Çarşamba, Ağustos 02, 2006

Profesör, Rektörle muayene ücreti ödeyerek görüşebildi

Randevu talebine 17 gün cevap alamayan profesör, meslektaşı olan DEÜ Rektörü Emin Alıcı ile muayene ücreti ödeyerek görüştü
Üniversite ve Yüksek Öğretim Kurulu'nun hatalarını eleştirmekten çekinmeyen Prof. İzge Günal, bu sefer rektöre ulaşmanın zorluğunu anlatmak için farklı bir uygulamaya imza attı. Prof. İzge Günal, tıp fakültesinde aynı hastanede görev yaptığı Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Emin Alıcı ile hasta randevusu alarak görüşebildi.
Randevu, geçen ayın 24'ünde 90 YL karşılığında gerçekleşti.
Rektör Prof. Dr. Emin Alıcı ile Prof. İzge Günal aynı mesleğe sahip. İkisi de eğitim ve idarecilik dışında Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'nde hasta muayenesi yapıyor. Ancak araları çok iyi değil. Bu durum Prof. Günal'ın randevu talebine de yansıdı. Rektör Alıcı, Prof. Günal'ın verdiği bilgiye göre meslektaşının rahdevu talebine aradan 17 gün geçmesine rağmen bir cevap vermedi. Bunun üzerine Prof. Günal, hasta rolü yaparak 90 YTL'ye muayene randevusu aldı ve rektörle görüştü. Geztiğimiz haziran ayında, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'nin temizlik işlerini yapan taşeron firma tarafından işten çıkarılan 213 işçi, hastane önünde oturma eylemi yapmıştı. Prof. Dr. Günal, sözkonusu işçiler için imza kampanyası düzenlemişti. İşçilerin geri alınması üçün düzenlenen kampanyada dört bini aşkın imza toplamıştı.
Prof. Günal, 90 YTL'ye görüştüğü Rektör Alıcı'ya işte bu imzaları iletti. İşçilerin geri alınmasını talep etti. Rektör Alıcı, işçileri taşeron şirketin çıkardığını ve kendisinin böyle bir karar almadığını söyledi.
Prof. Dr. Günal, geçen yıl, son yıllarda basılan çok sayıda bilimsel kitapta aşırma olayları yaşandığını dikkat çerkerek YÖK'ün bu durumu örtbas ettiğini öne sürmüştü. Aykırı çıkışları ile bilinen Günal, çok sayıda öğretim üyesi ile birlikte bilimsel üretime saygı için internet üzerinde kampanya başlatmıştı.
Prof. Alıcı’nın, 90 YTL’lik muayene parasını geri ödemek istediğini söyleyen Prof. İzge Günal, bu parayı kabul etmediğini ifade etti. Günal, "20 dakikalık zamanı hasta gibi kullandım." dedi.
Prof. Alıcı da kapısının her türlü görüşmeye açık olduğunu belirterek, "Ben her saatte rahat ulaşılabilecek biriyim. Burada kötü niyet olduğunu sanıyorum. İşçileri de Güzel İzmir Temizlik Şirketi kendi çıkardı. Benim bir talimatım olmadı" şeklinde konuştu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder