Pazar, Ağustos 31, 2008

180HP IBIZA CUPRA






VW Grubu’nun 1.4 lt TSI motorunun son versiyonu ile donatılan Seat Ibiza Cupra, 180 HP’lik güç çıkışı ve direksiyondan kumanda özelliğine sahip 7 ileri DSG şanzımanı ile yayından fırlamaya hazır ok gibi…

3 kapılı Ibiza SportCoupe versiyonuna göre daha agresif bir gövde kitine sahip olan Ibiza Cupra, ön ızgaradaki havalandırma girişleri ve tampon altındaki spoylerden oluşan yeni tamponlar, 17 inç alaşım jantlar,difüzör eklenerek yeniden tasarlanan arka tamponlar ve tamponun altında orta tarafa konumlandırılan trapezoid egzoz çıkışı gibi bir çok görsel farklılığa sahip. Diğer taraftan Ibiza ürün gamının en tepesinde yer almasına rağmen Cupra versiyonunda marşpiyeleri göremiyoruz. Görünüşe bakılırsa Seat, marşpiyeleri birkaç yüz Euro karşılığında opsiyonel olarak sunacak.

VW’nin İspanyol ortağına göre; Ibiza Cupra’da ESP, ABS, TCS + EBA, sürücü ve yolcu hava yastığı, kafa hava yastığı, Hill Hold, lastik basınç ayarı uyarısı, çift krom farlar, sis farları, yolcu koltuğunda kolay giriş sistemi, Cupra süspansiyonlar, Cupra spor koltuklar ve alüminyum pedallar standart olarak sunuluyor.

Seat Ibiza Cupra’nın dünya lansmanı ekim ayında Paris Otomobil Fuarı’nda yapılacak.


2010 C30 Crossover


Hollanda’da da Autotelegraaf ve autonewstarafından duyurulan haberde; Ford C1 platformunda Mazda 3 ve Ford Focus ile birlilikte üretilen bu modelin iki kardeşinin de birçok versiyonu bulunduğu, ancak C30’un hatchback versiyonunun dışında herhangi bir farklı versiyonu olmadığı ifade ediliyor.

Volvo’nun bu noktadan hareketle üretmeyi planladığı C30 Crossover, hatchback versiyondan radikal bir biçimde ayrılmayacak. Güncel versiyonun biraz daha yükseltilmiş, arazi özelliklerini çağrıştıran görsel detaylara sahip, dört çeker bir versiyonu olacak C30 Crossover’in 2010’da yollara çıkarılması planlanıyor.

Bilindiği gibi Volvo, önümüzdeki 3-4 yıl içinde her yıl bir yeni modeli pazara sunmayı planlıyor. Bunun ilk örneği XC60 olmuştu. Diğer taraftan bu yıl bir makyaj geçiren V50 de bir süre sonra ürün ömrünü tamamlayarak yerini yeni S60’ın SW versiyonuna bırakacak

HYUNDAI iX55


Bu modelin adı da Koreli markanın i30 ile başlayan Avrupa tarzı model adlarıyla uyumlu olacak şekilde ‘iX55’ olarak değiştirilmiş.

Rusya ve Avrupa pazarı için yeniden canlandırılan bu modelin çizgisi Kuzey Amerika pazarındaki versiyondan farksız. Fakat araç hakkında yayınlanan basın bülteninde iX55’in süspansiyonları üzerinde yeniden çalışıldığı ifade edilmiş.

iX55’in detayları henüz açıklanmasa da Avrupa pazarında 240 HP güç üreten V6 turbo dizel motorlu versiyonun görev alacağı konuşuluyor. iX55’in bu yılın sonu gelmeden satışa sunulacağını tahmin ediyoruz.

Pazar, Ağustos 17, 2008

Toyota RAV4 2009






Avrupa’da eylül ayından itibaren satışa çıkacak olan 2009 RAV4’ün en önemli değişikliği motor kaputunun altında yer alıyor. Araçta kullanılan 2.4 litrelik motor yerini tamamen yeni 2.5 litre dört silindirli motora bırakıyor. Düşük sürtünme tasarımı sayesinde performans ve etkinliği arttıran değişken zamanlı supap sistemi ile son derece başarılı bir karakter sergileyen bu motor RAV4’ün gücüne güç katıyor. Bu yeni motor 2.4 lt’lik motorun 166 HP güç ve 165 lb-ft olan torkunu da bir adım daha ileri taşıyarak 179 HP güce ve 172 lb-ft torka yükseltiyor. Yeni motor dört ileri elektronik kontrollü otomatik şanzımanla görev paylaşımı yapıyor.

Aracın iç ve dış tasarımında da küçük değişiklikler var. Yeniden tasarlanan ön ızgara ve ön tampon, yan aynalar, yeni 17 inç alaşım jantlar ve yeniden şekillendirilen arka bölüm RAV4’ün dış tasarımındaki değişiklikler… 4WD V6 RAV4 için sunulan “Spor Görünüm Paketi” nde ise yeniden şekillendirilen ve krom detaylarla daha çekici hale gelen arka kapıların yer aldığını ve bagaj kapağının üzerine monte edilen yedek lastiğin kaldırıldığını görüyoruz.

İç tasarımda ise ilave krom detaylar bolca yer bulurken“Spor Görünüm Paketi” nde altılı CD değiştiriciye sahip müzik sitemi ve 6 hoparlörlerden oluşan müzik siteminin yanı sıra MP3/WMA bağlanabilme özelliği ve entegre XM® Satellite Radio sistemi bulunuyor.

2009 RAV4 Avrupa’da 21.500 dolardan başlayan fiyatlarla satılıyor…


2009 Honda Civic

Kompakt sınıfın en sevilen modellerinden biri olan Civic 2009 model yılına da yeniliklerle giriyor. Ağustos ayının sonunda Avrupa ve Japonya’da satışa çıkacak olan Civic’te bir dizi değişiklik de yapılmış.

Şu an resmi açıklama yapılmadığı için elimizde herhangi bir fotoğraf yok ama alınan duyumlara göre aracın hem dış hem de iç tasarımında ufak çaplı değişiklikler var.

Yeni tampon koruması, ön ızgara, yeni farlar ve arka lamba grubu renk kombinasyonu dış tasarımdaki değişikliklerden bazıları… Ayrıca 6 yeni gövde rengi de seçenekler arasında yer alıyor. Civic’in kabin içerisinde ise en çok güncellenen koltuk döşemeleri dikkat çekiyor.

2009 Civic yurtdışında iki farklı donanım seçeneğine sahip. Civic Sedan LX-S; 16 inç alaşım jantlar, siyah spor koltuklar, deri direksiyon simidi, spoyler ve krom egzoz çıkışı gibi donanımlara sahip. Civic DX Sedan VP ise yukarıdaki donanımlara ilaveten klima ve Aux girişli AM/FM/CD müzik sistemlerine de sahip.

Makyajlı Matrix Türkiye’de




İlk kez 2005 yılı Eylül ayında ülkemizde satışa sunulan ve 2007 Nisan ayından itibaren de sadece Türkiye’de üretilip dünya pazarlarına ihraç edilmeye başlanan Hyundai Matrix, yenilenen görünümü ve özellikleriyle Türkiye ve dünya yollarına çıktı

2008 yılının ilk 7 aylık satışları itibariyle Türkiye’nin en çok tercih edilen 2’nci MPV’si konumunu sürdüren Matrix, 25 yaş üstünde yer alan, A-B ve C sosyo-ekonomik statüsündeki çocuklu aileleri ve genç çiftleri hedefliyor.

Hyundai Matrix Türkiye’de, common-rail direkt enjeksiyon teknolojili 1.5 litre CRDi-VGT dizel motor ve 1.6 litre benzinli olmak üzere iki farklı motor seçeneğiyle üretiliyor. 1.5 litre hacme sahip olan CRDi-VGT motor, 4000 d/d’de 110 PS maksimum güç ve 1900 ile 2750 d/d arasında tam 24 kgm’lik (235 Nm) tork üretiyor. Bu motorla 0’dan 100 km/s hıza 13.9 saniyede çıkan Matrix, 170 km/s’lik maksimum hıza ulaşıyor. Değişen aerodinami sayesinde yakıt tüketim değerleri düşürülen 1.5 CRDi-VGT motor, Matrix ile şehir içinde 100 km’de 6.3 litre ve şehir dışı kullanımda sadece 4.5 litre yakıt tüketiyor. 1380 kg’lık boş ağırlığı bulunan Matrix dizelin 100 km’deki ortalama yakıt tüketimi ise 5.2 litre.

Hyundai’nin kendini kanıtlamış 1599 cc’lik benzinli motoru ise Matrix için 5800 d/d’de 103 PS maksimum güç ve 4500 d/d’de 14.4 kgm (141 Nm) maksimum tork üretiyor. Matrix’te 1.6 litrelik motor için 5 ileri manuel ve 4 kademeli otomatik şanzıman seçenekleri bulunuyor. Manuel şanzımanla 170 km/s maksimum hıza çıkan Matrix 1.6, 0’dan 100 km/s hıza 12.7 saniyede ulaşıyor ve 100 km’de ortalama 7.2 litre yakıt tüketiyor. Otomatik şanzımanlı Matrix 1.6 ise 14.2 saniyelik 0-100 km/s ilk hızlanmaya, 166 km/s’lik maksimum hıza ve 100 km’de 8.3 litre ortalama yakıt tüketimine sahip.

Perşembe, Ağustos 14, 2008

Golf 2009'un teknolojik detayları


Önce resimleri internete düştü şimdi de teknolojik detayları. 2009 model Volkswagen Golf'ün Ekim ayında çıkacak aracı çok daha konforlu.

Volkswagen (VW), 2009 model Golf'e dair fotoğrafları paylaştıktan sonra şimdi de aracın teknolojik donanımı hakkında bilgileri aktardı.

Yayınlanan basın bülteninde kirlenmeyi en alt seviyeye çeken aerodinamik tasarıma sahip yan aynalar, azaltılmış rüzgar sesi ve artan konfor öne çıkan özellikler arasında.

Ama teknolojiye bakacak olursak VW öncelikle geleneksel olarak sunduğu otomatik vitesten debriyajlı DSG modeline geçerek motor gücüne bağlı olacak şekilde 6 veya 7 farklı hız birimine sahip bir araç sunuyor. Beklendiği gibi yakıt tüketimi konusunda da önemli ilerlemeler kaydedilmiş (yaklaşık yüzde 28 oranında).

2.5 litrelik 5 silindirli motora sahip olan 2009 modelinde turbo ve turbo dizel seçenekleri yer alacak. Golf serisinin 6. neslinde ön panel de genişletilmiş. Daha büyük bir ekran üzerinden GPS, araç ve yol bilgileri gibi yardım alabildiğiniz kesim ve hemen altında yer alan radyo ve CD çalar ile sürücüye kolaylık sağlanıp konfor sunuluyor.

VW tarafından aktarılan bilgilere göre litre başına 22km yol kat edebilen yeni Golf, güvenlik açısından da geliştirmeler içeriyor. Otomatik mesafe kontrolü, şasi kontrolü, sesli park yardımı, denge kontrol sistemi, 7 farklı (diz bölümü dahil) hava yastığı, olası kaza durumlarında sert darbeyi önleyen özel baş koruma bölümü bunlardan birkaçı.

Ekim ayında piyasaya çıkacak olan aracın 16500 Euro'dan başlayan fiyatlarla satılması bekleniyor.

Pazar, Ağustos 10, 2008

Porsche'tan kişiselleştirilmiş otomobil


“8 HP daha fazla güç”

Söz konusu trend çerçevesinde Türkiye’de satılan Cayman S Porsche Design Edition 1 ve Boxster RS 60 modellerinin ardından iki yeni model versiyonunu daha tanıttı. Porsche Boxster S Porscne Design Edition 2 ve Cayman S Sport adlarıyla üretilecek Boxster S Porsche Design Edition 2’den sadece 500 adet, Cayman S Sport’tan da 700 adet üretecek. asha’nın haberine göre, her iki özel seride de kullanılan 3.4 litre hacimli ve 303 HP’lik motor, diğer S modellerine göre 8 HP daha fazla güç üretmesiyle farklılık oluşturuyor. Doğuş Otomotiv ise her iki modeli sipariş üzerine Türkiye’ye ithal edecek.

“Cayman S Sport’ta kokpit detayları”

Porsche 911 GT3’ün gövde rengi seçenekleri arasında yer alan turuncu ya da yeşil renkle de sipariş verilebilen Cayman S Sport, yine GT3 modelinde olduğu gibi siyah renkli jantları, dış aynaları ve hava girişleriyle farklı bir görsellik sunuyor. asha’nın haberine göre standart olarak sunulan PASM Porsche Aktif Süspansiyon Sistemi, çift xenon farlar, Spor Krono paketi, sportif tipte koltuklar ve egzoz sistemine sahip Cayman S Sport, yine GT3’ün kendine has süslemelerini hatırlatan kokpit detaylarına da sahip olmasıyla ön plana çıkıyor.

İkinci el otomibilde son fiyatlar

MARKA MODEL EN DÜŞÜK EN YÜKSEK

(YTL) (YTL)

Opel Astra 2003 13.000 14.000

Opel Vectra 1.6 2000 11.000 12.000

VW Passat 2002 23.000 24.000

Renualt Clio 2002 10.000 12.000

Renualt Clio 2003 13.000 14.000

Hyundai Accent 2003 11.000 12.000

Ford Focus Full 2002 17.000 18.000

Toyota Corolla 1994 7.000 8.000

Doğan SLX 1998 9.000 10.000

Renualt Brodway 1992 6.000 7.000

Honda 1.6 2001 14.000 15.000

Uno S 1997 7.000 7.500

Şahin 1994 5.000 5.500

Polo Clasic 1999 11.000 12.000

Cumartesi, Ağustos 02, 2008

Tofaş’tan elektrikli Fiorino


Tofaş, hafif ticari araç segmentinde yer alan, Peugeot - Citroen ortaklığı (PSA) ile geliştirdiği ‘Fiorino’nun sadece elektrik enerjisiyle çalışan modelinin üretimi amacıyla çalışma başlattı.
Fiat bünyesinde ilk kez Tofaş tarafından geliştirilen ve yıl sonunda lansmanı yapılması düşünülen sistemin, gelecek yıllarda diğer bazı modellere de adapte edilmesinin planlandığı belirtildi.
Tofaş, Peugeot- Citroen ortaklığı (PSA) ile geliştirdiği ve kendi bünyesinde ‘Fiorino’ adı altında satışa sunduğu aracın elektrikli versiyonunu üretmek için çalışma yürütüyor.
Bu kapsamda, İtalya’dan, Uludağ Üniversitesi Görükle Kampusu’nda faaliyet gösteren Teknoloji Geliştirme Bölgesi’nde (ULUTEK) bulunan Tofaş’ın Ar-Ge merkezine gelen Fiat ekibi, Türk mühendislerle birlikte, gelecek yıl piyasaya çıkması planlanan aracın üzerinde yoğun bir mesai harcıyor.

Dolu bataryayla 200 km
Aracın projesinin tamamlandığı öğrenilirken, bataryanın motora daha fazla güç vermesini sağlamak için bazı çalışmalar yürütüldüğü kaydedildi.
Yeni çıkacak modelin özellikle kent içi kullanıma yönelik olacağı, saatte 100 kilometre hız yapabileceği ve dolu bataryasıyla 200 kilometre yol alabileceği öğrenildi.

2009 Kia Sportage




Sportage’nin burun kısmında yeniden çalışılmış. Modifiye edilen tamponlar, yeni farlar ve farklı ön ızgara çalışmadan nasibini almış. Aracın arka tarafında ise tek bir değişiklik var o da yeniden tasarlanan lamba grubu. Tüm bu değişiklikler Kia’nın son modellerinden ve konsept araçlarından alınmış.

Sportage’nin kabin içerisini gösteren herhangi bir fotoğraf henüz elimizde yok. Fakat Kia yetkililerinin ifadesine göre güncellenen gösterge paneli ve yeni koltuk döşemeleri bu değişim rüzgârından payını alıyor.

Sportage’nin motor kaputunun altında ise tek bir değişiklik var. Artık 2.0 lt 150 HP turbo dizel motor da seçenekler arasında yer alacak. Aracın bir kaç hafta sonra Avrupa’daki satıcılara ulaşması bekleniyor.

Bugatti Grand Sport



Bugatti’nin Grand Sport adını verdiği çıkarılabilir tavanlı bu otomobil, “Yenilikçi Yapısal Çözümler” felsefesi çerçevesinde üretilmiş. Bu çerçevede hem üstü açık hem de performans ve güvenlikten ödün vermeyen bir otomobil ortaya çıkmış.

16 Ağustos’ta dünya lansmanı yapılacak olan Grand Sport, adının hakkını fazlasıyla verecek kadar sportif ve aynı zamanda son derece dinamik bir görünüme sahip. 2009 baharında satılmaya başlanacak olan Grand Sport, bu yaz değilse bile gelecek yaz bir kaç cüzdanı bol müşterinin emrinde olacak!

Ford KA






Dünya lansmanı Ekim ayında Paris Otomobil Fuarı’nda yapılacak olan yeni Ford KA’nın birçok ayrıntısı hala gizli tutulsa da fotoğraflar bazı şeyleri anlatmaya yetiyor!

Daha önceki haberlerimizde de belirttiğimiz gibi teknik detaylar için Paris’i beklemek zorundayız. Ama biz hâlihazırda yeni KA’nın Fiat’ın başarılı minik otomobili 500’ün platformunda üretileceğini biliyoruz. Fakat aynı platformu paylaşmalarına rağmen iki otomobil arasında görsel olarak hiç bir benzerlik yok.

İki otomobilin fotoğraflarını detaylı bir şekilde incelediğimizde bulabildiğimiz tek şey orta konsoldaki klima kontrol düğmelerinin benzerliği oldu. Genel olarak baktığımızda yeni KA’nın daha taze ve dışa dönük bir görünüme sahip olduğunu söyleyebiliriz. Açıkçası ilk nesil KA’nın radikal tasarımından hiç bir şekilde eser kalmamış. Diğer taraftan Ford’un yeni “Kinetik Tasarım” anlayışının KA’ya da sirayet ettiğini rahatlıkla söyleyebiliriz.

X6 ‘M’ serisi geliyor!


BMW uzun süredir bu iddiayı reddediyordu. Çünkü “M” logolu sedan, roadster ve coupe modellerinin sunduğu dinamikliği X5 ve X6 gibi SUV’larda yakalamak çok güçtü. Ama sonunda onlar da pes etti. Geçtiğimiz günlerde bir otomobil dergisine röportaj veren BMW’nin “M” departmanın patronu Ludwig Willisch, kıvrak bir manevrayla U dönüşü yaparak X5 ve X6 M serisi araçların üretileceğini duyurdu.

Willisch verdiği mülakatta; hem X5’in hem de X6’nın ‘M’ prototiplerinin Nurburgring Nordschleife’de testlere devam ettiğini ifade etti. Willisch, her iki modelinde testlerinin 2009 sonuna kadar tamlanacağını, testlerin bitiminden kısa bir süre sonra da bu araçların yollara çıkacağını belirtti.

Diğer taraftan “Eğer ‘M’ felsefesine ters değilse neden dizel versiyon düşünülmüyor?” soruna Willisch’in cevabı ise kısa ve net oldu: “ Orta vadede böyle bir niyetimiz yok.”