda ürünlerimizde yüzde 60-65 yerlilik oranımız var. Oyak Renault'daki hedefimiz yüzde 80 yerlilik oranına ulaşmak. Tabi bildiğiniz gibi, yerlileştirilmeyen en önemli aksam motor kısmı ve diğer mekanik aksamlardı. Şimdi bu yeni motor projemizle birlikte bu eksikliği de kapatıyoruz'' yanıtını verdi.

Bu hedefe ulaşmak ve otomobildeki çeşitli donanım ve aksamlarda yerlileşmek için Türkiye'de rekabetçi ortamı bulmaları gerektiğini vurgulayan Gabillet, ''Bütün teknolojilerde de bu maalesef geçerli olmuyor. Tabi daha çok araç içinde kullanılan elektrik-elektronik aksam ve donanımlar konusunda. Biliyorsunuz bunların üretimi Türkiye'de pek gelişmiş düzeyde değil. Hükümetten beklentimiz, elektrik-elektronik donanım ve aksamların Türkiye'deki yerli üretimini, yeni teknolojilerin Türkiye'ye girişini destekleyecek bir takım tedbirler alması, bu konuda gerekli teşvikleri öngörmesi'' diye konuştu.

-DAKİKADA BİR OTOMOBİL ÜRETİMİ-

Gabillet, ''Dakikada bir otomobil'' üretimi projelerinin hatırlatılması üzerine, projeye geçen yıl başladıklarını, 2007'de de bu yöndeki yatırımlara devam ettiklerini belirtti. Ağustos ayındaki tatilden sonra ağırlık verdikleri projenin şu anda hayata geçirildiğini, üretim süratini artırmaya devam ettiklerini anlatan Gabillet, ''Artık bir proje değil bu bizim için, şu anda yapmakta olduğumuz ve gerçekleştirdiğimiz bir faaliyet'' dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder