Cuma, Eylül 01, 2006

Milli maç sırasında elektriği kesecekler

Hollanda'da, elektrik üretim ve dağıtım şirketleri, enerji sektöründe rekabet koşullarını yeniden düzenleyen yasa tasarısını protesto amacıyla Çarşamba günü oynanacak Hollanda-Beyaz Rusya maçı esnasında bir süre elektriği kesecek.
Ülkenin en büyük dört elektrik üretim ve dağıtım şirketi Essent, Nuon, Eneco ve Delta şirketlerinin bağlı olduğu ortak enerji platformundan yapılan açıklamada, yeni düzenlemenin, enerji şirketlerinin küçülmesine yol açacağını, bunun da yabancı şirketlerin Hollandalı şirketleri kolayca satın almasını sağlayacağını savundu. Enerji şirketleri, hükümete, basın ve normal görüşmeler yoluyla yaptıkları uyarıların sonuç vermediğini, bundan böyle daha sert eylemlerle seslerini duyuracaklarını bildirdiler. Şirketler bu çerçevede 6 eylülde Eindhoven'da oynanacak milli maç sırasında elektriği keserek, stadyumu bir süre karanlıkta bırakacaklarını belirtiler. Temsilciler Meclisinde kabul edilerek Senatoya gönderilen yasa tasarısı, enerji dağıtımında rekabeti artırmak ve yeni şirketlerin bu alana girmesine olanak sağlamak amacıyla elektrik şirketlerinin ''üretim'' ve ''dağıtım'' olmak üzere ikiye ayrılmalarını zorunlu kılıyor.
Büyük elektrik şirketleri ise ikiye bölünmenin küçülmeye yol açacağını savunuyor. Ekonomi Bakanı Joop Wijn ise enerji şirketlerinin maç sırasında elektrik kesintisi uygulama kararına tepki gösterdi. Bakan Wijn, demokratik yollarla alınan bir karara bu şekilde karşılık vermenin yanlış olduğunu, elektrik şirketlerinin, futbol severlerin üzerinden kendilerini haklı çıkarmaya çalışmamaları gerektiğini söyledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder