Pazar, Ekim 14, 2007

Toyota üretimi 116 bine çekti


Adapazarı’nda ürettiği otomobilleri dünyaya satan Toyota Türkiye, gelen siparişlere yetiştemeyince 2007 yılı üretim planlarını revize etti.

Yılbaşında 158 bin olarak planlanan üretim adedi,166 bine yükseltildi

BU yıl yeni siparişlerin ardından üretim planını revize eden Toyota Türkiye’nin CEO’su Tamer Ünlü, 158 bin olan üretim adedini, gelen siparişlerin ardından 166 bine çıkardıklarını açıkladı. Ünlü ‘Ocak ayından ekim başına kadar olan dönemde 113 bin 482 adet otomobil ürettik. Yıl sonunda üretim adedimiz 165 binin üzerinde gerçekleşir. Belirlediğimiz 2007 üretim planımız 158 bin adetti. Aldığımız siparişlerle üretim planımızı 166 bin adet olarak revize ettik’ dedi.

YATIRIMLAR DEVAM EDECEK

OTOMOTİV sektörünün otomasyon, model değişiklikleri gibi konular nedeniyle sürekli yatırım gerektiren bir sektör olduğuna dikkat çeken Ünlü kuruluştan bu yana yapılan yatırımın 1 milyar Euro’nun üzerinde olduğunu ifade etti. Yatırımlara devam edeceklerini kaydeden Ünlü, ihracat gelirlerinin 2.5 milyar dolar olduğunu kaydetti.

AVRUPA’NIN % 22’SİNİ ÜRETİYOR

TOYOTA Türkiye’nin 2006’da üretimi, yüzde 11 artışla 176 bin 688 adet olmuştu. Corolla Verso’nun yanı sıra bu yıl mart ayında üretimine başlanan Auris’i üreten Toyota Türkiye, Fransa, İngiltere ve Çek Cumhuriyeti ile birlikte Japon Toyota Motor’un Avrupa üretim üslerinden biri. Avrupa’daki üretiminin yüzde 22’sini gerçekleştiren Toyota Türkiye, üretilen araçları Adapazarı’ndan Avrupa’ya ihraç ediyor.

ÜRETİMİN YÜZDE 40’I AURIS


İhracata 2002 yılında başlayan ve Japon markasının Avrupa üretim üslerinden biri haline gelen Toyota Türkiye, 2006 yılı sonuna kadar Corolla Sedan, Wagon ve Verso modellerini imal etti. Toyota Türkiye son olara, Toyota’nın yeni hatchback modeli Auris’un üretimine geçti. Bugün itibarıyla Adapazarı fabrikasında üretimin yüzde 40’ını Auris’a kaydırıldı. Corolla Sedan ve Wagon ise 2006 sonundan itibaren üretimden kaldırıldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder