Pazar, Eylül 24, 2006

Kolada bu kez lezzet savaşı var

Kola pazarında kıyasıya bir rekabet yaşanıyor. Özellikle içinde bulunduğumuz Ramazan ayı tüm sektör firmalarının iştahını kabartıyor. Peki markalar tüketicinin iştahını ne kadar kabartıyor? Yapılan araştırmalar çarpıcı sonuçlar içeriyor. Ortaya çıkan en önemli sonuç ise lezzet konusunda kendini gösteriyor. Özellikle Cola Turka'yı deneme amaçlı ilk çıkış zamanlarında satın alan ve lezzet gerekçesiyle ürün tüketiminde isteksiz kalan kitlenin, önemli ölçüde ürüne yöneldiği dikkat çekiyor. Bu kitlenin yüzde 20'lik bir kısmının çeşitli nedenlerle Cola Turka'ya yöneldiği belirtilen araştırmada asıl dikkat çeken nokta lezzet hususunda yaşanıyor. Çünkü Cola Turka'ya yönelen kitlenin yaklaşık yüzde 68'lik kısmı artık Cola Turka'nın lezzet olarakta diğer rakiplerinden olan Coca Cola'yı kesinlikle aratmadığını, Pepsi'nin ise bu lezzetin gerisinde kaldığını belirtiyorlar. Cola Turka içenler ayrıca, ürünün asit miktarındaki denge ve soğuk tüketim halinde oluşan pozitif farka vurgu yapıyorlar. Tüketicilerin dikkatlerini çeken önemli bir nokta ise Cola Turka'nın son logo ve kutu değişikliği ile birlikte bu noktaya gelmiş olması. Araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 48'i, kurumsal kimlikteki logo ve kutu tasarım değişiklikleriyle beraber bu lezzet seviyesinin ortaya çıktığı görüşündeler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder